[WN] waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:57

Kerry_Tinker schreef:
Ik heb je in pb de naam van de contact persoon gestuurd!

Thanx!

Anya

Re: waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:47

Onplezierig topic dit. Ik kan me voorstellen dat het rot is als je bestelde goederen niet geleverd krijgt, maar het is net zo rot als je bedrijf opeens niet meer levensvatbaar is. Voor velen hier wellicht onbekend hoe dat voelt, maar het komt echt vaker voor. En in een poging om dan het hoofd boven water te houden gaat een bedrijf het ene gat met het andere vullen. In de hoop dat tijden veranderen en je het nét kunt redden. Dat gaat dan (zeker in tijden van crisis) helaas maar al te vaak mis.

Zoiets zal Just Western ook zijn overkomen. En neem van mij aan: de schuldhulpverlening is geen pretje. Daar ga je alleen naartoe als je geen enkele uitweg meer ziet. Want de WSNP (wet sanering natuurlijke personen) is niet kinderachtig als het op aflossen aankomt. Je houdt een klein weekgeld over om van te eten en je huur/gas/water/licht/basisziektekostenverzekering worden betaald. Voor het overige gaat het geld naar de schuldeisers.

...... heeft jaren een prima bedrijf gehad. Dat netjes leverde en goede spullen leverde. Zij was ook altijd bereid een wedstrijd te sponsoren met één of meer prijzen. En nu iemand in de oliebol zit, kan ze openbaar worden afgebrand. Jammer dit.

En nee, ik heb haar al jaren niet meer gezien. Ik breek hier geen lans voor haar omdat ze het gevraagd heeft o.i.d. Ik vind dat je zo niet met iemand omgaat op een openbaar forum.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:06

Ik denk dat mensen niet zozeer op haar als persoon reageren maar op haar functie van verkoper en de diensten ( en uitvoering daarvan ) die zij aanbood. Dat staat los van de persoon die zij is in haar priveleven.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:11

Ja dat har166. Ze zal vast hartstikke aardig zijn, maar ik wil gewoon m'n spullen als ik er iets bestel.
En netjes en goede spullen leveren is ook niet helemaal waar want ik heb er een aantal keer besteld en dan duurde het ellenlang (paar maanden) en dan na een tijd moeizaam mailcontact kreeg ik m'n pakketje... Met verkeerde spullen. Dat is 2x gebeurd, 1x kreeg ik een compleet ander hoofdstel dan ik besteld had en de 2e x kreeg ik hele andere sporen. Sindsdien dus niks meer besteld.

Het is vast rot als je haar persoonlijk kent en dit topic leest, maar als je een beetje zoekt zal je zien dat er heel veel topics op Bokt over Just Western zijn en dus niet alleen van toen ze in "de oliebol" zat. Maar ook van jaren geleden. Vind het ook heus banketstaaf voor haar, maar al die meiden hier hebben veel geld betaald en hebben nu geen spullen en geen geld. Zonder dat ze ook maar iets heeft laten weten. Ook wel een beetje banketstaaf toch? Of zie ik het nou zo verkeerd?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:27

Natuurlijk is zoiets verschrikkelijk, maar is het dan niet beter/netter om je webwinkel etc te sluiten als je het niet meer gebolwerkt krijgt ?!
Mensen konden nu nog bestellen (en betalen) en zitten nu mooi.....
Sorry maar de manier hoe dit aangepakt is verdiend geen schoonheidsprijs :n

Wel fijn dat er nu schot in de zaak zit, dan weet je toch een beetje waar je aan toe bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:55

Anya schreef:
.... heeft jaren een prima bedrijf gehad. Dat netjes leverde en goede spullen leverde. Zij was ook altijd bereid een wedstrijd te sponsoren met één of meer prijzen. En nu iemand in de oliebol zit, kan ze openbaar worden afgebrand. Jammer dit.

En nee, ik heb haar al jaren niet meer gezien. Ik breek hier geen lans voor haar omdat ze het gevraagd heeft o.i.d. Ik vind dat je zo niet met iemand omgaat op een openbaar forum.

Misschien even terug lezen want er zijn al jaren problemen met Just Western. Wanneer het een enkele keer voor komt zal er niemand naar kraaien, een tweede keer wellicht ook nog niet, maar dit is al jaren een terugkerend probleem bij haar. Dan heb je je zaakjes gewoon niet op orde en er duidelijk ook niet van geleerd. Dat is wel te lezen hier op bokt, want dit is bij verre niet het eerste topic. Op een gegeven moment zijn mensen er gewoon klaar mee, zeker wanneer er met de desbetreffende persoon niet te communiceren valt. Zo ga je niet uberhaupt niet met mensen om :)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:00

Anya schreef:
Onplezierig topic dit. Ik kan me voorstellen dat het rot is als je bestelde goederen niet geleverd krijgt, maar het is net zo rot als je bedrijf opeens niet meer levensvatbaar is. Voor velen hier wellicht onbekend hoe dat voelt, maar het komt echt vaker voor. En in een poging om dan het hoofd boven water te houden gaat een bedrijf het ene gat met het andere vullen. In de hoop dat tijden veranderen en je het nét kunt redden. Dat gaat dan (zeker in tijden van crisis) helaas maar al te vaak mis.

