[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:21

Je kan haar altijd een appje sturen, haar nummer staat gewoon online!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:36

Heb je helemaal gelijk in, heb gelijk maar gedaan :=

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:13

Hi guys.. Mag ik ook meekletsen :)

Ik ben een tijdje wat minder actief geweest op bokt omdat het met mijn paard, Nova, niet zo goed ging. In 2018 heb ik een jaarling Paint merrie helemaal uit Italië gehaald om mee de sport in te gaan, maar na twee jaar alleen maar ellende met een hele heftige spoelworminfectie en een blessure ontstaan door een waarschijnlijk flinke uitglijder is nu duidelijk geworden dat ik haar nooit onder het zadel zal kunnen rijden. Omdat haar blessure is ontstaan door trauma en ze er verder helemaal goed uit ziet op de röntgen, 6 panel negatief is en hele fijne reining bloedlijnen heeft (ze is een kleindochter van Like A Diamond en Spat Olena) ga ik haar inzetten voor de fok. Ze is gedekt door Crome Dont Corrode (op een van de voorgaande pagina's was Gimme_Joy met me mee naar het dekstation om haar te laten insemineren *\o/* )

Mijn merrie op de professionele foto :D
Afbeelding

En mijn merrie op de amateurfoto :Y)
[url=https://flic.kr/p/2iZaaDs]Afbeelding

Anyways. Ik rijd nog steeds wel af en toe. Al sinds 2015 ben ik bijrijder van een pleasure/allround gefokte merrie I Am What It Takes (Zippin N Investments), maar ook zij is drachtig en moet binnenkort bevallen dus we hebben al een tijdje niet iets gedaan, maar in het verleden hebben we een paar keer gestart bij de DPHC.
Afbeelding

En verder rijd ik hier en daar een paard van iemand (meestal ben ik de vakantieoppas :+ ). Een western gereden connemara merrie bij Beau Dandys en een paint ruin van Commander Riminic bij Caitewick Westernstable. Zijn naam is Logan Lil Commander :D Dit is de enige foto die ik van hem heb, niet zo charmant :))
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:18

Leuk je hier te zien Emma!

Katinka zoekt een bijrijder voor Flower!!

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:23

Ik zag al zoiets voorbij komen ja! Maar ik heb het veel te druk om een vast bijrijdpaard te hebben. Tenminste, nu in quarantaine heb ik zeeën van tijd maar als straks het normale leven weer begint wordt het wel lastig met dansen, mijn eigen paard en werken aan de andere kant van Nederland :=

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:34

Gezellig en welkom :)

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:02

Hey gezellig! *\o/*

Ik heb net weer les gehad. We hebben ingezet op meer nageeflijkheid in de draf en galop. Meer die kont eronder. Trainster heeft twee korte filmpjes gemaakt. Ik heb er maar een muziekje onder gezet, anders hoor je ons zo schreeuwen haha.



Ik ben vooral tevreden over dat ze nu veel stabieler is al (niet meteen er weer uitvallen en de galop is minder "hobbelig"... of ja hoe zeg je dat haha)

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:19

Leuke selfie Marlies! :D

Ben benieuwd of ze jouw kant op kan komen Zamora. Zou wel fijn voor jullie zijn :j Karel Bauer geeft ook allround les, volgens mij zit die inmiddels door heel het land.

Ik betaal overigens 25€ voor een half uurtje privé.

Welkom Emma :D

Nice Suus! Ziet er goed uit, je corrigeert haar ook netjes. :j je hebt dus weer een stukje huiswerk erbij ? :+

Ik heb net ook les gehad met Bandito. Hij was nogal **\O/** door de wind en stond op de poetsplaats ook continue te roepen naar zn vrienden in de wei :') dus hem gelijk maar lekker aan het werk gezet. Veel aan het rechtrichten en zijn ‘scherpheid’ gewerkt. (En ik aan mijn buik, bil en beenspieren. Damn voel ze nog :+ ). Omdat hij een beetje hyper was voelde hij nóg flexibeler dan hij al is.. Dus voor mij een hele goeie oefening. Ging lekker :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:23

Goed bezig Yes! :))

King was niet helemaal zichzelf. Alles stond in de wei dus hij stond wat ongemakkelijk. En weer schudden met zijn hoofd...

