[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:03

Dan moet ik tegen jou denk ik! Dat word spannend haha! Ik heb alleen nog heel weinig kans om te oefenen helaas.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:07

Maar wel een meer ervaren paard dus komt vast helemaal goed hoor hahahaha

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:17

Klopt maar Cash gaat enorm stuiteren als ze niet direct mag galopperen en dan moet ik ook echt de teugels kort houden helaas. Allemaal minpunten :P bovendien ben ik nog niet zo ervaren haha.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:26

lolove schreef:
Hoihoi,
ik had een tijdje terug een berichtje geplaatst, om te vragen of iemand een leuke stal wist in de buurt van Almere en omstreken.
Daar los van zit ik er over na te denken om te gaan kijken bij ''Double R Ranch'' in Diemen.
Kan iemand mij wat vertellen over de stal? En/of ervaring?
Ik heb ook geen idee wat ik aan moet..

Het lijkt me erg leuk om western te leren,
ben alleen heel erg bang dat ik mezelf daardoor dressuur afleer, wat ik dus helemaal niet wil.
Ik zit er dus aan te denken om om de week te gaan lessen, dus de ene week western en de andere week dressuur.. Of is dit gewoonweg een heel slecht plan? Maar ik vind het gewoon erg zonde van al die jaren les, als ik het dan afleer.
Ik merk echt dat dressuur gewoon niet in mij zit, juist nu ik het echt dressuur oefeningen enzo, een beetje aan het leren ben.
Ik merk het ook aan mijn houding, en de manier van doen etc. Ik loop ook al een tijdje met een vraag rond, hoe is western rijden nou precies? Is het juist dat je (laat ik het zo zeggen) losjes rijd, of?..

Ik hoop niet dat ik jullie opzadel met mijn vragen, maar ja.
Alvast heel erg bedankt! +:)+

Je moet er gewoon gaan kijken. Double R is een leuke en gezellige stal. Maar je hebt ook Starnmeer, ook een goede en gezellige stal en komen ook mensen van ver om te lessen.

Wat betreft Dressuur vs western. Je verleerd niet zomaar iets. Western kan je eerder helpen om jezelf te verbeteren in de dressuur. Eerder dan andersom. Zal niet iedereen leuk vinden dat ik dat zeg, maar dat is wat ik om me heen altijd zie.
Het zal niet makkelijk zijn, want western is ook hard werken en je paard goed laten lopen.

Ik zou een tijdje goed lessen en even doorzetten. Als het kwartje valt merk je zelf hoe goed je het kan gebruiken bij elk paard en elke training.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:05

Ga je starten met Cash ja Hedi? Stoer hoor! Ben wel jaloers :D

Mijn les zaterdag ging helaas weer niet door, maar kijk wel al weer uit naar komende zaterdag!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:01

Birgit: ja! Ik heb er zin in! Maar ik heb al even niet meer gelest vanwege Pauliina's valantie. Donderdag weer! En meteen de laatste voor de wedstrijd want de week erna gaat ze naar frankrijk voor het EK haha.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:19

Alvast veel succes op met de wedstrijd zaterdag!

Ik les nu bij een mede studente, maar die gaat binnenkort weg :( weten jullie nog iemand die les geeft omgeving Rhenen?

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:58

Hallo! Mag ik mij ook melden? :) Zag ook het huiskamertopic over Beginnende Cowgirls maar daar kan ik nog niks posten als beginnend Bokker! :) Hier mag dat wel ;)

Ik ben zelf een klein jaar geleden begonnen met Western lessen bij Wendy van Osch in Escharen. Ik heb 'vroeger' altijd recreatief gereden op een manege, ben een tijd gestopt door werk en opleiding, en dus sinds kort weer begonnen, maar dan met Western! Heerlijk!

Ik heb nog geen eigen paard, maar dat is iets wat zeker op de planning staat binnen niet al te lange tijd! Momenteel les ik normaal gesproken 1 keer per week, over een kleine maand mijn eerste wedstrijd, eek! Ik lees hier gezellig mee :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:04

Welkom Miss weenie :D
Grappige naam
Wat voor paardje zoek je voor daluk/straks?

Vandaag weer trailer training +:)+

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:32

Succes met je trailer training! :D Jij hebt toch ook niet zo lang je eigen paard quibje? Hoe heb je haar gevonden gewoon via marktplaats?

Welkom Missweenie :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:50

Hoe deed scarlett t ?
Welkom miss weenie !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:05

Welkom missweenie.

Succes met je trailer training :-)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:44

Sicayes schreef:
Country Stables in Wassenaar kan ik je van harte aanraden :j daar rij ik zelf ook. Hele gezellige stal, fijne western paardjes en goede lessen.

