Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aleeneh schreef:Nog eventjes gepraat met Paulette over het verschil dressuur en western en ik denk dat zij best wel de spijker op zijn kop tikte wat mijn mening/gevoel daarover betreft; het voelt bij dressuur wat kunstmatiger aan dan bij western. Mechanische in plaats van natuurlijke verzameling, houding, etc. En dat is een beetje wat me altijd heeft tegengestaan. Was leuk om te horen.
Iolanthe schreef:Mijn lesgeefster raadde Ariat aan, dus ik ga eens kijken voor dat merk, maar het is een hele grote winkel (Quillemare of zo, in Wetteren), dus ze gaan er veel hebben. Heb je nog speciale dingen waar ik op moet letten?
Een jeans-broek om te rijden heb ik in de H&M gekocht, ik hoop dat hij niet te snel verslijt...
Sabini schreef:Hee allemaal! Ik meld mij ook
Heb me er een tijdje in verdiept, vrienden zien rijden en meerde demonstraties/shows gezien: ik ben om!
Volgende week ga ik eerst een kijkje nemen bij een stal waar ze western lessen geven, en daarna zal snel mijn eerste les volgen (ga ik vanuit). Ben zo benieuwd! Na zo'n dikke 16 jaar Engels gereden te hebben ga ik de overstap wagen. Maar ben al stiekem verliefd, dus het komt vast goed.
Wat mooi om jouw ervaring te lezen SmartBH. Die band wat je op bouwt lijkt me zo speciaal!
Wat hadden jullie aan bij de eerste westernles? Klinkt misschien dom, maar ik reed altijd in strakke rijbroeken met mooie zwarte laarzen. Wat nu? hahahaGewone spijkerbroek of moet ik bij een broek nog ergens op letten? En Jophurs ofzo? (voordat ik ook 'echte' laarzen ga aanschaffen
).
Bellatrix schreef:Gewoon een spijkerbroek ja.En ik heb nu nog gewoon rijschoenen waar je normaal chaps overheen doet en dat voldoet prima alleen zit er een gat aan de onderkant en zijn ze niet meer waterdicht.
Dus moet toch nieuwe hebben...en dan ga ik voor echte laarzen.