[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:31

Amanda schreef:
Ik heb de 2e donkere op de gok via bokt gekocht. En de stonewash via een internetwinkel, met de maten van de donkere. Dat scheelde qua rijden :D

En bedankt! Heb ook nog een paarse pad en 1 met strepen in het blauw. Ik ben nog op zoek naar een leuk hoofdstel. Heb nu deze, maar die is vrij simpel. Ik had een gave 1ear gekocht, maar die zit niet fijn. Jim moet echt een frontriem hebben. Dus maar weer op zoek en de 1ear in de verkoop.

Ik heb er nog ééntje in donkerbruin, moet ik anders even de foto's doorsturen? Vrijblijvend natuurlijk !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:32

Wat kost nou een Wrangler? Ik wil zo'n broek ook wel eens proberen...en sporen moet ik ook nog hebben...had een mooi setjes maar die zijn kwijt. -O-

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:35

Bellatrix schreef:
Wat kost nou een Wrangler? Ik wil zo'n broek ook wel eens proberen...en sporen moet ik ook nog hebben...had een mooi setjes maar die zijn kwijt. -O-

Ik heb een winkel gevonden in Belgie en daar kosten ze 59 - 65 euro.

http://www.westernshop.be/liste.php?mn=3&ct=1&mk=8&pg=3

Daihyo

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:37

In NL ook zoiets :j
Ik betaalde 65 euro geloof ik.

En foto is altijd welkom :j
Wie weet is het wat :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:44

Ok thanks. :D
Ga ik daar es voor kijken. :j Die heb je ook in lange maten toch of zijn ze van nature al langer?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:48

Je hebt lengtematen :j
Zijn gewoon jeansmaten, dus dan moet je even kijken wat je aan lengte nodig hebt. Ik heb van de donkerblauwe 30 en de stonewash 32. Want 30 is eigenlijk nét te kort. Maar 32 weer net te lang :+

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:20

ik rij zelf op het moment met jodphur rijbroeken omdat ik die toch nog had, heb daaronder soort van westernlaarzen die ik ook nog had
eerst maar eens wat lessen en dan kijken of ik nog meer ga aanschaffen :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 18:36

Ik reed tot nu toe ook gewoon met jodphurs.

Sabini: voor een broek moet je misschien hier even kijken, ik heb veel handige tips gehad :) [WN-AM] Aankoop van een rij-jeans

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:35

Ik heb nu een klein tijdje alweer mijn western laarzen waarmee ik rij (gekocht via de webwinkel Krämer pferdesport), en verder rij ik wel nog steeds met een rijbroek. Alleen wel een rijbroek van jeans stof. :P Het ziet er dus wel echt uit, maar het zit gewoon als rijbroek. Ik vind persoonlijk een rijbroek heel comfortabel met rijden, en door de jeans look valt het toch niet op. :P

Ik moet alleen nog eigen sporen hebben. Maar die zijn nog redelijk prijzig vind ik, het viel me ieder geval erg tegen. Gelukkig kan ik elke les gewoon sporen lenen. Komt nog wel. :)

Tijdens mijn eerste les kwam ik in vol dressuur ornaat aan, rijlaarzen en rijbroek haha. Ik had geen Jodphurs, dus geen keus. Een tijdje heb ik zo gereden, tot ik echt besloot dat ik hiermee door wilde gaan.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:38

Thanks voor de tips!

Amanda gave laarzen e.d. zeg! :wow: De prijzen van een Wranger jeans vallen me nog mee.
Iolanthe bedankt van de tip van het topic :)

Yipee zijn sporen gebruikelijk/nodig in de westernsport? Je ziet ze wel veel, maar ik ken/zag ook veel mensen die zonder rijden. Moet eerlijk toegeven dat ik weinig ervaring heb met t rijden met sporen..

