[WN] DSBA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 12:05

DubbelDun schreef:
Een echte "blaze" reactie Knipoog
Ik hoop dat het beeld wat je met de DSBA wilt uitdragen anders is als je waarschijnlijk met een twisted wire zou doen.

Dus ik denk dat een logo wel degelijk besproken moet kunnen worden.

Tja voorzitter of niet,ik ben wie ik ben Cool
En natuurlijk mag een logo besproken worden,maar (en ik vind die site niet meer) ik heb onderzoek gedaan naar dit bit.Ik vond het een mooi bit voor een logo,maar nog voor dat het bekend werdt waren er al vragen over die *fietsketting*.
Ik blijf het een mooi bit vinden voor in het logo en door de manier waarop de stukjes aan elkaar zitten (de ligging) is het *zacht*.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:33

Doordat de schakels in een hoek van 180º staan is er altijd een deel wat 'scherp' is. De goede/betere French Links hebben een dusdanige hoek dat dit niet voorkomt nl.

Dus bij veel mensen zal dit logo idd als een fietsketting overkomen en IMO kan dat schadelijk voor een imago zijn.

En verder zou ik idd niet anders willen als dat je blijft wie je bent Haha!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:48

DubbelDun schreef:
Doordat de schakels in een hoek van 180º staan.......

Uh.......volgens mij 90º Cool

Dat wordt dus ff Photoshoppen......... Knipoog Mij maakt het niet uit hoor, in mijn optiek is alles wat je in een paardenmond stopt niet echt prettig (wortels e.d. natuurlijk wel hè.....)

Wat verwacht jij eigenlijk van de DSBA DD?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:41

Ja DD wat verwacht jij.
Als er iemand een mening en verwachtingen heeft ben jij het wel.
En dat bedoel ik niet negatief Cool

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:58

Even een vraagje dat zo in mij op komt.
Dit omdat ik het nl. bij een vereniging bij ons in het dorp heb meegemaakt; en dat gaf nogal wat problemen.

Mogen er wel twee mensen uit hetzelfde gezin in het bestuur zitten?
(dit bestuur bestaat maar uit twee gezinnen)

Nicoleee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:58

Veeel succes met de nieuwe vereniging:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:02

@pannenkoek: idd wat vreemd uitgedrukt, maar de ene schakel ligt, de ander staat rechtop. Die hoek is idd 90º

Wat ik van de DSBA verwacht:
Een uitbreiding qua mogelijkheden om te kunnen starten in de langzamere onderdelen voor die mensen die graag veel wedstrijden rijden.
Waarbij het dan voor sommigen een voordeel is dat er ook geld mee te verdienen is.

En hopelijk wordt er de nodige aandacht besteed aan die friktie-punten die op Bokt al vaak genoeg langsgekomen zijn;
-vooraf bekendheid starttijden
-vooraf bekendheid trail/horsmanship patronen
-bekendmaken verrichtingslijsten
-goede verspreiding wedstrijden
-goede kontrole op inrijterrein
-adequate afhandeling klachten

Mijn bedenkingen bij de DSBA zijn:
-Amerikaanse getint systeem, wat regelmatig vragen oproept qua jurering en belasting van veelal te jonge paarden.
Ik ben er dus zeker géén voorstander van dat een DSBA-wedstrijd samengevoegd gaat worden met een WRAN en/of rassenshow.

-Aansluiting bij de Federatie (met als uitvoerende wedstrijdkanaal de SWRN), waaruit volgt dat ook de helmenregel gevolgd zal gaan worden óf er geen wedstrijden zullen komen voor ruiters lager als Amateur/Profs.
Duidelijkheid hierover is dus ook een pré.

Sorry dat ik er even over deed Haha!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:45

Hoho, wat lees ik? Aansluiting federatie??
Dat zal toch niet waar zijn?

Blaze is dit al een feit, of nog bespreekbaar?

