[WN] Appies echt zo'n vervelend ras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:51

Mister01 schreef:
Ik heb vanmorgen, voor het eerst weer sinds een aantal weken (ik zat te wachten op uitslagen van ziektes en kliniek bezoek over wat mijn knappie mankeerde), weer eens een eind met hem gewandeld.
als hij het naar zijn zin heeft gaat hij heel zachtjes lopen briesen/knorren, dat is zoooo schattig!

Hij heeft de hele weg geknort :D

en de buurman niet horen roepen?: Hey, kom terug met mijn varken!!! ;) zo noem ik de appies hier nl. regelmatig.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:15

_O-

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:09

Ik heb een kruising appie.
ze is Amerikaanse appie met KWPN bloed.
Toen ik haar naar een westernstal bracht om haar te laten beleren, waren ze nieuwschierig wat voor bloed zij had.
Toen ik vertelde dat ze dus een kruising van Amerikaanse appie/ KWPN was.
Was de vraag waarom juist deze twee rassen met elkaar gekruisd waren, want dit zijn wel twee pittige rassen vertelde hij mij.
Ik weet niet waarom de fokker het zo gedaan heb, maar ik ben supper blij dat hij dit gedaan heb.
Want ik heb een supper paard, met de uitstraling van een appie maar dan met een mega dikke staart en een mega goed karakter! :D
http://www.mijnalbum.nl/Album=CCPFCSLT

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 15:06

Ik ken hele lieve appaloosas. Over het algemeen zijn het leuke paarden! Misschien dat eet af en toe en niet leuke bij zit. Maar toch dat heb je met elk ras wel.

loissstella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:42

hoi,
mijn appie pony is super lief. en doet alles voor me wat ik vraag.
ik vind niet dat de appie vervelende ras is.
xx

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:05

Hej hej

Het is al een wat ouder topic en vroeg me af of de ts haar paardje nog had of niet heb niet alle 13 pagina's volledig gelezen maar misschien heb ik er overheen gekeken
ik vind Appies een geweldig karakter hebben.
ik heb zelf al jaren een appie merrie in mijn bezit en heb haar 3 tantes oom nichtje oma vader moeder en halfzus ook gereden verzorgd en heel lang
en ze zijn niet anders als andere paarden

met ieder paard moet je een klik hebben en dan gaan ze voor je door het vuur ben ik van mening
een appie kan ook hoog eindigen op wedstrijden ben ik van overtuigd
ik denk dat het merendeel een qh neemt of paint omdat die er gewoon om bekend staat
makkelijk zijn. en rondom meer gewaardeerd in de sport.

Maar Pres had met de juiste training hoog kunnen komen haha
ze is niet pittiger als andere paarden juist een cool karakter ik bedoel ze is blind
en we rijden nog gewoon rond

niek_aaron

Re: Appies echt zo'n vervelend ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:50

@ mister....vind t een leuk paard...vind de prijs te hoog.....

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:17

Euhm, staat volgens mij niet meer te koop....

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 13:33

Ik heb mijn appie al geruime tijd niet meer te koop staan, maar blijkbaar is die advertentie er nog steeds niet uit. Ik heb hem inmiddels al 100x proberen te sluiten, en ging er ook vanuit dat hij nu wel gesloten was. Ik zal een mod er eens een pbtje over sturen.

Mijn appie bleek, na een grondig onderzoek bij de kliniek, kissing spines te hebben, en daardoor verklaarde een hele hoop dingen die hij deed en het voor mij zo moeilijk was om hem te rijden.

Nu ik weet wat er is, en ik mijn werk erop heb aangepast (ik rij al een tijd niet meer) is het een engel. Nu ben ik samen met de kliniek aan hwt kijken naar de mogelijkheden om hem te helpen.

Maar in mijn ogen zijn appies echt geweldige paarden!