[WN] Cap op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:30

of een hele lange neus....

Romkabouter

Re: Cap op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:37

Anya schreef:
Of een rood neusje.
wat is er mis met een rood neusje >;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:40

Rom, jij hebt een waanzinnig mooie neus. Mooi kort ook :j

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:44

whahahahahaha _O- _O-

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:47

Citaat:
En de WRAN heeft geen monopoliepositie hoor.
PeterV Dan heb ik een vraag. Mensen met geen quarter dus een tinker of fjord enz. die kunnen wel ergens anders terecht? En dan bedoel ik als ze niet bij de wran willen vanwege nu de capverplichting?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:54

Bij de PRAB in Belgie. Misschien is een soortgelijke vereniging ook een idee voor NL? Bij de PRAB hebben ze ook een pay-back systeem. Dus helemaal interessant! En geen Level 1 tm 5.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:56

Je kunt terecht bij de EWU yoni. En voor reining bij de drha en als je geluk hebt en je paard voldoet aan de voorwaarden ook bij de DSBA.

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:18

Dank je wel Anya. Ik ga daar wel eens even rondkijken enzo. (hoop dan toch wel ooit die quarter in mijn bezit te hebben maar als ik bijv. met een halve eindig moet ik dus wat :o )

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:38

Anya schreef:
Op één of andere manier moet ik nu i.p.v. aan Heintje aan Ben Cramer denken.. Géén idee waarom. Misschien heeft die ook wel een cap op ;) Of een rood neusje.

Ach ach Anya, euh ik moet denken aan zo’n twee jaar geleden lieverd!
Had jij de WRAN van deze ellende niet kunnen redden dan?

Waarom stond je er toen niet? Waarom heb jij je uit het veld laten slaan door die VET aanhangers.

Kom maar op met die lange neuzen, dan ga ik daar ik nog even over los, ’t is toch recessie tijd, dus wat maakt het ook uit toch. Kom maar mehlika, kan ik ook is mijn verhaal kwijt over lange neuzen.

Yoni1, antwoordt op jou vraag is, die kunnen en blijven gewoon bij de WRAN hun dingen doen, en zolang ik daar voorzitter ben, jawel met cap, tot de L3 dus. De definitie die verzonnen is dit voor dit level door de eerste aanhangers van de toenmalige regelgeving commissie, die het daar toen ook volledig eens mee waren, maakt het ernaar, niks mis mee dus. De term beginners ligt vast binnen een uitsprak van de hoge raad, wij als bestuur kunnen daar niks meer aan veranderen. Sorry maar ik heb dit echt niet verzonnen, eveneens dit de regelgeving commissie van toen niet heeft kunnen doen, ’t is een samenloop van omstandigheden.

Vr Gr Peter Vet

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:42

Misschien omdat jij gewoon een nare man bent Peter. En omdat ik wel genoeg had van die vorm van besturen. Maar ik heb het hele archief bewaard. Met alle mailtjes die je me gestuurd hebt over anderen. Anderen die in jouw ogen nooit deugen. Maar die je wel gebruikt als het jou zo uitkomt. Bij die anderen zijn het weer anderen die niet deugen.

Kijk ik heb mijn mond gehouden in het openbaar en op bokt, ik heb alleen gereageerd op die dingen die gewoon echt niet kloppen, zoals dat nergens op slaande verzekeringsverhaal.

En je mag mij voor alles uitmaken op bokt hoor. De mensen waar het echt om gaat weten beter.

Maar beloofd is beloofd. Dat archief blijft gewoon mijn archief. Dus laten we niet gaan dreigen. Maar aan de andere kant, doe maar wel. Dan wordt het anderen ook duidelijk wat voor persoon je eigenlijk echt bent.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:13

Anya schreef:
Misschien omdat jij gewoon een nare man bent Peter. En omdat ik wel genoeg had van die vorm van besturen. Maar ik heb het hele archief bewaard. Met alle mailtjes die je me gestuurd hebt over anderen. Anderen die in jouw ogen nooit deugen. Maar die je wel gebruikt als het jou zo uitkomt. Bij die anderen zijn het weer anderen die niet deugen.

Kijk ik heb mijn mond gehouden in het openbaar en op bokt, ik heb alleen gereageerd op die dingen die gewoon echt niet kloppen, zoals dat nergens op slaande verzekeringsverhaal.

En je mag mij voor alles uitmaken op bokt hoor. De mensen waar het echt om gaat weten beter.

Maar beloofd is beloofd. Dat archief blijft gewoon mijn archief. Dus laten we niet gaan dreigen. Maar aan de andere kant, doe maar wel. Dan wordt het anderen ook duidelijk wat voor persoon je eigenlijk echt bent.

Ohw dat zal best Anya, dit soort van mailtjes hebben wij over en weer van elkaar, dus ’t zal mijn een worst zijn wie uiteindelijk de nare is.
Het feit blijft dat jij de WRAN kon behoeden voor, ach, hoe zegmaar het slecht nu bij de WRAN gaat, is een feit.

Ik heb er nog thans veel lol in, maar mijn signaal is alleen maar, wie het beter kan en wil doen, roept u maar, dan kom ik mijn hamer in een strikje brengen met een doosje chocolade.

De WRAN is het mijn niet waard dat deze vereniging door andere zaken dan die op inhoud getoetst kunnen worden, dus een slechte naam krijgt. Dat wij hierna het één en ander op betrekking nog een discussie gaan voeren, make, may, day.

Vr Gr peter Vet

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:02

ach jochie toch :(:)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:07

Maar ik heb mezelf maar even gemeld bij een mod.
Dan kan ik een ow krijgen voor een persoonlijke aanval.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:13

Anya schreef:
Maar ik heb mezelf maar even gemeld bij een mod.
Dan kan ik een ow krijgen voor een persoonlijke aanval.

Ach Anya eigenlijk ben jij te goed voor deze wereld, maar mod die deze melding heeft ontvangen, ik ervaar het niet als een persoonlijke aanval, dan had u immers al eerder een OW kunnen geven, dus ik vind ook dat Anya geen OW hier voor hoeft te ontvangen.

Ja meissie, morgen maar weer verder dan, nachtje slapen, nieuwe inspiratie op doen, het is mij goed hoor.
Voorts wij slapen gaan, bedenk dat er misschien meer is dan Bokt.
Laat het je niet beheersen, maar ga er mee om.
Relativeer doem of dogmatische stellingen maar neem deze wel mee, en stel gewoon is een vraag via de juiste weg aan de WRAN. Misschien krijg je dan een antwoordt te pakken voor je meegaat in iets wat er niet is of bestaat. Na twee jaar meelezen, ja, ik ben het gewoon zat.
Heb inmiddels zoveel stupide teksten voorbij zien komen in deze jaren, dat ik er gewoon geen zin meer aan heb, dat het een eigen leven gaan leiden.
Ben bereid mijn positie daarvoor op te offeren, geloof me, nu ik deze omslag heb kunnen maken, het voelt alsof ik ben bevrijd.
Nou wat rest ons hierna, een voorzitter te benoemen die iets ander kan verzinnen dan BV lady reinig?
Jeetje zeg. 60jr emancipatie in Nederland en over deze ontwikkeling hoor ik Bokt niet over!

Een voorzitter die een jeugd ruiter uit kaffert, lees ik ook maar een paar pagina’s over op dit forum, ongelooflijk een schande ten top.

Kan nog wel een aantal zaken aanhalen hoor, maar dat doet er niet toe, De WRAN WRAN WRAN WRAN, ongelooflijk, het doet er niet toe, moeder verenigen roolboeken, ja dat is het hoor!

Na deze avond zal ik weer gehoor geven aan de belofte die ik op de ALV deed, dus wij spreken elkaar over kleine twee jaar, gewoon om te toetsen welke namen er hangen aan waar het fout is gegaan.

Graag sluit ik af met de woorden die ik las bij mijn aantreden over het toekomstig beleid, een sterke voorzitter gezocht, hem staat een hell off a job te wachten, wie zeg het maar, de WRAN kan je zo van mijn krijgen.
De helll off a job heeft helaas te persoonlijke vormen aangenomen het is iets wat niks meer te maken heeft met de WRAN.
Het is mijn om het even tenslotte communiceer ik normaal met mijn vrouw, ja hoor zij mag en kan gewoon haar eigen mening hebben, terwijl dit ook iets ongewoons is binnen de sport waar de haantjes, waar jullie het wel is over hebben, er vrij mee uit gaan.

Anders om ervaar ik het ook wel, maar daar wil ik niet teveel over spreken, zo’n man regelt zijn eigen boontje toch wel?

Als na dit weekeinde niemand zich ervoor melden zal, verteld dit uiteindelijk meer over de dogmatiserende dan over mijn.
Thans hoop ik toch op een sterk persoon die deze mooie vereniging kan voortzetten.
Nogmaals u krijgt er een hele mooie begroting bij, terwijl u ook leiding mag gaan geven aan de vereniging die het meeste aan haa leden weet weg te geven.
Ontlast mijn van de zaken als KNHS, SRP, Opleidingen, en weet ik veel niet wat deze functie met zich meebrengt in deze bizarre ontwikkeling fase van de sport, neem het over van mij, ik zal nederig zijn voor uw lef.

