[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:19

Bedoelde ook in het algemeen aan iedereen wie waar lest :D
In mijn omgeving is het lastig.
Patser is reining opgeleid en ik heb hier ook paar keer les in gehad. Zou dit ook liefste weer doen maar dan wat mogelijk is zonder de juiste bodem zeg maar.
Heb ook tijdje les gehad van iemand aan huis die pleasure gericht is. Die gaf echt heel fijn en rustig les. Zit eraan te denken het eerst weer op te pakken bij hem als hij deze richting nog op komt :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:21

Bellatrix schreef:
Gimme_Joy schreef:
Ik heb hier geen les, stalgenootje heeft gefilmd :D . Maar ik les bij Naomi Tinneveld. Nu nog gewoon de basis natuurlijk, en we zijn een beetje allround bezig. Uiteindelijk wil ik ook reining gaan rijden, maar daarvoor vind ik dat ze eerst goed sterk moet worden.

Zo HK, die kan lekker strekken! :wow:

Je topic staat op HAW maar denk je niet dat je meer western reacties krijgt als je hem op WN-ITP had gezet? Op HAW moet iedereen rijtechnisch commentaar geven maar daar zitten ook niet western mensen.

Je mag hem natuurlijk laten staan hoor maar persoonlijk zet ik mijn western topics ook op het western deel van Bokt.

Ik wilde hem eigenlijk een keertje daar zetten. Aangezien ik al best veel western itp post. Maar misschien maak ik een denk kronkel haha! (Wat we doen is sowieso nog niet heel erg western en het mag wel op haw). Thnx iig voor de heads up! +:)+

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:21

Ik les bij vannietveld :) 5 min rijden, nimroid geeft super les!

Zamora

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:28

Jumpyhorse wat heb jij een onwijs gaaf veulen <3 zat even in je topic te kijken!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:32

Ik heb het geluk dat mijn vriend al heel lang western rijdt en mij les geeft :) we rijden recreatief allround.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:41

Ik wil heel graag reining gaan rijden, mijn merrie kent ook de knopjes wel. Maar de bak waar ik nu sta is sowieso nog niet geschikt, moet nog opnieuw aangelegd worden ook. Is ongelijk en zitten nog wat stenen in. Hoop na de zomer een trailer te hebben en dan eventueel ergens heen voor reining les. Tot nog toe hebben we 1 les van Roos Knip gehad om haar focus en hoge energielevel aan te pakken.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:47

Ik les graag bij wendy van osch scheelt dat dat hier om de hoek is als veulen geboren is maar weer eens een lesje plannen.

Wachten duurt langggg...
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 22:12

Ik les ook wel es bij Wendy maar op haar lespaarden.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:14

Ik krijg les van Melanie van Remundt. Ook allround :) en heb voorheen bij Karel Bauer gelest.

Altijd wel gericht op allround eigenlijk.

Vandaag moet ik weer naar kantoor. Kan je vertellen dat ik er tegenop zie :=

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:19

Mooie foto candalisa <3 wachten duurt lang haha. Ben benieuwd naar je veulen!

Oh ik moet vandaag ook weer voor eerst werken. Allemaal aanpassingen op het werk. Ben benieuwd. Heb me prima vermaakt thuis :')
Dochter moet ook weer voor eerst naar school met een halve klas. Die kon gisteren niet slapen van de spanning. En denk dat ik haar zo bed niet uit ga krijgen :=

tuija_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:41

Ik krijg les van Roos Knip en wij zijn nu bezig met de basis. Maar de bedoeling is wel om verder te gaan met trail en western horsemanship. En ik zou graag 1x bij Wendy willen lessen om alle knopjes van reining paarden uitproberen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 09:34

Sterkte/succes Yes! :*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:05

Ik les bij een vriendin van me, zij is vooral bezig met basis, basis, basis. Uiteindelijk wel reining gericht, maar zij gelooft er niet zo in om de manouvres te oefenen, als de basis op orde is, rijd je zo een spin.
Maar ik had tot nu toe natuurlijk ook niet echt een geschikt reining paard... Als James blijft, dan wil ik het met hem wel verder oppakken.

Wat betreft westernzadels passen: wat mij betreft is dat altijd een gok. En helaas de ervaring dat ondanks alle mooi verhalen over pasmallen e.d. ze je zo zonder blikken of blozen een niet-passend zadel verkopen. Dus dan is dat mooie verhaal ook niet echt veel waard he...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:15

Jumpyhorse: ken je Capa dan niet? Is eentje die ik gefokt heb en verkocht aan Stev en Gina. Donkere buckskin merrie. Drie jaar nu. Afbeelding
Deze.
Is de volle zus vd palomino jaarling die ik hierboven postte.

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:20

Sicayes schreef:
Ik krijg les van Melanie van Remundt. Ook allround :) en heb voorheen bij Karel Bauer gelest.

Altijd wel gericht op allround eigenlijk.

Vandaag moet ik weer naar kantoor. Kan je vertellen dat ik er tegenop zie :=

Ik heb laatst een paar van Melanie haar lessen bekeken.
Zag er fijn uit, jammer genoeg geeft zij geen les op andere locaties.
Ik en een stalgenoot zaten nu te kijken of Naomi Tinveld bij ons op locatie zou kunnen komen, maar corona en het paard helpen niet helemaal mee -O-

Nog maar even verder sparen voor een eigen trailer dat maakt lessen ook makkelijker en het paard weer uit de lappenmand

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:24

Oh leuk Muisssx! Ja klopt, ze geeft heel technisch les ook. Leer er superveel van!
Maar ze geeft inderdaad echt alleen op Lone Star zelf les.

Zou leuk zijn als je met de trailer hier kan komen, ik vind het een aanrader :D maarja, trailers zijn niet goedkoop ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 17:30

Yes, had jij nog gereden van het weekend? Welke dagen rij jij eigenlijk?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:35

Zo Sevke wát een stopper! :wow: en dat al met 3 jaar!

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:38

Sicayes schreef:
Oh leuk Muisssx! Ja klopt, ze geeft heel technisch les ook. Leer er superveel van!

Zou leuk zijn als je met de trailer hier kan komen, ik vind het een aanrader :D maarja, trailers zijn niet goedkoop ;)

Uhu echt super interessant. Kijken is ook echt leuk.
Als het zo weer mag kom ik mooi nog een paar masterclass lessen kijken! *\o/*

Klopt ik zit in Nieuwkoop dus eigenlijk heel dichtbij maar ik snap haar keuze wel. :o

Ja trailers zijn veelte duur. Had haast mn streef bedrag. Enkel toen wilde het paard 10 hechtingen en twee weekend bezoeken van de veearts.
Gelukkig loopt het af met een sisser maar het is zonde van je spaar bedrag......

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:41

Muisssx schreef:
Sicayes schreef:

Klopt ik zit in Nieuwkoop dus eigenlijk heel dichtbij maar ik snap haar keuze wel. :o

Ja trailers zijn veelte duur. Had haast mn streef bedrag. Enkel toen wilde het paard 10 hechtingen en twee weekend bezoeken van de veearts.
Gelukkig loopt het af met een sisser maar het is zonde van je spaar bedrag......

Oh ja ik ken die grapjes. Eind december helemaal in de gloria, want geleend zadel past nog zeker een half jaar (hello wintersport) om eind januari een röntgologische keuring en kliniekbezoek te moeten plannen (bye bye wintersport) :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:04

Muisssx schreef:

Oh let me know! Ik rij op woensdagavond in de laatste masterclass van 19:45 tot 20:30 :D zitten ook alle 5 op een ‘eigen’ paard in die les. (Het is dan mijn vp en nog iemand rijd op het paard van Melanie) dus gezellig als je dan komt kijken. Ik hoorde dat wij vanaf 1 juni weer mogen *\o/* dus hopelijk ook weer eens met publiek ;)

En ja, paarden weten je wel te eh... ‘verrassen’ op deze manier :')

Bellatrix schreef:
Yes, had jij nog gereden van het weekend? Welke dagen rij jij eigenlijk?

Ik lees over je heen, sorry! Ja ik heb zaterdag weer gereden. Ik rij nu op woensdag en zaterdag. Volgende week rij ik hem ook op vrijdag een keer omdat de eigenaresse er niet is.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:19

Ik ben vandaag ook weer begonnen met werken *\o/* met een halve klas. Wat was het fijn om elkaar weer te zien en wat hadden de kinderen elkaar en school gemist. Ik hoop zo dat we snel weer gewoon met de hele klas mogen. (ik sta voor groep 4 basisonderwijs)

Met Kid leste ik wel bij Petra (van Ede) en Walter(Bouwmeester) maar ja die zitten niet meer in Barneveld. Dus ik kan mezelf nog wel een poosje redden maar dan ook maar eens op zoek.

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:46

Sicayes Zal ik zeker doen! Vorige keer alleen de masterclass om 19:00 gekeken omdat er een bekende mee rijdt maar het kriebelde toen al om langer te gluren!

Justkid jij ook al zo gelukkig? Ik sta voor een 3/4 en het was heerlijk ze weer te zien!
Is het bij jou een beetje te doen om 1,5 meter te houden tot de kids? Ik merk dat ik daar best wel mee stoei!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:49

Ja wat fijn! Wij gaan over 3 weken open. Hebben vandaag een ondersteuning opstart praktijkonderwijs document gehad. Morgen krijgen we het rooster. Ik vind het nogal wat. Allws schoonmakwn voor en na, geen gezamenlijke pauzes, en hoe geef ik drama op 1,5 meter?

Maar wel weer lekker om de kids weer te zien!

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 06:11

Muisssx schreef:
Sicayes schreef:

Ik heb oa les bij Canisia Romani, zij komt 1 keer in de twee weken ongeveer deze kant op.
Rondje Alphen aan den Rijn, koudekerk, Leimuiden, Nieuwkoop etc.
Per keer kun je kijken of je aan sluit of een keer overslaat.
Nu 2 lessen gehad en die bevielen erg goed.