[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:03

er bestaan imo geen dierenwelzijn -extremisten of -terroristen, wel dierenrechten en dierenbevrijdings -extremisten en -terroristen

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:05

nee, Cer , deze mensen willen ook dat JIJ STOPT met je paard te zadelen en er op gaat zitten, en maken via dit soort filmpjes de opinie een andere kant op, er zijn meer mensen die op een paard rijden en dat zijn vaak gewoon zachte ruiters, het gaat hun er om om ren, draf , spring en dressuur uit de wereld te bannen,maar ook honden sport, zelfs dolfijn therapie voor minder begaafden,

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:06

dofuzz schreef:
- storm in een glas water
- filmpje is gemanipuleerd
- filmpje is volledig uit de context getrokken

Dat is wel een beetje bagataliserend..

Citaat:
- craig gaat te ver ( ongeveer 10 seconden van 5 uur) en dit is misplaatst op een dergelijke show
Het hoort sowieso niet, maar vooral niet op zo'n show inderdaad :j

Citaat:
- wie vrij is van zonden werpe de eerste steen

Wat is daar de kwalificatie van?

Citaat:
wat mij de sokken afblaast is dat dit komt vanuit een vereniging die bv in belgie aanleunt bij het animal liberation front, het gaat hier dus over dierenbevrijdings activisten, dieren welzijn kan hun aan de achterkant roesten. het gaat hier enkel over hun nooit practisch te realiseren maar toch volgens hun grote gelijk.

Nee daar gaat het nu pas over.. de eerdere pagina's gaat het over dat niemand dit kan beoordelen omdat we niet op hetzelfde niveau rijden/gereden hebben en er derhalve niks van snappen..

Overigens, of het nou een sekte is die een activist volgt of een sekte die een trainer aanhangt is mij om het even..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:07

Dat soort mensen zijn er al zeker 40 jaar en die zullen er ook altijd blijven.
Maar dat is nog geen reden om misstanden onder het vloerkleed te vegen of proberen deze te verdedigen. Zeker het laatste is alleen in het voordeel van dit soort organisaties.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:08

MidnightPSan schreef:
nee, Cer , deze mensen willen ook dat JIJ STOPT met je paard te zadelen en er op gaat zitten,
ik meende echt dat het hier om het filmpje van Schmersal ging en wat hij doet, ongeacht wie het gefilmd heeft.

Citaat:
en maken via dit soort filmpjes de opinie een andere kant op
Vooralsnog reageert de FEI, dat is een goede zaak denk :j

JCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:09

quarterH schreef:
nee want is natuurlijk veel leuker om een topruiter aan de schandpaal te nagelen! want die ken je toch niet persoonlijk en is lekker makkelijk.
deze man, zijn vrouw en zijn zoon krijgne momenteel doodsbedreigingen via internet! dit gaat toch allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver!

Dat gaat ook zeker te ver, er wordt mijns inziens veel te veel bijgehaald, manegepaarden, het gehele westernrijden, wijven met slofteugels enz. enz. Feit is dat het geen fijn beeld geeft dit filmpje, dan kan je zeggen het is maar een klein gedeelte , het is geknipt en geplakt, dit heb je nodig om aan de top te komen, anders rij je geen 75, hij heeft al zoveel geld verdient enz. enz. Je kan toch echt niet beweren dat dit er echt diervriendelijk uitziet?
En ik denk dat de meeste mensen vallen over het feit dat hij niet wilde dat dit filmpje op het internet terecht zou komen daarmee bekend hij volgens die mensen ook gelijk schuld.

LadyMadonna

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:15

Doet ie toch ook? Als je niks te verbergen hebt ga je ook niet met een rechtzaak dreigen IMO

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:20

mirgino schreef:
ik heb net een filmpje bekeken waarin hij verteld dat hij het paard al 10 jr rijd

hij kent het paard dus door en door,als hij hem dan ook al 10 jr zo rijd als op het filmpje waar het over gaat dan lijkt mij dat de mond kuis verrot moet zijn , toch?
en dat blijkt niet zo te zijn.

ik heb alles doorgelezen in het topic en weet niet wat ik ervan moet denken.

op dat filmpje doet hij echt waardeloze dingen,maar dat kan je geen 10 jaar doen ,dus misschien toch een moment opname????

:') Miss Lil Addy Tude is nog maar 8 jaar oud. Craig kan het paard dus hoogstens 6 jaar rijden. Get your figures straight.
Link van het filmpje?

JCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:22

@ Stef Dat kan , het kan ook zijn dat hij degene die dit gefilmd heeft "kent" of in elk geval de reputatie van Epona tv en dat hij wist dat ze de slechte stukken zouden knippen en plakken. Ik praat het niet goed, maar het zou kunnen, ben er niet bij geweest namelijk. En voor zover ik weet niemand hier op bokt, ook degene die het goedpraten niet.
Ben wel benieuwd hoe het er op het volgende grote evenement aan toe gaat, training achter gesloten deuren of een heel peloton met camara's op de tribune...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:26

ik kan me goed voorstellen dat het ongeveer zo is gegaan :

epona tv: craig! we just filmed you and gonna post it on youtube. we are gonna make sure you're never gonna ride a horse again! (of iets in die trant)

craig: if you that i will sue you!

in deze context, is het nog steeds zo raar? wat zouden jullie in zijn geval hebben gedaan?

of is er iemand die denkt dat epona naar craig is gegaan en gezegt heeft 'hey craig, we hebben net een filmpje van gemaakt met de beste intenties. heb je nog commentaar voor ons?

wake up.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:29

Jij was er ook niet bij, dus jij weet het ook niet.

maar al was het in jou geval, als hij niks te verbergen heeft, weet dat ie goed zit en weet dat ie niks te vrezen heeft, hoeft ie ook niet met een rechtzaak te komen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:39

quarterH schreef:
wake up.....

