[WN] WN: Mariënheem - NK-WRAN (A) + DPHC

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 20:52

InekeP schreef:
Citaat:
hallo allemaal,zijn jullie ook vrijdag avond geweest,hebben jullie tom de rooy ook gezien,hoe kan iemand die zo met zijn paarden omgaat nu winnen,zagen jullie ook hoe dat paard liep, zo veel angst in zijn ogen ik kon wel janken.
groetjes
Ik vindt het als bokker niet netjes dat je dit soort opmerking maakt.

Het is een mening uit eerste hand (zelf gezien) op een openbaar evenement, dus mag het gezegd worden.

De een zegt het, de ander denkt het.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:58

Kido schreef:
En dat terwijl ze die geen eens onwijs goed kan oefenen volgens mij....
Daar is de bak bodem niet naar.
Ik had gehoord dat het paard tot vorige maand nog op het land had gestaan? Dus er is ook kwa tijd weinig mogelijkheid geweest om te trainen...Lips are sealed

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:04

Hey mensen,

Ik ben maar één dag geweest (als groom), maar ik vond het hartstikke leuk! Verder wil ik de prijswinnaars even feliciteren en met name mijn eigen trainster Martina (van de Easy Horse Ranch) die met Chic's Twistina 3e werd in de pleasure en haar man Koos die 2e werd in de Barrelrace met Calamity Jane!!! Super gedaan! Haha!

Groetjes!

Marieke

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:22

Cassidy schreef:
Ik had gehoord dat het paard tot vorige maand nog op het land had gestaan? Dus er is ook kwa tijd weinig mogelijkheid geweest om te trainen...Lips are sealed

Hij is pas 4 weken onder het zadel, en bij ons kan je maximaal 1m stops maken, er ligt een soort tapijtspul in de bakken binnen en de buitenbak is 20 cm diep... dus met dat meegerekend is het nog eens extra goed Lachen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:24

MDLCP schreef:
hallo allemaal,zijn jullie ook vrijdag avond geweest,hebben jullie tom de rooy ook gezien,hoe kan iemand die zo met zijn paarden omgaat nu winnen,zagen jullie ook hoe dat paard liep, zo veel angst in zijn ogen ik kon wel janken.
groetjes

Helemaal mee eens. Als dit is wat de jury wil zien, dan mogen ze van mij het onderdeel working cowhorse wel schrappen. Om te huilen gewoon Verdrietig
Ik vrees dat ik 'boe' geroepen heb tijdens het ere-rondje van de 'winnaar'. Absoluut geen goed voorbeeld voor de westernsport.
Zowiezo een beetje een aanfluiting als ongeveer de helft van de cowhorse-paarden 'outsmarted & outrunned' worden door de kalveren.....
Gelukkig was het niveau van de cutting een heel stuk beter.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:41

mmm ben wel nieuwschierig wat ie gedaan heeft met zijn paard dan
was net te laat om dat onderdeel te zien.
weet niet of dat zo hier neer gezet mag worden wat er dan is gebeurt
maar kan me ook een pb sturen hoor Tong uitsteken
ben niet nieuwschierig hoor Schijnheilig

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:42

Ik vond het een erg leuk NK en ben zeer trots op wat Barry en ik gepresteerd hebben Haha! .

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:43

Cecile, vertel Lachen

RavenStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:52

leonie en els,
harstikke bedankt voor de goede zorg voor al onze paarden thuis, tijdens ons verblijf op nk. OK dan! aankomend weekend feestje?

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:53

Wij zijn ook weer terug van 6 dagen NK. Moe maar zeer blij. Onze hengst Generals Golden Boy won de finale van de Pleasure senior met Anneke de Jong en ze zijn dus Nederlands Kampioen. Ook werd hij nog Grand Champion bij de Halter Stallions en derde in de Hunter under Saddle. Magic Power Special werd Reserve Champion Halter stallions en mocht de finale Reining senior doen, achtste van 29 deelnemers,die ik helaas zelf verprutst heb door 5 spins te maken, anders waren we vierde of vijfde geweest. Volgende keer beter, we moeten samen nog wat wennen. Nu maar weer verder trainen voor de NK Quarters.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:58

Gefeliciteerd Sylva, ik heb de pleasure helaas niet gezien en de reining trouwens ook niet Haha! Volgende keer beter!

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:02

Ik ben ook thuis na 6 dagen NK Slapen

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde prijzen OK dan!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:03

Ik kan het niet laten.
Een fotootje van Sil toen ze hoorde dat ze NK Western riding was!
Gefeliciteerd Sil!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En alle andere prijswinnaars natuurlijk ook gefeliciteerd met de behaalde prijzen!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:04

Ik ben ook net thuis
ik vond het super leuk/gezellig/mooi! Vond het zo K*T voor de mensen van de manege waar ik rijd (WSW) (en ook K*T voor de anderen natuurlijk )dat "teampenning" zo laat begon, omdat die "Cutters" zolang doorgingen. Het was pas afgelopen om half 4! en de jury moest de volgende ochtend om half 8 weer ion de baan staan! Verdrietig Scheve mond
Zaterdag een supergezellig feest gehad in de kantine dat half 3 afgelopen was en heel erg veel lol gehad. heb nog 2 bokkers gemeet (misschien wel meer maar dan onbewust Haha! Scheve mond ). Heb Cecile en Leanne gemeet, maar verder niet echt gepraat met Leanne.
Heb vandaag nog sporen gekocht.

Verder wil ik iedereen feliciteren die gereden heeft en wat gewonnen heeft! voor de anderen die niks gewonnen hebben; Maakt niet uit joh! je mag blij zijn dat je op een NK heb geredem! ach, de volgende keer beter. toch? Clown Clown Knipoog

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:29

Anya schreef:
Wat ik mij afvraag: waar is de run down gebleven???
Het lijkt of iedereen de bocht om komt, zijn paard losgooit en op volle snelheid naar de stop dendert... Maar die mooie opbouw zie ik niet zo vaak. Wil de jury dat niet meer zien????

Ben ik het HELEMAAL mee eens, ik geef toe dat de bak niet al te lang is maar het is de bocht om en vol gas de stop in, geen opbouw, ik zag zelfs paarden die leken te schrikken van de sporen die er ineens ingingen Verward Verder waren er een hoop combinaties die daardoor al over hun top waren qua snelheid en dan kan je nooit een mooie stop neerleggen.

Verder vond ik het nogal irritant dat er mensen op de tribune de paarden 'opjoegen' met een hoop kabaal tijdens de rundown, vond dat echt 'Not dun' Het is geen barrelrace!

Verder moet ik toch even zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de stops van 'Pepp O Lena Chex', vooral zijn laatste stop was echt echt ECHT smullen, die knol dook zowat de grond in en terwijl hij met alle mogelijkheid weer overeind probeerde te komen 'rende' hij alweer naar achteren voor de backup. Super zag dat eruit en van mij een DIKKE PLUIM!!!!!
Laatst bijgewerkt door Ods op 26-09-04 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:29

klaasjuhhh"]
Het was pas afgelopen om half 4! en de jury moest de volgende ochtend om half 8 weer ion de baan staan! Verdrietig Scheve mond
[/quote]
Euhm,... Het hele gebeuren voor het publiek was om kwart over twee afgelopen. Ik heb nog geholpen met de hekken loskoppelen en lagom drie uur in mijn bedje!!

[quote="klaasjuhhh schreef:
Zaterdag een supergezellig feest gehad in de kantine dat half 3 afgelopen was en heel erg veel lol gehad. heb nog 2 bokkers gemeet (misschien wel meer maar dan onbewust Haha! Scheve mond ).

