[WN] 'tailblock'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:29

Pienb schreef:
en wederom hebben we hier een topic dat duidelijk maakt hoe groot de verschillen zijn tussen 'vrijetijdsruiters' (of hoe noemen we dat? vrije vertaling uit het duits..) en (echte) showruiters.

deze verschillen zullen er altijd zijn en ik denk dat beide partijen elkaar nodig hebben uiteindelijk.
geen topsport zonder de vrijetijdsruiters en geen vrijetijdsruiters zonder topsport....

laten we dan wat meer respect voor elkaar hebben.

als ik 1 ding absoluut niet ok vind hier (op heel bokt) is hoe snel hier 'dierenmishandeling' wordt geroepen. realiseer je dat je daarmee iemand beschuldigd van een strafbaar feit.

daar kan ik kwaad om worden. uitgemergelde paarden op weilandje zonder gras en water, dat is dierenmishandelig. kijk maar eens naar 'animal cops' op animal planet, daar zie je echte dierenmishandeling.

laten we dus een beetje respectvol naar elkaar toe blijven en voorzichtig zijn met elkaar te beschuldigen van strafbare feiten.

Als jij dit geen dierenmishandeling wilt noemen waarom is het dan door de AQHA niet toegestaan.

En dat betekent dus dat als je bij de "showruiters" wilt behoren je jezelf tot deze praktijken moet verlagen om mee te tellen. En als je niet zo denkt nooit geen "echte" showruiter zal worden? jammer 8)7 .
Ik weet dat, zodra er geld in het geding komt, de prioriteiten anders worden gesteld maar dat geeft je niet het recht om dan deze praktijken ineens goed te praten of excuses bedenken van ik moet het wel doen want een ander doet het ook en het kan mij net dat puntje kosten :n . Het is en blijft fout ongeacht welk niveau je rijd.(ondanks de duizenden dollars en trainersroem)

Dan moet ik helaas die mensen gelijk geven, die naar het western kijken met een scheef oog wat paardvriendelijkheid aangaat.
Dat is heel jammer want ik rijd graag western en ben er ook zeker serieus mee bezig maar weet ook zeker dat ik mij niet hier toe zou verlagen. Niet dat ik verwacht bij de top te rijden maar wel proberen op een eerlijke manier zo ver mogelijk te komen.
Als jij er niet zo tegen aan kijkt en jezelf als toekomstig showruiter beschouwd en het daarom niet veroordeelt maar als noodzakelijk kwaad beschouwd ben je in mijn ogen geen paardenliefhebber.

Citaat:
laten we dus een beetje respectvol naar elkaar toe blijven .

En sorry hoor maar ik vind dit toch apart om van jouw te lezen. ;) 8-)

quarterH

Re: 'tailblock'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:37

Volgens mij lees jij veel meer letters dan ik heb getypt.
Wat een kortzichtige onjuiste conclusies....
Beter lezen aub.

En dit is de eerste keer dat ik inderdaad geen respect meer heb en dit uit (kortzichtg). Verder hoor je mij mn mening geven maar niemand persoonlijk aanvallen of betichten van een misdrijf.

En nogmaals: ik heb het niet over mijn mening maar de wet.
Ik neem aan dat ik verschil tussen ' feit' en 'mening' niet hoef uit te leggen.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:46

Pienb schreef:
Beter lezen aub.

En dit is de eerste keer dat ik inderdaad geen respect meer heb en dit uit (kortzichtg). Verder hoor je mij mn mening geven maar niemand persoonlijk aanvallen of betichten van een misdrijf.
.

Ik kan heel goed lezen, maar lees ook meer topicreacties van jouw waar jij jezelf soms aardig tegen spreekt.

En dan heb jij mij ook verkeerd "gelezen".
Ik bedoel dat jij het woordje "respect" gebruikt ik dacht dat dit niet in jouw woorden boek voorkwam, jij spreekt altijd alleen maar over jouw mening en wie jij daar mee raakt doet je weinig.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:57

Nou, ik ben blij dat jij me schijnbaar precies kan vertellen hoe ik ben en in elkaar zit. Scheelt me weer een trip naar de schrink :-)
Verder vind ik deze discussie te stompzinnig voor woorden en totaal off topic gaan.