Zoiets zal Just Western ook zijn overkomen. En neem van mij aan: de schuldhulpverlening is geen pretje. Daar ga je alleen naartoe als je geen enkele uitweg meer ziet. Want de WSNP (wet sanering natuurlijke personen) is niet kinderachtig als het op aflossen aankomt. Je houdt een klein weekgeld over om van te eten en je huur/gas/water/licht/basisziektekostenverzekering worden betaald. Voor het overige gaat het geld naar de schuldeisers.

.... heeft jaren een prima bedrijf gehad. Dat netjes leverde en goede spullen leverde. Zij was ook altijd bereid een wedstrijd te sponsoren met één of meer prijzen. En nu iemand in de oliebol zit, kan ze openbaar worden afgebrand. Jammer dit.

Hoe aardig zij ook in haar privéleven is, dit gaat om een zakelijk conflict, niet om een persoonlijk conflict. Als je een beetje van zakelijk communiceren weet, weet je dat er puur op haar functioneren commentaar is en niet om wie zij is. Ze zal best een hele aardige vrouw zijn maar dat is het probleem hier niet, het probleem is dat er mensen gedupeerd zijn die betaald hebben en niks ontvangen hebben, het heeft totaal niks met zij als persoon te maken.

Ook wordt er niet op haar als persoon commentaar geleverd in de zin van 'zij die niks geleverd heeft', er wordt op haar bedrijf (al is dat een eenmanszaak) commentaar gegeven.

De mensen hier hebben er niks mee te maken dat zij in de schuldsanering zit, ongeacht hoe moeilijk dat voor haar zal zijn de mensen hier hebben ook geld verloren, zij moeten dan denken: Ach ze zit in de schuldsanering, laat dat zadel van 900 euro maar zitten. Dit is de fout die door jou gemaakt wordt. De mensen hier reageren op het bedrijf en niet op haar als persoon en houden hier privé en zakelijk prima gescheiden.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:05

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal keer de voornaam verwijderd. Graag persoonlijke gegevens niet meer posten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:04

@bluestar: dat is echt de grootste onzin die je je kunt bedenken. Iedereen weet dat het hier om Bokker .... gaat die er zelf voor gekozen heeft om haar eigen naam als Boktnaam te gebruiken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:56

Maaike_Melis schreef:
Anya schreef:

Hoe aardig zij ook in haar privéleven is, dit gaat om een zakelijk conflict, niet om een persoonlijk conflict.

Waar lees jij in het bovenstaande de bewering dat het om haar priveleven zou gaan?
Dit begint inderdaad een beetje op een heksenjacht te lijken, zaken worden buiten proportie getrokken, vooral door een aantal mensen die zo te lezen nooit wat met deze webwinkel te maken hebben gehad maar om het hardst roepen dat het allemaal schandalig is en al jaaaaaren zo gaat.
Houd toch eens op, de mensen die het aangaat weten nu dat ze zich bij de gemeente Zwolle moeten melden.
Maar vergeet niet dat er ook in de afgelopen jaren veel tevreden klanten zijn geweest, wat de reacties van een aantal mensen die om het hardst roepen "oplichting" in mijn ogen echt buiten proportie maakt.
En nee, ik ken Cornelie niet persoonlijk, maar ik ben wel een tevreden klant geweest ja.
Ik heb er meerdere malen besteld, en altijd mijn spullen gekregen. Dus ik had heel goed ook een van de gedupeerden kunnen zijn. Maar dat is een reden om een heksenjacht te openen, wel een reden om je bij de gemeente Zwolle te melden.
Je weet ook dat als je via internet besteld, je altijd een risico neemt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:21

Als de verkoper netjes zou reageren en geen vage verhalen op zou hangen, had het ook allemaal niet zo hoeven lopen. En ja, ik ben ook een tevreden klant geweest, met nadruk op geweest

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:24

Ik ook én ik ken haar persoonlijk.
Blijft een feit dat het veel te lang is blijven doorsukkelen en het niet zover had hoeven komen.

@wendy: ik vind het onzin om te zeggen dat alle internetaankopen risicovol zijn. Kopen via internet is net zo veilig als in een winkel. Die kan nl óók ineens zijn deuren sluiten wegens failliet zijn en heb je dan iets gekocht wat kapot is of je bent niet tevreden dan kun je ook naar je geld fluiten.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:12

Wendy schreef:
Waar lees jij in het bovenstaande de bewering dat het om haar priveleven zou gaan?

Anya schreef:
En neem van mij aan: de schuldhulpverlening is geen pretje. Daar ga je alleen naartoe als je geen enkele uitweg meer ziet. Want de WSNP (wet sanering natuurlijke personen) is niet kinderachtig als het op aflossen aankomt. Je houdt een klein weekgeld over om van te eten en je huur/gas/water/licht/basisziektekostenverzekering worden betaald. Voor het overige gaat het geld naar de schuldeisers.

