[WN] Waar moet het met de WRAN naar toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Waar moet het met de WRAN naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:20

Skuye schreef:
Als de cap verplichting niets met dat/dit alles te maken had/heeft, waarom dan die cap verplichting ?????

Een suf antwoord,..........kom naar de ALV

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:35

PeterV schreef:
Mayflower schreef:
Gelukkig heb ik hier bij de Appie's geen last van, die zijn al uit de FNW gestapt.

Als je de overtuiging hebt dat Appie’s niet hippisch gezien zullen gaan worden, is het een wijs besluit geweest.

Peter

Jij verwacht dus wel serieus genomen te worden door de NHS?
Beste Peter, de DER heeft z'n neus al gestoten aan de NHS, de landelijke dressuur volgde met de samenvoeging van de bonden en nu wil de westernsport óók z'n neus stoten aan diezelfde club?
Peter, heeft ECHT een reden waarom de NVVR zelfstandig is en blijft. Ga eens praten met onze voorzitter waarom.

Ik heb geen belang, ik heb niks met wedstrijden, niks met western en het enige raakvlak wat er nog is, is dat ik toevallig een Quarter heb.
Wat er echter gaat gebeuren is dat voor velen de lol van de westernsport en de wedstrijden vergaat, o.a. omdat je regels krijgt opgedrongen waar de westernsport niks mee kan. Is dat dan wat je wil; leegloop? Het zal niet dit jaar zijn; ook niet volgend jaar, maar ik geef de westernsport op deze manier geen vijf jaar meer. Mark my words...........

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:41

Mayflower schreef:
In de brief bij de uitnodiging staat dat dit onder andere is gedaan omdat verder onderhandelen anders het doel tot dan niet meer zou billijken. Snap jij het, snap ik het....Dus je past nu alvast je regels aan, om überhaupt verder te praten om dan vervolgens in het groter geheel je eigen regels weer terug zien te krijgen, wat dan waarschijnlijk moeilijk gaat worden.

Ja je leest dat goed, dat het onder andere gedaan is om ook verder te kunnen onderhandelen.
Dat hiermee de Wran het totale western gebeuren een dienst bewijst dit in combinatie met de FNW, moeten bepaalde vaandeldragers ook nog even aan wennen, maar het is wel een feit.
Wij zitten nu gewoon in een fase die heel herkenbaar is binnen veranderingen die niet alleen van toepassing nu zijn voor het western rijden. Vele organisaties en verenigingen zijn immers ten onder gegaan binnen de spagaatvorming die tot uiting komt binnen het professionaliseren van hobbymatig gerichte instellingen. Het is gewoon een keuze die vele verenigingen hebben moeten maken, en die verenigingen die deze stap niet hebben gemaakt, bestaan nog steeds, doen ook nog steeds hun ding, vaak gezellig onderling, maar niet meer binnen de georganiseerde sport. Het is en blijft een keuze die gemaakt moet worden.

Peter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:44

Ik mis een kleurplaat in dit topic.

Afbeelding

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:45

sliding schreef:
Op dit moment zou het ook niet mijn keuze zijn om aan te sluiten bij de KNHS maar je moet niet bij voorbaat al conclucies trekken en eens afwachten waar de onderhandelingen op uit komen en daarbij duidelijke en goede afspraken maken. En dan beslissen wat en hoe we het willen.

OK dan!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:50

Skuye schreef:
en ik, persoonlijk, maak mij dus, o.a., druk over de capregel.

Waarom maak jij je druk om deze regel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:01

PeterV schreef:
Vele organisaties en verenigingen zijn immers ten onder gegaan binnen de spagaatvorming die tot uiting komt binnen het professionaliseren van hobbymatig gerichte instellingen. Het is gewoon een keuze die vele verenigingen hebben moeten maken, en die verenigingen die deze stap niet hebben gemaakt, bestaan nog steeds, doen ook nog steeds hun ding, vaak gezellig onderling, maar niet meer binnen de georganiseerde sport. Het is en blijft een keuze die gemaakt moet worden.

