DubbelDun schreef:Wat ik van de DSBA verwacht:
Een uitbreiding qua mogelijkheden om te kunnen starten in de langzamere onderdelen voor die mensen die graag veel wedstrijden rijden.
Waarbij het dan voor sommigen een voordeel is dat er ook geld mee te verdienen is.
Ik denk dat het financiele gedeelte een heel belangrijk gedeelte is.
DubbelDun schreef:En hopelijk wordt er de nodige aandacht besteed aan die friktie-punten die op Bokt al vaak genoeg langsgekomen zijn;
-vooraf bekendheid starttijden
-vooraf bekendheid trail/horsmanship patronen
-bekendmaken verrichtingslijsten
-goede verspreiding wedstrijden
-goede kontrole op inrijterrein
-adequate afhandeling klachten
Als je de NSBA wedstrijden in heel de wereld bekijkt zijn het voor 99% dual approved wedstrijden of NSBA onderdelen op een rassen show.
Dus dat de DSBA dat anders zou zien lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar in dat stadium zitten we nog niet.
DubbelDun schreef:Mijn bedenkingen bij de DSBA zijn:
-Amerikaanse getint systeem, wat regelmatig vragen oproept qua jurering en belasting van veelal te jonge paarden.
Ik ben er dus zeker géén voorstander van dat een DSBA-wedstrijd samengevoegd gaat worden met een WRAN en/of rassenshow.
De DSBA is wat ze is.Een affiliat van de NSBA.De keuze om internationaal te opereren is in weze gemaakt.
dwz dat er wordt gereden volgens de regels van de NSBA.Dus ook hun mission statement is de onze.
DubbelDun schreef:-Aansluiting bij de Federatie (met als uitvoerende wedstrijdkanaal de SWRN), waaruit volgt dat ook de helmenregel gevolgd zal gaan worden óf er geen wedstrijden zullen komen voor ruiters lager als Amateur/Profs.
Duidelijkheid hierover is dus ook een pré.
Als iemand mij op dit moment duidelijk kan maken wat nu hoe is geregeld dan zou dat wel makkelijk zijn.
De SWRN organiseerd de Summer Show en het NK.2 shows waar wij als DSBA maar wat graag Acte de Presence willen geven.
Hoe duidelijk moet het worden??? Op de site staat dat alleen open en amateur wordt uitgeschreven.
Dat de HUS hier wat meer speelruimte in geeft en wat hier de rede van is lijkt me duidelijk.