[WN] [Condoleance-topic] Iski is niet meer in ons midden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: [Condoleance-topic] Iski is niet meer in ons midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:43

Wat Iski ooit eens zei

Citaat:
ik snap dat je er tegen opziet. Maar probeer er iets moois van te maken. Ieder leven heeft een einde, het jouwe, het mijne en dat van de buurman. Dat einde is een mijlpaal dat 'gevierd' mag worden. En in dat ritueel (de begrafenis) begraaf je jouw gevoel dat je voor die buurman, en je moeder voor haar neef, had. Beleef dat ritueel als een speciale belevenis, alleen voor hem, her- en gedenk hem zoals hij is en was en wat hij voor jou betekende. Geef betekenis aan zijn bestaan en aan zijn verdwijnen. Gedenk de dingen die hij op prettige en positieve wijze aan jouw leven meegegeven heeft. Misschien is dat we het doel van ons bedtaan..iets meegeven en een estafettestokje doorgeven aan de ander in ons leven. En zodra die opdracht vervuld is, is de race gelopen en afgelopen. En zo had zijn leven een doel...en heeft het jouwe een doel...en een einde.

Waardeer iemand voor zijn aandeel in de wereld..in jouw wereld. Bram Vermeulen heeft eens geschreven: "dood ben ik pas als jij me bent vergeten". Dus...gedenk en herdenk en iemand leeft voor altijd voort.

Denk er eens over na....we vieren iemands geboorte en tot in lengte van jaren iemands geboortedag..maar de sterfdag is geen feest, is een dag van rouw. Maar kan dus ook een feestdag worden wanneer we in staat zijn om het in een ander perspectief te zien.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:53

Zoals ik al eeder zei: bedankt dat je deze tekst met iedereen wil delen, het is zo mooi geschreven door Marinus.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:19

Ik heb vandaag het artikel gelezen in onze plaatselijke krant.
Ik woon vrij dichtbij Haulerwijk, en valt dus ook onder dezelfde regio. Tragisch..
R.I.P Marinus.

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:22

MSQuincyTE schreef:
Wat Iski ooit eens zei

Citaat:
ik snap dat je er tegen opziet. Maar probeer er iets moois van te maken. Ieder leven heeft een einde, het jouwe, het mijne en dat van de buurman. Dat einde is een mijlpaal dat 'gevierd' mag worden. En in dat ritueel (de begrafenis) begraaf je jouw gevoel dat je voor die buurman, en je moeder voor haar neef, had. Beleef dat ritueel als een speciale belevenis, alleen voor hem, her- en gedenk hem zoals hij is en was en wat hij voor jou betekende. Geef betekenis aan zijn bestaan en aan zijn verdwijnen. Gedenk de dingen die hij op prettige en positieve wijze aan jouw leven meegegeven heeft. Misschien is dat we het doel van ons bedtaan..iets meegeven en een estafettestokje doorgeven aan de ander in ons leven. En zodra die opdracht vervuld is, is de race gelopen en afgelopen. En zo had zijn leven een doel...en heeft het jouwe een doel...en een einde.

Waardeer iemand voor zijn aandeel in de wereld..in jouw wereld. Bram Vermeulen heeft eens geschreven: "dood ben ik pas als jij me bent vergeten". Dus...gedenk en herdenk en iemand leeft voor altijd voort.

Denk er eens over na....we vieren iemands geboorte en tot in lengte van jaren iemands geboortedag..maar de sterfdag is geen feest, is een dag van rouw. Maar kan dus ook een feestdag worden wanneer we in staat zijn om het in een ander perspectief te zien.

Zelfs nu hij dood is zegt hij wijze woorden op het juiste moment..
Ik ben net weer thuis van de begrafenis van mijn vader. En lees nu deze tekst.
Dank je Marinus, en natuurlijk ook jij MSQuincy voor het plaatsen daarvan.

xxx Mon

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:28

MSQuincyTE schreef:
Wat Iski ooit eens zei

Citaat:

Wat een wijsheid!!....hoop dat een ieder van jullie die Iski gekend heeft hier ietwat troost en sterkte uit kan uithalen.