Dus terug naar het topic zou ik zeggen :-)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 21:06

sliding schreef:
Pienb schreef:
Beter lezen aub.

.

Ik kan heel goed lezen, maar lees ook meer topicreacties van jouw waar jij jezelf soms aardig tegen spreekt.

En dan heb jij mij ook verkeerd "gelezen".
Ik bedoel dat jij het woordje "respect" gebruikt ik dacht dat dit niet in jouw woorden boek voorkwam, jij spreekt altijd alleen maar over jouw mening en wie jij daar mee raakt doet je weinig.

volgens mij is dat de hele bedoeling van een discussie. je mening geven. dat is het enige wat ze doet. ze geeft haar mening.
dat jij het niet met die mening eens bent is oke, maar zolang zij jou respecteerd zou ik haar ook respecteren.

ik heb helemaal geen problemen met pien, we kletsen zelfs via pb, zij laat mij in mijn waarde, ik haar.
en echt waar, als je dat doet, zie je gewoon een meid die haar mening geeft maar nooit, echt nooit gemeen is. ook niet tegen haar dieren.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:12

*Mag ik een kwijlbakje?*

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:15

Paintless schreef:
ik heb helemaal geen problemen met pien, we kletsen zelfs via pb, zij laat mij in mijn waarde, ik haar.
en echt waar, als je dat doet, zie je gewoon een meid die haar mening geeft maar nooit, echt nooit gemeen is. ook niet tegen haar dieren.

Hou op! Ik ben bijna ontroerd.... :')

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 21:17

dus ik mag ook mijn mening niet geven over hoe ik over iemand denk.. sjonge jonge, en dan zou het aan pien liggen... :n

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:22

Volgens mij zat ik aardig on topic met mijn beginreactie. :D
Maar nog even offtopic.
Jij mag iedere keer overal ongezouten jouw mening op geven, maar blijkbaar als ik mijn mening geef is het
Citaat:
te stompzinnig voor woorden
. 8-) Jammer en behoorlijk kortzichtig..

Citaat:
Paintless; volgens mij is dat de hele bedoeling van een discussie. je mening geven. dat is het enige wat ze doet. ze geeft haar mening.
dat jij het niet met die mening eens bent is oke, maar zolang zij jou respecteerd zou ik haar ook respecteren.

Een discussie is, als je in een goed gesprek naar elkaars mening luistert en open staat voor verbetering, en dat betekend dat je soms je mening weleens moet bijstellen omdat je nieuwe informatie krijgt en iets eens van een andere kant hoort/bekijkt. Als je dat niet doet/kunt heb je geen discussie maar een blijkbaar kortzichtige mening.
En omdat je volgens mij nooit uitgeleerd bent zal je altijd wel iets aan je mening moeten bijstellen.
En pienB wordt door haast iedere nieuwe lezer van haar reacties gewezen dat zij weinig respect toont naar anderen en schijnbaar wil dat niet goed doordringen want elke keer komt zij weer met haar reactie, dat dit nu eenmaal haar mening is.

Citaat:
Paintless
dus ik mag ook mijn mening niet geven over hoe ik over iemand denk.. sjonge jonge, en dan zou het aan pien liggen... :n

Wij schijnbaar ook niet .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:34

Moderatoropmerking:
Laatste waarschuwing. Is het dan zo ontzettend moeilijk om gewoon te discussiëren zonder persoonlijk te worden en te sneren? Dit is de laatste keer dat ik waarschuw, de volgende die off-topic gaat of persoonlijk wordt zorgt ervoor dat het topic gesloten wordt én kan een Officiële Waarschuwing verwachten.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:59

Wordt het toch nog gezellig 8-)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:29

sundown ..... bars stijl.
laten we maar een statement maken ''Bokt against tail fix''
als we het zien allemaal fluiten.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:37

Hoe moeten ze dat dan horen via internet :+

Denk niet dat veel mensen hier op bokt naar usa nrha futuritys gaan...