Ik vind dit haar privéleven. Dit heeft niks met de gedupeerde mensen te maken of met het bedrijf dat gevolgen zou hebben van een faillissement maar met de privé omstandigheden van de eigenaar/eigenaresse en de mogelijke gevolgen hier van.

Anya schreef:
Maar vergeet niet dat er ook in de afgelopen jaren veel tevreden klanten zijn geweest,

Ja, ik ben ook een tevreden klant geweest, ik heb geen woord vuil gemaakt aan haar praktijken wat wel wat weg zou kunnen hebben van oplichting. Het enige wat ik doe is duidelijk maken dat het niet op haar als persoon is gericht maar op haar bedrijf. In dit topic wordt ook haar bedrijf aansprakelijk gesteld, niet zijzelf. Al was ze mijn beste vriendin dan had ik nog hetzelfde neergezet. Zo is het nu eenmaal, en deze mensen proberen ook alleen via een eerlijke weg hun recht te behalen, ongeacht ze hun geld weer krijgen of niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:37

Maaike_Melis schreef:
In dit topic wordt ook haar bedrijf aansprakelijk gesteld, niet zijzelf. Al was ze mijn beste vriendin dan had ik nog hetzelfde neergezet. Zo is het nu eenmaal, en deze mensen proberen ook alleen via een eerlijke weg hun recht te behalen, ongeacht ze hun geld weer krijgen of niet.

En dat ben ik dus niet met je eens, er zitten hier een aantal mensen tussen die er helemaal niks mee te maken hebben, maar wel stemming lopen te maken. Zoals ik ook al aangaf weten de mensen waar ze terecht kunnen met hun claim, dus wat is dan verder nog het doel van dit topic?
Iedereen die hier tegengas durft te geven, ook maar het lef heeft om aan te geven dat dit wellicht allemaal wat overdreven is zo, wordt zowat de kop af gebeten. Ik snap eigenlijk niet dat bokt hier een platform voor wil zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:41

DubbelDun schreef:
@wendy: ik vind het onzin om te zeggen dat alle internetaankopen risicovol zijn. Kopen via internet is net zo veilig als in een winkel. Die kan nl óók ineens zijn deuren sluiten wegens failliet zijn en heb je dan iets gekocht wat kapot is of je bent niet tevreden dan kun je ook naar je geld fluiten.

Natuurlijk is kopen via internet niet net zo veilig als in een winkel. Je koopt ongezien, en betaalt meestal ook nog vooruit.
Dat is bij een winkel anders, als die iets niet op voorraad heeft, dan wordt het besteld en betaal je meestal pas bij levering (eventueel een deel van het bedrag vooruit).
Bij internetaankoop wordt het risico eigenlijk altijd geheel neergelegd bij de koper, en dat is echt een wezenlijk verschil met aankopen in een winkel. Hoeveel keurmerken etc er ook voor webshops worden opgezet, het is toch een vorm van schijnveiligheid.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:16

Dit topic zorgt ervoor dat er niet nog meer mensen gedupeerd zullen worden door dit bedrijf.
Dat zie ik niet als stemmingsmakerij maar meer als informatief en waarschuwend.
Ik persoonlijk schrok er nogal van omdat ik pas nog getwijfeld heb om iets te bestellen, blij toe dat ik het niet gedaan heb :=

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:07

Update:

Ik heb de mevrouw van zwolle (afdeling schuldhulpverlening) maar weer eens gebeld, maar nog niet veel nieuws. Vandaag had de eigenaresse van JW stukken terug moeten sturen voor het vervolgtraject in te kunnen zetten, maar die stukken waren vandaag niet binnengekomen.
Men houdt nog even een paar dagen extra aan omdat de stukken natuurlijk nog bij de postkamer kunnen zijn.
Zodra die stukken binnen zijn gaat de bemiddelaar een rapport opstellen, dat wordt dat voorgelegd aan een schuldbureau. Ze geeft aan dat daar geen wachtrij is dus dat bureau meteen de gedupeerden gaat aanschrijven. Ze hoopt dat wanneer de eigenaresse van JW de stukken heeft aangeleverd zij dit rapport nog af krijgt voor haar vakantie in juni, ze werkt zelf voor het laatst op 5 juni, ik heb gezegd haar dan weer te bellen om de status van het dossier op te vragen.
Overigens vertelde ze dat ze gaan berekenen hoeveel schuld de eigenaresse van JW kan afbetalen in een bepaalde periode. Stel ze heeft een schuld van 20.000 euro en ze kan maar 10.000 euro afbetalen in een bepaalde periode dan worden alle schuldeisers verzocht om genoegen te nemen met een uitbetaling van de 1/2 van de vordering. Alle schuldeisers op de lijst krijgen een dergelijk voorstel wanneer het dossier verder gaat en bij het bureau terecht komt. Dat is nu dus in zijn geheel nog even afwachten omdat we niet weten of de stukken aangeleverd zijn door de eigenaresse van JW.