Monsje...jij ook nog heel veel sterkte de komende tijd...ik weet wat je nu voelt.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:36

@Monsje: sterkte toegewenst.

gvbrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 23:26

eigenlijk schieten woorden bij dit bericht van overlijden te kort.
Je wilt iets zeggen maar weet niet goed wat.
Ik begrijp niet wat iemand er toe beweegt om een ander te vermoorden.

Als Bosnie-veteraan met ptss ben ik afhankelijk van hulpverleners geworden,
nadat ik de dood in de ogen heb gekeken.

Ik begrijp wel wat het kan zijn om dood te gaan maar niet waarom iemand
dit van een ander wil.

ronin

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:06

Woorden schieten te kort........

Ik wens iedereen enorm veel sterkte met dit verlies....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:23

Aan iedereen die vanmiddag heen gaat, en aan diegenen die thuis aan hem meedenken...Heel veel sterkte!

Een kleine man...een groot mens......

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:59

slik, kom net terug van vakantie en lees dit bericht!
ben er helemaal stil van...... en de rillingen lopen over mn rug.

sterkte aan de nabestaanden en we zullen Iski zn ludieke verhalen zeker missen

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:01

Ik heb er geen woorden voor. Ik kende Marinus van de wedstrijden waar ik vaak kwam kijken. Wanneer neem jij nou weer eens je mooie paardje mee zij hij altijd..

Family, nabestaanden, vrienden..... paardjes...... heel veel sterkte!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:14

Goedemorgen,

Bedankt voor de lieve reacties in de vorm van schouder klopjes, pb’s en E mails, die ik heb mogen ontvangen na de plechtigheid. Tja, daar sta je dan, en lijkt het wel alsof de grond onder je voeten weg smelt op het moment dat je voor allen aanwezige komt te staan.
Ben er dankbaar voor dat ik een woord namens het western rijdend Nederland heb mogen spreken. Ben ook blij dat het persoonlijke tintje wat ik daaraan meegaf, herkenbaar was voor iedereen. Hieruit blijkt voor mijn hoe Marinus omging met de mens.
Ongeacht wie je was of wat je was, Marinus was Marinus voor iedereen.

Peter

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:06

Vooral het gebaar van Ilona's lint maakte indruk Peter, maar de rest van je speech ook. Goed gedaan.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:11

ik was er te stil ervan gister......zoveel mensen...zoveel lieve woorden....soms moesten we lachen, soms kwamen de tranen weer...ik heb altijd van hem genoten sinds faras in oosterwolde tot aan de wedstrijden bij ons.....altijd was hij er.....en nu een diepe leegte...peter geweldig gedaan, ik zou het niet kunnen hoor...blij dat er vele aanwezigen er waren van de western riding sport.....en de mooie foto met tekst krijgt bij ons een plaatsje in huis...

marinus bedankt voor al jou gezelligeheid en warmte op de wedstrijden....we gaan je missen jongen.......

liefs regina

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:09

Jesus ik lees het nu pas...... hoe tragisch kan de wereld zijn. Weer een bokker van ons heen gegaan....... Doe ze de groeten daarboven jongen, we zullen je missen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:13

god mensen wat erg.... heel veel sterkte nog, dit zijn geen fijne dingen! Ach gut

ik_jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:24

Schokkend om dit te lezen. Het spijt me voor alle nabestaanden en ik blijf met de vraag zitten hoe dit gebeurd kan zijn. Heel vreemd gevoel. Ik heb Iski nooit gekend, maar uit jullie verhalen en zijn gevatte verhaaltjes op bokt kan ik wel opmaken dat ik hem aardig zou hebben gevonden. Iski, RIP

Jankuijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 01:45

Marius,

Zo ontzettend jammer dat ik pas op je stukjes gewezen word als je er niet meer bent..
We kwamen elkaar vorig jaar op de WRAN Jubileumshow tegen en dit jaar hebben we een seizoen "samen" gewerkt en nu nooit meer: je lach, je warmte voor alle ruiters, jury's, bakrandridders, en die standhouder die stad en land afreist omdat hij het wereldje gewoon waanzinnig vind.

Jij was een van de mensen die het de moeite waard maakten om alle wedstrijden af te lopen.