Ooh, ik dacht dat jij de vriendin was van Suus die in Alphen aan de Rijn reed :o
Maar bij Country Stables ben ik zelf ook een paar keer geweest toen ik nog enigszins in de buurt woonde. De paardjes van mijn oude stal waren daar toen naartoe verhuisd. Peppy (doc) was altijd mijn lieveling :) Staat hij daar nog?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:49

x_spekkie_x schreef:
Sicayes schreef:
Country Stables in Wassenaar kan ik je van harte aanraden :j daar rij ik zelf ook. Hele gezellige stal, fijne western paardjes en goede lessen.

Ooh, ik dacht dat jij de vriendin was van Suus die in Alphen aan de Rijn reed :o
Maar bij Country Stables ben ik zelf ook een paar keer geweest toen ik nog enigszins in de buurt woonde. De paardjes van mijn oude stal waren daar toen naartoe verhuisd. Peppy (doc) was altijd mijn lieveling :) Staat hij daar nog?

Klopt ook, ik heb een kleine periode in Alphen gelest maar ben overgestapt naar Country Stables ;)

Peppy staat er inderdaad nog! Sterker nog, mijn tante en nichtje krijgt nu les op hem. Tante is recentelijk na 15 jaar niet meer te hebben gereden overgestapt en dochter hobbelt mee.

Doc staat er ook, maar dat is denk ik niet hetzelfde paard.

*zoekt foto*
Afbeelding

ta-da :+

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:58

Sicayes schreef:
Klopt ook, ik heb een kleine periode in Alphen gelest maar ben overgestapt naar Country Stables ;)

Peppy staat er inderdaad nog! Sterker nog, mijn tante en nichtje krijgt nu les op hem. Tante is recentelijk na 15 jaar niet meer te hebben gereden overgestapt en dochter hobbelt mee.

Doc staat er ook, maar dat is denk ik niet hetzelfde paard.

*zoekt foto*
[ Afbeelding ]

ta-da :+

Ooooh, pepsi <3
Ik vond in mijn profiel ook nog een oude foto van vijf jaar terug :D
Afbeelding

Wat leuk, ik zie Sari ook nog op de achtergrond staan of niet?

Het was voor mij destijds te ver (40 minuten enkele reis met de auto), ik reed daarvoor bij Triple B Riders in Bleiswijk, maar zij was er in begin 2011 mee gestopt. Zullen nog wel meer paardjes van hun daar staan: Sue, Brandy en Real :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:09

Hihihi wat leuk om te zien! Ja precies, dat is Sarie die geeft ons nog steeds les :D
Sue, Brandy en Real staan er inderdaad allemaal :) Real vind ik ook zo leuk, echt een clown <3 Suus heeft daar op gereden toen ze bij mij een lesje kwam doen!

Peppy is een echte kindervriend, gewoon relaxt. Soms een beeeeetje een boefje ;) maar m'n nichtje is helemaal weg van hem. <3

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:13

Ja, Peppy is echt een leuk paardje, leuk voor de beginner en de gevorderde :) En dat boefje herken ik ook ja :D Nooit uit kwaadheid, maar gewoon een geintje uithalen :D

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:16

Haha wat leuk! Ik heb daar ook een tijdje met mijn zusje gereden, zij reed idd heel veel op Pep :D
Staat Chess er ook nog?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:29

Verwarrend al die Suussen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:42

Hihi leuk om te zien :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:56

Rumpleteaser schreef:
Verwarrend al die Suussen :D

Pff tell me about it. Ik kan in totaal 3 suzanne's. Suus, Suzan en Suzanne is t dan. :'D

@Janneke: ik ken geen Chess dus ik denk dat hij weg/verkocht is.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:13

Sicayes schreef:
@Janneke: ik ken geen Chess dus ik denk dat hij weg/verkocht is.

Oh jammer :( zou best kunnen, was een prive paardje, palomino

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:50

Dank u Dank u voor het verwelkomen :D
@Quibje: die naam is een bijnaam van onze teckel :P

Ik weet nog niet heel zeker wat ik zoek, aangezien ik nu nog niet weet wat ik in de toekomst wil. Het grootste gedeelte zal recreatief zijn, maar aangezien ik binnenkort mijn eerste wedstrijd heb, raak ik misschien wel helemaal verslingerd en worden mijn 'eisen' bijgesteld :) Sowieso een western beleerd paardje dus, eentje met ervaring die zich niet zo snel gek laat maken (ik ben niet zo'n held) en waar de klik gewoon mee is. Wat jij had met jouw paardje Quibje, waar ik trouwens ook nog op gereden heb bij Wendy! Ik vond haar erg leuk, en die oren! :D Was het nog gelukt met de nieuwe naam??

En jee, wat loopt het topic hier vlot! Dat word netjes proberen bij te houden :o :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:44

ja, klopt, ik heb haar bij wendy vandaan, ze is sinds 8 mei van mij en der nieuwe naam is scarlet afgekort scar, want die heeft ze ook veel :=
trailer training ging heel goed
en het rijden gaat ook steeds beter, ze begint nu zo lekker te lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:22

Afbeelding
Afbeelding

Woeh mijn outfit compleet :)
Binnekort weer een lesje plannen :D