Groetjes Peter Vet

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 03:05

ik zal hier even een voorbeeld geven van wat je van vallen kunt krijgen

Een vriendin van mij was aan het buitenrijden met haar paard en had een cap op. het paard schrok en ging ervandoor zij landde op de grond na een tijdje met zon snelheid dat ze letterlijk over de grond doorschoot. zij is in coma afgevoerd. Ik heb haar cap later gezien en waar het normaal een dikke cap is was nu alles weggeschaafd en kon je er doorheen kijken. Als zij die cap niet had gedragen had zij het niet overleefd. ze heeft nog maanden moeten revalideren en ze stapt niet meer haar paard op.

DIt is natuurlijk een dergelijk verhaal dat velen wel es gehoord hebben. maar zij had een hele brave merrie. DIt kan met ieder paard gebeuren

Alsjeblieft mensen zet een cap op. dit wil je niet bij jou hebben gebeuren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:49

Buiten het patriarchaal paladeren viel me onderstaand op.
Dat moet de L3 mensen toch deugd doen ;)
PeterV schreef:
Yoni1, antwoordt op jou vraag is, die kunnen en blijven gewoon bij de WRAN hun dingen doen, en zolang ik daar voorzitter ben, jawel met cap, tot de L3 dus.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:53

@pandour,Je mist het punt.
Het gaat er niet om of die cap nou veiliger is of niet.
Het gaat erover hoe die capregel tot stand gekomen is.

By the way,die cap bied over het algemeen alleen schijnveiligheid,i.m.o.
Maar als mensen een cap op willen moet je ze dat niet verbieden en vice versa.

petertje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:45

Met enige verbazing neem ik kennis van het 'moddergooien'.

Nederland is gelukkig een democratie. Een vereniging in het bijzonder. De ALV stemt op de door een bestuur aangebrachte voorstellen. Als de ALV deze niet correct vind komen ze er gewoon niet. Het is de 'dood in de pot' voor de paardensport dat mensen denken op een uiterst onprofessionele wijze te moeten communiceren op Bokt.

Er is een democratische weg:

1. je brengt in de ALV met een aantal anderen een ander voorstel in;
2. je zorgt zelf voor draagvlak, om het bestuursvoorstel weg te stemmen of je eigen voorstel te laten kiezen;
3. je zorgt zelf voor voldoende deelnemers aan de vergadering;
4. of nog sterker je stelt je zelf beschikbaar voor (vrijwillige) bestuursfuncties en zet je in voor het algemene doel.

En als je het dan verliest, gedraag je je professioneel en je stelt je sportief op. Smijten met modder is kleurloos, goedkoop en getuigd van weinig of geen fatsoen en een lage moraal.

Over het verzekeringsverhaal zou ik me geen ideeën in de hoofd halen. Verzekeraars, ook die van de ziektekosten, grijpen tegenwoordig iedere kans aan op een accommodatiehouder, eigenaar paard, etc. aansprakelijk te stellen. Recent een schade bij een andere manege: hersenkneuzing met opname ziekenhuis, eigen paard, geen optimale bodem, alle medische kosten verhaald door ziektekosten verzekeraar op manegehouder. Dit kan je thuis in de bak net zo snel gebeuren. Zelfs in een zaak van een braaf paard, ervaren ruiter, schade voor 70% naar eigenaar paard. In onze buitenbak capje op, anders weg wezen!

Recentelijk nog een ongeluk met een bekende paardensporter. Ervarne paard schrikt en geen cap op. Weken in het ziekenhuis, maanden niet paardrijden en met een grote metalen beugel op het hoofd/nek, jaar een nekkraag, nog steeds last. Vooral lekker zonder cap blijven rijden.

Sta in deze volledig achter de democratisch gekozen Peter de Vet!

Moderator: slotje erop, dit dient de paardensport niet (meer).

