[WN] Level indeling Wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:15

Citaat:
357. PROMOTIE
Door deelname en plaatsingen kan een deelnemer punten verdienen (zie par. 133 en 134). Jaarlijks na afloop van het wedstrijdseizoen wordt de balans opgemaakt:
- Bij deelnemers die in het seizoen géén punten verdiend hebben, worden 5 punten van het saldo afgetrokken. Indien het saldo kleiner wordt dan 0, wordt het saldo op 0 gesteld.
- Deelnemers van wie het saldo hoger is dan 75 punten promoveren naar de L4 klasse.
- Deelnemers van wie het saldo hoger is dan 25 punten mogen naar eigen keuze naar de L4 klasse promoveren.
- Deelnemers met wedstrijdresultaten behaald bij andere verenigingen, kunnen het WRAN bestuur verzoeken deze resultaten mee te tellen voor de klasseindeling. Dit verzoek dient schriftelijk bij het bestuur, voorzien van geauthoriseerde uitslagen (dmv publicaties in verenigingsbladen of verklaringen van wedstrijdsecretariaten) gedaan te worden.

Dit staat bij L5, maar het staat ook bij de andere Levels

Heb je de regels wel even gedownload?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:19

Azhari schreef:
Ik heb het gister al gevraagd, maar ik heb het antwoord niet terug kunnen vinden. Bij wie kan ik ter beoordeling leggen of de groen paard regel op mij van toepassing is? ( totaal 3x wedstrijd gestart, geen punten eerder heb ik dit al uitgewerkt)

Azhari het is geen wet van meden en persen dat een groen paard een paard is dat minder dan 10 punten heeft behaald op wedstrijden. De groen paard regel beid de mogelijkheid in die hoedanigheid één level lager te starten als je de verrichtingen te mans zou vinden voor je paard, dus wordt er een mogelijkheid geboden, voor het uitproberen van je groen paard waarbij een grens aangeven wordt tot wanneer een paard groen is, en dit qua punten.

Jij geeft aan al drie wedstrijden gestart te zijn op je paard, maar hebt daarbij geen punten behaald dus moreel gezien hoeft jou paard dus geheel niet meer groen te zijn, daar deze dus gezien uit het oog punt van wedstrijd ervaring geen groentje meer is, en is het jou morele verplichting dit ook eerlijk weg te zetten tegen de verrichting die er in jou klasse/level gevraagd gaan worden, of die te zwaar zijn voor je paard.

Is het antwoordt hierop ja, dan mag jij je paard een level lager starten, want daar is deze regel juist voor bedoeld en is er ook geen leeftijd aangehangen omdat oudere paarden dan 6 jaar ook groen zouden kunnen zijn.

Moreel gezien is het starten van een groen paard in een lager level met minder moeilijke verrichtingen toe te juichen, ben je dus begaand bezig met het dier, immoreel zal ik het vinden als er andere zaken aan ten grondslag liggen als jij je paard in een lager level zal willen uitbrengen.

Uit dat oog punt krijgt ook alleen het paard de punten, dus niet de ruiter, dus als het ware wordt er een mogelijkheid geboden voor het scholen van je paard op wedstrijd.
Nogmaals, dit puur uit het oog punt gezien van paard welzijn, daar de verrichtingen in je eigen klasse/level te zwaar zouden kunnen zijn voor je paard.

Voorst zal ik gaan kijken of er door het bestuur besloten kan worden dat als je een paard in een lager klasse uit zal brengen dit buiten mededingen van de prijzen kan gaan gebeuren, daar je dit uiteindelijk doet voor niet paard niet waar, en de prijzen blijven bij de echten L3 ruiter zullen wij maar zeggen.
U hoort nader Vr Gr peter Vet

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:27

sorry dubbel post Slapen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:30

peter dat vind ik zeker een goed punt!
hou de prijzen bij de ruiters die in het level thuis horen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:37

spatter schreef:
peter dat vind ik zeker een goed punt!
hou de prijzen bij de ruiters die in het level thuis horen

Tja, waarom ook niet, als betere ruiter van een hoger level doe je dit omdat je vind dat je paard nog niet klaar is voor de gevraagde verrichtingen, dus moet je als ruiter er volgens mijn vrede mee hebben dat als het goed gaat, en ook onder steunt wordt door een goed jury rapport dat dit je twijfels over, kan steunen/wegnemen, en bij een minder jury rapport kan staven waarom jij die beslissing genomen hebt om juist dit paard te onder werpen aan een minder moeilijke verrichtingsgraad.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:45

Ik vind het een erg goed idee. Ik maakte me nl. toch wat zorgen over een groep behoorlijk goede ruiters die naar L2 gaan en dan hun jonge paard in L3 uitbrengen en daar dan toch rijden tegen o.a. beginners die met 4 punten nu over kunnen naar L3. Beetje indachtig wat JanTrel een aantal pagina's terug schreef.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:00

Anya schreef:
Ik vind het een erg goed idee. Ik maakte me nl. toch wat zorgen over een groep behoorlijk goede ruiters die naar L2 gaan en dan hun jonge paard in L3 uitbrengen en daar dan toch rijden tegen o.a. beginners die met 4 punten nu over kunnen naar L3. Beetje indachtig wat JanTrel een aantal pagina's terug schreef.

