[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 20:56

Nou ik hoop dat dat niet bij King gaat gebeuren. :\

Lieke565

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:01

Haha wel je Plonie! Ik ben nog niet van stal af. Wie weet ooit. Een scheur in de hoef is niet zo mooi. En ook ik ben geen fan van Arthur, maar wel van the country store.
Ze had er zin in en dat is nog u net het probleem. Ze is wat moeilijker terug te rijden. Heb een filmpje gemaakt om zelf terug te kijken. Ik ben benieuwd.
Ziet er goed uit justkid

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:22

Hier vandaag Frosty haar verjaardag gevierd in de wei :)
Afbeelding

Gentle had n verdiende vrije dag en morgen komt de chiropractor hem even checken, niet dat ik iets raars verwacht maar even na laten kijken kan nooit geen kwaad
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:30

Frosty is al een hele dame!

Uiteindelijk wel lekker gereden Marlies? Dat hoofdschudden kan inderdaad wel van allergie komen.

Hier vandaag ook het paard uitgelaten. Hij heeft zich afgelopen weekend flink bezeerd aan zijn neus, opengehaald aan een (inmiddels opgelost) scherp randje. Dus nu 6 hechtingen en we doen eventjes rustig aan. :+ gelukkig zag het er al mooi en schoon uit.

Afbeelding
Afbeelding

En vooruit, nog eentje van het racemonster veulentje;
Afbeelding

Dochtertje van Chrome Don’t Corrode <3

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 01:19

Gimme_Joy: Jammer zeg van dat stomme foutje. Anders hadden jullie een nette score gehad. :=

hoikimmmy: Beetje een eenkennig type? :P

tuija_r: Ondanks dat je zelf op hoger gehoopt had, toch een proficiat met je 7e plek. :D Ik doe het je niet na. _O-

Leo: Haha, join the club! Ik blijf van die manen af, want ik kan ook niet knippen. :') De staart doe ik wel, tot groot ongenoegen van mijn moeder. Blijkbaar slaag ik er zelfs in die scheef te knippen. En ik zie het dus niet he, maar ach, mijn moeder is kapster dus die ziet alles. _O-
Maar ze is heel erg handig om de manen te knippen dus. :))

Ik snap je twijfel. Lange manen zijn zo prachtig... Maar de groeifase is inderdaad horror. Dan krijg je dit soort taferelen:
Afbeelding
:')
Ik denk dat ik bij mijn Criollo ook een poging ga doen om lange manen te kweken (bij haar zou dat wel moeten lukken).

jumpyhorse: Haar buik lijkt nog vrij bescheiden te zijn op de onderste foto, en dat voor nog niet zo lang geleden drachtig geweest te zijn. :P

Lieke565: Lekker getraind? :D

Bellatrix: Voor pollenallergie kan je een soort netje over de neus hangen dacht ik. Misschien is dat het proberen waard? Doet hij het altijd deze periode of is dit het eerste jaar?

justkid: Super zeg dat Elsie zo braaf is! :D Hier ook zo'n brave (bijna) 5 jarige. <3

CubaLibre: Wow, is Frosty alweer een jaar oud? :wow: De tijd vliegt echt... :=
Ze ziet er echt goed uit!

Sicayes: Oei, 6 hechtingen? Dat is toch al een flinke wonde? := Beterschap met het neusje. :(:)
En wat een prachtig veulen! Heerlijke billen heeft ze ook. <3

Ik ben vandaag kort op Aliaa gestapt, zonder zadel, na een hele tijd niet meer gereden te hebben. Opstappen en wegrijden met mijn bijna 5-jarige merrie. <3
Het doel was een nieuw bitje te testen. Aliaa ging heel erg hangen op een gewoon metalen bitje. Ook laat ze zich niet zo goed sturen tegenover als we bitloos rijden. Aliaa is prima bitloos te rijden, maar ik wil gewoon dat ze beide kent.
En ze heeft de vervelende gewoonte ontwikkeld om bij het uitdoen van het hoofdstel haar hoofd omhoog te gooien, waardoor het metalen bit tegen haar tanden gekletst is. Vond ze niet zo geinig, dus is het altijd drama om het bit uit te doen. :')
Ik ben voorzichtig positief. Uiteraard heb ik het nog niet echt kunnen testen, want zo heel veel rijden we niet, maar ze was merkelijk lichter in mijn handen en liet zich beter sturen. :j
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 05:53

Hij doet het nu voor het eerst. Maar voor een netje moeten we dus wel een losse neusriem aanschaffen. :+

Yes, 6 hechtingen?! :oo
Dan heeft ie zich lelijk opengehaald@!!

tuija_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:37

Afbeelding
Wij genieten van het mooi weer 8-) en tegelijk zijn we aan voorbereiden voor buitenritten. Ik ben nog steeds zo verbaasd dat rijden goed gaat en blijf maar wachten wanneer het slecht wordt :') Na de overstap naar western in februari, gaat het echt goed. Blijkbaar wou Ali altijd westernpaard zijn maar niemand had hem begrepen _O- Eergisteren gespeeld met pivot (90, 180 en 360 graden) en voor het eerst bleef hij staan op de pivotbeen, ook als ik 360 draaide! Zo gaaf gevoel! Telt dat als een (beginnende) spin? Haha :o :D

Oh ja, en ik heb langere split reins gekocht haha :D Toen ik begon met 2.10m dacht ik hoe in hemelsnaam moet ik hiermee kunnen rijden en nu voelen ze kort gezien dat ik met twee handen en teugelbrug rij. Dus 2.30m gekocht, hopelijk helpt dat. Grappig hoe je went aan zulke dingen.

@retjethorse: hahaha die voorpluk _O-

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:28

CL Frosty is echt prachtig! Was ze altijd al haha.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:33

Ja ik heb het niet gezien, maar zijn paddock leek nogal een aflevering uit CSI te zijn :') Het had flink lopen bloeden en hij had zichzelf gekrabt, hooi gegeten uit het ruif... dus het zat overal :+ maar zo'n neusje is natuurlijk ook vrij kwetsbaar.

Gelukkig is het snel opgemerkt en heeft de dierenarts het gewoon goed kunnen schoonmaken en hechten. Het leek qua snee mee te vallen maar het was toch nog flink diep.

Afbeelding

maar zo zag het er gisteren uit! Toch netjes en niet gezwollen of pusserig. Maar hij heeft er wel beetje pijn aan zo met z'n hanglipje :(:)

Retje - ik vind Aliaa echt zo'n leuk figuur :+ Ze is zo sprekend.

tuija - wat fijn dat jullie je draai hebben gevonden. en het moet jou ook maar gewoon liggen! Bedoel zelf zou ik niet meer terug willen naar dressuur, dus als mijn paardje liever dressuurpaard zou zijn hebben we toch een probleempje denk ik :=
Knap dat ze die pivot ook zo goed oppakt!

Gisteren waren de corona-versoepelingen voorzichtig positief mbt de lessen, waarschijnlijk mogen wij binnenkort ook weer starten met de masterclass lessen bij LS voor de volwassenen! :D ben ik stiekem wel heel blij mee. Priveles is superrr fijn maar hakt ook wel flink in m'n portemonnee elke week :')

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:47

Retjethorse; eenkennig valt mee wel snel jaloers. :') wat schattig dat voorplukje maar is inderdaad geen fantastische fase. _O-

Sicayes; rotplek ook wel! Maar ziet er wel netjes gehecht uit.

Vandaag weer gelongeert en heb alweer een heel ander paard gelukkig. *\o/* ze is niet meer opvliegerig en loopt weer mooi met haar hoofd omlaag mee. Ze krijgen haar alleen savonds niet uit de wei... :') ze gaat er dan samen met een ruin van 25 vandoor. Die ruin geeft meestal wel op maar omdat zij doorzet doet die ruin dat nu ook. := Ze zijn zo'n half uur bezig met die ruin en dan gaat ze bij de draad staan. :+

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:27

Bellatrix schreef:
Hij doet het nu voor het eerst. Maar voor een netje moeten we dus wel een losse neusriem aanschaffen. :+
Oh ja, ik was even vergeten dat het hier om een western hoofdstel ging. :')
Erg vervelend inderdaad... Mijn overleden merrie had er ook last van. Die liep ook de hele tijd te briesen in de weide, zodra het lente werd. Doet hij dat ook?

tuija_r: Super zeg dat hij zo goed gaat sinds jullie omscholing! Niet wachten op slechtere momenten, gewoon genieten! <3

Die voorpluk was erg he! :')

Sicayes: Oef, dat ziet er inderdaad best een grote wonde uit. := En wat een vervelende plek ook. :(:)
Wel erg netjes gedaan!

Aliaa vindt zichzelf ook erg leuk. :D Ze is echt zo expressief haha, niet normaal. :')

hoikimmmy: Haha jaloers paard!
Hier loopt er ook zo eentje rond. Erg handig als je 1 paard hebt, maar dat gaat problemen geven zodra ze ons moet delen met nummer 2 vrees ik . :=

Ik heb vandaag gereden, met zadel deze keer, om het bitje nog eens uit te testen en wij zijn om! :))
Aliaa nam het bit voor het eerst sinds lange tijd terug zelf aan (en ze leek hiervan geschrokken te zijn haha, de kip), dus dat is heel positief! Haar hoofd viel niet meteen naar beneden, zoals ze anders wel doet. Tijdens het rijden ging ze niet hangen en liet ze zich nog steeds netjes sturen.
Stoppen is nog steeds zoals gewoonlijk op zit/stemcommando en achteruit deed ze meteen zodra ik de teugels opnam en zwaarder ging zitten.
Ook het uitdoen van het bit verliep veel beter dan gewoonlijk. Normaal is dat het drama momentje. :D
Afbeelding

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:12

Wat fijn dat ze het zo goed doet op dat bit. Het is soms even uitproberen wat het beste past bij je paard.

Ik heb vandaag ook les gehad. Ging echt eer lekker. We hebben ook wat gewerkt aan de stops. Wat een verademing is dat nieuwe zadel! Ik kan veel beter zitten tijdens een stop, Lucky heeft meer ruimte, stops gaan meteen een stuk beter. Erg blij mee!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:41

Heeft Aliaa nu zulke grote oren?
LR wat een goed zadel kan doen, he!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 17:01

Welk bit heb je nu geprobeerd?
En nee, hij briest niet constant in de wei.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:10

LuckyReining schreef:
Wat fijn dat ze het zo goed doet op dat bit. Het is soms even uitproberen wat het beste past bij je paard.

Ik heb vandaag ook les gehad. Ging echt eer lekker. We hebben ook wat gewerkt aan de stops. Wat een verademing is dat nieuwe zadel! Ik kan veel beter zitten tijdens een stop, Lucky heeft meer ruimte, stops gaan meteen een stuk beter. Erg blij mee!
Ik ben echt blij dat ik goed gegokt heb. Ik vind het best lastig hoor om een keuze te maken. Zo'n uitgebreid assortiment aan bitten heb ik niet. :')

Top zeg dat Lucky beter loopt onder zijn nieuwe zadel! :D Allebei tevreden!

sevke schreef:
Ik vind het nog meevallen, maar het is niet de eerste keer dat ik dit hoor. :') Zal ik ze eens opmeten? _O-

Bellatrix schreef:
Welk bit heb je nu geprobeerd?
En nee, hij briest niet constant in de wei.
Het is een Winderen gel bit. De 'gewone' flexi was deze.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 17:12

Ohja, dat bit met die rare naam. _O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:17

Ja. _O-
Als paardlief het maar goed vindt. :+

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:24

sevke schreef:

Ja echt wat een verschil! Ik had ook wel verschil verwacht maar zo'n groot verschil daar had ik alleen van kunnen dromen hahaha

Lieke565

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:50

Tuija fijn dat je aan het genieten bent!Haha ja mensen staan ook altijd te kijken waar je die lange teugels voor nodig heb. Maar ik heb ze zeker nodig als ik op twee handen rij.
Yesica het zal zeker even pijn doen. Scherm beterschap! En ook ik ben blij dat we waarschijnlijk weer mogen lessen (bij ons op stal nog geen groen licht).
Oei... Jimmy wat vervelend ik ken dit van een aantal jaar geleden met een ander paard. Ik hoop dat ze dit niet lang volhoud!
Rietjes wat fijn dat je nu een fijn bit hebt gevonden?
Lucky ik wordt bijna Jaloers op je :D. Maar gun het je van harte. Succes met verder trainen.
Iemand zin om ons een stukje te zien rijden? Het is nog lange na niet perfect maar we zijn op weg en naar een ander zadel wordt gezocht.
https://m.youtube.com/watch?v=ifQJmFFUbEQ

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:55

Hier was het niet zo'n fijne dag. We hebben mijn allerliefste hondje Gina deze nacht haar vleugels gegeven om de regenboogbrug over te steken.
Ik mis haar verschrikkelijk, en zie ertegen op op straks na mijn werk naar huis te gaan, wetende dat ik haar niet aan de deur zal aantreffen... |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 15:57

Oh wat vreselijk! :(:)
Dat gevoel van gemis moet erg zijn...

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:16

Wat verschikkelijk sevke... |(
Heel veel sterkte! :(:)

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:26

Oh Sevke wat een verdrietig nieuws! Dat is wel het minste aan beestjes hebben ze gaan veel eerder dan ons. :(
Heel veel sterkte! :(:)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:29

Oh Sevke wat verschrikkelijk :( heel veel sterkte. Ik ken het gevoel helaas.. zo vreselijk.

Lieke565

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:32

Sevke heel veel sterkte.