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:35

Moderatoropmerking:
Hier gaat inderdaad voor zolang een slotje op.

beriberi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:15

PeterV schreef:
Het is mijn om het even tenslotte communiceer ik normaal met mijn vrouw, ja hoor zij mag en kan gewoon haar eigen mening hebben, terwijl dit ook iets ongewoons is binnen de sport waar de haantjes, waar jullie het wel is over hebben, er vrij mee uit gaan.
Groetjes Peter Vet

tuurlijk mag zij der eigen mening hebben, thuis heb je niks te vertellen,dan verloopt de communicatie een richting op.
Van Vrouw naar Man.
Dan probeer je het maar te krijgen op de wran-club en op bokt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:47

laten we op houden met modder te gooien!
het topic ging over wel of geen cap dragen en ook al heb ik een t...ng hekel aan dat ding, het zal zeker zorgen voor meer bescherming als helemaal niks

helaas is het zo dat voor het grootste gedeelte van de paardensport zo'n onding nu eenmaal verplicht is, dus zo vreemd is het nog niet dat het bij de western ruiters bij de beginners ook verplicht is geworden
om nu de Amerikanen als voorbeeld te nemen, waar ze geen capverplichting hebben, vind ik ook niet echt logisch
ik ben altijd voor vrijheid van hoed of cap geweest voor alle ruiters of dat nu beginners of gevorderden zijn(met bv jong paard of lastig geval)

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:57

[quoteJa meissie, morgen maar weer verder dan, nachtje slapen][/quote]

peter, dit heb je mij 'n keer geflikt en nu doe je het bij anya ook, houd toch eens op met kleinerend te doen tegen vrouwen die iets meer zien en door hebben dan jou lief is. :(
Over het hele cap verhaal ben ik allang met jou uitgepraat en dat weet je.
Vriendelijke woorden van jou... daar ben ik al helemaal niet meer op gesteld, goed jij bent de voorzitter van een vereniging, daar heb ik me bij neer gelegd en ik wil geen deel meer uitmaken van deze vereniging dus heb ik mijn lering daar uit getrokken, en mijn lidmaatschap aan de hoogste wilg gehangen.
doe wat je wil, en zeg wat je wil, het zal mij een ( hema ) worst zijn, maar zodra jij vrouwen gaat kleineren in een topic en ze als onnozele gaat behandelen zegt dat meer over jou dan over mij en de rest van de vrouwen die tegen jou en je beslissing in opstand komen.
ik zou zeggen trek ook eens lering uit je eigen onkunde en ga eens een toontje lager zingen en vooral luister ook eens naar de mensen die niet je hielen lopen te likken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:31

Hear
Hear
Op 2 regels want, one-liners mogen niet ;)

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:00

piggeljay, je zal gelijk hebben gehad als er niet, herhaal, herhaal, herhaaldelijk ik wil, ik wil, ik wil jullie doen laten geloven dat het gelogen is. Beticht een ander niet op een openbaar forum wat iemand zelf bijv, niet laten kan.

Het enige waar ik van baal is dat mensen hier meningen geven op basis van horen zeggen.

Heb dit vandaag ook proberen uit te leggen in een PB aan quarterH, die eindelijk gewoon is gericht aangeeft wat zij vind van de WRAN, die hij of zij toch echt allemaal van horen zeggen heeft.

Het betrekkingsniveau begint boven het belang van de WRAN een danig hoogtij te vieren, dat ten kosten kan gaan van de inhoud. Als de betrekking die je met een persoon hebt of heeft gehad, de vereniging een last gaan bezorgen, moeten er uiteindelijk maatregelen getroffen worden. Dit had al gekund op de laatst gehouden ALV. Ironisch genoeg heb ik daar de vereniging niet laten stikken, niemand was er die de hamer wilde hebben, dus resten mij te blijven zitten.

Zo tussen de regels doorlezende dit topic dacht ik, nou kom maar op alle op betrekkingsniveau gedoemde weldoeners, neem de WRAN, pak aan dan, succes ermee.

Heb de overtuiging dat er op inhoud een mooie basis klaar ligt, die je wel moet snappen, want zware beslissingen staan er aan te komen voor de hippische sport. Vandaar er wel iemand komen moet met sterke schouders, en heelveel energie om te kunnen behappen wat je dan moet snappen.

De WRAN is een vereniging die opgericht is om de sport in al haar verzetten te willen verbreden en daarbij open staat wat maakt dat alle rassen bij ons rijden kunnen, dit omdat het statuut een duidelijke verwijzing maakt om een RUITER vereniging te willen zijn. Het is misschien omdat de WRAN zich niet verschuilen kan achter andere regelboeken, en dat daarom nationaal beleid dat er toch echt gaat aankomen voor de hippische sport, dat deze vereniging daar toch wat meer mee bezig is dan de andere, als er zijn, ras en discipline verenigingen. Daar komt nog bij dat het instituut de WRAN in basis iets aan kan bieden, waar het hele hippische sport verhaal mee te maken gaat krijgen.

Opleidingen, dit ook breed in alle verzetten.

In gezet beleid uit 2004 en 2005 onderleiding van voorzitter Jan Trel, was de basis voor hoe het nu is. Dat uiteindelijk het toen al in ontwikkeling zijnde level systeem ons de tools zal bieden voor de breed gedragen ontwikkelingen die binnen de hippische sector zal plaats vinden, was misschien toen nog niet verzonnen, dit toets ik aan het feit dat ik het van Jan Trel overnam, 2006, maar wel in 2007 geconfronteerd werd met kamer vragen aan Minister Verbrug die ook gingen over onze hippische sport. Ik dacht toen de tijd nog als deze kamer vrager een meerderheid krijgt, pff kan het zomaar gebeurd zijn met ONZE sport.

Gelukkig was het Minister Verburg zelf die de sector de kans gaf naar aanleiding van al die vragen 3 jaar de tijd gaf om zich zelf te reguleren, met een plan van aanpak te komen, god zij dank dacht ik, werk aan de winkel voor de WRAN. Met name voor dat zinnetje in de brief van 2007, of Minister Verburg ook niet vond dat het toch raar is dat je zomaar zonder kennis plaats kan nemen op een paarden rug, of de mening ook deelde dat hiervoor voor de gehele sector opleidingen moesten komen.

Inmiddels heeft de WRAN hierop in weten te spelen, wat kon, regelgeving commissie als nog dank daarvoor. Instroom in stap en draf, later een galop erbij, om te groeien naar die elementen, zaken te kunnen vragen aan een paard waar je in basis toch wel een beetje zegmaar voor moet kunnen zitten. Ik denk wel is als dit systeem er al tien jaar voor de hele hippische sport geweest zal zijn dat deze vragen misschien niet eens gesteld zouden zijn in de kamer, het laat zich rade dus waardoor deze zo gesteld is.

Beleid uit 2004 en 2005 maakte het voor dit thans nog zittende bestuur het mogelijk, hier wat op te verzinnen, ook inhoud aan te geven, dit terwijl de sector nog een jaar te gaan heeft, binnen het gestelde veel omvattende wat onder het zelfregulieren valt. Als kroon op het werk zie ik nog steeds de afdekking van het systeem van de WRAN bij een grote verzekeraar, dit maakte de WRAN past echt een instituut, deze vereniging kan het zelf, op eigen kracht.

Ondanks dit ben ik er een voorstander van dat de WRAN in de FNW blijft zitten, zodat eventueel andere verenigingen dan de WRAN, geen antwoorden heeft op die ontwikkelingen die het ernaar maken onder welke omstandigheden je de sport beoefenen mag.

De soms ten overvloede laag dunkende meningen over de WRAN staan mijn dus vooral niet aan omdat deze vereniging wel klaar is met haar huiswerk hoor.

Maar nogmaals als dit laag dunkende door mijn als persoon komt, wil ik graag alle andere bestuurders en commissie leden beschermen, voor dit mooi weggezette werk, omdat de naam WRAN mijn inziens geen laag dunkende ondertoon verdiend.

Maar ik wil wel dat er iemand komt, die durft te beuken, als een wals te werk gaat, niet per definitie vrienden met deze functie wil maken, (als je bokt zo leest ben ik daar aardig in geslaagd toch?) om misschien na mij de opvolgende kop van jut te willen zijn, want geloof me, er komen nog veel meer in populaire maatregelen aan, dan alleen maar het dragen van een cap.

Maar dan kan je altijd nog WRAN starten, en als je kan zien laten dat je een vaardige ruiter bent en dat ook zo onderhoud de hoed op mag. En ja ik kan er uiteindelijk ook niks aan doen dat het zo zal gaan als in de dressuur sport, waar de Z, en ZZ ruiters ook een hoed mogen dragen, waar weer ironisch genoeg de levenslange ruiters van de L en M een probleem mee hebben. Dan denk ik, ga gewoon je best doen, dan kom je ook in de Z. Maar ja, eer dat je dan pas weer een lintje kan scoren, zal een gegeven probleem kunnen zijn, of krap ik nu teveel aan de korst?

Dus weet je, een ander op deze post, moet toch toehoorders kunnen vinden om het hier boven geschreven en bereikte doel, 6 jarig beleid, van tafel te vegen. Schroom er niet voor, ik wilde dat ik het verzonnen had, het was meer regel dan maat, nieuw bestuur, okay wij gaan op nieuw beginnen.

Als ik nederig toch nog een advies mag geven dan, wacht er even mee tot de hippische reguleringsnorm vast staat.

Vr Gr Peter Vet

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:28

b*tchfight!B*tchfight
OT: ik heb laatst tijdens een strandrit met mijn bijna 5 jarige merrie die voor 't eerst op 't strand kwam een CAP gedragen. Ben ik nu geen slecht voorbeeld meer?

(Nee, geen baseballcap...)