Uit bovenstaande blijkt dus dat -volgens jou- je alleen aan georganiseerde professionele sport kunt doen als je verenigd bent binnen een groot geheel. Alles wat daar buiten valt is gezellig geneuzel in de marge maar mag de naam 'sport' niet dragen.
Ik denk dat de goed draaiende reiningclubs het niet zo met je eens zijn Haha!

Buiten het feit of de WRAN wel dé vereniging móet zijn om zo groot en professioneel te denken c.q. te zijn. Vergeet niet dat de WRAN de basis is van het begin in de westernsport en imo dus laagdrempeligheid/low budget zou moeten zijn voor de leden. En dat 'gezellg geneuzel' hier dan een groot onderdeel van is.
Ik heb dus het gevoel dat de WRAN aan het loslaten is waar ze in oorsprong voor zijn opgezet.

Verder wil ik je komplimenteren op je reactie op mij; een duidelijk geschreven stukje.
Dat we een andere mening zijn toegedaan blijkt en zal ook wel zo blijven. Net als Ikke kan ik niet anders zeggen dan 'de tijd zal het leren'.

Overigens zou ik nog wel wat opheldingen/uiteenzetting willen zien over het stukje 'regels die er verzonnen worden'; wat bedoel je hier precies mee, want dat is nogal een ruim, begrip.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:03

LindyH schreef:
@sliding
Ik weet niet wie je bent en wat je functie is (als je die hebt), maar ik wil je even bedanken voor je verhelderende woorden. Als de WRAN dat had gezegd had dat een hoop ophef gescheeld.

In feite zeggen ze dat ook wel, maar op zo'n onduidelijke manier en met zo veel overbodige informatie dat je als lid het idee hebt dat er dingen achter je rug om gebeuren. Je bent immers het overzicht totaal kwijt.
Woorden als 'mogelijk in de toekomst' zorgen alleen maar voor onrust.

Als er nou toch één vereniging is die niks achter de rug van de leden om doet, is het de Wran wel hoor. Dat de Wran de kolen uit het vuur haalt, bespreekbaar maakt op forums e.d. dus de kop boven het maaiveld uitsteekt, wordt uiteindelijk maar door een klein gedeelte niet gewaardeerd, en bestookt met onrust verhalen vaak tegen beter weten in. Het Wran bestuur heeft vele, en hele goede argumenten te handelen hoe het handelt, ik zelf denk steeds vaker en meer dat de fout die gemaakt is ligt in het feit dit breed op voorhand te willen bespreken.
Heilige huisjes en verworven rechten liggen uiteindelijk altijd aan de voet van tegenstellingen zoals deze nu gaande zijn, maar uiteindelijk zal duidelijk worden waar dit bestuur voor staat of gestaan heeft, en wat het ernaar gemaakt heeft dat het lukte of waardoor het gedoemd is geweest te mislukken. Democratie is een heel mooi begrip, maar is uiteindelijk niet ontworpen dat het door het eigen succes ten onder mag gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:03

Weet wat ik nou nog niet 1x echt duidelijk heb gelezen hier? Kan zijn dat ik niet goed lees omdat t me verder niet heel veel doet, ben nl. geen lid, maar ik mis een heel duidelijke opsomming van wat de Wran nu wil gaan doen... praten/aansluiten/onderhandelen/visies delen enz. En wat is het doel?
Wát wil de wran gaan doen? Waarom gaat de wran praten met de (K)NHS? Welke nieuwe regels worden doorgedrukt en waar kan over gestemd worden?

En dan vraag ik niet om een hele lange monoloog van lange, onsamenhangeden zinnen, maar een korte heldere opsomming! Knipoog

Ik denk er wel aan om lid te worden, maar door deze wirwar van berichten, de manier waarop gesproken wordt en de onvrede die ik proef onder een aantal leden...krab ik nog wel op mn achterhoofd...ik wordt voorlopig maar niet lid...