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:26

Wat lekker joh! Haha ja ik heb ook al 3 dagen spierpijn :')

Zeker weer wat huiswerk erbij. :j Vooral in hoe haar te begeleiden in het rond worden. Man dat is nog niet makkelijk hoor. Binennhand omhoog, buitenhand omlaag tegen de hals, op een gegeven moment ging ze er vol tegenin, dan beide handen omhoog, zachtjes bumpen, maar niet om te versnellen, buitenhand alleen tegende hals, niet naar binnen, en loslaten op het moment dat ze geeft. Dan valt ze uit elkaar dus begint het riedeltje opnieuw. Man man %) _O-

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:31

:') :') :') ik ken het. En dan moet je ook nog onthouden wat links en rechts is.. en geen flapjes van je handen.. en ADEMHALEN.

_O-
Ik heb ook soms echt error omdat ik én luister én doe én nadenk én ohja en .. en..

Hmm en je zei dat hij voorheen dat schudden niet deed toch Marlies? Op de andere stal? Misschien toch een soort allergie.

1 van de paarden bij ons op stal doet het ook maar daar komt ook speciaal iemand voor, dit is dan geloof ik ook meer specifiek headshaking syndrome bij dat paard.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:31

Lekker aan het lessen geweest!
Filmpje ziet er fijn uit.

Ik las op bokt ergens dat Alice wel in deze regio zit ook maar ook dat ze niet voor 1 persoon komt. Dus ben benieuwd :=

Karel Bauer die naam heb ik ook voorbij zien komen. Zal eens wat meer info opzoeken.

Wat vervelend Bellatrix dat King dat steeds doet met zijn hoofd. Is dat alleen met rijden of ook gewoon in rust zeg maar?

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:33

Karel Bauer geeft echt heel fijn les :j ik heb ook van hem les gehad een aantal keer. Hij is zelf reining ruiter maar geeft dus allround les en kijkt/instrueert echt heel goed vanuit het paard. Plus het is een hele gezellige, leuke man :D altijd met veel plezier les van hem gehad/hem gesproken.

hoikimmmy

Berichten: 934
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:35

Gimme_Joy schreef:
Wat lekker joh! Haha ja ik heb ook al 3 dagen spierpijn :')

Zeker weer wat huiswerk erbij. :j Vooral in hoe haar te begeleiden in het rond worden. Man dat is nog niet makkelijk hoor. Binennhand omhoog, buitenhand omlaag tegen de hals, op een gegeven moment ging ze er vol tegenin, dan beide handen omhoog, zachtjes bumpen, maar niet om te versnellen, buitenhand alleen tegende hals, niet naar binnen, en loslaten op het moment dat ze geeft. Dan valt ze uit elkaar dus begint het riedeltje opnieuw. Man man %) _O-


Oh dat klinkt zo bekend. Zo lang volhouden dat je het gevoel hebt dat het bij jou paard gewoon anders werkt ofzo. :') soms heb ik dat gevoel echt tenminste.

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:39

Hé leuk meer onderwijs mensen, ik werk in het so en mogen gelukkig ook weer gewoon aan het werk *\o/* veel handen wassen en poetsen tussendoor maar heerlijk om weer gewoon aan het werk te zijn. Merk wel dat ik weer even moet wennen hoor, ben wel echt moe nu haha

Mooi dat je training zo lekker gaat GimmeJoy, snap dat het soms veel is om aan te denken herken ik wel bij mezelf.

Welkom Emma, knap paard heb je!

Ik had vorige maand mijn eerste les van Natascha Holtrop gehad. Had daarvoor les van Erika Zengerink maar door verhuizing van stal zijn de lessen best prijzig dat ik daar nu wat meer tijd tussen wil. Is best lastig instructie te vinden vergelijking met dressuur ofzo maar blij dat ik nu twee fijne mensen heb gevonden :)

Wranglerbutt

Berichten: 10400
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:56

Zamora schreef:
Ik las op bokt ergens dat Alice wel in deze regio zit ook maar ook dat ze niet voor 1 persoon komt. Dus ben benieuwd :=
Karel Bauer die naam heb ik ook voorbij zien komen. Zal eens wat meer info opzoeken.

