Pienb schreef:en wederom hebben we hier een topic dat duidelijk maakt hoe groot de verschillen zijn tussen 'vrijetijdsruiters' (of hoe noemen we dat? vrije vertaling uit het duits..) en (echte) showruiters.
deze verschillen zullen er altijd zijn en ik denk dat beide partijen elkaar nodig hebben uiteindelijk.
geen topsport zonder de vrijetijdsruiters en geen vrijetijdsruiters zonder topsport....
laten we dan wat meer respect voor elkaar hebben.
als ik 1 ding absoluut niet ok vind hier (op heel bokt) is hoe snel hier 'dierenmishandeling' wordt geroepen. realiseer je dat je daarmee iemand beschuldigd van een strafbaar feit.
daar kan ik kwaad om worden. uitgemergelde paarden op weilandje zonder gras en water, dat is dierenmishandelig. kijk maar eens naar 'animal cops' op animal planet, daar zie je echte dierenmishandeling.
laten we dus een beetje respectvol naar elkaar toe blijven en voorzichtig zijn met elkaar te beschuldigen van strafbare feiten.
Als jij dit geen dierenmishandeling wilt noemen waarom is het dan door de AQHA niet toegestaan.
En dat betekent dus dat als je bij de "showruiters" wilt behoren je jezelf tot deze praktijken moet verlagen om mee te tellen. En als je niet zo denkt nooit geen "echte" showruiter zal worden? jammer
. Ik weet dat, zodra er geld in het geding komt, de prioriteiten anders worden gesteld maar dat geeft je niet het recht om dan deze praktijken ineens goed te praten of excuses bedenken van ik moet het wel doen want een ander doet het ook en het kan mij net dat puntje kosten
. Het is en blijft fout ongeacht welk niveau je rijd.(ondanks de duizenden dollars en trainersroem)Dan moet ik helaas die mensen gelijk geven, die naar het western kijken met een scheef oog wat paardvriendelijkheid aangaat.
Dat is heel jammer want ik rijd graag western en ben er ook zeker serieus mee bezig maar weet ook zeker dat ik mij niet hier toe zou verlagen. Niet dat ik verwacht bij de top te rijden maar wel proberen op een eerlijke manier zo ver mogelijk te komen.
Als jij er niet zo tegen aan kijkt en jezelf als toekomstig showruiter beschouwd en het daarom niet veroordeelt maar als noodzakelijk kwaad beschouwd ben je in mijn ogen geen paardenliefhebber.
Citaat:laten we dus een beetje respectvol naar elkaar toe blijven .
En sorry hoor maar ik vind dit toch apart om van jouw te lezen.