[WN] naar aanleiding van Big NG Award!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:55

De mijne kan ook niet oprechter!!!!!!
Jammer van die twijfels maar Claudia lijkt MIJ iemand die een zadel dat onterecht verkregen is niet eens zou willen.

Groetjes Marjan

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:06

Nou ik denk dat iedereen oprecht stemt, je houd toch altijd dat bepaalde mensen een grote aanhang hebben als er een vriend of vriendin goed in de race lag zou ik ook iedereen aanmoedigen om te stemmen !!!

Je ziet dat hier op bokt toch ook dat genomineerden lesklanten of kennisen fam enz laten stemmen

Het is echt zo dat de gene met de grootste familie (fanclub) met het zadel ervan door gaat !!Dat geeft wat mij betreft ook niet maar of de sponsoren er net zo over denken??

Ja dat denk ik hoor kan er ook naast zitten natuurlijk maar er zijn wel in een keer een hele boel nieuwe onbekende accounts Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:13

Anya schreef:
Weet je wat ik niet begrijp... het is geen probleem als stemmen op bokt binnenkomen van vriendjes, lesklanten o.i.d. Maar collega's mogen niet stemmen.

Dat te bedenken dat Claudia lekker in het zonnetje zit en zich van geen kwaad bewust is Cool

Het blijft natuurlijk altijd een beetje moeilijk hoe je dat moet aanpakken.
Ik denk dat er hier alleen best een aantal kandidaten zich nu achter de oren krabben of ze ook hun "klantenkring" even moeten uitbreiden.
Het is natuurlijk een beetje zuur als je het voor je gevoel echt volgens de regels speelt en braaf zit te wachten of er iemand op je heeft gestemd of dat er kandidaten (of hun aanhang) zijn die een campagne starten (naar goed Amerikaanse maatstaven Knipoog ) en hun stemmen op die manier binnen halen.
Bloos

wimbeldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:39

wimbeldy schreef:
Na al een tijdje beide topics te hebben meegelezen nu toch een reactie van deze kant
Ik zet nog steeds grote vraagtekens bij de eerlijkheid van de nominaties.
Is het nu toch niet zo dat ruiters (voornamelijk professionals) die een grote lesklanten kring om zich heen hebben nu door al die lesklanten genomineerd worden, omdat vele van hun zo leuk les krijgen. Hebben al deze mensen die nomineren veel wedstrijden gezien, en gezien hoe er in de inrijbak gereden wordt. Als dat zo was, dan had ik nog veel meer andere namen in de nominities verwacht.
De lijsten worden ook naar westernmaneges gestuurd. Krijg je dan niet hetzelfde, dat iedereen zijn of haar instructeur gaat beoordelen.
Volgens mij krijg je een veel beter beeld als je op de wedstijd zelf vraagt aan het publiek om een ruiter te nomineren. Dan krijg je veel minder dat men iemand kiest omdat hij/zij zo leuk les geeft.
Ik heb ook gelezen dat een nominitie niet telt als er alleen maar bij staat dat ze zo leuk les geven; zet je er dan bij dat ze ook zo leuk met hun paarden omgaan dan telt het wel.

Zoals ik op 15/12 al had aangegeven. Ik twijfel over de eerlijkheid van de nominaties.
Als anderen dat ook doen, dan denk ik dat ik ook maar eens in mijn omgeving ga rondvragen of die ene nominatie van mij wat meer kan worden, in plaats van rustig af te wachten of anderen je nomineren.

Was dit de bedoeling van het hele gebeuren ??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:44

Dat blijkt Wimbeldy Lachen
Ik had al gezegd en ik zeg het nog eens: als het echt op deze manier gebeurt en het kan ook nog eens, dan is heel die award voor niets geweest. Ik vind het een geweldig plan, om zo ook eens positief naar onze sport te kijken, maar het werkt op deze manier voor geen meter. Ik bedoel, hoe kun je beoordelen of die collega's van bijvoorbeeld Claudia Vermee echt niet op de wedstrijd zijn geweest om haar te zien starten? Lijkt me onwaarschijnlijk, maargoed, wie ben ik? En wie is degene die daar wel over oordeelt?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:50

Een van de belangrijke onderdelen van deze prijs is dat je moet aangeven waarom iemand in aanmerking komt. Het is altijd veel makkelijker om weer een topic te starten over iemand die je beroerd/niet netjes hebt zien rijden. Er zijn een aantal stemmen (ook op anderen) nu niet geldig. Die worden er toch al uit gehaald. Ik heb bij de sponsoren aangegeven dat er een risico bestaat dat degene met de grootste aanhang met het zadel gaat wandelen. Ik zou zelf ook voorstellen om een volgende ronde alleen aanwezig publiek op wedstrijden te laten stemmen, maar dat is aan de sponsoren. Misschien gaat het allemaal nog niet zo handig, maar het initiatief is geweldig en mensen die anders niet in het zonnetje staan, staan hier en daar WEL in het zonnetje. Dat is wel degelijk belangrijk.

