Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ElCid schreef:Sigaretten zijn ook niet verboden, maar wel puur vergif
ElCid schreef:Ik respecteer ieders mening, daar gaat het ook niet om. Maar het feit dat er in ons dagelijks voedsel en leven, en dat van onze dieren, schadelijke stoffen worden verwerkt, ter meerdere glorie en geldelijk gewin van anderen, respecteer ik niet. Dat is ook het geval met sigaretten, puur vergif, maar omdat een paar multinationals er veel aan verdienen en het een deel van onze economie draaiende houdt mag het gewoon gerookt worden.
Dat is dan ook eigenlijk waar het mij omgaat;voor geld doet men bijna alles, is alles geoorloofd en mag er gelogen worden, dat vind ik het zeer slechte zaak.
Compleet off-topic, ik weet het
Er zijn inderdaad genoeg mensen die simpelweg de goedkoopste brok kopen en niet verder kijken dan hun neus lang is. Dat is inderdaad veel ergerlijker.
Rietveld schreef:Dus als ik een conclusie kan trekken hieruit is dat je geen zwarte haver gebruikt, mits je merkt dat je paard wat meer energie kan gebruiken en dan vervang je wat blanke haver door zwarte haver?
Ander punt.
Drachtige merrie's.
Gewoon hetzelfde voeren, maar in de laatste maanden speciaal merrievoer (zet expres geen brok) bijvoeren of voer helemaal vervangen voor merrievoer
ElCid schreef:Allerlei allergieen, etc. kunnen veroorzaakt worden door E nummers.(
Francis schreef:Het loont dus zeker de moeite om ook wat pure granen betreft even een prijs-vergelijkend onderzoekje te doen.
Citaat:Voedselallergie.
Tenslotte wil ik voedselallergie onder uw aandacht brengen. Ook dieren kunnen allergisch zijn voor bepaalde stoffen die in de voeding voorkomen. Kies in elk geval een voeding zonder conserveringsmiddelen, kleur-, geur- en smaakstoffen en anti-oxydanten. Veel goedkope (huis)merken of merkloze voeders bevatten deze stoffen. Tengevolge van een voedingsallergie kunnen huidproblemen ontstaan, variërend van zwellingen, rode vlekken, tot pukkels en etterende huidabcessen. bij een voedselallergie kan men in elk geval het middel echinacea angustifolia (kegelbloem) inzetten, om de weerstand in zijn algemeenheid op te vijzelen, waardoor het afweersysteem beter kan gaan funktioneren. Ook cardiospermum (blaaserwt) is inzetbaar.
Er zijn dus allerlei homeopatische middelen mogelijk tegen allergie, maar ook hier geldt weer dat een juiste type-diagnose noodzakelijk is voor het vinden van een juist constitutiemiddel.
Rietveld schreef:Francis schreef:Misschien dat je soms gewoon ouderwets beter de telefoon kan pakken...
Jij had contact gehad met een bedrijf in Wekerom, kan jij mij het telefoonnummer PBen?
Ik zag in een eerder post dat je eventueel wat Lucerne van de hand af wilde doen, is dat nog steeds zo?
Rietveld schreef:Klopt mijn berekening een beetje, want dan weet ik al wat ik ga kiezen namelijk.