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:13

Margee schreef:
Weet je wat ik nu prettig zou vinden als lid van de WRAN?
Dat dezelfde WRAN alles nu eens duidelijk op papier zou zetten.
Wat is er aan de hand, wat zijn de mogelijkheden en welke gevolgen zouden deze mogelijkheden kunnen hebben.
Dan kunnen wij, de leden dus (degene die geen lid is mag toch niet stemmen) besluiten wat we willen.
Nu krijgen we van iedereen van alles om ons oren gegooid, terwijl het meeste waarschijnlijk niet eens klopt.
Ikzelf kan me totaal geen mening meer vormen. Overal komt een quote of een opmerking vandaan en ik heb sterk het gevoel dat het meeste gewoon niet waar is en dat uitspraken uit hun verband getrokken worden.
Bovendien worden hier mensen op een beroerde manier steeds maar onderuit gehaald. Je zou daardoor haast gaan denken dat deze mensen er een gewin bij hebben iets door te drukken terwijl ik toch altijd het idee had dat het oud papier-liefdewerk is geweest........... Ik vraag me ook af wie er opstaat om het over te nemen als het bestuur van de WRAN er het bijltje bij neergooid.

Ik dacht toch wel dat het laatste epistel van de hand van de heer Trel niks aan onduidelijkheid te wezen heeft overgelaten. Maar iets anders dan, waarom werd het Wran bestuur zo’n vijf a zes maanden nog gevierd, waar ging het mis, waar moet het naar toe?
Ik vraag mijn ook inderdaad af wie het bijltje gaat oppakken als dit Wran bestuur het zal neer gooien, vooral de basis zal mijn dan bezig houden binnen welke omstandigheden dit bijtje dan zal opgepakt worden. –1 cap regel intrekken misschien? –2 niet binnen een samenwerking willen praten over de georganiseerde sport. –3 gewin om iets door te drukken wat er nog niet is. Geen idee hoor, wij horen het wel 02-03-08.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:51

ikke schreef:
Beste Peter, de DER heeft z'n neus al gestoten aan de NHS, de landelijke dressuur volgde met de samenvoeging van de bonden en nu wil de westernsport óók z'n neus stoten aan diezelfde club?

Ja, ik verwacht wel serieus genomen te worden door de KNHS, en deze signalen zijn daar ook voor, deze mening heb ik niet allen als voorzitter van de Wran. Dat ik de enige ben die daar over communiceer is een ander verhaal.
Ik ben iemand die met iedereen praat, debatteer, net zolang tot er iets op papier komt te staan waar een handtekening of door een stemming het definitieve oordeel of afspraken door beslecht zullen worden. Zolang dit nog niet het geval is, win ik tijd, wie namelijk in gesprek is die blijft, of te wel, de tijd zou je vriend kunnen zijn.

ikke schreef:
Peter, heeft ECHT een reden waarom de NVVR zelfstandig is en blijft. Ga eens praten met onze voorzitter waarom.

NVVR heeft een andere doelstelling dan de WRAN, deze staat namelijk voor een tak van sport.

ikke schreef:
Ik heb geen belang, ik heb niks met wedstrijden, niks met western en het enige raakvlak wat er nog is, is dat ik toevallig een Quarter heb.
Wat er echter gaat gebeuren is dat voor velen de lol van de westernsport en de wedstrijden vergaat, o.a. omdat je regels krijgt opgedrongen waar de westernsport niks mee kan. Is dat dan wat je wil; leegloop? Het zal niet dit jaar zijn; ook niet volgend jaar, maar ik geef de westernsport op deze manier geen vijf jaar meer. Mark my words...........

Ik hoop dat ik deze deal met je maken kan, maar nogmaals voor nu is er geen rede voor paniek zoals je het stelt. Kijk dat je met richtlijnen te maken krijgt, is een ander verhaal, en juist doorvoor moet je om die tafel komen te zitten om je sport, jou ding te vertegenwoordigen. En dit is jammer dat dit niet altijd begrepen wordt, maar ik ben niet van plan om mijn stem voor het western aan de kant te laten zetten, nee ik wil mijn stem voor het western laten horen, dan heb ik er in ieder geval wat aan gedaan, dan alleen maar mokkend thuis bij de openhaard mijn te beklagen over de KNHS dat het weet ik veel niet wat zijn e.d.

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:58

Sonja schreef:
Ik mis een kleurplaat in dit topic.

Afbeelding

We zullen zien wie er straks zitten te kleuren

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:03

PeterV schreef:
Skuye schreef:
Als de cap verplichting niets met dat/dit alles te maken had/heeft, waarom dan die cap verplichting ?????

Een suf antwoord,..........kom naar de ALV

Grappig..ik als beginnend western rijder met een niet APHA/AQHA volg dit al een tijdje.
Door alle dingen hier, dacht ik weet je wat..ik ben nog niet zover om wedstrijden te gaan rijden maar laat ik alvast lid worden zodat ik wel naar deze ALV kan. Maakt eigenlijk niet uit of ik nu of over 2 jaar ofzo lid wordt.

Dus ging ik vol bravoure naar de WRAN site, vulde het web formulier in en wachtte af.
Inmiddels is dit al een behoorlijke tijd geleden, heb ik wel 1 mailtje van de WRAN gekregen waarin mij werd verteld dat zij mij bedankten voor mijn interesse in lidmaatschap en ik de gevens thuisgestuurd zou krijgen. Wanneer ik dit ontvangen had en het geld op de rekening van de WRAN stond was ik lid.

Helaas pindakaas heb ik nog steeds niks van de WRAN mogen ontvangen behalve dat mailtje en begin ik het vreemde voorgevoel te krijgen dat het misschien wel express tot na 02/03/2007 bewaard wordt.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:04

DubbelDun schreef:
Overigens zou ik nog wel wat opheldingen/uiteenzetting willen zien over het stukje 'regels die er verzonnen worden'; wat bedoel je hier precies mee, want dat is nogal een ruim, begrip.

Waar staat dit dan?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:05

peter.. kan het nou niet gewoon in jip en janneke taal voor de mensen die of niet zo goed kunnen lezen, of geen bal snappen van die lange teksten met citaten en quotes?? ik ben na drie regels de draad al kwijt en voel er steeds minder voor om die lange lappen te lezen. maar ik wil het zo graag snappen want dat doe ik nog steeds niet. waarom buigen als je recht kan blijven doorgaan???????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:05

PL is ook de weg kwijt, jij mag ook gezellig mee komen kleuren!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:07

aaah sonja, wat ben je lief voor mij vandaag Haha!

ik zal hem digitaal inkleuren. Ja

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:11

Hier een samenvatting voor het hoe en waarom, die toch echt wel door vele begrepen wordt.

Een landelijke vereniging als de WRAN dient binnen de mogelijkheden en binnen de kaders van de wet, een situatie te scheppen die het mogelijk maakt om op verantwoorde wijze de westernsport te beoefenen. Daarbij rekening houdend met zowel de belangen van de beginnende en de amateur ruiter alswel met de belangen van de professionele ruiter.

In Nederland zijn de belangrijkste hippische organisaties verenigd in de KNHS.
Deze is opgericht om als aanspreekpunt te fungeren van de overheid en subsidiegevende instanties.
De KNHS heeft eigenlijk dezelfde doelstelling als de WRAN, maar dan voor bijna alle hippische disciplines behalve de westernsport.
De KNHS is de op 5 na grootste sportbond van Nederland en heeft afgelopen jaren op veel terreinen regels opgesteld op allerlei gebied. Oorsprong van deze regels vinden zich ondermeer in de behoefte om voor ruiters een zo veilig mogelijke situatie te creëren om hun sport te kunnen verrichten. Maar ook bv in de wens van overheden en assuradeuren om bepaalde aspecten te regelen.
Omdat de KNHS voor 99% de hippische sport in Nederland vertegenwoordigt zijn de regels die zij voorschrijven bijna wet, ik zeg bijna, want hoewel het juridisch geen wet is kom je als beoefenaar van de GEORGANISEERDE paardensport bijna niet om de KNHS heen.
De KNHS laat bv in een beleidsnota aan de plaatselijke Nederlandse overheden weten dat alle niet door de KNHS erkende hippische wedstrijden gezien moeten worden als wilde wedstrijden waaraan medewerking wordt ontraden. (Denk bv aan het NK waarvoor bij de gemeente Raalte vergunning moet worden aangevraagd).

Naast de KNHS bestaat er ook de FNRS, deze federatie behartigd de belangen van de Nederlandse hippische rijscholen en is horizontaal (=samenwerkingsverband) aangesloten bij de KNHS.
De FNRS stimuleert haar leden om het veiligheidscertificaat aan te vragen. Dit veiligheidscertificaat wordt uitgegeven door de Stichting veilig paardrijden, een stichting waarin de KNHS en de FNRS anticiperen.
Doel van dit veiligheidscertificaat (VC) is om de omstandigheden waarin de sport bedreven wordt dusdanig te verbeteren dat de sport veiliger wordt. Een van de regels van het VC is dat ten alle tijden een cap gedragen moet worden als je op je paard zit. Maar ook andere voorwaarden zoals, de veiligheid in en om de bak, geen uitstekende delen, minimale hoogte van de rijbaan etc. worden gesteld.
Het spreekt voor zich dat verzekeringsmaatschappijen dit certificaat met open armen hebben ontvangen. Rijscholen die zich tegen ongevallen willen verzekeren zijn verplicht zich aan deze regels te houden.
Rijscholen en maneges kunnen zich verzekeren d.m.v. een AVB polis (Fortis) voor aansprakelijkheid voor bedrijven.
Lees hieronder de uitsluitingen zoals die inmiddels door alle verzekeringsmaatschappijen is overgenomen.

Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade:
-die is ontstaan door of (mede) heeft kunnen ontstaan door c.q. ten tijde van het geven van les(sen), indien en voor zover bij en/of tijdens de les(sen) geen gediplomeerde instructeur c.q. instructrice aanwezig is geweest-
-die is ontstaan of (mede) heeft kunnen ontstaan tijdens wedstrijden/parcoursen die niet zijn aangevraagd bij en goedgekeurd zijn door de KNHS, dan wel niet aan de door de KNHS gestelde eisen voldoen-
-die is ontstaan of (mede) heeft kunnen ontstaan tijdens de les(sen) en/of tijdens de wedstrijden, indien voor zover door de gelaedeerde geen veiligheidscap is/werd gedragen. De verplichting tot het dragen van een veiligheidscap komt te vervallen, indien en voor zover de KNHS het dragen van een veiligheidscap tijdens wedstrijden niet toestaat, of anders bepaald-
-Indien en voor zover de verzekerde aannemelijk maakt dat het niet nakomen van een van de hiervoor genoemde verplichte preventiemaatregelen niet heeft c.q. hebben bijgedragen tot deze zaak, dan wel tot de grootte van de schade, zal de maatschappij de schade in behandeling nemen overeenkomstig de polisvoorwaarde en overige bepalingen de dergelijke-
Dit betekend dus dat van iedere accommodatie (en dus niet alleen de accommodaties met veiligheidscertificaat) waarop wedstrijden gehouden worden de eigenaar niet verzekerd is voor aansprakelijkheid als de ruiters geen cap dragen.

Om het voor ruiters die hoog in de dressuur rijden mogelijk te maken om met een hoed in plaats cap met een cap te rijden heeft de KNHS met de verzekeringsmaatschappijen afgesproken dat ruiters die Z rijden of hoger een hoed mogen dragen ipv een cap, omdat er van uitgegaan mag worden dat deze ruiters in staat zijn om in alle omstandigheden hun paard onder controle te houden.

Zoals gezegd, verzekeringsmaatschappijen omarmen de regels van het veiligheidscertificaat.
Een professionele ruiter die een arbeidsongeschiktheidsverzekering wil afsluiten, loopt hier tegenaan.
Want in de ontbindende voorwaarden voor zo’n verzekering (b.v. de verzekering van de Sallandgroep) staat dat wanneer men geen veiligheidscap draagt tijdens een wedstrijd (of buiten een wedstrijd) er bij een ongeval geen dekking is.
Om toch mogelijk te maken dat professionele ruiters een arbeidsongeschiktheidsverzekering kunnen afsluiten en om überhaupt mogelijk te maken dat er op maneges met (maar ook zonder) een veiligheidscertificaat westernwedsrtijden georganiseerd kunnen worden zonder dat ALLE westernruiters met een cap op moeten rijden, is de WRAN mede op advies van de KNHS, gaan praten met de verzekeringsmaatschappijen.
Met de adviseur aansprakelijkheid, rechtsbijstand en Milieu van Interpolis, veruit de grootste verzekeraar op paardensportgebied, is gezocht naar een tussen oplossing.
Omdat er met de KNHS gesprekken gaande waren waarbij werd gesproken over een mogelijke aansluiting medio febr-mrt 2008 is er overeengekomen dat tot die tijd een soortgelijke afspraak gemaakt zou worden als met de KNHS. Dat houdt in dat ruiters die bewezen hebben dat hun hippische vaardigheden dusdanig zijn dat zij in kwaliteit niet onderdoen voor de Z ruiter in de engelse dressuur, met een dressuurhoed op mogen rijden. Dat zijn dus onze L1 en L2 ruiters.
Deze afspraak heeft als consequentie gehad dat iedereen die lager rijdt dan L2 met onmiddellijke ingang op de wedstrijden een cap op moet. Tevens is afgesproken dat iedereen, ongeacht het niveau tot en met 14 jaar een cap op moet.
Een samenwerkingsverband van de FNW met de KNHS moet deze tijdelijke afspraken omzetten in een overeenkomst met de KNHS waarin zij ons levelsysteem de zelfde waarde geeft als het systeem in de engelse sport, zodat de verzekeraars ons systeem dezelfde rechten geven als zij het systeem van de KNHS geven. Dit samenwerkingsverband wordt belichaamd door een horizontale aansluiting bij de KNHS door de FNW (en dus haar onderliggende verenigingen). Een horizontale aansluiting heeft geen enkele consequentie voor de aangesloten leden. Een commissie zal gaan bekijken of het voor de westernsport zinvol en mogelijk is om bij de KNHS verticaal aan te sluiten en dus volwaardig lid te worden van de KNHS.
In die commissie zullen vertegenwoordigers van de FNW plaatsnemen. Omdat mogelijke aansluiting ook consequenties heeft voor niet bij de FNW aangesloten rasverenigingen heeft het bestuur van de FNW een samenwerkingsovereenkomst aangeboden met de NQHA om op dit gebied samen te werken en zitting te nemen in de te vormen commissie. Het WRANbestuur is bezig een “denktank” van leden samen te stellen, welke de commissie kan ondersteunen.

Alhoewel evenementenverzekeringen het rijden met een cap niet verbieden, ben je als verzekeringsnemer wel verplicht om alle maatregelen te nemen die nodig zijn om de veiligheid van de deelnemers te waarborgen en mag men mogelijke gevaren niet voor de verzekeraar verzwijgen. De Nederlandse wet omschrijft deze verplichtingen in artikel 7:928 t/m 7:931 als volgt in het burgerwetboek

Onze wedstrijden zijn, gezien het aantal ongevallen wat bekend is, betrekkelijk veilig. Maar de jurespondentie ontbreekt om te kunnen overzien wat voor consequenties een ongeval met ernstig letsel kan hebben voor vereniging, organisator en mogelijk zelfs voor een jurylid.

In dit artikel zijn de Sallandgroep, Fortis en Interpolis aangehaald als verzekeringsmaatschappijen. Ook in de verzekeringswereld is een bewustwording van de risico’s in de hippische sport een feit en worden voorwaarden steeds meer op elkaar afgestemd.
Het hoppen van de ene naar de andere verzekering heeft derhalve geen zin en is ook niet wenselijk omdat dit geen structurele oplossing oplevert.

Dit alles in overweging nemende heeft het WRAN bestuur zijn bestuurlijke verantwoordelijkheid genomen en de capmaatregel ingevoerd.
Deze maatregel moet bekrachtigd worden door de ALV van 2 maart a.s.
De ALV staat voor een zware beslissing, afwijzen van het in deze gevoerde beleid zal ernstige consequenties hebben voor de toekomst van het westernrijden in Nederland.
Het bestuur van de WRAN wil de toekomst van het westernrijden in Nederland veiligstellen.
Zij is dat als bestuur van de basisvereniging in Nederland ook aan haar stand verplicht. Door dit beleid kan zij de rasverenigingen, binnen de federatie, een steun in de rug zijn wanneer deze in de problemen geraken in bovengenoemde materie.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:15

wéér zo'n lap!! zucht,, oke... ik stort me er alweer op. niet aflijden!!!!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:20

Natuurlijk is het een grote lap tekst, het is ook niet echt een klein onderwerpje.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:24

Paintless schreef:
wéér zo'n lap!! zucht,, oke... ik stort me er alweer op. niet aflijden!!!!!!

Jaha, en ik heb nog veel meer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:25

De kunst is wel om een lange lap tekst even kort puntsgewijs en voor iedereen begrijpelijk samen te vatten! Knipoog

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:26

juist skippie.. en daar vroeg ik nou net even om. kan peter wel met meer tekst komen, maar als men na 3 regels al afhaakt en hun eigen mening maar gaan vormen berijk je er niets mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:29

PeterV schreef:
ikke schreef:

Ja, ik verwacht wel serieus genomen te worden door de KNHS, en deze signalen zijn daar ook voor, deze mening heb ik niet allen als voorzitter van de Wran. Dat ik de enige ben die daar over communiceer is een ander verhaal.
Ik ben iemand die met iedereen praat, debatteer, net zolang tot er iets op papier komt te staan waar een handtekening of door een stemming het definitieve oordeel of afspraken door beslecht zullen worden. Zolang dit nog niet het geval is, win ik tijd, wie namelijk in gesprek is die blijft, of te wel, de tijd zou je vriend kunnen zijn.

Waarom zou de westernsport wel serieus genomen worden, waar ze dat met de endurance en feitelijk met de basisdressuursport ook niet doen?
Wat kan de federatie en de WRAN (en alle andere clubs) hun leden bieden, wat ze nu niet kunnen?
Tijd is een belangrijke factor en praten is nooit verkeerd, dat ben ik helemaal met je eens, maar met welke verwachting voor je leden voer jij deze gesprekken? Wat wil je bereiken voor de leden?

PeterV schreef:
ikke schreef:

NVVR heeft een andere doelstelling dan de WRAN, deze staat namelijk voor een tak van sport.

In principe heb je gelijk, maar toch niet helemaal. De NHS wil er immers óók zijn voor de recreatieruiter die geen wedstrijden ambieert. Dat zeggen ze althans, ik zie er in de praktijk niks van terug, maar dat terzijde.
PeterV schreef:
ikke schreef:

Ik hoop dat ik deze deal met je maken kan, maar nogmaals voor nu is er geen rede voor paniek zoals je het stelt. Kijk dat je met richtlijnen te maken krijgt, is een ander verhaal, en juist doorvoor moet je om die tafel komen te zitten om je sport, jou ding te vertegenwoordigen. En dit is jammer dat dit niet altijd begrepen wordt, maar ik ben niet van plan om mijn stem voor het western aan de kant te laten zetten, nee ik wil mijn stem voor het western laten horen, dan heb ik er in ieder geval wat aan gedaan, dan alleen maar mokkend thuis bij de openhaard mijn te beklagen over de KNHS dat het weet ik veel niet wat zijn e.d.

Peter

Natuurlijk moet je je stem laten horen. Daar is echter geen samenwerking voor nodig.
Waarom worden er op voorhand regels gewijzigd, die duidelijk niet gewenst zijn bij de leden? Enkel om je onderhandelingspositie te behouden? Dat is een zwaktebod. Je doet je wedstrijden op die manier, omdat dat een verleden heeft, net zo goed als de apepakkies in de dressuur, dat is ook historisch gegroeid. Waarom zou je je eigen historie opgeven?
Je moet er gaan zitten om je eigen historie veilig te stellen en je ding te doen, zoals JOUW LEDEN dat willen; DAT is je taak!! Als de leden het bestuur terugfluiten op deze vrijerij met de NHS, gooi je dan echt de handdoek in de ring?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:30

DubbelDun schreef:

PeterV schreef:
Waar staat dit dan?

Hiero:
PeterV schreef:
Juist omdat je zo klein bent, en juist omdat er allerlei regels verzonnen worden die niet passend zijn voor onze sport is het zaak te praten met elkaar, en niet de kop ervoor in het zand te steken.....
Peter

*gaat verder met lezen*