Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gelukkig zag het er al mooi en schoon uit. 

Ik doe het je niet na.
De staart doe ik wel, tot groot ongenoegen van mijn moeder. Blijkbaar slaag ik er zelfs in die scheef te knippen. En ik zie het dus niet he, maar ach, mijn moeder is kapster dus die ziet alles.

Hier ook zo'n brave (bijna) 5 jarige.
De tijd vliegt echt...
Beterschap met het neusje.

en tegelijk zijn we aan voorbereiden voor buitenritten. Ik ben nog steeds zo verbaasd dat rijden goed gaat en blijf maar wachten wanneer het slecht wordt
Na de overstap naar western in februari, gaat het echt goed. Blijkbaar wou Ali altijd westernpaard zijn maar niemand had hem begrepen
Eergisteren gespeeld met pivot (90, 180 en 360 graden) en voor het eerst bleef hij staan op de pivotbeen, ook als ik 360 draaide! Zo gaaf gevoel! Telt dat als een (beginnende) spin? Haha

Toen ik begon met 2.10m dacht ik hoe in hemelsnaam moet ik hiermee kunnen rijden en nu voelen ze kort gezien dat ik met twee handen en teugelbrug rij. Dus 2.30m gekocht, hopelijk helpt dat. Grappig hoe je went aan zulke dingen.
Het had flink lopen bloeden en hij had zichzelf gekrabt, hooi gegeten uit het ruif... dus het zat overal
maar zo'n neusje is natuurlijk ook vrij kwetsbaar. 
Ze is zo sprekend.
ben ik stiekem wel heel blij mee. Priveles is superrr fijn maar hakt ook wel flink in m'n portemonnee elke week
wat schattig dat voorplukje maar is inderdaad geen fantastische fase.
ze is niet meer opvliegerig en loopt weer mooi met haar hoofd omlaag mee. Ze krijgen haar alleen savonds niet uit de wei...
ze gaat er dan samen met een ruin van 25 vandoor. Die ruin geeft meestal wel op maar omdat zij doorzet doet die ruin dat nu ook.
Ze zijn zo'n half uur bezig met die ruin en dan gaat ze bij de draad staan.
Bellatrix schreef:Oh ja, ik was even vergeten dat het hier om een western hoofdstel ging.Hij doet het nu voor het eerst. Maar voor een netje moeten we dus wel een losse neusriem aanschaffen.
En wat een vervelende plek ook.
Ze is echt zo expressief haha, niet normaal.

LuckyReining schreef:Ik ben echt blij dat ik goed gegokt heb. Ik vind het best lastig hoor om een keuze te maken. Zo'n uitgebreid assortiment aan bitten heb ik niet.Wat fijn dat ze het zo goed doet op dat bit. Het is soms even uitproberen wat het beste past bij je paard.
Ik heb vandaag ook les gehad. Ging echt eer lekker. We hebben ook wat gewerkt aan de stops. Wat een verademing is dat nieuwe zadel! Ik kan veel beter zitten tijdens een stop, Lucky heeft meer ruimte, stops gaan meteen een stuk beter. Erg blij mee!

Allebei tevreden! sevke schreef:Ik vind het nog meevallen, maar het is niet de eerste keer dat ik dit hoor.Heeft Aliaa nu zulke grote oren?
LR wat een goed zadel kan doen, he!
Zal ik ze eens opmeten?
Bellatrix schreef:Het is een Winderen gel bit. De 'gewone' flexi was deze.Welk bit heb je nu geprobeerd?
En nee, hij briest niet constant in de wei.
. Maar gun het je van harte. Succes met verder trainen.

heel veel sterkte. Ik ken het gevoel helaas.. zo vreselijk.