En of fluiten opvalt bij zo'n shows.... Met al dat geschreeuw en gefluit zet dat geen zoden aan de dijk ben ik bang...... :-(

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:54

Even ter vergelijking: zo ziet een verlamde staart bij een dressuurpaard eruit.

http://www.youtube.com/watch?v=CaGKySPQ6Jk

Persoonlijk vind ik het afbreuk doen aan het paard. Bij dit paard is het door een ongeluk gekomen; laat daar geen misverstanden over bestaan.

Maar bij een paard wat zich in opperste verzameling in een piaffe of passage beweegt hoort de staart ook mee te doen in het geheel.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:58

Bij dressuur hoort dat dragen inderdaad, bij western niet, das wel een verschil.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:00

Pienb schreef:
Bij dressuur hoort dat dragen inderdaad, bij western niet, das wel een verschil.

Ik zit niet zo in het wedstrijd gebeuren dus kun je mss uitleggen waarom dat bij een westernpaard niet hoort? Want ieder paard draagt zijn staart van nature toch iets?

Ben even gaan teruglezen en mijn pony's hebben met lopen in de wei de staart licht omhoog. Als hij plat tegen hun billen zit, vinden ze iets eng of ze zijn niet in hun hum.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 08-04-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:09

Volgens mij beweegt de staart in het filmpje nog wel gewoon hoor. kijk maar bij 2 minuten in stap toch vliegt de naar links en rechts.

IK vind het trouwens een beete vreemd dat een westernpaard zijn staart anders zou moeten hebben als een dressuurpaard. Het beweegt toch van nature een beetje mee. zou wat zijn als hij zijn staart de hele dag maar stil zou houden

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:17

liedje89 schreef:
Volgens mij beweegt de staart in het filmpje nog wel gewoon hoor. kijk maar bij 2 minuten in stap toch vliegt de naar links en rechts.

IK vind het trouwens een beete vreemd dat een westernpaard zijn staart anders zou moeten hebben als een dressuurpaard. Het beweegt toch van nature een beetje mee. zou wat zijn als hij zijn staart de hele dag maar stil zou houden

Staart van het paard is geheel verlamd door een ongeluk met de vrachtwagen. Dus hij bungelt er een beetje bij

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:33

Dan vraag ik me nu serieus af of ik naar het goed filmpje zat te kijken, Vind namelijk wat hij wel heel ver van links naar reachts zwiept in stap dan. Even gegoogled ook kan er nergens iets over vinden is het geen gedeeltelijke verlamming dan iod?? Want hoewel zijn staart misschien niet omhoog komt gaat hij nog wel heel hard opzij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 07:46

@Anne_GTI : deze staart heeft misschien een verlamming in die zin dat ie hem niet op kan tillen, maar de links- en rechts beweging lukt nog prima :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 07:52

Pienb schreef:

Staat dat in het grote-western-regels-boek?
Ik denk dat het wel een groot deel ras/type-afhankelijk is hoe veel de staart gedragen wordt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 07:59

Ohow..... Ik voel weer een' wel/niet geschikt rassen western' discussie opkomen.....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:07

Ik niet.
Want imo heeft staartdracht daar al helemaal niets mee te maken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:18

Jij zei dat het deels ras afhankelijk (waar ik het mee eens ben) is.
Als dit geplaatst wordt na opmerkingen over ' staartdracht anders western/engels' voel ik die alweer op komen :-)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:32

Pienb is nou eenmaal een grote quarter fan.......maar ik denk niet dat het erg is als 'wij' de andere rassen ook goed genoeg vinden :o

Mijn mening over tailblocken en dat soort onbenullige praktijken zal inmiddels wel duidelijk zijn......het is, naar mijn mening, gewoon pure dierenmishandeling!!