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:29

Hallo ik heb een NRPS (3/4 arabje) kan ik dan ook lid worden??? Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 15:49

Ja hoor jij kunt lid worden Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 15:52

silvester schreef:
Even een vraagje dat zo in mij op komt.
Dit omdat ik het nl. bij een vereniging bij ons in het dorp heb meegemaakt; en dat gaf nogal wat problemen.

Mogen er wel twee mensen uit hetzelfde gezin in het bestuur zitten?
(dit bestuur bestaat maar uit twee gezinnen)

Nouja besturen die bestaan uit allemal aparte *families* leveren ook genoeg problemen op.
Maar ja het is toegestaan.trouwensa familie bedrijven zijn vaak de beste bedrijven.Dus waarom zou dat niet opgaan voor verenigingen Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 15:52

Nicoleee__ schreef:
Veeel succes met de nieuwe vereniging:)

Dank je Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:06

DubbelDun schreef:
Wat ik van de DSBA verwacht:
Een uitbreiding qua mogelijkheden om te kunnen starten in de langzamere onderdelen voor die mensen die graag veel wedstrijden rijden.
Waarbij het dan voor sommigen een voordeel is dat er ook geld mee te verdienen is.

Ik denk dat het financiele gedeelte een heel belangrijk gedeelte is.

DubbelDun schreef:
En hopelijk wordt er de nodige aandacht besteed aan die friktie-punten die op Bokt al vaak genoeg langsgekomen zijn;
-vooraf bekendheid starttijden
-vooraf bekendheid trail/horsmanship patronen
-bekendmaken verrichtingslijsten
-goede verspreiding wedstrijden
-goede kontrole op inrijterrein
-adequate afhandeling klachten

Als je de NSBA wedstrijden in heel de wereld bekijkt zijn het voor 99% dual approved wedstrijden of NSBA onderdelen op een rassen show.
Dus dat de DSBA dat anders zou zien lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar in dat stadium zitten we nog niet.

DubbelDun schreef:
Mijn bedenkingen bij de DSBA zijn:
-Amerikaanse getint systeem, wat regelmatig vragen oproept qua jurering en belasting van veelal te jonge paarden.
Ik ben er dus zeker géén voorstander van dat een DSBA-wedstrijd samengevoegd gaat worden met een WRAN en/of rassenshow.

De DSBA is wat ze is.Een affiliat van de NSBA.De keuze om internationaal te opereren is in weze gemaakt.
dwz dat er wordt gereden volgens de regels van de NSBA.Dus ook hun mission statement is de onze.

DubbelDun schreef:
-Aansluiting bij de Federatie (met als uitvoerende wedstrijdkanaal de SWRN), waaruit volgt dat ook de helmenregel gevolgd zal gaan worden óf er geen wedstrijden zullen komen voor ruiters lager als Amateur/Profs.
Duidelijkheid hierover is dus ook een pré.

Als iemand mij op dit moment duidelijk kan maken wat nu hoe is geregeld dan zou dat wel makkelijk zijn.
De SWRN organiseerd de Summer Show en het NK.2 shows waar wij als DSBA maar wat graag Acte de Presence willen geven.
Hoe duidelijk moet het worden??? Op de site staat dat alleen open en amateur wordt uitgeschreven.
Dat de HUS hier wat meer speelruimte in geeft en wat hier de rede van is lijkt me duidelijk.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 16:08

jottum schreef:
Hoho, wat lees ik? Aansluiting federatie??
Dat zal toch niet waar zijn?

Blaze is dit al een feit, of nog bespreekbaar?