JIj was er ook niet bij.. pure speculatie :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:46

lees je even alles dan? er staat ook 'ik kan me voorstellen dat...'

ik denk er in ieder geval over na dat er verschillende scenario's zijn hoe deze uitspraken zijn ontlokt. en ga er niet klakkeloos van uit dat hij ineens door de bak schreeuwde ofzo.
wel eens gezien hoe papparazzi sterren bepaalde reacties proberen te ontfrutselen met bepaalde opmerkingen? dit zijn ook gewoon journalisten hoor..... die diezelfde trainingen hebben gehad dan de rest.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:49

Hoe het ook zij, tampona tv probeert Craig uit de tent te lokken! Ik noem dit laster.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:50

Ja hoor! Haha, extremisten, complot... Right!
Kom op, we kunnen het er toch wel over eens zijn dat wat deze prof laat zien niet door de beugel kan?
En als het naar buiten brengen van dit soort misstanden in de topsport meewerkt aan het tegengaan van misbruik van dieren (want daar ben ik van overtuigd. Andersom werkt het nl. ook zo; als we dit allemaal toestaan, worden dieren door 'wannabees' ook slechter behandeld omdat ze denken dat dat mag/moet om aan de top te komen.) is dat toch alleen maar meegenomen?
Trouwens; ik wist vantevoren wie er hem hier zouden gaan verdedigen. ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:51

quarterH schreef:
wel eens gezien hoe papparazzi sterren bepaalde reacties proberen te ontfrutselen met bepaalde opmerkingen? dit zijn ook gewoon journalisten hoor..... die diezelfde trainingen hebben gehad dan de rest.

Doe even gewoon, ze (of hij, weet ik veel) zit gewoon vanaf een tribune te filmen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:55

hoe het gebeurt is maakt toch geen piep uit? Beelden zijn duidelijk genoeg, en de uitspraak van craig ook

JCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:57

sflj schreef:
Kom op, we kunnen het er toch wel over eens zijn dat wat deze prof laat zien niet door de beugel kan?
En als het naar buiten brengen van dit soort misstanden in de topsport meewerkt aan het tegengaan van misbruik van dieren (want daar ben ik van overtuigd. Andersom werkt het nl. ook zo; als we dit allemaal toestaan, worden dieren door 'wannabees' ook slechter behandeld omdat ze denken dat dat mag/moet om aan de top te komen.) is dat toch alleen maar meegenomen?

:j :j

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:02

sflj schreef:
Trouwens; ik wist vantevoren wie er hem hier zouden gaan verdedigen. ;)

dat zal wel iedereen kunnen die geen randdebiel is neem ik aan

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:14

Wat me vooral tegenvalt is dat ik ten eerste in dit wereldje (en dit topic) een aantal mensen persoonlijk ken die voorheen dit soort praktijken verafschuwden, hun paard niet durven aanpakken nu opeens Craig erg verdedigen en ten tweede ken ik er een aantal die roepen dat het verschrikkelijk is terwijl ze zelf notabene óók niet erg aardig voor hun paarden zijn.
Beetje dubbel dit.....en maakt het hele verhaal niet zo geloofwaardig meer voor mij.

Feit blijft dat ik persoonlijk het te ver vind gaan, feit blijft dat het een momentopname is en zelf denk ik dat je thuis moet trainen, op shows moet showen en ja, een show-smart paard moet je wel degelijk corrigeren, maar niet zo heftig denk ik...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:24

@elcamino - mee eens ! :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:26

ElCamino schreef:
Wat me vooral tegenvalt is dat ik ten eerste in dit wereldje (en dit topic) een aantal mensen persoonlijk ken die voorheen dit soort praktijken verafschuwden, hun paard niet durven aanpakken nu opeens Craig erg verdedigen en ten tweede ken ik er een aantal die roepen dat het verschrikkelijk is terwijl ze zelf notabene óók niet erg aardig voor hun paarden zijn.

En dan heb je nog de rest :j
Maar wat die ervan vinden doet er ook niet toe geloof ik..

Wat is eigenlijk de essentie van dit topic *gaat beginpost nog eens lezen*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:16

Youtube zou verboden moeten worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:19

Opmerking uit beginpost "..ook western heeft schandaal.."

Ja, dat lijkt me ondertussen nu ook wel ja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:23

Dit is een van de redenen waarom ik niet graag naar reiningwedstrijden kijk. Deze praktijken zie ik helaas vaker. Overigens ook niet alleen bij de reining...laatst een pleasurepaard ook zo behandeld zien worden. Niet mijn ding.

Ik denk overigens dat dit fimpje niet gebruikt zou moeten worden tegen de heer GS, maar in het algemeen tegen deze manier van trainen. Blijkbaar is het voor het niveau wat we willen zien, nodig dit soort trainingspraktijken te hanteren. Ik denk dat we bij ons zelf te rade moeten gaan of we als dit de keerzijde is van dat niveau, dat niveau nog wel willen zien.

Ondertussen trainen wij lekker op (novice) amateur niveau verder en zien wel waar we uitkomen. Ik maak ook heus eens een foutje, maar trek daar gelijk leering uit en probeer het in het vervolg te voorkomen. En gelukkig heb ik fijne trainers die mij daar ook op wijzen! :j
Laatst bijgewerkt door Jessica op 30-05-11 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt