[WN] DSBA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Re: DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:05

DubbelDun schreef:
Dan zou ik de P er ook nog aflaten, kunnen de ezeleigenaren ook eindelijk starten Haha!

"P" staat toch voor "Pleasure"? In USA starten ze met ezels ook pleasure Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:09

Zelfs reining kunnen de ezels hoor!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:20

@Rob: het is jammer dat je alles weer zo weet te (ver)draaien dat ik weer de gebeten hond lijk, terwijl het in eerder berichten in ditzelfde topic van jou en het alweer ex-bestuurslid toch echt zo gezegd is:
Rob_H schreef:
Nouja rijden voor geld (dus redelijk hoge inschrijf kosten,het rijden voor pewters morrisons en plaques vind ik niet onder het kopje **ik rij voor de lol **vallen.misschen moet men zich dat gaan realiseren..

Jan_Trel schreef:
Het is dus inderdaad voor ruiters van een wat hoger niveau, tenzij je de beurs van een ander wil spekken..

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:31

Rob_H schreef:
Ja hoor jij kunt lid worden Knipoog

Leuk Haha! ik ben van de hunter Knipoog
En heb er echt zin in Clown

Gefeliciteerd Go jij! Go jij! OK dan!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:37

Rob_H schreef:
FF je geheugen opfrissen.Ik heb een hele tijd met een Tinker pleasure gereden en ook gewonnen terwijl er een NSBA judge jureerde en er alleen QPA om me heen reden.

Toch denk ik niet dat je ooit het idee hebt gehad om met dezelfde tinker in bijvoorbeeld Duitsland een NSBA western-pleasure proef mee te rijden....
En als je dat wel gedaan had was je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid als één van de laatsten geëindigd.
Waarmee ik bedoel te zeggen dat het toch een ander 'plaatje' is wat men wenst te zien bij de NSBA.

Ik denk dat het gemakkelijker is om met een goede niet-QPA te scoren bij de NRHA, dan met een goede niet-QPA bij de NSBA (en dan heb ik het niet over de horsemanship/trail classes natuurlijk)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 19:46

En bovenstaande onderschrijft dus eigenlijk precies wat ik al eerder schreef.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:01

DubbelDun schreef:
En bovenstaande onderschrijft dus eigenlijk precies wat ik al eerder schreef.

Ja maar daar is toch niets mis mee? (ik bedoel met de kwaliteit die men op een NSBA wedstrijd graag wil zien)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:06

Nee daar is zeker niets mis mee.
Het onderstreept alleen maar dat het dus niet voor iedereen is weggelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:19

DubbelDun schreef:
Nee daar is zeker niets mis mee.
Het onderstreept alleen maar dat het dus niet voor iedereen is weggelegd.

Is dat de doelstelling dan DD?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:27

Ik weet niet of het van origine de doelstelling is geweest of dat het zo gegroeid is, feit is dat het nu blijkbaar zo is.

johnnycash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:28

In plaats dat men blij is dat er een nieuwe vereniging in het leven wordt geroepen ( wordt geprobeerd) zeurt men over iets onbenulligs over een logo en en zit er iemand te stoken ( sorry zo zie ik dat ) en overal commentaar en kritiek over heeft ( vooral een persoon ) Ik noem geen naam maar diegene weet vast wel wie ermee bedoeld wordt. Nu vind ik opbouwend kritiek geen probleem maar geen zeurend kritiek.
Wanner men een nieuwe vereniging probeert op te richten zullen er altijd dingen bij zijn die men bij moet stellen(De zogenaamde kinderziektes)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:36

Typisch toch dat als kritiek NIET in je straatje past dat het altijd meteen zeuren wordt genoemd Haha!

Maar vertel eens johnnycash wat verwacht JIJ van de DSBA Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:39

Wat een onplezierige persoonlijke aanval op één persoon johnnycash.. je ergert je kennelijk heel erg als je dit tot je tweede post op bokt maakt. Welkom Ja

Ik zie het persoonlijk niet als stoken.
Stel dát het zo is dat het bitje in het logo niet helemaal showlegal is.. en stel dat Rob dat toevallig niet wist.. Dan is het veel handiger als er nu iemand naar vraagt dan een paar maanden later, als het logo al heel bekend is. Een logo is nu (stel dat dat beter is) nog makkelijk te veranderen.

En stel ik maak met mijn niet-QPA allerlei kosten om mijn paard in de VS bij de pinto's in te schrijven (dat blijkt te kunnen), waardoor ik met mijn KWPN-er kan vallen onder de all breeds van de NSBA en ik heb al die kosten gemaakt en ben lid geworden van de nsba en dán blijkt dat ik eigenlijk een beetje voor gek meerijdt omdat de ruiters die de NSBA aantrekt alleen van pakweg Europees niveau zijn, of de toptien van de Nederlandse Western Pleasure? Dat kan maar zo. En door dit soort vragen te stellen kan iedereen voor zichzelf de afweging maken of het voor die persoon zinvol is om lid te worden. ik vind dat niet zeuren, ik vindt dat terechte vragen.

Je wordt toch pas lid van een vereniging als je het idee hebt dat die organisatie voor jou iets kan betekenen? En daarvoor stel je dan vragen.

Daar is niets mis mee lijkt me.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 22:22

DubbelDun schreef:
@Rob: het is jammer dat je alles weer zo weet te (ver)draaien dat ik weer de gebeten hond lijk, terwijl het in eerder berichten in ditzelfde topic van jou en het alweer ex-bestuurslid toch echt zo gezegd is:

Nee DD(en dit is het laatste wat ik er over kwijt wil op deze manier) ik heb nooit iets anders beweerd als de quotes die je aanhaald.
Maar wat mij erg stoort is dit:

DubbelDun schreef:
Hieruit blijkt dus op zijn 'van Gaals' overduidelijk dat alleen mensen met een QPA welkom zijn en alle andere rassen wel héél erg a la QPA moeten gaan lopen omdat ze anders leuke bakvulling zijn. Vooral leuk in de uitbetalende onderdelen.

Of deze

DubbelDun schreef:
Zieltjes winnen voor een vettere pot Cool

Wat is zo fout aan onze insteek??? En we hebben er nooit een geheim van gemaakt wat die insteek is (Zoals te lezen is in de door jouw aangehaalde quotes)
Maar laat anderen zelf beslissen of ze het willen proberen of niet.
Dat heb ik ook gedaan.

Ik kreeg het aanbod om met Sam de NSBA te starten(toen dacht ook ik nog dat het open breed was) Mijn *sponsor* wilde alles betalen.En niet omdat ik kans had om te winnen,nee gewoon om 1 QPA achter me te laten.Ik ben daar niet op ingegaan(ondanks dat ik de lol er wel van inzag.Maar ik realiseerde me dat ik daar met een Tinker totaal niets te zoeken heb.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 22:26

Maar goed Dofuzz bedankt Knipoog

Citaat:
Dear Mr. Hotton:

This bit within your logo is not considered a legal bit. The 2008 NSBA rulebook is on the NSBA website; please feel free to use it as a reference.

Should you need any additional information please do not hesitate to contact the NSBA office.

Dus ik ben nu op zoek naar een ander bit voor ons logo.
Hulp is welkom.
Het moet wel iets *hebben* en het liefste een zo hoog mogelijke resolutie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:34

@Rob: er is niets fout aan jullie insteek, het kan alleen niet duidelijk genoeg gezegd worden.
En het blijft vreemd dat als Dofuzz iets dergelijks zegt daar niet over gevallen wordt, terwijl als als ik hetzelfde zeg ik ineens in-en-in slecht ben.
Of ligt "van Gaal' gevoelig Haha!

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:03

Als ik dit allemaal zo lees, dan kan ik toch de verleiding niet weerstaan om te reageren!!
Is het niet zo dat sommige mensen (ten onrechte?) andere verwachtingen hebben gehad van de DSBA?
Verwachtingen die overigens nooit door de DSBA zijn gewekt, vanaf het begin is de doelstelling duidelijk, wedstrijden in langzame onderdelen organiseren voor geld!
En in wedstrijden hoort het zo te zijn dat (in de ogen van de jury) de beste wint en de slechtste laatste wordt.
Als je er nu al van uitgaat dat de jury niet de beste combinatie kiest maar een combinatie met een QH of paint is dat een verwachtingspatroon die niet uitnodigd tot deelname aan dit soort wedstrijden. Moet je dan ook niet doen.
Ik denk dat starten bij de DSBA best wel wat kost en dat deelnemers dus de verwachting hebben dat deze investering rendement oplevert. Heb je deze verwachting niet en start je toch dan moet je niet teleurgesteld zijn als je als bakvulling optreed. Huilen
Als je DSBA wilt starten moet je een paard hebben wat er startgerechtigd voor is en wil je wat meer zijn dan bakvulling moet de combinatie enig niveau hebben.
Voldoe je niet aan de bovenstaande kwalificaties dan hebben we een andere vereniging voor je, die heet de WRAN. Een zeer goede vereniging met een gezond klimaat, die niet afwijkt van andere verenigingen voor wat betreft de 20-80 regel.
Voor zij die niet weten wat dit inhoud: 20% van de leden zorgen voor 80% van de onrust. Haha! Knipoog
WRAN-DSBA-DPHC-DAWRA-NQHA-ApHC allemaal prima verenigingen. Een mooi aanbod waaruit ieder het zijne kan kiezen. Wat wil je nog meer?
En wat de DSBA betreft, die komt er wel. En tegen die blondjes die niet begrijpen dat de FNW geen straf is, maar juist zorgt voor meerwaarde, zou ik willen zeggen: let op de ontwikkelingen van het komende jaar, als je nu niet teveel verkeerde dingen zegt, dan hoef je ze later ook niet goed te praten. Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:26

Mooi gezegd, Jan.

Ik zit ook met verbazing de hele discussie te volgen.
Er zijn voldoende western-verenigingen waar je terecht kunt met een paard wat niet in het DSBA plaatje past.
Dit kan zijn omdat je paard niet het juiste ras is of dat je paard gewoon niet het niveau kan halen wat de DSBA voor ogen heeft. Wat is daar mis mee?

Ookal heb ik een Quarter, ik zal pas DSBA gaan starten als ik denk dat ik kans maak om mee te dingen naar een prijs. Komt die tijd nooit (wat ik toch mag hopen van niet Haha! ) dan zal ik er ook niet starten.
Die keuze hebben de eigenaren van de meeste niet-QPA ook en het lijkt mij ook niet meer dan slim om jezelf af te vragen of je het idee hebt dat je mee kunt dingen naar een eventuele hoge plaatsing.
Heb je dat idee niet dan moet je of niet starten of er genoegen mee nemen dat je bakvulling bent. Maar dat geldt voor elke show waar je start.

Verder vind ik het echt een beetje gezeur, ik kan met mijn Quarter ook niet starten bij bv. de DAWRA maar je kunt met je Arabier wel op andere shows starten en daar valt niemand over.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:33

heb ik dan de DSBA of NSBA lopen afkatten ??

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:31

Nee, wie zegt dat?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:32

DubbelDun schreef:
@En het blijft vreemd dat als Dofuzz iets dergelijks zegt daar niet over gevallen wordt....

DD...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 11:33

dofuzz schreef:
heb ik dan de DSBA of NSBA lopen afkatten ??

Nee niet dat ik weet.Ik heb je zelfs bedankt dat je het bit onder de aandacht bracht op een manier waarop ik er iets mee kan en dus ook doe.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:56

toch maar even een reaktie van onze kant.
ik vind de DSBA een goed initiatief.
in het verleden heb ik wel eens in de uitslagen gekeken van de belgische NSBA en zag dat daar best wel goede ruiters mee reden. vandaar dat ik er al vanuit ging dat het idd een aanvulling wordt op datgene wat er al is.
mensen die nu richting duistland en belgie gaan starten nu misschien wel weer hier.
dus eigenlijk ook iets meer vergelijkbaar met de NRHA (en dan niet te verwarren met de green as grass, want dat is een DRHA onderdeel.
dit is wat ik ervan begrepen heb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:56

@Vera: ik zeg nergens dat Dofuzz de DSBA/NSBA heeft lopen afkatten, dus ik snap niet waarom mijn naam daarbij aangehaald moet worden.
Als ik al wordt beticht van stemmingmakerij dan valt deze opmerking van jou er zéker onder.

Ik doe niet meer of minder als aanhalen wat er eerder al is gezegd om duidelijkheid te scheppen in wat men van de DSBA mag verwachten.
Wát die duidelijkheid inhoudt zal mij worst zijn.
Dat dit als 'zeuren' oid wordt gezien moet men zelf weten, daar lig ik niet wakker van. PB's doen mij er iig van overtuigen dat eea blijkbaar wél gewenst is.

Ik heb ook mede-aangegeven dat ik het logo niet prettig vind ogen en vooral waaróm niet en o.a. dankzij die opmerking is nu duidelijk dat het bit niet startgerechtigd is.
Dus ook daar is nu duidelijkheid over.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:16

DD; ik quote alleen maar wat jij hebt geschreven waarop Dofuzz zich aangesproken voelt. Het zijn dus je eigen woorden, ik verzin ze niet.

Stemmingmakerij? Persoonlijk vind ik je teksten hier ( en dat vond ik ook in de WRAN topics) niet echt prettig overkomen. Dat vind ik jammer maar ben me ook bewust dat een ieder hier recht heeft op het neertypen van zijn/haar visie.
Alleen zul je op deze manier veel tegenstand ondervinden, maar dat is je eigen keuze. En kennelijk zijn er ook mensen die hier niet durven te typen dat ze het met je eens zijn dus doen dit per PB. Maar daarmee helpen zij het topic en jou niet...