[WN] waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:23

Ik had ook getemd een paar dagen geleden.
Stormvloed denk ik.

Ps bestaat er een leven buiten bokt ??? :wow:

DubbelFun

Re: waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:35

Niet echt, maar dat houden we elkaar maar voor :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:42

Denk wel dat er groot overleg is geweest naar aanleiding van dit topic.
Iemand die al enige tijd op Bokt zit wordt niet zomaar geband, daar gaat wel overleg aan vooraf.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:18

Ik denk dat ze vrij weinig kunnen doen qua bannen. Het is buiten bokt gebeurd nml. Zou t raar vinden als ze geband zou worden, aangeziwn t helemaal niks met bokt te maken heeft. Ja, alleen dat er heel wat bokkers bedonderd zijn maar alweer; buiten bokt om. T enige wat ze zouden kunnen doen is advertenties sluiten oid.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:35

Ik had gevraagd of er wat aan de advertenties gedaan kon worden ivm vele klachten etc :j

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:20

Eileen_ schreef:
Ik denk dat ze vrij weinig kunnen doen qua bannen. Het is buiten bokt gebeurd nml. Zou t raar vinden als ze geband zou worden, aangeziwn t helemaal niks met bokt te maken heeft. Ja, alleen dat er heel wat bokkers bedonderd zijn maar alweer; buiten bokt om. T enige wat ze zouden kunnen doen is advertenties sluiten oid.

Dat weet ik niet.
Mods hebben mij wel vaker versteld doen staan met bepaalde sancties, in een positieve manier.
Deze dame gaat al lang en veel vaker de fout in.
Ik zou niet raar opkijken als bokt besluit zich daar volledig van te distantiëren door middel van een ban.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:28

Moderatoropmerking:
hoewel we alle begrip hebben voor hoog oplopende emoties willen we toch benadrukken dat die eerder kwaad dan goed doen. In dit topic zijn er privégegevens geplaatst, is er veel gezegd over de persoon in kwestie. Het is echter niet zo dat een heksenjacht een oplossing dichterbij brengt.

Wat mag wel? Het objectief delen van ervaringen uit de eerste hand. Heb jij ook een bestelling openstaan bij Just Western en ben je nu gedupeerd? Dat mag je melden. Dat maakt het mogelijk om via PB met elkaar in contact te komen en zo tot een oplossing met de shop in kwestie te komen.

Het delen van privégegevens is nooit toegestaan. Ook opruiende berichten worden bestempeld als stemmingmakerij en zijn verwijderd.
Het topic gaat weer open, we hopen dat het open kan blijven. Wil je een bericht plaatsen en vraag je je af of dat mag? PB gerust een moderator, wij kijken dat met je mee en geven je zonodig aanwijzingen"

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 12:25

Ik heb gistermiddag contact gehad met de gemeente zwolle...
De status is al volgt. De eigenaresse van JW heeft daar kort geleden een aanvraag gedaan voor schuldhulpverlening, het is niet zo dat er al een actief dossier is en de gemeente de gedupeerden schadeloos gaat stellen.
Het zit dus nog allemaal in de oriënterende fase, de eigenaresse moet eerst nog stukken aanleveren zodat ze kunnen toetsen of er wellicht een hulpverlenings traject kan worden opgestart. Als dat zo is neemt de gemeente contact op met diegene die een vordering hebben. Ik stond in ieder geval op de lijst, als je dit als gedupeerde ook wil controleren kun je naar de gemeente Zwolle bellen.
Met een maand of wat moet er meer te melden zijn werd mij gezegd..

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 12:28

Tevens kreeg ik gisteren deze email van MKBOK met de volgende tips etc. n.a.v. van mijn klacht op hun site m.b.t. JW

Geachte mevrouw,

Just Western heeft op 17-03 haar keurmerk opgezegd met de mededeling dat zij per die datum haar bedrijfsactiviteiten beëindigd.

Als u een creditnota hebt ontvangen heeft zij 30 dagen (wettelijk betaaltermijn) de tijd om terug te betalen.
Indien zij in gebreke blijft (dus NA die 30 dagen) kunt u het volgende doen:
·         Stuur een (eventueel aangetekende) brief naar de webwinkel. Zie bijgaande voorbeeldbrief van Consuwijzer.
·         Indien WEL reactie van de webwinkel, meld zo nodig uw klacht bij Geschilonline (www.geschilonline.nl) – dit advocatencollectief doet voor de Stichting een juridisch bindende uitspraak bij geschillen.
NB.  Indien Just Western niets met de uitspraak van Geschilonline doet – kunt u eenvoudig met deze uitspraak een gerechtelijke procedure starten.
·         Indien GEEN reactie van de webwinkel – u hebt betaald en u krijgt totaal geen contact (meer) met de webwinkel -  doe dan aangifte bij de politie via de politiewebsite:  https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
·         Meld uw klacht ook bij Consuwijzer:  https://forms.consuwijzer.nl/klacht-ind ... onsuwijzer
o   Dit overheidsloket voor consumenten registreert alle klachten en meldt dit bij diverse overheden.
·         Bespreek eventuele juridische stappen met uw rechtsbijstand, advocaat en/of bekijk uw mogelijkheden op www.rechtspraak.nl
·         Indien de webwinkel failliet is (zie KvK-gegevens op www.kvk.nl bij bedrijf "just western" ) dan contact opnemen met de curator voor verdere afhandeling.
o   NB. Just Western is een eenmanszaak – wat inhoudt dat de bestuurders hoofdelijk aansprakelijk zijn voor eventuele schulden.

Sterkte.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:36

Bedankt voor de info!

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:59

Ik zie net dat de domeinnaam just western wordt aangeboden op marktplaats.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:23

Dat zag ik net ja!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:31

Wie wilt zich nou in vredesnaam nog inlaten met die naam? :?
En bovendien zal ieder nadenkend persoon eerst die naam googlen en dan op oa dit topic uitkomen.
Je zou die naam maar kopen en vervolgens boze gedupeerden op je dak krijgen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:01

Het wordt steeds vager... Heeft er inmiddels al iemand direct contact met Cornelie gehad?

Roosje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:18

Schuldhulpverlening? Dan zal ze haar paard ook moeten verkopen die in pension staat.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 08:53

Echt waar joh? De domein naam te koop? Nou inderdaad, daar moet je geld bij krijgen want wie wil die nou nog hebben? Maar goed hopelijk verkoopt ze hem toch en kan ze er mensen mee betalen als dat de insteek is houd ik haar niet tegen....

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:51

Goh ik schrik hiervan. Heb ook altijd goede ervaringen met deze winkel gehad. Vervelend voor de gedupeerden, maar ook voor de eigenaresse schuldhulpverlening is geen pretje..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:05

Kerry_Tinker schreef:
Echt waar joh? De domein naam te koop? Nou inderdaad, daar moet je geld bij krijgen want wie wil die nou nog hebben? Maar goed hopelijk verkoopt ze hem toch en kan ze er mensen mee betalen als dat de insteek is houd ik haar niet tegen....

Een domeinnaam levert weinig op hoor, en zeker deze.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 12:06

_O-

Roosje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:08

Ondertussen ook weer op FB actief zag ik.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:33

Iemand nog nieuws over Just Western?

Is er inmiddels al meer bekend over de stand van zaken?
Mensen die hun geld terug hebben gekregen?

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 18:35

Ik moet dinsdag weer bellen met de gemeente Zwolle, die heeft een schuldhulpverleningsdossier voor de oud eigenaresse opgestart.
Ik heb nog geen geld terug, maar ik begrijp dat wanneer dit gebeurd het via de gemeente zwolle uitbetaald wordt. Iedereen met een vordering kan bellen naar dat loket en vragen of jouw vordering op de ingeleverde lijst staat.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:37

Ok, ga ik dat volgende week eens even doen!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 18:38

Succes!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 18:40

Ik heb je in pb de naam van de contact persoon gestuurd!