[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:53

KayleeJane

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:56

Meer westernstallen zouden zeker wenselijk zijn!!!
Ik ga eens kijken in Wassenaar! Bedankt voor die tip in ieder geval!
na mn ene les van afgelopen zaterdag wil ik meer haha krijg de smaak snel te pakken!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:59

Hoi allemaal ik ga vnv alles bij lezen maar wou toch even zeggen dat ik vnv mijn eerste les heb, eindelijk! Haha wachten duurt zo lang...

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:06

Dit houden jullie niet voor mogelijk:
Eén van mijn katten is net komen aanlopen en de zetel ingekropen met zijn mondje en pootjes vol opgedroogd bloed, de ONDERKAAK lijkt ontwricht. :-( (En hup, weer naar de dierenarts.)
Wellicht een klap gehad van een wagen. (Hier rijden amper auto's!)

Dixie is van gisterenavond weer thuis. Hele aanpassing hier, om de 2 paarden gescheiden te houden.
Wondverzorging alleen al duurt 's ochtends en 's avonds meer dan een half uur (met 2 personen).
Nog een hele lange weg te gaan.
Idiote vliegen ook! :-(

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:02

KGasfart schreef:
Weet iemand een leuke westernstal in de omgeving Den Haag??
Ik ben bij trainingsstal madestein geweest, maar het is niet meer wat het geweest is.. Maar ik vond die ene westernles zo ongelofelijk gaaf dat ik graag nog een keer wil!!
Het is jammer dat het daar zo veranderd is want de prijs viel wel mee.. een priveles voor maar 27euro!

Country Stables in Wassenaar kan ik je van harte aanraden :j daar rij ik zelf ook. Hele gezellige stal, fijne western paardjes en goede lessen.

Anneke: Dat meen je niet -O- het zit je ook echt ff niet mee he. :(:) goed poedersuiker meis.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:17

_Hedi schreef:
Warboel: echt? How come..?

Nou zie vorige pagina... Beetje gedonder op stal helaas.

In Alphen a/d Rijn is Lone Star Western Stable, heb ik jaren gereden. Milou, de haflinger uit mijn profiel is 1 van de lespaarden daar :)

Wat een pech met dieren en kaken Anneke! Sterkte! :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:37

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:39

Ach neej anneke, dat ook nog! :(:)

Nou wij zitten ook in de lappenmand. Dit weekend niet naar paardje kunnen gaan wegens een trouwfeest van mijn liefje z'n zus. Gisteren wil ik dr longeren en ik zie me daar toch een snee op d'r achterbeen! Begon bijna in haar lies en loopt zo door tot net aan d'r knie. Lange snee, gelukkig niet diep... Ander been ook helemaal dik, dat is wss een ontsteking die naar binnen geslagen is. Ontstekingsremmers geven en koelen, volgens de DA zou het dan binnen een paar dagen beter moeten zijn anders moet ze aan de AB. -O-

Edit:
Ach wat zonde marlies!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:46

Arme pony!! :(:)
Hoe komt ze eraan?

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:27

Geen idee... We dachten eerst dat ze gevochten had op de wei maar de wond(en) zitten allemaal aan de binnenkant van d'r been dus dat zou straf zijn... De DA had het idee dat ze ergens tussen gezeten had oid. Stalgenootjes hadden ook niets gezien zeiden ze. Liefje denkt dat ze tijdens het spelen gevallen is op het ene (dikke) been en daarmee het andere heeft opengehaald. Ze is soms nogal lomp dus dat sluiten we niet uit...

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:00

Annekexxx schreef:
Dit houden jullie niet voor mogelijk:
Eén van mijn katten is net komen aanlopen en de zetel ingekropen met zijn mondje en pootjes vol opgedroogd bloed, de ONDERKAAK lijkt ontwricht. :-( (En hup, weer naar de dierenarts.)
Wellicht een klap gehad van een wagen. (Hier rijden amper auto's!)

