Wat ik me afvraag he. Een westernpaard is er op gebouwd om het been te kunnen laten staan bij spins toch? Maar een haflinger is voor andere doeleinde zeg maar. Kan het dan niet kwaad om ook een haflingers been te laten staan bij spins?
Nouja goed, deze haflinger had er toch erge moeite mee, dus zodoende dat ik me dat ineens af vroeg.
trustHim
Geplaatst: 18-09-11 14:07
volgens mij is er niks anders aan het achterbeen van een quarter dan een haf hoor, als je oplet zie je dat er ook ander paarden zijn die er moeite mee hebben
cissy
Geplaatst: 18-09-11 14:08
dat ligt niet aan zn achterbenen maar de bouw van zijn schouders, als hij voor moeite heeft kan hij achter niet blijven staan. En als ruiter moet je hem ook niet in de weg zitten, het is 1 vd moeilijkste oefeningen.
Geplaatst: 18-09-11 14:09
het is bij ieder paard belastend om spin's en stop's te maken (uberhaupt de dingen die gevraagd worden) quarters zijn er wat meer op gebouwd maar in principe kan je met ieder paard de oefeningen doen op de manier zoals het hoort
met het ene paard moet je meer in de gaten houden dat je niet te snel gaat over vragen
mijn stink draait ook om het binnen achterbeen maar als ik het te vaak vraag rij ik hem sneller stuk dan dat je dat met een gemiddelde quarter zou doen
maw alles met beleid
ook de ruiter is een grote factor
Bimmetje
achjee, paardje was de stop kwijt en bandage was los achter.
melissa_b
trustHim schreef:
reed deze nu een verkeerd pattern?
Dat idee heb ik ook!
Marcella
Geplaatst: 18-09-11 14:10
trustHim schreef:
reed deze nu een verkeerd pattern?
Okee lag dus niet aan mij dat deze er anders uitzag.
Even voor de kenners hier heb je ook kleine maat Quarter of Paints en dan bedoel ik onder de 1.50.
holly
Geplaatst: 18-09-11 14:22
Het ziet er idd zo simpel uit allemaal, maar als je er langer naar kijkt zie je ook wel dat alles erg veel energie en concentratie vereist. Zo zei ik gisteren al, die versnelde cirkel-wissel-normale cirkel, dat is een oefening die haast niet te doen is. In een fractie van een seconde je tempo terug nemen en wisselen tegelijk. Ik vind het maar knap voor de gene die dat vrij precies kunnen. En zo'n spin zie je idd nog vaak fout gaan. Ik heb er ook enkele gezien waarvan de achterhand hupte en de voorhand haast stil stond, of waarbij zowel voor als achterhand rondzwierde. Het is zo moeilijk om op je gevoel te weten dat je goed zit, dat dat ene been netjes op de plaats blijft, terwijl de rest mooi actief door draait. De stops heb ik nog niet helemaal door, maar vind ze wel mooi om te zien. Die van Wendy gisteren, vond ik erg cool.
Marcella
Geplaatst: 18-09-11 14:26
Go Krista.
Kido
Geplaatst: 18-09-11 14:28
Van snel naar wissel naar klein word van elke reiner gevraagd te kunnen. Op DRHA shows kan je deze proef gerust krijgen in de lagere klasse als rookie en GAG. Is een lastige maar gewoon te oefenen thuis en oefening baart kunst!