[WN] L4 een debielenklas? o.O

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:52

Jan_Trel schreef:
Of bedoel je als je 5 onderdelen per wedstrijd start met 5 of minder deelnemers en alle keren laatste wordt? Dan heb je gelijk, maar dan wordt het wel een heel theoretisch gedoe toch? :D

Juist ;)
Theoretisch? Nee hoor. Ok, 5 misschien wel, maar er zijn behoorlijk wat ruiters die 3 onderdelen doen
Trail, HMS en WPL is een populaire combi in de L5 tm L3 volgens mij.
En dan kun je ook nog showmanship doen.

Van dichtbij gezien dat iemand op 1 wedstrijd iets van 14 punten haalde als ik het goed herinner.
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 18-12-09 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:53

Oh okee, op die manier :). Begreep het al niet zo goed :D.
Kan het me aan de ene kant ook wel goed voorstellen hoor, maar een aantal puntjes wat je opnoemt, zijn ook als bakrandridder te weten te komen. Ik ben bijv. een diehard bakrandridder, weet zo grotendeels de regels, puntenbeoordelingen etc wel door alleen maar te hebben gekeken. Nu ligt het er natuurlijk ook wel aan wat voor kijker je bent, of je echt alleen maar kijkt, puur voor de show, of dat je kijkt om er iets van op te steken of omdat het je intereseert. Ik behoor duidelijk tot de tweede :D.

Heb ondertussen ook met een aantal mensen gePBt, nav mijn eerste bericht hier in het topic en kan nu zeker de waarde van de L5 wel inzien. Maar... niet voor mij, helaas.
Misschien bedenk ik me nog wel hoor en ga ik in 2010 toch een poging doen, maar tsja... ik weet het nog niet zo goed.

Jan, theoretisch gedoe ja, maar niet onmogelijk..

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:59

Tja.. interessant allemaal. Ik ben een L5 ruiter :-) . Althans, ik ben afgelopen maart een keer in de L5 gestart, met helaas veel gedoe hier op bokt daarover maar ik heb gewoon een leuke dag gehad. Ik start in de dressuur L1 dus dan moet ik wel galopperen. Persoonlijk vond ik het toch wel fijn om op het instapnivo te beginnen. Tijdens de proeven heb ik mij echt heel vaak afgevraagd hoe e.e.a. ook alweer in het regelboek stond.. En daarom vond ik ook na afloop de uitgebreide uitleg van de jury erg prettig. Ik heb tijdens die ene wedstrijd 15 punten behaald ( maar vooral... weer eens een lintje, bij dressuurwedstrijden hoef ik dat met mijn appie niet te verwachten :+ ). Misschien rijd ik volgend jaar nog eens een wran wedstrijd, stel dat het dan weer zo goed gaat ga ik daarna uiteraard meteen over naar de L4. Tja, waar hebben we het dan uiteindelijk over, als een combinatie goed genoeg is stroomt het vanzelf wel door allemaal.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:01

15 punten in 1 wedstrijd, dan zaten wij met 5 dus aan de lage kant Jan ;)

Het gaat natuurlijk ook om het plezier, maar zou je minder plezier hebben gehad als je wel had moeten galopperen?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:05

Romkabouter schreef:
maar zou je minder plezier hebben gehad als je wel had moeten galopperen?

Ik persoonlijk wel :D maar dat heeft meer met andere dingen te maken. Met een wat rustiger paard had ik het geen probleem gevonden.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:13

Romkabouter schreef:
15 punten in 1 wedstrijd, dan zaten wij met 5 dus aan de lage kant Jan ;)

Het gaat natuurlijk ook om het plezier, maar zou je minder plezier hebben gehad als je wel had moeten galopperen?

Maar Rom................. als je 15 punten in een wedstrijd haalt hoor je dan in de L5 thuis, vlg mij ben je dan uitgesnuffeld!! :D
En zeker geen 5 keer laatste geworden!! 8-)

Romkabouter

Re: L4 een debielenklas? o.O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:23

Ja natuurlijk, maar dit was wel haar 1ste wedstrijd ;)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:31

En ik was niet eens degene met de meeste punten in de L5.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:25

Romkabouter schreef:
Jan_Trel schreef:
volgens het regelboek mag je met 25 punten promoveren en moet je met 75 punten promoveren.
Dus je berekening is me niet duidelijk.

5 keer laatste = 5 punten
5 wedstrijden hiervan is 5x5 = 25 punten
Als je een DJ uitkiest heb je zelfs aan 4 wedstijden genoeg
3x5x1 = 15
1x5x2= 10

samen 25.

Dat dus Jan.
Zoals je zei is de kans zeer klein dat je altijd laatste wordt, dus ben je er nog sneller doorheen terwijl je misschien niet het juiste niveau hebt. Zie nu meerdere ruiters die imo totaal niet L2-waardig zijn, maar doordat ze in de L3 toch punten haalde konden doorstromen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:28

Die zakken dan vanzelf weer terug naar de L3 omdat ze hun punten niet blijven rijden na hun promotie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:31

óf ze worden weer laatste en halen punten en dan blijven ze er :D
Volgens mij moet je 1 punt per jaar rijden, nou, dat moet iedereen lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:32

Prima toch, klassevulling moet er ook zijn. Kunnen de anderen mooi meer punten bij elkaar rijden. Als iemand koste wat kost in een hogere klasse wil rijden zonder dat 'ie daar mee kan komen, dan moet je dat gewoon toejuichen :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:38

Sonja schreef:
Die zakken dan vanzelf weer terug naar de L3 omdat ze hun punten niet blijven rijden na hun promotie.

Dan moet je een jaar lang niet één punt halen.
1 keer een onderdeel starten met 5 of minder deelnemers en je hebt al een punt. Dus die zakken echt niet terug ;)

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:04

Promovatie/puntenverdeling is inderdaad een punt waar de WRAN een keer over na zou kunnen/moeten denken. Want de praktijk wijst uit dat niet iedere ruiter zelf kan oordelen wanneer ze klaar zijn voor een volgend level en het "makkelijk" behalen van punten in het nieuwe level dit "verkeerde" beeld van hun nivo alleen maar versterkt.

Ik had zelf bedacht dat het minimum aantal deelnemers per onderdeel om het door te laten gaan misschien een optie is. Dit bevoordert de doorloop op wedstrijden en je voorkomt (?) het samen voegen van levels. Alleen was ik even vergeten dat je dan op 80% van de wedstrijden de completen L1 kan schrappen.

Met andere woorden. Het is heel makkelijk om berichtjes te plaatsen op bokt over wat handig/beter/leuker zou zijn voor je eigen situatie. Maar het is wat lastiger om richtlijnen/regels te maken die werken op korte en lange termijn zonder al te grote vervelende gevolgen voor een complete vereniging.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:50

Helemaal mee eens Samba, er wordt bij het zoeken naar oplossingen teveel naar de eigen situatie gekeken en hoe die positief veranderd zou kunnen worden.
Een minimum aantal deelnemers per class is idd een optie, maar vergeet niet de belangen van de organisator, als hij twee kleine klassen kan samenvoegen heeft hij nog wat startgeld, als hij ze alle twee niet door laat gaan heeft hij niks, behalve dan een paar linten die niet meer te gebruiken zijn maar wel geld hebben gekost. Ik weet dat de belangen van de organisator bij sommige mensen moeilijk liggen, maar organisatoren doen het in het algemeen omdat ze het leuk vinden en hart voor de sport hebben en zijn al blij als er geen geld bij moet.

Wat betreft het snelle promoveren betreft, ik dacht dat ik dat redelijk heb uitgelegd in dit topic dus daar reageer ik niet meer op, Niels!

Breeze96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:43

Hey.
Wij dachten dat ik eigenlijk best wel starten in de L3 netzoals jou!
maar dat heb ik niet gedaan;)
ik ben dus begonnen in het 'debielenklasje' L5.
dit heb ik gedaan omdat mijn paard nog niet alles super goed beheerst in de reining en ik had wel eerder wedstrijden gereden maar allemaal onderinge.
Dus ik wou gewoon wat wedstrijdervaring op doen.
ik heb nu 1 wedstrijd gestart bij de WRAN en er deden 22(pleasure) en 17(HMS) mensen mee en werd 2x 1e :D ( en ook nog wel wat bij de NQHA )
( en dat met een reiner! *D )
dus tjah als je echt zo goed bent dan kom je er razendsnel doorheen en heb je toch nog ff wat wedstrijdervaring opgedaan ;)
Suc6!

grtz Breeze96

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:08

de problemen van de organisator zijn reëel. Zij betalen uit eigen zak, en betalen dus ook als het niet uit kan. Dat is een reëel risico. Een risico dat overigens afgevangen zou kunnen worden door te werken met een soort bijdrage voor wedstrijden die anders niet doorgaan. Of om te voorkomen dat klassen samengevoegd worden waardoor ruiters het gevoel krijgen voor spek en bonen mee te rijden tegen de eerst-hogere klasse.

Een dergelijk voorstel kun je neerleggen bij een ALV. Dat kan best een goede besteding zijn voor het ledengeld en het bevordert spreiding van wedstrijden in het land. Bijvoorbeeld in Limburg is het risico dat je er financiëel niet uitkomt hoger dan in het dicht-western-bevolkte noorden of westen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:05

Misschien moeten de organisaties stoppen die 1 euro per start aan de FNW af te dragen voor een programma wat er nog steeds niet is .
Met 200 starts, scheelt dat aardig dacht ik

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:13

Lijkt me een strak plan *D Al jaren betaal je voor iets wat niet werkt.
Komend jaar krijg je een spreatsheet waarin je *mag* opzoeken of de level indeling klopt per ruiter.
yeahhhhhhhhhhhh super programme dat excel :Z en helemaal niet duur

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:48

(:) Ik ben ook gepromoveerd tot debiel 8-) :D :+
Vanaf maart tot november 26 puntjes bij elkaar gereden *\o/*
Dus nu mag ik van de randdebielen naar de debielen ;) :j

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:03

Ik kom zomaar ff binnen vallen hoor maar heb je iemand die uberhaupt een verklaring kan schrijven voor jou dan? Diegene moet namelijk wel L1 niveau rijden naar mijn weten. Er wordt namelijk wel degelijk naar gevraagd, een vriendin van mij was zo bijna in de problemen gekomen met de Summershow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:04

In welke regel staat dat dan weer? Trainers moeten in L2 of L1 dus lijkt mij dat je geen L1 ruiter moet zijn?

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:53

Oh sorry mijn fout, heb altijd begrepen dat trainers in de L1 moesten rijden

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:01

Judith_VB schreef:
(:) Ik ben ook gepromoveerd tot debiel 8-) :D :+
Vanaf maart tot november 26 puntjes bij elkaar gereden *\o/*
Dus nu mag ik van de randdebielen naar de debielen ;) :j

Haha wat zijn de L3ers dan? De verstandelijk beperkten? Hele nieuwe indeling van de levels voor de Wran:)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:07

Wuahaha, gaan we ze mailen om te vragen of ze het willen veranderen :+

Ik ben overigens randdebieltje.. :P