Dixie is van gisterenavond weer thuis. Hele aanpassing hier, om de 2 paarden gescheiden te houden.
Wondverzorging alleen al duurt 's ochtends en 's avonds meer dan een half uur (met 2 personen).
Nog een hele lange weg te gaan.
Idiote vliegen ook! :-(

Het zit ook allemaal niet mee :(:) En met Dixie komt het vast en zeker goed! :j

-

Ik heb gister avond mij eerste les gehad ging erug goed! :D Eerst even aan de longe de feeling gekregen en erna los, veel slalommen om pionnen heen gemaakt is stap en erna ook nog in draf, ook het achterwaarts en opzij gevoeld, wat gaaf <3

Afbeelding

Afbeelding

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:10

Leuk, Lianne! Meteen gebeten door de westernmicrobe? :-)

Ach jee, Alasse... Hopelijk is je paardje snel weer beter! Wat halen die paardjes toch allemaal it hè?!

Gisterenavond en vanmorgen at Dixie niet zo heel goed. Maar vandaag hebben we haar weer enkele uurtjes op de graasweide gezet (kort gras, arme grond) en ze staat heerlijk te smullen. (OOK van het geweekte hooi wat we erbij hebben gelegd.)
Af en toe laat Lya of Dixie een gilletje (als ze uit elkaars oogveld verdwenen zijn), want ze staan momenteel steeds gescheiden. Lya moet het doen met de paddock en een klein strookje kort gras (en veel hooi)... en die is natuurlijk ook best wel jaloers op Dixie die wat verderop op de weide mag.
Maar Dix moet aansterken nu, dus die gaat eventjes 'voor'. (En Dix mag niet op de zandpaddock, vanwege vuil in de wonde.)
Ze laat haar wonde nog steeds goed verzorgen, blijft netjes stilstaan, al merk je wel dat het pijn doet... De arme lieverd haar oogjes staan dan eventjes zoooo zielig.
Aangezien ze vanmorgen niet zo goed at, heb ik haar antibiotica maar onder wat appelmoes gemengd en zo in een spuit in de mond gegeven. (Het schoonmaken van de open wonde binnenin is echt niet gemakkelijk... Je moet echt met je vinger helemaal achter de rand tot tegen het bot. (Mijn maag keert altijd 3 keer om terwijl ik dat doe, met steriele handschoenen, steriel gaas en Chlorhexidine.)

Weet er iemand nog wat lekkers (wat gemakkelijk te kauwen valt), waar je AB-poeder in kan vermengen?
Suikers zijn eigenlijk niet goed voor haar, maar ik neem aan dat 2 x 2 lepels appelmoes per dag hopelijk niet zoveel kwaad kunnen?

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:13

Net weer even gereden - met Lya (geen western)...
Dixie werd helemaal gek toen ze dat zag vanop haar weide... en maar hinniken naar haar maatje.
Denk dat ze toch liever werkt, dan dat ze in afzondering moet staan.
Na een kwartiertje was ze wel weer gekalmeerd.

Ik rijd niet zo graag meer op Lya (paard van m'n pa), ik zit er niet comfortabel op en ze heeft een harde draf. Ach ja, beter dan niets.

We zouden Dixie en Lya toch wel graag terug bij elkaar zetten, als de wonde wat meer genezen is - binnen een weekje of 2 à 4... (Maar misschien is het dan beter om de achterste hoefijzers van Lya te verwijderen?)

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:27

Sterkte met alle zieke beestjes!

Arme Dixie, is natuurlijk ook niet leuk. Hoe gaat het met de wondverzorging?

Wat leuk Lianne! Waar les je?

Vandaag weer een heerlijke les gehad. Merk dat het al wat beter gaat, dus dat is erg fijn.
Nu weer een weekje geduld hebben...
Over een maand naar Canada, daar ook een mooie rit in de planning en ik heb mijn zinnen gezet op een paar mooie Ariat laarzen. Hoop dat het model past, nooit rijlaarzen gehad. Jippie!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:31

Bij iemand thuis in dalmsholte! Hier in de omgeving helaas bijna geen western stallen...

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:51

Ik rij iedere week 40 min om te lessen, maar heb het er zeker voor over ;)
Wel fijn dat je bij iemand thuis kunt lessen.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:27

Gisterenavond even paniek (ik ben op dit moment wel snel ongerust): 38,4 graden - koorts (vanaf 38,3). Antibiotica toegediend, wonde goed verzorgd (met de hulp deze keer van laatstejaars studente dierengeneeskunde / mijn wandelmaatje).
We voelen duidelijk nog 2 losse stukjes bot (of tandwortel?) zitten. Die zouden er hopelijk vanzelf moeten uitkomen. De kiezen zullen er binnen 8weken, als de kaak wat stabieler is, wellicht uitgestempeld moeten worden. Operatie onder volledige verdoving en opnieuw wondzorg en revalidatie :-(.
Vannacht rond half 12 had ze gelukkig maar 38,1 en vanmorgen 37,5 (jeej!) en heel flink krachtvoer en geweekt hooi opgegeten. Vanmorgen at ze opnieuw moeilijk, ze vormt een prop in de kaak langs de andere kant. Maar ze was wel levendig en wilde heel graag de weide op. Daar begon ze meteen te grazen.

Al wat nog moet komen en het feit dat ik haar dagelijks 2x een uur moet pijn doen om haar te verzorgen, maakt me verdrietig. Ik slaap amper en zit vol stress vanbinnen (en stress ken ik in mijn dagelijks leven normaal nooit). :-(

En 5juli vertrekken we voor 26 dagen op vakantie naar Afrika - mijn vriend kijkt er ontzettend naar uit. Pa zorgt dan voor de paarden. (Die woont hiernaast.)
Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in :-(.
Maar goed, we zullen wel zien hoe het geheel evolueert...

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:21

Jeetje Anneke dat is schrikken!
En de verzorging doet wel pijn maar het is voor een goed doel! Dat zal ze vast en zeker weten aangezien ze zo goed stil blijft staan :)
Succes met alles! Hopelijk kun je je toch een beetje ontspannen op vakantie.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:34

Ik heb afgesproken met de toekomstige dierenartse (5de jaar en mijn wandelmaatje) dat ze paar keer per week 's avonds mee komt verzorgen. Het is een schat.
Elke keer een kwartiertje, ik zal ze er wel wat voor betalen - dat vind ik het eerlijkst.
En zo heb ik opvolging van de genezing en het gevoel dat ik echt alles heb gedaan wat ik kon.

Mijn excuses voor al mijn 'gezaag', maar ik moet af en toe even ventileren...

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:44

Beter ventileren dan opkroppen. Is ook niet niks als je zelf zo'n wond moet verzorgen.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:10

nee hoor, doe maar gewoon vertellen tegen ons

vandaag pittige les gehad, madam wilde mij even uitproberen
omdat ik wat schrik heb sinds mijn vorige merrie was het ff pffff, maar ik heb door gezet en daarna was ze heerlijk te rijden
heb stiekum toch weer een karaktertje gekocht :')

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:36

Sterkte nog Anneke!

Wel stoer dat je doorgezet hebt quibje! Je hebt echt een tof paard gekocht!

vandaag weer lekker gelest op Cash! Moest er ff inkomen omdat ik 2 weken niet kon, maar het voelde weer meteen zo fijn! Ik had ook echt zin in de les, voelde me net een klein kind die niet kon wachten om weer naar de manege te gaan :D Terwijl ik thuis nog genoeg te rijden heb, alleen dan niet western..

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:52

Quibje, wat goed dat je hebt doorgezet.
Wat deed ze dan? :-)
Ik ken er hier ook eentje met zo'n karaktertje heel af en toe ;-).
Ach, dat maakt het een uitdaging :-).
Veel plezier er nog mee!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:10

Heel stoer quibje! Ik ben echt een angsthaas haha.

Birgit: ging het goed? :D ik heb helaas 3 juli pas weer les ivm vakantie van Pauliina.. Afgelopen dinsdag voor mijn gevoel wel een mega stop gemaakt haha. Cap schoof voor mijn ogen! Filmpje staat op mijn facebook 8)7

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 01:39

Wowww hedi.. Super goeeeddd!!

Aaghh anneke. Wat een verhaal! Veel sterkte. En gewoon blijven vertellen hoor!
Is altijd goed om je verhaal te doen