sliding schreef:Dat kan en dat wil ik nog wel ookMaar zou jij mij ook eens feitelijk kunnen uitleggen waarom jij blijkbaar zo begaan bent met de toekomst van de WRAN,terwijl jij zelf (naar mijn weten) niet eens lid bent.

Het gaat mij aan het hart dat een club met zo'n lange achtergrond nu dmv drogredenen 'in de uitverkoop' wordt gedaan.
Natuurlijk zal dit door een hoop mensen niet zo worden gezien en dat is hun goed recht, maar als ik de verschillende uitlatingen van voorzitter en erelid lees dan staan daar dingen in die gewoonweg niet waar zijn.
Of ze dit via de (K)NHS is aangepraat of dat ze er op een andere manier aan gekomen zijn laat ik in het midden.
Duidelijk is iig dat een groot deel van de leden niet wil wat er nu in de planning zit, hoe mooi ze het ook proberen te verkopen.
Feit is ook dat leden vaak meelopers zijn en niet de moeite nemen om zelf de achtergrond uit te zoeken c.q. zich tijdens een ALV laten overdonderen door mensen waarvan ze uitgaan 'dat die het wel zullen weten'. Zeker als daar dan ook nog 'dreigementen' over opstappen van het bestuur (lees de voorzitter) bij komen, want 'o jee dan ligt de hele WRAN op zijn gat'.
Als dit tijdens deze komende ALV ook weer zo is is dat hun goed recht en zullen we moeten afwachten hoe het zich in de toekomst zal ontwikkelen.
Dat kan 2 kanten op natuurlijk, maar mijn ervaring is dat scheiden meer rompslomp geeft als trouwen

Men heeft zich iig nu middels o.a. mijn reacties ervan kunnen overtuigen dat het ook anders kan. Er zijn andere wegen te bewandelen als die 'ons' alleen maar door de WRAN worden voorgehouden. Ik hoop dat daar op een ALV ook naar gevraagd wordt. Nog beter... ik hoop dat leden zelf wat speurwerk hiernaar hebben gedaan en dus een kant-en-klare oplossing zo kunnen aandragen.
Verder ben ik -gezien de berichten die mbt de(K)NHS nu de wereld inkomen- blijkbaar niet de enige die 'enige terughoudendheid' heeft over de machtspositie van die club.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt ben ik pro-WRAN en pro-westernrijdend Nederland. Ik denk dat de Federatie goed bezig is door de diverse clubs te verenigen en samen 'groot en sterk' te worden. Maar NIET met als doel om na 'samengaan' geluidloos 'op te gaan' in de (K)NHS.
Want laten we nu toch eens eerlijk zijn... wie gelooft er nu dat een club met 160.000 leden waarvan nu al bekend is dat die zich alleen maar druk maakt om het hogere kader van dressuur- en springruiters en alle kleine clubjes alleen maar belachelijke regels weet op te leggen zich zal buigen naar 'ons' westernruiters die met een hooguit 1500 leden denken iets te vertellen te hebben.
We zijn goed voor de inkomsten thats it !!
)