Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jigger00 schreef:Een reactie van de "reservelijst", iets aan info, ik rijd al jaren western en ik heb een eigen Paint dame. Heb om de paar weken privéles (ook al jaren) dus een clinic is leuk maar dat kan ik thuis ook doen (niet met een stel gezellige meiden dan
). Mijn voorkeur ging uit naar de buitenrit, of het geheel.
Ik wens jullie héél véél plezier het klinkt allemaal heel leuk!
Em_ schreef:Ik woon in Veenendaal (tussen Utrecht en Arnhem). We zouden bij mij thuis (in m'n ieniemienie huisje) kunnen afspreken. Gewoon gezellig wat drinken/eten/kletsen. Verder woon ik vlakbij het bos (waar ook mijn paardje staat) en daar zouden we ook heen kunnen gaan. Wandelen met paard ofzo? Naar een kroegje vind ik ook prima, maar dan zouden we ook net zo goed in Utrecht/Arnhem of andere plaats kunnen afspreken. Tis net wat jullie gezellig vinden! Mijn huis wil ik in ieder geval wel beschikbaar stellen
Sicayes schreef:Beau Dandy's jaAls alles goed gaat en VP gedraagd zich aankomend weekend (hij is niet de makkelijkste op vreemde locaties
) dan zal ik waarschijnlijk die wedstrijd op Beau Dandy's zelf starten (spannend :| eerste western wedstrijd ever.)
Ging net even kijken op de WRAN site maar daar zijn alle wedstrijden van Beau Dandy's af t/m juni? Hopelijk is dit een foutje.maaar dan kunnen we daar meeten natuurlijk. Al ben ik waarschijnlijk die hele dag bloednerveus.
Marlien5 schreef:@Sicayes, ben je nog geweest afgelopen zondag? En ga je volgende keer ook meedoen?
)
Citaat:We hebben showmanship en horsemanship L4 gestart. Showmanship heeft hij anderhalf jaar terug 1 wedstrijdje in gelopen maar hij is nog nooit onder het zadel geweest op wedstrijd (omdat hij soms nogal een bommetje kan zijn op vreemde locatieszo zijn ze een keer op trainingsweekend geweest met hem en hij kon gewoon het hele weekend geen seconde stil staan ohz.) dus was voor ons allemaal een beetje spannend. Showmanship ging ontzettend goed, helaas stapte hij uit de setup toen de eigenaresse meedraaide met inspectie (waarschijnlijk dacht hij dat hij moest draaien) maar was al met al niet onverdienstelijk - 2e geworden!
Boy weer even op de gehuurde box gezet voor plaspauze (voor zowel hem als ons). Op stal werd hij echter behoorlijk onrustig dus heb ik hem er uit gehaald en gezadeld voor het inrijden voor de horsemanship.
Kleine voorkennis:
Boy was afgelopen donderdag gemasseerd door de paardenmasseur - vanwege het intensievere trainen dat we nu doen merkte we dat hij wat begon te blokkeren in de galop bij het aanspringen en rondvragen. DA zei toen dat het misschien spiergerelateerd was en adviseerde een sportmassage te laten doen ipv gelijk de osteo erbij te roepen. Zo gezegd zo gedaan. Hij zat inderdaad vast in zijn spieren rechtsachter net voor zijn bekken zeg maar en klopte volgens de masseur met wat wij beschreven waar we nu last hadden. We vroegen nog of we zondag konden starten en ze verwachtte geen problemen. We hebben de dag erna niet gereden maar alleen showmanship geoefend. Zaterdag wel weer opgezadeld en gereden en hij sprong keurig en soepel aan in galop, maar ging dus wat draken omdat hij ineens paardetende takken zagHierbij vond hij het rondvragen nog wel moeilijk (vind hij sowieso - zijn we nog mee bezig) en gaf af en toe een klein bokje.
Afin, ik ging er op zondagmiddag omdat het een vreemde locatie was en we moesten inrijden in de buitenbak. Eigenaresse van Boy is enige tijd geleden geopereerd aan d'r rug een heeft daar nu een kastje zitten. Mocht Boy zich ergens rot van schrikken en zij valt dan kan dit door het kastje behoorlijk wat problemen opleveren. Dus ik was het slachtoffer![]()
Het viel ontzettend mee, zijn draf was in het begin een beetje een huppeltje maar naarmate we wat rondjes hadden gereden was het prima. Mooi verzameld en laag! Galop was echter weer een ander idee, aanspringen ging top alleen met verzamelen begon hij te bokken (niet venijnig hoog of rot, meer alsof hij hele hoge galopsprongen maakte) zonder verzameling vragen deed hij dit echter niet dus maar even gelaten. Eigenaresse er op en hij was keuuurig braaf in de binnenbak daar.hij stond netjes stil en was keurig op de hulpen.
Galop in de cirkel ging goed ,echter vroeg eigenaresse waarschijnlijk uit gewoontje weer een beetje verzameling en hopte hij als een konijntje verdereven opnieuw de cirkel gemaakt dus out of pattern = DQ.
Ach, we zijn eigenlijk al ontzettend trots met hoe hij zich gedragen heeft en denken dat het minieme protest misschien nog wat te maken heeft met zijn behandeling. Ik ga vanmiddag even contacten met de masseuse en anders komt de osteo alsnog. Zijn galop was in ieder geval al een wereld van verschil
[ Afbeelding ]