[WN] Western weekend zonder eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartvosje

Re: Western weekend zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:15

Leuk idee! Ik zit alleen wel, doordat ik geen gratis OV meer heb, een beeeeetje met de reiskosten... -O-

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:03

Misschien heb ik er keihard overheen gelezen.. maar hoe laat vertrekken we voor de dagtocht? :+ is dat al bekend?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:09

dat weet ik eigenlijk ook niet nu je het zo zegt.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 17:18

Hahaha, goeie! }:0
Ik heb het er aan de telefoon wel over gehad. Volgens mij is het zo rond 9 a half 10 verzamelen daar, koffie drinken, kennismaken en paardjes uitzoeken wie bij wie past. T.z.t. zal ik het nog een keer navragen wat het exact is.

Jigger00 schreef:
Een reactie van de "reservelijst" :) , iets aan info, ik rijd al jaren western en ik heb een eigen Paint dame. Heb om de paar weken privéles (ook al jaren) dus een clinic is leuk maar dat kan ik thuis ook doen (niet met een stel gezellige meiden dan :D ). Mijn voorkeur ging uit naar de buitenrit, of het geheel.
Ik wens jullie héél véél plezier het klinkt allemaal heel leuk!

Leuk Jigger! Bij de clinic ben je uiteraard meer dan welkom om mee te komen doen. W.b.t. de dagtocht wilden ze het liefst niet zo'n hele grote groep. Ik hou je uiteraard wel in gedachte. Mocht ik ze nog spreken, zal ik het nog eens vragen. Er kan nog een hoop gebeuren voor die tijd uiteraard!

Em_ schreef:
Ik woon in Veenendaal (tussen Utrecht en Arnhem). We zouden bij mij thuis (in m'n ieniemienie huisje) kunnen afspreken. Gewoon gezellig wat drinken/eten/kletsen. Verder woon ik vlakbij het bos (waar ook mijn paardje staat) en daar zouden we ook heen kunnen gaan. Wandelen met paard ofzo? Naar een kroegje vind ik ook prima, maar dan zouden we ook net zo goed in Utrecht/Arnhem of andere plaats kunnen afspreken. Tis net wat jullie gezellig vinden! Mijn huis wil ik in ieder geval wel beschikbaar stellen :)

Ik vind dit echt een heel erg leuk idee! (bij jouw thuis langs en wandelen met paard) Jammer dat mijn schoonouders net verhuisd zijn uit Veenendaal, anders had ik het mooi kunnen combineren. Ik heb vanaf nu wat meer tijd, aangezien ik mijn freelance klus net heb afgerond. Ik kom dus graag een keer langs. Wie hebben we so far? En wanneer zou jou goed uitkomen?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:28

Oke, dan kan ik me vast mentaal voorbereiden op hoe vroeg ik m'n bed uit moet om er op tijd te zijn :') want dat zal wel een uur of 6 worden als ik het zo lees.

Meeten lijkt me gezellig, ligt er even aan welk weekend. Met aankomende wedstrijden zitten veel weekenden al soort van 'vol' :=

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:50

Yes je kan evt dan ook bij mij komen slapen de avond van te voren, of we kunnen misschien zelfs Freek lief aankijken dat we in Almere slapen :) is het net een stukkie korter rijden vermoed ik :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:21

Wat misschien ook een leuk idee is (voor de meeting), is om naar een western wedstrijd te gaan. Toevallig kwam ik op FB tegen dat er zondag 29 maart een wedstrijd in Woudenberg is (https://www.facebook.com/events/1624686 ... r=upcoming). Lijkt me erg gezellig om daar met een groepje te gaan kijken! :D

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:40

Klinkt leuk!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 20:08

Ziet er leuk uit, maar daar heb ik weer net wat minder interesse in :D :o

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:09

Marlien5 schreef:
Ziet er leuk uit, maar daar heb ik weer net wat minder interesse in :D :o

Hoezo? :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 20:16

Haha, voornamelijk praktische redenen eigenlijk :+ Bezoekje aan Veenendaal zou ik toch goed kunnen combineren. Mijn vriend heeft nog wat vrienden in Veenendaal wonen bij wie hij graag weer eens op bezoek gaat, dan kan ik gemakkelijk bij jou langs hoppen, wat eten en paardje kijken. Om in mijn eentje naar Woubrugge te rijden en weer terug vind ik minder gezellig :o

Ook begint de eerste van de reeks Wran D shows volgende week bij "ons" op stal, zie:

http://westerntoday.nl/nieuws/item/3044 ... an-d-shows

Al ben ik bang dat ik die ook ga missen i.v.m. feestje de avond ervoor :z

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:32

Oh wat leuk die Wran D shows! Jammer dat je er niet naar toe gaat. Ik had anders wel mee gewild :)
Ik heb trouwens een paar jaar terug op "jouw" stal/manege een paardje verzorgd. Was van een pensionklant (geen manegepaard). Grappig he! (Ik woonde toen op kamers in Amsterdam)

Maar een meeting bij mij vind ik ook prima hoor! Zullen we alvast een datum prikken? (kunnen we altijd nog kijken wat we dan precies gaan doen)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 21:11

Ik ben morgen weer op stal, zal dan eerst eens vragen tot hoe laat het duurt, aanvang 9 uur is wel erg vroeg namelijk als je de avond daarvoor uit gaat. Maar als het tot in de namiddag duurt, dan kan het misschien alsnog? Lijkt me ook wel heel erg grappig om daar te meeten! En wat leuk dat je de stal ook kent :-)

Als we samen gaan, dan wil ik wel rekening houden met de avond ervoor iets eerder naar bed gaan, al wordt het wellicht lastig aangezien ook een zooitje mensen blijven slapen...

Laten we daarna even terugkomen op de meeting in Veenendaal?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:42

15 februari is de eerste wran-d toch bij double R? VP doet mee namelijk en ik ga ook mee
Die wedstrijd in Woudenberg ga ik wss zelf starten haha

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:49

Ik wil wel mee naar Woudenberg of WRAN D :D

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:36

Welke stal dan Yessica? :Y) Beau Dandy's? Ik wil daar anders ook wel meeten hahah :P Kan ik gewoon op de scoot O:)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:40

Ik zat even te kijken en a.s. zondag is het de 15e.. De 14e, Valentijnsdag, is m'n vriend hele dag aan het werk, dus ik wil hem de 15e gaan verrassen :o Naar een western show vindt hij denk ik niet zo leuk.. :P Dus gaat hem helaas niet worden!

Tis inderdaad bij Beau Dandy's, Zwartvosje! Als er meerderen heen gaan, wil ik ook wel gaan :D Het is wel een dag voor m'n verjaardag, maar die vier ik toch niet dit jaar dus maakt niet uit!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:47

Beau Dandy's ja :D Als alles goed gaat en VP gedraagd zich aankomend weekend (hij is niet de makkelijkste op vreemde locaties :Y) ) dan zal ik waarschijnlijk die wedstrijd op Beau Dandy's zelf starten (spannend :| eerste western wedstrijd ever.)

Ging net even kijken op de WRAN site maar daar zijn alle wedstrijden van Beau Dandy's af t/m juni? Hopelijk is dit een foutje. := maaar dan kunnen we daar meeten natuurlijk. Al ben ik waarschijnlijk die hele dag bloednerveus. :o

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:51

Sicayes schreef:
Beau Dandy's ja :D Als alles goed gaat en VP gedraagd zich aankomend weekend (hij is niet de makkelijkste op vreemde locaties :Y) ) dan zal ik waarschijnlijk die wedstrijd op Beau Dandy's zelf starten (spannend :| eerste western wedstrijd ever.)

Ging net even kijken op de WRAN site maar daar zijn alle wedstrijden van Beau Dandy's af t/m juni? Hopelijk is dit een foutje. := maaar dan kunnen we daar meeten natuurlijk. Al ben ik waarschijnlijk die hele dag bloednerveus. :o

Spannend en leuk zeg!
Mocht je nog hulp nodig hebben, ik heb al een keer gegroomd (met onbekend paard) op een western wedstrijd, ook bij Beau Dandy's toevallig! :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 18:32

@Sicayes, ben je nog geweest afgelopen zondag? En ga je volgende keer ook meedoen?

Ik heb overigens net het bedrag voor het weekend betaald. Ik kreeg nog een mailtje van Sascha van de Trail Ranch met de vraag of iedereen wel de mail had gekregen waarin het juiste IBAN Nummer vermeld stond. heb maar geantwoord van wel, maar dacht laat ik het hier nog maar even melden :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:52

Oohja vergeten terug te mailen. Ik krijg maandag salaris dus zal komende week ook overmaken.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 02:04

Marlien5 schreef:
@Sicayes, ben je nog geweest afgelopen zondag? En ga je volgende keer ook meedoen?
)

Leuk dat je het vraagt :D ik heb even mijn verslagje gekopieerd uit het HK topic hoor dat scheelt wat typen :Y)
Citaat:
We hebben showmanship en horsemanship L4 gestart. Showmanship heeft hij anderhalf jaar terug 1 wedstrijdje in gelopen maar hij is nog nooit onder het zadel geweest op wedstrijd (omdat hij soms nogal een bommetje kan zijn op vreemde locaties := zo zijn ze een keer op trainingsweekend geweest met hem en hij kon gewoon het hele weekend geen seconde stil staan ohz.) dus was voor ons allemaal een beetje spannend. Showmanship ging ontzettend goed, helaas stapte hij uit de setup toen de eigenaresse meedraaide met inspectie (waarschijnlijk dacht hij dat hij moest draaien) maar was al met al niet onverdienstelijk - 2e geworden!

Boy weer even op de gehuurde box gezet voor plaspauze (voor zowel hem als ons). Op stal werd hij echter behoorlijk onrustig dus heb ik hem er uit gehaald en gezadeld voor het inrijden voor de horsemanship.

Kleine voorkennis:
Boy was afgelopen donderdag gemasseerd door de paardenmasseur - vanwege het intensievere trainen dat we nu doen merkte we dat hij wat begon te blokkeren in de galop bij het aanspringen en rondvragen. DA zei toen dat het misschien spiergerelateerd was en adviseerde een sportmassage te laten doen ipv gelijk de osteo erbij te roepen. Zo gezegd zo gedaan. Hij zat inderdaad vast in zijn spieren rechtsachter net voor zijn bekken zeg maar en klopte volgens de masseur met wat wij beschreven waar we nu last hadden. We vroegen nog of we zondag konden starten en ze verwachtte geen problemen. We hebben de dag erna niet gereden maar alleen showmanship geoefend. Zaterdag wel weer opgezadeld en gereden en hij sprong keurig en soepel aan in galop, maar ging dus wat draken omdat hij ineens paardetende takken zag :') Hierbij vond hij het rondvragen nog wel moeilijk (vind hij sowieso - zijn we nog mee bezig) en gaf af en toe een klein bokje.

Afin, ik ging er op zondagmiddag omdat het een vreemde locatie was en we moesten inrijden in de buitenbak. Eigenaresse van Boy is enige tijd geleden geopereerd aan d'r rug een heeft daar nu een kastje zitten. Mocht Boy zich ergens rot van schrikken en zij valt dan kan dit door het kastje behoorlijk wat problemen opleveren. Dus ik was het slachtoffer :')
Het viel ontzettend mee, zijn draf was in het begin een beetje een huppeltje maar naarmate we wat rondjes hadden gereden was het prima. Mooi verzameld en laag! Galop was echter weer een ander idee, aanspringen ging top alleen met verzamelen begon hij te bokken (niet venijnig hoog of rot, meer alsof hij hele hoge galopsprongen maakte) zonder verzameling vragen deed hij dit echter niet dus maar even gelaten. Eigenaresse er op en hij was keuuurig braaf in de binnenbak daar. _/-\o_ hij stond netjes stil en was keurig op de hulpen.
Galop in de cirkel ging goed ,echter vroeg eigenaresse waarschijnlijk uit gewoontje weer een beetje verzameling en hopte hij als een konijntje verder :') even opnieuw de cirkel gemaakt dus out of pattern = DQ.

Ach, we zijn eigenlijk al ontzettend trots met hoe hij zich gedragen heeft en denken dat het minieme protest misschien nog wat te maken heeft met zijn behandeling. Ik ga vanmiddag even contacten met de masseuse en anders komt de osteo alsnog. Zijn galop was in ieder geval al een wereld van verschil _/-\o_

[ Afbeelding ]

Dus ging eigenlijk best goed als je bedenkt dat we hadden verwacht dat hij alleen maar in de rondte zou springen van spanning. heel trots op de Boypony <3
Volgende keer is 7 maart en dan ga ik HMS starten met hem en de eigenaresse pleasure en showmanship. Spannend =D

Ik heb ook mail gekregen van Sascha waarin ze vroeg of we even wilde reageren als we het andere IBAN nummer hadden ontvangen dus daar heb ik op gereageerd van wel :P Ik verwacht mijn salaris a.s. woensdag of donderdag en dan maak ik het gelijk over. *\o/*

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:20

Zo m'n salaris is binnen :') vanavond ga ik de aanbetaling doen!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:45

Mn eerste westernles gehad en wat was het leuk!
Ik ga de aanbetaling ook deze week nog doen.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 11:31

Cooooool! Komt steeds dichterbij. Al moet ik nog wel mezelf flink trainen voordat ik fatsoenlijk 5 uur op een paard kan zitten. 2 dagen spierpijn gehad van half uurtje rijden :')

@Maylotje, gaaf! Hoe vond je het aanvoelen?

@Sicayes, sorry, voor de late reactie, maar ik vond het echt superleuk om je verslag van de wedstrijd te lezen :o