Ik heb je gemist in Bunschoten waar ik van je överlijden hoorde, m'n hart stond even stil, cowboys huilen niet maar waarom niet? Ik hoop dat je moordenaar gepakt wordt, voor jaren in de bak beland en beseft hoe geliefd je bent geweest, You will not be forgotten! Happy trails, Pardner!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 02:19

Er waren ook genoeg mensen die hem niet kenden en daarom ook niet niet huilden

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:50

Ik weet echt niet wat ik moet zeggen, maar heel veel sterkte aan alle familie en nabestaanden. Ik heb Marinus een keer ontmoet op een wedstrijd waar hij alle jury/organisatieleden af is gegaan en het hele regelboek doorgespit heeft om er zeker van te zijn hoe ik mn teugels vast moest houden bij het hek in de trail. Afschuwelijk dat hem dit overkomen is, zo'n behulpzame man..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:31

Gisteravond besteedde Hart van Nederland er weer aandacht aan....
Het blijft echt gewoon moeilijk om ernaar de kijken....

Niemand, echt niemand heeft een kwaad woord over Marinus, deze man was echt geliefd!
En dan vraag je je des te meer af....waarom?

Vond nog een mooie qoute van Iski

Citaat:
Dit zijn nou van die typische 'bokt-opmerkingen' als.....indien...ja wanneer ze nu.... en op die manier gaat het echte leven aan je voorbij..maar ja, als ze nou op een andere dag die leuke dingen gedaan zouden hebben...

Ik merk in toenemende mate dat veel mensen het leven aan zich voorbij laten gaan en dat verontschuldigen door de oorzaak op andere mensen af te schuiven. Vooral lekker zo doorgaan..wanneer je 70 bent kun je het niet meer overdoen....verrek...morgen kun je vandaag al niet meer overdoen.....en op 15 april krijg je de kans om aan iets unieks deel te nemen...komt waarschijnlijk nooit meer terug....once in a lifetime event....maar ja...dan moet je wel willen leven...i.p.v. vegeteren. It's up to you......ik zou desnoods zonder trailer een dag van te voren al te paard afreizen om er bij te zijn...maar ja, ik ben dan ook gek....en heb op m'n 70ste een te gekke film om op terug te kijken.

Cynisch? Sarcastisch? OK, prove me wrong......ik daag jullie uit...!

Je hebt je best gedaan, helaas mocht het allemaal niet zo zijn.... Huilen

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:45

Ongelooflijk, hier kan ik met mijn pet niet bij.
Waar moet het heen met dit land?
Ik hoop dat ze de dader snel te pakken krijgen.

Alle nabestaanden van Iski heel veel sterkte toegewenst!

Barbamama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:24

Vanochtend tijdens het zappen van mijn dochter kwam ze terecht op SBS6 en hoorden we in HVN het nieuws van Marinus. Het sloeg in als een bom, we hebben de hele dag gehuild, wat een verlies.
Vorig jaar heb ik een alleenstaande invalide moeder met 2 kinderen een wereldvakantie gehad bij Marinus, we hadden een rottijd achter de rug en hij vond dat we dat verdiend hadden. En of het een wereldvakantie was, hij heeft ons verwend tot in de grond. Mijn jongste dochter van toen bijna 3 was helemaal verliefd op Marinus en dat bleek wederzijds, hij heeft wat afgesjouwd met mijn meiden. Hij gaf ons het gevoel dat de wereld aleen om ons draaide toen. Ons hele leven zullen we kunnen teren op de fijnste vakantie van ons leven en nooit zullen we deze lieverd vergeten.

(Kan iemand mij vertellen wanneer Marinus gecremeerd word? Ik kan er niet achterkomen en zou graag nog afscheid van 'm nemen, wij moeten uit Woerden komen en zijn niet echt mobiel, maar als ik het tijdig weet, kan ik misschien iets regelen.)

P.s. ik heb een condoleanceregister aangemaakt op condoleance.nl voor Marinus, misschien ten overvloede, maar het is laagdrempeliger dan dit forum, hier moet je je eerst registreren en dat is voor sommigen wellicht vervelend terwijl ze wel spontaan wat achter willen laten.

Barbamama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:27

Ik heb trouwens ook nog heel wat foto's van Marinus gemaakt tijdens ons verblijf bij hem.Misschien goed om ze te plaatsen, maar waar?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:41