[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:24

LadyMadonna

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:25

ja, dat is bekend en dat is ook al 2 x geroepen (wat je zou weten als je het topic gelezen had :) )

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:26

stef schreef:
ja, dat is bekend en dat is ook al 2 x geroepen (wat je zou weten als je het topic gelezen had :) )

Okee. :) Ik ga niet 13 pagina's liever door lezen, maar ik zal het de volgende keer proberen. ;)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:37

dofuzz schreef:
helemaal mee eens, ik heb ook nooit wat anders beweert dan :
- storm in een glas water
- filmpje is gemanipuleerd
- filmpje is volledig uit de context getrokken
- craig gaat te ver ( ongeveer 10 seconden van 5 uur) en dit is misplaatst op een dergelijke show
- wie vrij is van zonden werpe de eerste steen

Er staat bij een antwoord van iemand anders, dat hij dit zelfs gewoon op een clinic aan de ruiters uitlegt en zegt het zo te doen. |o

Dus dit is zijn wijze van trainen en dan is het misschien niet verkeerd dat hij er op gewezen wordt, dat dit misschien wel niet de beste/eerlijkste manier van rijden is.(zeker weten van niet ;) )
Dit zal dus niet alleen een moment opname zijn.

quarterH schreef:
Citaat:
paafke schreef:
Ik vind het toch wel een schokkend filmpje. Ik heb Craig Schmersal gezien in Den Bosch tijdens een clinic en toen vond ik dat heel interessant en leerzaam. Nu ik dit gezien heb weet ik toch echt niet wat ervan moet denken. Ik weet dat fenchen heel normaal is in de reining, maar je kan natuurlijk ook te ver daarin gaan en dat rukken en plukken terwijl paard echt niet verder kan nageven :( :( :n

ben jij dan bij een andere clinic geweest als ik? ik heb er 2 dagen bijna fulltime gezeten.
en jusit dit 'rukken en plukken' is iets wat hij meermaals duidelijk heeft uitgelegd en mensen heeft gezegt te doen.

En ik zal ook zeker mezelf niet vrijpleiten, want met zijden handschoenen zal je niet veel bereiken.
Ik moet ook weleens duidelijk zijn naar mijn paard, maar mijn paard weet wel waarom en niet dat er onnodig iets wordt gedaan, en zeker niet dit soort hardhandige aanpak.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:54

iedereen die op een clinic komt moet altijd zélf nog bekijken welke methodes hij/zij wel of niet gaat gebruiken in de eigen training. Ik ben bij diverse grote namen destijds gaan lessen, wijlen willen burgmeijer, henk van amstel en jan zweers, bij allen heb ik dingen opgepakt die me aanstaan en bij allen heb ik dingen gezien die me totaal niet aanstaan. Ik heb altijd datgene gebruikt wat me toepasbaar leek op mijn paard en waar ik achter stond.

Mijn paard is destijds niet even aardig behandeld door Marc Gregoire, ook geen lieverdje, maar ik heb er een wereldknol aan overghouden! die dingen die hij mijn paard aan deed zou ik zelf nu nooit meer doen maar destijds was het de enige oplossing voor hem.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:02

ElCamino schreef:
maar destijds was het de enige oplossing voor hem.

Voor de trainer of voor het paard?

verder eens met dat je ten alle tijden zelf beslist wat je wel of niet gebruikt.

piiiienq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:25

nee dit is te veel van het goede, paard eens een x aanpakken dat hoort er bij, maar niet op deze manier, welke paardensport dan ook.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:53

Het komt op mij over alsof CS even wat frustratie kwijt moet :\ . Kijk dat je een paard een correctie geeft oke maar dit gaat nergens over.

Lieke_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:39

Tuurlijk hoeft dit niet goed gepraat te worden. Maar om nou met z'n alle te gaan roepen hoe slecht dit wel niet is, hoe een wel niet scherp bit er in hangt, en blabla.

Draai het eens even om.
Van de dressuursport duiken er ook zulke filmpjes in het rond, vinden jullie toch ook niet leuk?
ER is al een slecht beeld van de westernsport, en dit maakt het er niet beter op - en zeker niet de reacties van alle gillende keukenmeiden.

In elke sport zitten rotte appels, dus ook in de westernsport en net zo goed in de dressuursport.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:58

Eens met Lieke ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:26

Euhm, het gaat niet om western vs dressuur, ik zie hier genoeg western ruiters reageren die het ook not done vinden. Die discussie is over het algemeen (nu) helemaal niet gaande

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:00

western ruiters is nogal een breed begrip ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:12

rapido schreef:

Oh??

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:21

Het is gewoon fout wat die vent doet, het is gewoon ZO fout om een paard ZO hard af te straffen op iets wat al gebeurd is en wat rijtechnisch op dat moment een tekortkoming van de ruiter is. Nooit en te nimmer mag een paard zo behandeld worden, IN GEEN ENKELE TAK VAN (TOP) SPORT, niet door een amateur en niet door een prof en ook niet 'maar' 12 seconden in 3 dagen training.

Het zal ook wel vaker gebeurd zijn bij die merrie want als ik dat bij mijn paarden doe dan vlieg ik door het dak. Ik behandel mijn paarden met respect en wat er in het filmpje gebeurd is totaal respectloos tegenover de merrie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:23

rapido schreef:

Ohja,je hebt gelijk, ik zal mezelf even corrigeren....

Ik zie hier genoeg western amateurtjes die niks mogen zeggen want ze hebben geen klap gepresteerd. Jah, bij de WRAN, maar dat telt niet want dat is een zielig clubje amateurs...

zo beter?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:36

Ben niet bekend met WRAN dus begrijp niet helemaal waar je heen wilt gaan!?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:47

Rapido, ik snapte jouw opmerking ook niet helemaal?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:59

ach, als je hier zegt dat je bij de WRAN rijdt wordt je door een paar nog net niet uitgelachen

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:01

meestal net wel hoor ;)

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:15

och heden 13 pagina's vol ............. kom op jongens het zijn altijd de zelfden die iemand een handje boven het hoofd houden ..... die menen dat ze zo goed zijn . en de wran een beetje afzeiken . nou ik ben blij dat ik wran rij , want daar zeiken de meeste mensen niet zo .
ga eens paardrijden en laat de wereld eens zien hoe het wel moet en dat het ook anders kan dan dit filmpje, willen we van de vooroordelen van onze tact van sport kwijt ???? dan moeten we er met ons allen er voor gaan!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:54

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 00:37

stef schreef:
rapido schreef:

Ohja,je hebt gelijk, ik zal mezelf even corrigeren....

Ik zie hier genoeg western amateurtjes die niks mogen zeggen want ze hebben geen klap gepresteerd. Jah, bij de WRAN, maar dat telt niet want dat is een zielig clubje amateurs...

zo beter?

Wat geeft jou het recht om zo te oordelen over mensen die bij de WRAN rijden ?
Als ik in je profiel kijk niets
stef schreef:
ach, als je hier zegt dat je bij de WRAN rijdt wordt je door een paar nog net niet uitgelachen

Als een paar mensen je (net niet) uitlachen als je zegt dat je bij de WRAN rijd,ga je zelf hier ook tegen aanschoppen ?

Beetje zielig

maar hou het even on topic graag

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 00:49

Je hebt een stukje sarcasme gemist in het eerstestuk denk ik.

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 01:02

Johnnydepony schreef:
Je hebt een stukje sarcasme gemist in het eerstestuk denk ik.

OK ik hoop het
Anders was het wel heel erg gesteld met onze mooie sport

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:07

Je mist idd een heel stuk sarcasme....