En wie was jij dan Schijnheilig

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:55

Ods schreef:
Junior Reining; Walter Bouwmeester met Shadow Hobbys Heart (volgens het programmaboekje Haha! )

Dat was ook het enige dat klopte aan die uitslag. Walter reed een prachtige proef, maar wat die Angelique Ferdinandus daar deed sloeg natuurlijk nergens op. Ruk-pluk-stuiter-spoor. Echt reclame voor de westernsport dat zij zulke punten kreeg, NOT! En zo heb ik (en ik was niet bepaald de enige) me over nog meer dingen flink staan verbazen. De grofheid bij de barrelraces (maar dat "hoort" Cool toch?) het enorme geruk en gepluk en gespoor tijdens het inrijden van de Amateur Reining die voor de Junior Reining werd gereden. Heb mensen klagend de tribunes zien verlaten bij het omroepen van menige onverdiende hoge score. (Dus er zijn nog meer mensen die dit zien!) Mij zie je voorlopig zo min mogelijk op het wedstrijdterrein. Misschien volgend jaar wel als deelnemer. Maar hoe nuttig het is om te proberen te laten zien dat het ook "zacht" kan weet ik niet. Dan schreeuwt het publiek niet en dan krijg je geen hoge score.
Dit soort dingen doen extra pijn aan je ogen als je thuis een geblesseerd paard hebt staan waar je alles voor over hebt om het beter te maken, terwijl je ziet dat gezonde paarden zo behandeld worden op wedstrijden. Ik wil niet eens weten hoe dat tijdens het trainen gaat. Gaan we dit nou met z'n allen accepteren of willen we dat men zich aan het reglement houdt (en daar ook op wordt afgestraft qua punten als men over de schreef gaat). Ik wordt er echt triest van.
Laatst bijgewerkt door PridesRanch op 26-09-04 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:56

Chantalleke schreef:
En wie was jij dan Schijnheilig

haha ja dat wil ik dan ook wel weten Haha!
was er tot het eind dus moet je toch wel onbewust zijn tegen gekomen Tong uitsteken

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:05

vrolijk schreef:
haha ja dat wil ik dan ook wel weten Haha!
was er tot het eind dus moet je toch wel onbewust zijn tegen gekomen Tong uitsteken

FOUT ik was er tot het eind! *LOL* Tong uitsteken

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:07

Ods schreef:
Ben ik het HELEMAAL mee eens, ik geef toe dat de bak niet al te lang is maar het is de bocht om en vol gas de stop in, geen opbouw Verder waren er een hoop combinaties die daardoor al over hun top waren qua snelheid en dan kan je nooit een mooie stop neerleggen.

Verder moet ik toch even zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de stops van 'Pepp O Lena Chex', vooral zijn laatste stop was echt echt ECHT smullen, die knol dook zowat de grond in en terwijl hij met alle mogelijkheid weer overeind probeerde te komen 'rende' hij alweer naar achteren voor de backup. Super zag dat eruit en van mij een DIKKE PLUIM!!!!!

Hoe is het mogelijk om in 2 alinea,s jezelf zo tegen te spreken.
Verward
Maarja op Bokt is alles mogelijk Cool

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:09

Chantalleke schreef:
FOUT ik was er tot het eind! *LOL* Tong uitsteken

*LOL* oke jij was echt tot het laatst , maar ik was dan toch wel tot laat Tong uitsteken Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:09

Maare ben nieuwsgierig naar iets Tong uitsteken
Wie heeft de working cowhorse gezien?? Cool

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:12

Blaze schreef:
Hoe is het mogelijk om in 2 alinea,s jezelf zo tegen te spreken.
Verward
Maarja op Bokt is alles mogelijk Cool

hahaha ja idd volgend mij had zij ook een behoorlijke exposieve opbouw

maar al niet te min een super stop
al ze dan ook nog is netjes op gaat bouwen is ie nog mooier

(nou hopen dat ik wel de goeie persoon voor me heb Bloos )

carmella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:13

het was inderdaad schokkend hoe er door veel ruiters werd "gereden" echt geen reclame , zo trainster (let ook eens op de dochter) , zo leerling , voor al deze ruiters geldt :
"geweld begint waar de rijkunst eindigt"
schokkend voor de toeschouwers , vreselijk zielig voor de paarden.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:16

vrolijk schreef:
hahaha ja idd volgend mij had zij ook een behoorlijke exposieve opbouw

maar al niet te min een super stop
al ze dan ook nog is netjes op gaat bouwen is ie nog mooier

(nou hopen dat ik wel de goeie persoon voor me heb Bloos )

Super stop
Nee met een rustige opbouw krijg geen betere stop als een super stop Tong uitsteken
Chex maakt met deze opbouw een super stop en dat is prima zo.