Aanstaande woensdag m'n eerste les mensen *\o/* Ben heel benieuwd!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:42

Tuurlijk kun je prima zonder sporen rijden :j
Ik reed al met een dressuurwieltje, dus de overgang naar een westernwieltje was heel klein. Ik heb wel gezocht naar een klaverblad, die zijn niet scherp en kriebelen vooral bij gebruik. Jim reageert namelijk heel heftig op een zweep en zonder spoortje wordt hij lui in de buiging (je lijf recht houden is tenslotte veel makkelijker :+ ).
Ik heb ze trouwens gewoon 2dehands via Bokt gekocht. Dat scheelt enorm in de prijs :j

Die laarzen zijn inderdaad heel gaaf en zitten erg lekker! Toen ik ze ging passen stonden er pallets vol met Ariats in allerlei verschillende vormen en kleuren. Word je heel hebberig van :~
Uiteindelijk gekozen voor een vrij simpele variant :D

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:59

Het hangt een beetje van het paard af waar je op rijd ook. Diegene waar ik het meest op zit reageert daar beter op. Verder hoeft het ook niet hoor, de meeste tijdens de les hebben wel sporen maar er zijn er die zonder rijden. Als jij je er (nog) niet prettig bij voelt dan zou ik het niet doen. Verder kan je ook beginnen met een 'zacht' spoortje. Als je lest bij een manege dan kunnen ze vast vertellen of het nodig is of niet. :) Geniet van je eerste les! Het zal vast super leuk worden!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 11:09

Ik rij met een paard van mijn lesgeefster en zij zegt dat ik beter met een spoortje rij. Nu kan ik er ook wel lenen telkens, maar ik wil dan ook eens kijken voor eigen sporen. Tweedehands is een goed idee :)
Ik ga waarschijnlijk ook voor een simpele variant laarzen gaan, aangezien mijn ouders betalen, dus kan ik het echt niet maken om het duurste paar te kiezen. (Als ik binnenkort ook nog een hoed wil O:) )

Sabini, leuk! Laat maar weten hoe het was :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:14

Handig dat je ouders betalen.. Ik moet zelf alles betalen. Daarom heb ik nog geen eigen paard :Y) haha.
Ik ben fan van tweedehands. Klinkt stom, maar anders wordt het vaak weggegooid en dat is zo'n zonde. laarzen en schoenen koop ik echter niet tweedehands, omdat iemand anders die dan ingelopen heeft en mijn voeten zijn toch wel heel anders (ik heb hele holle voeten) ;)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 12:27

Ik heb ook geen eigen paard, da's te duur en we hebben er geen plaats voor... Een hoed ga ik misschien wel zelf moeten kopen, omdat dat niet echt iets noodzakelijks is.
Het klinkt niet stom als je fan bent van tweedehands, ik ben het helemaal met je eens :) Ik was aangenaam verrast bij het zien van de vele advertenties voor tweedehands sporen *\o/*

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:58

Ik heb nog nooit met sporen gereden, zowel niet tijdens de les met een lespaard als met mijn eigen paard.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:04

met mijn dressuuurzadel moest ik mijn paardje met zweep en sporen rijden
nu met western (boomloos) nog niet nodig gehad

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:31

Ik heb de 25e mijn eerste les. :D Jammer genoeg kan er niemand mee voor foto's...

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:15

morgen heb ik weer les, aangezien ik ook nog gewoon bij een rijvereniging zit, heb ik wel gevraagd of ik tijdens de groepslessen met westernzadel en hoofdstel mag rijden, en dat kan, ben daar wel erg blij meee. zou anders niet zo weten waar ik 's winters moet gaan rijden..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:52

jasmien1008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:29

ik ben ook pas begonnen na 10 jaar recreatief te rijden.
Ik ben heel erg fan van het western rijden, het is zo vrij en comfortabel voor het paard!

Ik hoop met mijn nonkel zijn paard western te gaan rijden, hij doet het naar mijn mening al zeer goed :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:19

Yiehaa 23-10 mijn eerste les

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 21:23

Leuk :) Laat weten hoe het was.
Ik ga vrijdag nog rijden, en zaterdag waarschijnlijk om laarzen, dan heb ik nog een week om ze in te lopen :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:38

Ik ga morgen rijden...als de bak geen sloot meer is....kon van het weekend niet door de regen dus ik ga voor 1x door de weeks tussen mijn werk door..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:05