Colin Rietdijk geeft 1x per maand les aan een aantal ruiters bij mij op stal.
Hij komt vanuit Drente, dus komt op die route langs Zwolle :)

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:06

Mini oproepje :D


Volgende week vrijdag 22 mei zijn Marlies (Bellatrix) en ik aan het shooten op Kootwijkerzand en we hebben nog een plekje om nog een combinatie te shooten. *\o/*
Het zou dan vanaf een uurtje of 15:00 zijn.

Afbeelding

Het gaat om een portfolio shoot, dus het is gratis en voor noppes :D je moet alleen zelf naar de locatie komen. Je krijgt van ons beide foto's van die dag, met logotje. Qua soort foto's ben je vrij - je mag erop, ernaast, ertussen ( :+ ) of enkel je paard. Geen probleem.

Marlies heeft paaltjes + lint, mocht je paard dus respect hebben voor het lint dan kan deze ook daartussen.
We hebben beide ook een fotografie halster wat omkan.

Ik heb eventueel ook een lange blauwe jurk en lange koraalkleurige jurk maat.. 40 dacht ik even zo uit mijn hoofd. Die kan ik ook meenemen.

Afbeelding

Uiteraard houden wij ons aan de 1,5 m afstand. Dichterbij kunnen we ook niet komen met onze lens ;)

We wilde het eerst hier even in het topic gooien voordat het op facebook gaat. Dus laat het mij even weten als je interesse hebt! *\o/*

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:08

Verdorie. Ik zou dst zo doen he. Maar duef dat echt nog niet :7 :')

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:11

Ik zou graag willen, en ben vrij, maar helaas geen vervoer :+ tenzij iemand mij wil ophalen in Gorinchem O:)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:16

Ik mag nergens naartoe over de grens, Belgie :')

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:28

Oef heeeeel tof en ben vrij, maar ik denk dat ik nog even oversla. Geen eigen vervoer en de wagen van CS ophalen is ook een hele operatie. :=

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:31

Sicayes schreef:
Mini oproepje :D


Volgende week vrijdag 22 mei zijn Marlies (Bellatrix) en ik aan het shooten op Kootwijkerzand en we hebben nog een plekje om nog een combinatie te shooten. *\o/*
Het zou dan vanaf een uurtje of 15:00 zijn.

[ [url=m/aij1RB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat om een portfolio shoot, dus het is gratis en voor noppes :D je moet alleen zelf naar de locatie komen. Je krijgt van ons beide foto's van die dag, met logotje. Qua soort foto's ben je vrij - je mag erop, ernaast, ertussen ( :+ ) of enkel je paard. Geen probleem.

Marlies heeft paaltjes + lint, mocht je paard dus respect hebben voor het lint dan kan deze ook daartussen.
We hebben beide ook een fotografie halster wat omkan.

Ik heb eventueel ook een lange blauwe jurk en lange koraalkleurige jurk maat.. 40 dacht ik even zo uit mijn hoofd. Die kan ik ook meenemen.

[ [url=m/z1rcpe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteraard houden wij ons aan de 1,5 m afstand. Dichterbij kunnen we ook niet komen met onze lens ;)

We wilde het eerst hier even in het topic gooien voordat het op facebook gaat. Dus laat het mij even weten als je interesse hebt! *\o/*

Ik moet werken |(

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:30

Wranglerbutt schreef:
Zamora schreef:
Ik las op bokt ergens dat Alice wel in deze regio zit ook maar ook dat ze niet voor 1 persoon komt. Dus ben benieuwd :=
Karel Bauer die naam heb ik ook voorbij zien komen. Zal eens wat meer info opzoeken.

Colin Rietdijk geeft 1x per maand les aan een aantal ruiters bij mij op stal.
Hij komt vanuit Drente, dus komt op die route langs Zwolle :)


Colin geeft ook heel fijn les! Eerder ook les van gehad. Dat is ook nog optie :j

hoikimmmy

Berichten: 934
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:33

Ik had Colin laatst nog bericht gedaan maar hij had geen tijd meer voor lessen erbij zei hij.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:39

Welke regio zit jij?

Mijn voorkeur gaat uit naar iemand die reining gericht is. Heb er nog geen haast mee want paard komt eind juni en dan ga ik hem eerst zelf even oppakken. Hij heeft laatste tijd niet veel meer gedaan :=