Het is nooit helemaal te beoordelen natuurlijk. Mensen met yahoo! of hotmail-accounts zijn ook zeer moeilijk te achterhalen. Maar niet onmogelijk. Kwestie van een mailtje met een paar exstra vragen sturen. Het is in ieder geval onder de aandacht van de sponsors gebracht.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:25

Dit is dus precies de reden waarom ik nog niet heb gestemd en dat ook niet zal doen. Ik gun iedereen een nieuw zadel, zou er zelfs wel een paar kunnen bedenken die in mijn ogen voor de award in aanmerking komen.

Ik denk inderdaad dat Anya d'r idee een betere is. Of -net als bij de profvoetballers bijvoorbeeld- de wedstrijdruiters zelf laten kiezen. Bijvoorbeeld door op het secretariaat van iedere wedstrijd, samen met de startnummers e.d. een formuliertje te verstrekken. Dat zou ik een veel eerlijker manier vinden.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:33

Alhoewel er wat haken en ogen aan zitten moet je toch ook ergens beginnen. Het kan alleen maar beter worden toch?
Het initiatief vind ik nog steeds helemaal top en ik hoop zeker dat er een vervolg komt.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 10:55

Ja, je moet aangeven waarom iemand in aanmerking komt, maar een motivatie om iemand te kiezen is snel geschreven. Alle ruiters die genomineerd zijn worden beschreven als dier en mensvriendelijk, geduldig en noem het maar op. Waarom zou die motivatie van de ene persoon wel als stem meetellen en die van iemand anders niet.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:09

cornelie schreef:
Alhoewel er wat haken en ogen aan zitten moet je toch ook ergens beginnen. Het kan alleen maar beter worden toch?
Het initiatief vind ik nog steeds helemaal top en ik hoop zeker dat er een vervolg komt.

Het idee is super en misschien (hopelijk) een extra motivatie voor western ruiters om nog beter/vriendelijker met hun paarden om te gaan.

Alleen had er in mijn ogen eerst iets beter over de uitvoering nagedacht kunnen worden. Stel dat het nu niet helemaal gaat als verwacht, gaan de mensen een volgende keer wel weer stemmen dan? Als ze het nu als negatief hebben ervaren? En de sponsors?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:50

Het gaat nooit zoals verwacht sflj. Maar goed een deel is inmiddels opgelost. Bij het nomineren van Claudia was sprake van een al te blije actie van een lieve collega. Navraag heeft geleerd dat 6 - 8 personen ook daadwerkelijk wedstrijden hebben bezocht. Er is dus afgesproken 6 stemmen van het betreffende bedrijf afkomstig geldig te verklaren.

Inmiddels zijn de 'dubieus ogende stemmen' op het weblog ook geinventariseerd en daar gaan mailtjes naartoe.

En ach...hoe je een verkiezing ook organiseert... er is altijd wel wat op aan te merken. Tenzij echt iedereen vindt dat Fortuijn ook echt de grootste Nederlander aller tijden is... Lachen Of Balkenende ook daadwerkelijk president had moeten worden, of Vader Abraham de meest geliefde Nederlandse artiest.

Er wordt achter de schermen (o.a. door mij maar ook door anderen) hard gewerkt om te checken dat de nominaties zo eerlijk mogelijk gebeuren Lachen

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:31

Anya schreef:
of Vader Abraham de meest geliefde Nederlandse artiest.

nou.... die heeft wel heel veel smurfjes die op hem stemmen Clown

en wat claudia betreft, die zal zich wel rot Bloos! Bloos schrikken als ze terug komt van vakantie , en ze hoort dat haar collega's zo hebben 'huisgehouden' *LOL*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:07

Denk het niet hoor Jos Haha! Al haar collega's weten van de award af, zij vast ook Knipoog

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:15

Wat bedoelt Anya met "tot hier geteld" ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 23:18

dat er een nieuwe tussenstand is.. Ik heb geen tijd gehad het helemaal nog eens te tellen (dat doe ik na de vakantie), maar het geeft alvast een beeld.

Ik ben naar Andalusia, allemaal een geweldig goed nieuwjaar gewenst alvast OK dan! Go jij! Go jij!
Doei, doei

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 11:20

Hahaah ja dankje, jij ook, en heeeeeeeeeeeel veel plezier daaro he? Knipoog

Kan SM dat niet tellen dan?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 15:58

SM kan maar tot 3 tellen, en dan moet ze zo vaak overnieuw tellen Tong uitsteken Knipoog

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:47

Dan vermenigvuldigt ze het daarna maar Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:05

Rom: je bedoelt dat 3 na 2 komt
En klaasjuhhh: pogingen tot vermenigvuldigen heb ik lang geleden al opgegeven Cool

Dus gewoon geduld tot Anya terug is Haha!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:20

Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:28

De pogingen ook dan SM? >;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:33

Lips are sealed

On topic please... Schijnheilig Clown

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:35