Even een NOOT, deze zorg is niet terecht daar ook de ruiters die vier punten hebben, en een brief krijgen dat deze in L3 ingedeeld worden, de mogelijkheid hebben aan te geven om in L4 te wil een blijven, dit is het punt dat als ruiter niet reageren dat het Wran bestuur hun uiteindelijk zal indelen, in.

Door de ogen van de Commissie luid,
- level 4
Ruiters die af en toe met wat geluk in de prijzen vallen in de beginners-categorie, maar waarvoor de parcoursen in deze categorie toch wel wat aan de zware kant zijn

Ruiter kan nu zelf bepalen wat voor hun van toepassing is,
Beginner, niet zo succesvolle ruiter
Level 4

Het Wran bestuur bij geen reactie van de ruiter,
Beginner, met 4 of meer wedstrijdpunten (volgens het oude systeem)
Level 3

Nogmaals super over nagedacht door Chris en zijn commissie leden alle ruiters hebben gelijken kansen hierin.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:15

Met betrekking tot de groen paard regel, is bij bestuursbesluit heden ochtend aangenomen, dat de prijzen in de gestarte klasse/level blijven voorbehouden aan de ruiters die werkelijk een licentie voor die te starten klasse/level hebben.
Tot de ALV van 2008 zal de regel van kracht blijven en is het aan de leden om definitief, voor of tegen te stemmen.

Vr Gr Peter Vet

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:18

tuut tuut dat is snel!

prima regeling OK dan!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:22

PeterV bedankt voor je lange schrijven.

Ik vind het moreel onjuist om mezelf als L3 ruiter in te laten schalen, maar de L2 is voor mijn paard nog net wat te hoog gegrepen (dat is ook de reden dat ik na 3 redelijk brave wedstrijden hem weer heb terug getrokken uit de wedstrijden, waarom starten als het nog behoorlijk zwaar is voor hem) Zelf denk ik dat begin volgend jaar hij bevestigd genoeg moet zijn voor de L2, maar ik zou hem graag op een voor hem eerlijke manier hierop voorbereiden.

Als de mogelijkheid er niet blijkt te zijn om hem onder de groen paard regel te laten vallen, dan overweeg ik om mezelf toch een klasse terug te laten plaatsen. (omdat hij al wedstrijden gelopen heeft) Als combinatie geheel terecht als ruiter misschien wel niet.

Ik houd de ontwikkelingen in de gaten en zal voorlopig nog geen actie ondernemen richting bestuur voor het laten inschalen in een lagere klasse oid.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:27

Azhari schreef:
PeterV bedankt voor je lange schrijven.

Ik vind het moreel onjuist om mezelf als L3 ruiter in te laten schalen, maar de L2 is voor mijn paard nog net wat te hoog gegrepen (dat is ook de reden dat ik na 3 redelijk brave wedstrijden hem weer heb terug getrokken uit de wedstrijden, waarom starten als het nog behoorlijk zwaar is voor hem) Zelf denk ik dat begin volgend jaar hij bevestigd genoeg moet zijn voor de L2, maar ik zou hem graag op een voor hem eerlijke manier hierop voorbereiden.

Als de mogelijkheid er niet blijkt te zijn om hem onder de groen paard regel te laten vallen, dan overweeg ik om mezelf toch een klasse terug te laten plaatsen. (omdat hij al wedstrijden gelopen heeft) Als combinatie geheel terecht als ruiter misschien wel niet.

Ik houd de ontwikkelingen in de gaten en zal voorlopig nog geen actie ondernemen richting bestuur voor het laten inschalen in een lagere klasse oid.

Okay dan schaal jij je zelf gewoon in L2 en mag jij dit paard in kwestie uitbrengen in L3, hiervoor is geen aanvraag nodig aan het Wran bestuur maar alleen een mededeling.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:36

@ peter bedankt voor je antwoord.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:16

PeterV schreef:
Met betrekking tot de groen paard regel, is bij bestuursbesluit heden ochtend aangenomen, dat de prijzen in de gestarte klasse/level blijven voorbehouden aan de ruiters die werkelijk een licentie voor die te starten klasse/level hebben.

