SusanW schreef:Ook wil ik nog even inhaken op wat Niels zegt over het samenvoegen van de levels op shows. In mijn ogen valt dan het hele levelsysteem in het niet! Een level is een level en dan ga je die niet samenvoegen. Om maar weer even op de engelse sport terug te komen; je gaat ook de M en het Z springen niet samenvoegen...
Ehm...., ik heb als wedstrijdorganisatie van een engelse vereniging deze klasses echt wel eens samengevoegd en dat mag van de KNHS, mits er te weinig starts in een klasse zijn, mag deze samengevoegd worden met een naast gelegen klasse. Maar... ieder springt wel op zijn eigen niveau. Dat gaat eigenlijk met het samenvoegen van de levels mis. De hoger geklasseerde combinaties moeten proeven rijden op het niveau van de lager geklasserde combinaties. Eigenlijk zou een ieder zijn eigen proeven moeten rijden en met die uitkomst (scores), zou de jury de plaatsingen moeten opmaken.
),Of je reed met een jong onervaren paard. , en dan de lintjesg**len niet te vergeten.
Maar wat ik bedoel is dat -zeker mensen zoals ik- waarbij hun eerste wedstrijd samenviel met de start van het nieuwe levelsysteem, toch bijna allemaal L5 zijn gestart. Als je het qua spektakel bekijkt is L5 idd geen leuk level om naar te kijken. Maar goed, zelfs kijken naar pleasure L1 kan me niet bekoren. (En das persoonlijk eej
. Ik ben géén wedstrijdruiter, ik ben echter wel van het 'laag beginnen, hoog eindigen'. Alleen ik wil NIET in de L5 starten omdat, sorry, ik me hier gewoon te goed voor voel. Stap en draf vind ik gewoon geen uitdaging en daardoor verschijn ik niet in de wedstrijdbak. Kun je zeggen, joh, dan begin je toch in de L4? Nee, want mijn doel is van laag naar hoog.
.