Niets is een feit,maar wat maakt het uit of je aansluit bij de FNW??
Laten we eerst eens afwachten wat gaat gebeuren met de KNHS en de regels mbt de VC maneges.
Tot die tijd hebben wij er voor gekozen om te starten in de meest veilige configuratie.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:59

rob,
was ik vergeten in mijn eerste post hier, maar gefeliciteerd ! ik vind de DSBA een geweldig initiatief. µ
ik heb ook nog even rondgevraagd over dat bit in het logo. aan de ringen te zien is het een snaffletje dat alleen in de wp mag gebruikt worden en niet in de hus. voor de wp is het niet showlegal owv het mondstuk, voor de hus niet legal owv de ringen. ik stelde deze vraag omdat het voor sommigen verwarrend werkt als er een illegaal showbit in het logo zit.
verder vind ik het toch vreemd dat mensen WESTERN willen rijden en dan gaan zeuren dat een vereniging OP DE AMERIKAANSE LEEST geschoeid zou zijn, vooral met jureren en zo. what the f*****k. voor deze mensen is misschien het ringsteken vanop koudbloeden in zeeland en oerhollands alternatief. guess what , de wereld is groter dan eender welke hollandse achterkeuken.
het is vandaag de dag nu eenmaal zo dat de NSBA globaal, dus wereldwijd de standaard zet voor wp en hus, ook naar AQHA en APHA toe, learn to live with it

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:06

dofuzz schreef:
what the f*****k.

f**k is met 2 sterretjes.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:32

woehaha storrum Ja

Even een vraag Rob: op welke doelgroep (qua grootte) mikken jullie eigenlijk. Want zo uit het hoofd hebben we rond de duizend wedstrijd rijdende ruiters. Daarvan start een deel beginners of l5 tot en met l3. Een deel start niet of niet meer.

En een deel start idd ook op de summershow en het NK diverse delen.

Heb je een soort berekening gemaakt waar je op denkt te kunnen rekenen qua starts en waar jullie break even point zit?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:33

dofuzz schreef:
rob,
was ik vergeten in mijn eerste post hier, maar gefeliciteerd ! ik vind de DSBA een geweldig initiatief.
ik heb ook nog even rondgevraagd over dat bit in het logo. aan de ringen te zien is het een snaffletje dat alleen in de wp mag gebruikt worden en niet in de hus. voor de wp is het niet showlegal owv het mondstuk, voor de hus niet legal owv de ringen. ik stelde deze vraag omdat het voor sommigen verwarrend werkt als er een illegaal showbit in het logo zit.
verder vind ik het toch vreemd dat mensen WESTERN willen rijden en dan gaan zeuren dat een vereniging OP DE AMERIKAANSE LEEST geschoeid zou zijn, vooral met jureren en zo. what the f*****k. voor deze mensen is misschien het ringsteken vanop koudbloeden in zeeland en oerhollands alternatief. guess what , de wereld is groter dan eender welke hollandse achterkeuken.
het is vandaag de dag nu eenmaal zo dat de NSBA globaal, dus wereldwijd de standaard zet voor wp en hus, ook naar AQHA en APHA toe, learn to live with it

Bedankt,we hopen de DSBA te maken tot wat het behoort te zijn.
Wat betreft het bit,ik heb een foto van het bit naar de NSBA gestuurd en gevraagd of ze def. kunnen bevestigen of dit bit legaal is of niet.
Is het niet legaal dat gaan we het vervangen.
Voor de rest lijkt het wel een stuk wat ik geschreven zou kunne hebben.(Maar wat ik natuurlijk nu niet meer zou doen Cool )

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:38

Anya schreef:
Even een vraag Rob: op welke doelgroep (qua grootte) mikken jullie eigenlijk. Want zo uit het hoofd hebben we rond de duizend wedstrijd rijdende ruiters. Daarvan start een deel beginners of l5 tot en met l3. Een deel start niet of niet meer.

En een deel start idd ook op de summershow en het NK diverse delen.

Heb je een soort berekening gemaakt waar je op denkt te kunnen rekenen qua starts en waar jullie break even point zit?

Wij mikken op de doelgroep die nu niet meer verder komt.Of het verder weg heeft gezocht.En we denken niet alleen aan nederlandse ruiters.
Het klinkt misschien heel erg naief en stom,maar break even point!!!!! daar denken we helemaal niet aan.
We willen invullen wat we nog missen in nederland en waar van is gebleken dat mensen dat ergens anders gaan zoeken.
Gaat dat lukken????? geen idee.Maar wij doen dit voor de sport en als blijkt dat we er nog niet aan toe zijn,ach dan heeft het wat moeite en een paar euro gekost maar hoef ik me nooit te verwijten dat we dit niet hebben aangepakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:49

dofuzz schreef:
verder vind ik het toch vreemd dat mensen WESTERN willen rijden en dan gaan zeuren dat een vereniging OP DE AMERIKAANSE LEEST geschoeid zou zijn, vooral met jureren en zo. what the f*****k. voor deze mensen is misschien het ringsteken vanop koudbloeden in zeeland en oerhollands alternatief.

Hieruit blijkt dus op zijn 'van Gaals' overduidelijk dat alleen mensen met een QPA welkom zijn en alle andere rassen wel héél erg a la QPA moeten gaan lopen omdat ze anders leuke bakvulling zijn. Vooral leuk in de uitbetalende onderdelen.
Dus een groot deel van de mensen zonder QPA die óf de WRAN een beetje zat waren óf meer wilden starten en dachten dat er nu iets anders voor hun kwam, die kunnen het wel schudden.

Duidelijk.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 17:55

Heel erg a la NSBA bedoel je.
En ik heb hier al eens aangegeven dat ik een aantal mensen ken waarvan hun paarden zeer verdienstelijk zouden gaan presteren in de NSBA/DSBA.
En dan de HUS een onderdeel dat alleen was weggelegd voor rassen shows en nu toch een stuk toegangkelijker wordt voor mensen.
Of denk je dat ik voor de lol als tip op onze site zet dat als je een niet QPA hebt en denkt te kunnen meedraaien in het DSBA circuit er best mogelijkheden zijn.

Voor jou is het nu duidelijk,voor mij was het al duidelijk.alleen ben ik bang dat we 2 verschillende duidelijkheden hebben Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:57

Zieltjes winnen voor een vettere pot Cool

Natuurlijk zijn die mensen er, maar die zijn op één hand te tellen waarschijnlijk.
Citaat:
Voor jou is het nu duidelijk,voor mij was het al duidelijk.alleen ben ik bang dat we 2 verschillende duidelijkheden hebben
Voor mij was dat ook allang duidelijk hoor, maar er zijn nog genoeg mensen waar dat nog niet voor gold en die nu de ogen hopelijk open gaan Lachen
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 31-03-08 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:58

DubbelDun schreef:
Dus een groot deel van de mensen zonder QPA die óf de WRAN een beetje zat waren óf meer wilden starten en dachten dat er nu iets anders voor hun kwam, die kunnen het wel schudden.

Duidelijk.

Sja, je kunt nu eenmaal niet iedereen blij maken.

En dié mensen kunnen altijd nog hun eigen club oprichten, een soort van PRAN?

Of gewoon een Q(PA) kopen natuurlijk! Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:02

Dan zou ik de P er ook nog aflaten, kunnen de ezeleigenaren ook eindelijk starten Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 18:04

Met een hand vol ben ik tevreden.
Trouwens wat betreft die zieltjes winnen voor een vettere pot.
Als je werkelijk denkt dat ik (wij) zo in elkaar zitten ben je inderdaad zo erg als dan men denkt.

FF je geheugen opfrissen.Ik heb een hele tijd met een Tinker pleasure gereden en ook gewonnen terwijl er een NSBA judge jureerde en er alleen QPA om me heen reden.

Maar goed als jij iemand die denkt mee te kunnen meteen alle vertrouwen wil weg nemen met je bevooroordeelde mening is dat heel triest en vraag ik me af waar jij dan je winst hierin ziet.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 31-03-08 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt