[WN] Level indeling Wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:01

DubbelDun schreef:
Maak het PV nou niet al te moeilijk Lachen

Nee hoor, ik begrijp het al, heb een FNRS ruiter paspoort voor hem aangevraagd Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:12

Romkabouter schreef:
Dat lijkt me wat overdreven, dus vandaar mijn vraag hoe de commisie dit voor ogen heeft Lachen

Bot gezegt hadden we dit voor ogen;
Wie wil er nu les van,of dat zijn paard wordt getraind door een L3 of L4 ruiter.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:14

Dat snap ik Rob, maar je zou als L2 ruiter kunnen moeten degraderen door verschillende omstandigheden (paard kreupel, jij kreupel whatever). Wat dan?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:15

Rob_H schreef:
Romkabouter schreef:
Dat lijkt me wat overdreven, dus vandaar mijn vraag hoe de commisie dit voor ogen heeft Lachen

Bot gezegt hadden we dit voor ogen;
Wie wil er nu les van,of dat zijn paard wordt getraind door een L3 of L4 ruiter.

Ja Rom, nou jij weer Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:17

En dan nog: als er iemand is die niet kan of wil rijden, maar een buurvrouw heeft die wel kan en wil rijden. Die buurvrouw mag dan niet trainen, maar wel starten in de L3. Of wordt trainen pas trainen als er voor betaald wordt?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:18

Romkabouter schreef:
Dat snap ik Rob, maar je zou als L2 ruiter kunnen moeten degraderen door verschillende omstandigheden (paard kreupel, jij kreupel whatever). Wat dan?

Nou dan is dat toch je excuses, dat zal toch niemand je kwalijk nemen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:19

Romkabouter schreef:
Dat snap ik Rob, maar je zou als L2 ruiter kunnen moeten degraderen door verschillende omstandigheden. Wat dan?

Niets dan.Laat het systeem dat maar reguleren.cq laat de mensen maar bepalen of ze les willen van een L3 ruiter.
Er zullen mensen bij gebaat zijn,maar uiteindelijk is het principe dat de klant voor kwaliteit kiest doorslag gevend.
Wat niet wil zeggen dat een L3 ruiter die kwaliteit niet heeft,maar je moet het zien als met bv een spijkerbroek.velen betalen liever 150 euro voor een levis dan 30 euro voor een local.(ik draag meestal Local)

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:20

Romkabouter schreef:
En dan nog: als er iemand is die niet kan of wil rijden, maar een buurvrouw heeft die wel kan en wil rijden. Die buurvrouw mag dan niet trainen, maar wel starten in de L3. Of wordt trainen pas trainen als er voor betaald wordt?

Geef je zomaar het goede antwoord, dus op dit vlak veranderd er dus eigelijk weinig.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:21

Romkabouter schreef:

trainen is trainen als je zegt dat je een trainer bent.
Ik zou het allemaal niet zo zwaar opvatten.
hebben wij ook niet gedaan.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:21

Zeg dat dan gelijk PeterV! Haha!

Ik heb voor mezelf namelijk een andere definitie van trainen Knipoog
Misschien iets voor in de regels aan de bovenkant bij Definities

Ik vat het niet zo zwaar op, ik vroeg het me af. Verder buig ik de regels wel naar me toe als ik dat nodig heb Vork

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:29

Romkabouter schreef:
Zeg dat dan gelijk PeterV! Haha!

Ik heb voor mezelf namelijk een andere definitie van trainen Knipoog
Misschien iets voor in de regels aan de bovenkant bij Definities

Ik vat het niet zo zwaar op, ik vroeg het me af. Verder buig ik de regels wel naar me toe als ik dat nodig heb Vork

He ja, wij kunnen alle regel wel gaan uitkauwen met Ja maar als, en bedenk hoe je het ook omschrijft, er zijn altijd weer mensen die de regels naar hun eigen voordeel interpreteren.
Logica, in de geest van het regel boek bied dan meestal uitkomst.
Nog niet zolang geleden hebben wij BV een hele discussie gehad over jeugd ruiters of jeugdige ruiter, en toen kwam het morele om de hoek kijken, weet je nog.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:44

Peter: bedoeld of onbedoeld, de regels interpreteert iedereen altijd zoals men ze wil lezen. Hoe scherp je ze ook opstelt, er zijn altijd onduidelijkheden en daar maken mensen gebruik van. Bewust of onbewust. Dat is niet iets waar je bang voor hoeft te zijn Knipoog
Pas als het tot oneerlijke situaties leidt zou je er iets mee willen moeten doen Lachen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:48

Romkabouter schreef:
Peter: bedoeld of onbedoeld, de regels interpreteert iedereen altijd zoals men ze wil lezen. Hoe scherp je ze ook opstelt, er zijn altijd onduidelijkheden en daar maken mensen gebruik van. Bewust of onbewust. Dat is niet iets waar je bang voor hoeft te zijn Knipoog
Pas als het tot oneerlijke situaties leidt zou je er iets mee willen moeten doen Lachen

Dus kortom, aan deze situatie veranderd dus niet zoveel, toch? Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:53

@Rom: er zit verschil in het feit dat die buurvrouw zélf het paard trained en ook zélf dit paard uitbrengt (hoeft niet L2/L1 te zijn, paard van een ander starten mag tenslotte).
Anders ligt het als diezelfde buurvrouw wél het paard trained (voor iemand anders), maar start op haar eigen paard en dan NIET in de L2/L1.
Citaat:
305. Deelnemers die ingedeeld zijn in de klassen L5, L4 en L3 mogen géén paardrijlessen geven en/of paarden van anderen trainen. Gediplomeerden en studenten van (overheids-) erkende western-geörienteerde opleidingen mogen lesgeven aan ruiters van alle levels en paarden van anderen trainen, ongeacht het eigen level. Overtreding van deze regel kan leiden tot het intrekken van de startlicentie.

Hiermee neemt ze dan dus het risiko dat ze op haar eigen paard niet meer mag starten.

Dat mocht vroeger ook al niet (al hing er toen nog een fake-bedrag aan vast), en ook toen was het maar net wie het wist en zijn mond niet dichthield Cool

Ik zeg niet dat L3' ers geen paarden zouden kunnen trainen c.q. dat alleen de goede lesgevers minstens L2 zijn.
Dat is al jaren een hekel punt Lachen

De nieuwe regels zullen zich eerst in de praktijk moeten bewijzen c.q. uitkristalliseren, aanvullingen/veranderingen moeten niet statisch zijn; niet alle situaties zijn onder te brengen/te bevatten in een regel.
Wél zul je een club van 'wijze mannen' moeten hebben als een soort van constante commissie die bindende uitspraken doet bij problemen.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:22

Ik word ingedeeld in level 1. Das duidelijk en ook terecht met het paard wat ik nu in de wedstrijden uitbreng.
Maar ik heb een jong paard staan wat ik straks wil gaan uitbrengen.

Gezien de lijst van verrichtingen, die schelen niet zo veel voor level 1 en 2, zou de groen paard regel voor mij niet veel helpen, behalve dat ik in level 1 minder kans maak op plaatsing omdat daar de betere ruiters rijden
Dus tactisch gezien kan ik beter een level lager aanvragen en dan via de groen paard regel met mijn groene paardje in level 3 belanden, dan krijgt ze iig geen zware oefeningen op een wedstrijd.
Mag dit?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:39

PeppySan schreef:
Ik word ingedeeld in level 1. Das duidelijk en ook terecht met het paard wat ik nu in de wedstrijden uitbreng.
Maar ik heb een jong paard staan wat ik straks wil gaan uitbrengen.

Dit vind ik zo moeilijk.Waarom zou jij in level 1 ingeschaald moeten worden.(niet dat je er niet in thuis hoort)
Level 2 is ook mogelijk denk ik dan.
Tenminste zo denk ik,als ik mezelf pak dan zou ik aangezien ik op het NK 2006 finalist was in de Open pleasure*Amateur pleasure en de Open reining L1 moeten zijn???????
Nee hoor en zeker niet met een groen paard.L2 is prima.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:42

Zo! snel antwoord OK dan!

Dan kan ik dus een aanvraag indienen voor level 2? want ik heb begrepen dat ik automatisch ingedeeld wordt in level 1.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:46

PeppySan schreef:
Zo! snel antwoord OK dan!

Dan kan ik dus een aanvraag indienen voor level 2? want ik heb begrepen dat ik automatisch ingedeeld wordt in level 1.

Ja dat moet je zeker doen als je dat wil.
Ik heb ook een aanvraag voor L2 gedaan met meteen een aanvraag voor de toepassing van de groenregel.
de regels zijn wat dat betreft duidelijk,zonder probleem mag je 1 level lager inschalen.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:48

Ik ben me ook even aan het afvragen in welke level ik zit? Inmiddels ben ik 2 jaar uit de wedstrijden, vanwege een rugblessure, maar hopelijk kan ik eind dit jaar / begin volgend jaar weer gaan starten! Hiervoor heb ik wel een aantal jaren amateur / open gestart met hierin ook de nodige prestaties op o.a. het NK... In welk level zal ik geplaatst worden? Ik start overigens dan op een groen paard.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:50

@judith als ik jouw was zou ik L3 starten, lager is gewoon niet interessant ook al heb je een groen paard.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:51

crazycactus schreef:
@judith als ik jouw was zou ik L3 starten, lager is gewoon niet interessant ook al heb je een groen paard.

Dit dacht ik dus ook al, L2 zal voor haar nog te hoog zijn, L3 is denk ik prima in het begin.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 07:55

judith schreef:
crazycactus schreef:

Dit dacht ik dus ook al, L2 zal voor haar nog te hoog zijn, L3 is denk ik prima in het begin.

Dit vind ik nou een rand geval, je geeft aan gereden te hebben in de amateurs en open klasse dan zal je moreel gezien moeten kiezen om als L2 ruiter ingeschaald te worden, dan mag je een groen paard starten in de L3.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 08:15

Ik heb het gister al gevraagd, maar ik heb het antwoord niet terug kunnen vinden. Bij wie kan ik ter beoordeling leggen of de groen paard regel op mij van toepassing is? ( totaal 3x wedstrijd gestart, geen punten eerder heb ik dit al uitgewerkt)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:07

Bij het wranbestuur kun je dit voorleggen ter beoordeling.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:07

Als er nu zoveel mesnen L3 gaan rijden heb je veel deelnemers en dus krijgen de winnaars ook veel punten en zijn ze snel een level hoger.....(er is altijd een positieve draai aan te geven) Haha!

Er werd eerder al de vraag gesteld of je ook helverwege het seizoen over kan stappen op een ander level. Daar heb ik nog geen antwoord voor lang zien komen.