Goeie en snelle aktie OK dan!

Wordt het op eea manier voor het publiek zichtbaar wie de originele starters in een klasse zijn en wie de groen-paard starters zijn??
Want ik kan me indenken dat je veel vragende gezichten krijgt als er bij de uitslag bepaalde paarden niet voorkomen.
Nu heb je dat nu ook af en toe Lachen Maar het zou de duidelijkheid wel ten goede komen.
* Denkt aan bijv een groene armband bij de ruiter duidelijk zichtbaar rond de bovenarm bijv a la 'aanvoerdersband' bij het voetbal*
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 05-09-07 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:17

Goed besluit om ruiters die van de groenregel gebruik maken buiten mededinging te laten deelnemen.

En kleine praktische vraag:tellen de groenregel ruiters wel mee wat betreft de plaatsingen ivm de te verdelen punten voor de *echte* L3 ruiters??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:20

@Rob: Ik vermoed dat dit gezien de grootte van de groepen niet een issue is.
Maar het is wel handig als de regels er in voorzien Lachen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:24

DD wat dacht je van een groene sticker op het startnummer?
lijkt me iets fraaier om aan te zien, groene band pfff Zij zijn groot en ik is klein!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:25

Wordt het nu niet nodeloos ingewikkeld? Scheve mond
Ik kan me niet voorstellen dat juryleden staan te popelen om tijdens de jurering van een klasse onderscheid te gaan maken tussen de L3-ruiters-die-wel-in-die-klasse-horen en L3-ruiters-die-eigenlijk-in-de-L2-thuishoren-maar-komen-oefenen-met-een-jong-paard... Tong uitsteken

Waarom niet de levelklassering voor het paard aanhouden en vastleggen dat hierbij maximaal 1 level verschil met het level van de ruiter mag bestaan?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:30

WB met de jurering moet de jury er ook geen rekening mee houden
anders weten de groene paard starters nog niet waar ze staan kwa niveau
bij de prijsuitreiking knikkeren ze gewoon de groenepaardstarters(leuk woord voor scrabble) er uit

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:36

Zouden de 'onderscheidingstekens' (of dat nu armband of kleur startnummers is) de jury kunnen beïnvloeden in hun beoordeling? Welk onderscheid dan ook werkt subjectieve jurering misschien in de hand...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:38

Ik denk sowieso dat de jury's eigenlijk alleen nog maar NL kunnen zijn gezien de wijzigingen tov de rassenshow's.

@WB: zit wat in.
Wat Spatter zegt is logisch; alles jureren en dan de GP's er uit halen = wel extra oplettendheid bij de Voice Lachen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:40

DubbelDun schreef:
PeterV schreef:

Goeie en snelle aktie OK dan!

Wordt het op eea manier voor het publiek zichtbaar wie de originele starters in een klasse zijn en wie de groen-paard starters zijn??
Want ik kan me indenken dat je veel vragende gezichten krijgt als er bij de uitslag bepaalde paarden niet voorkomen.
Nu heb je dat nu ook af en toe Lachen Maar het zou de duidelijkheid wel ten goede komen.
* Denkt aan bijv een groene armband bij de ruiter duidelijk zichtbaar rond de bovenarm bijv a la 'aanvoerdersband' bij het voetbal*

Wat dacht je van een groen startnummer?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:43

PeterV schreef:
Wat dacht je van een groen startnummer?

En nog een normale voor je eigenlijke level??

(ik heb al moeite om mijn eigen nummer op te hangen Haha! )
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 05-09-07 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:45

Weet jij of alle jury's NIET kleurenblind zijn Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:52

lijkt me niet praktisch!
dan moet je weer een nieuw nummer aanvragen als je over wil of moet

verder denk ik dat de jury's bijna alle L2 ruiters ondertussen wel kennen en voor buitenlandse jury's maakt het niet uit omdat ze het toch niet begrijpen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:59

Ik zou het bij aanvang van het nieuwe systeem zo eenvoudig mogelijk proberen te houden, het systeem na een jaar evalueren en dan bekijken waar de knelpunten zitten en eventuele aanpassingen invoeren.
Van te voren alle problemem proberen te ondervangen (tot zover dit echte problemen zijn en geen 'beren op de weg') levert IMO evenzoveel nieuwe problemen op.

Ik zie het namelijk nog niet zo gebeuren dat degenen die met een groen paard een level lager starten alle prijzen gaan wegkapen.

Pling idee om een maximaal aantal starts in te stellen voor een (groene) combinatie die een level lager start?
B.V. maximaal 3 starts voordat men in 'eigen' level moet starten?