smax schreef:Todorien schreef:nou, je schrijft niet direct debiel, maar je schrijft wel rare dingen, ik denk dat jij een beetje anders over paarden en omgaan met paarden denkt dan een stel anderen hier.
Ik kan natuurlijk alleen voro mezelf spreken, maar jij kijkt vanuit jezelf, nooit vanuit het paard, hoe kom ik op hem over, hoe eerlijk en duidelijk ben ik nu helemaal?
heb ik een rotdag, of heeft hij een rotdag, en als ik dan zie dat je schrijft dat je ervan moet huilen....dan ben je niet gezond bezig, niet voor jezelf en niet voor je paard, maar aan wie ligt het? ik zeg bij de mens in dit soort gevallen, paarden leven in het hier en nu en zijn reactieve dieren, zeker appaloosa's, maar eigenlijk allemaal. dat jij moet huilen, en kwaad denkt te MOETEN worden, hoe denk je dat je daardoor overkomt op je paard?
A als iemand die stabiel is, zelfzeker, vriendelijk en duidelijk met weinig piek en dalpunten, kortom iemand waarbij een paard zich lekker en veilig voelt?
B als iemand die de rust en veiligheid verstoord doro soms wel aardig te zijn en duidelijk en een zachte leider, en soms ongeduldig en kkwaad en soms verdrietig?
Als ik een paard(vlucht/kudde dier) was zou ik type A de leuke mens vinden, die andere niet zo hoor, die is onvoorspelbaar en geen betrouwbare compagnon, en dat is een risico als je een vluchtdier bent en moet rekenen op de veiligheid en geborgenheid van de kudde(hoe klein ook met 1 paard en 1 mens vorm je een kudde).
... En dat zeg jij tegen een meervoudig Nederlands Kampioen??? En waarschijnlijk ook een paar Europeese titels. Sorry hoor, maar dat schiet er bij mij even verkeerd in, ik ben me 100 % zeker dat silvester heus wel weet wat ze doet, en denk dat ze wel weet waar ze het over heeft!
@smax, Dat zegt @Todorien niet maar @Freeride.
Ze heeft het alleen wat slecht gequoteerd (wat een duur woord).
Ze zegt alleen dat ze dat ook zo bedoelt.
Maar is wel heel raar gequot