[WN] Met een fries western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:59

Tja, Pien kan natuurlijk ook gewoon zelf een keer stoppen met reageren. Is volgens mij ook oud genoeg om dat zelf te kunnen bedenken, dus ik denk dat ze d'r zelf ook wel een soort van lol uithaalt om lekker nog ff door te gaan :D

Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. En eerlijk is eerlijk, er gebeurt tenminste weer eens wat op dit inmiddels toch behoorlijk stoffige en ingeslapen deel van het forum...

Je zal ook zien dat Pien zichzelf binnenkort een keer ergens introduceert en het gaat zoals in de tijd dat onze Blaze op kwam zetten. We hadden een grondige schurfthekel aan elkaar op bokt en kwamen elkaar live tegen. En verdomd, eigenlijk waren we best grappig... Jemig wat werd Bokt daar weer saai van...
:D

Maar nu ga ik m'n ponies pesten :wave:

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:04

paintless
jij ziet het verkeerd

door TS wordt gevraagd of ze western kan rijden met haar fries
en bijna iedereen zegt volmondig "JA, dat kan!" want je kunt met ieder paard western rijden
het is namelijk een manier van paardrijden, daar hebben wedstrijden geen bal mee te maken
of je met een fries op niveau wedstrijden kan rijden hangt helemaal af van het type fries , het karakter en het talent van de ruiter

pien verwerpt echter gelijk het idee dat een fries uberhaubt iets meer zou kunnen presteren als wat recreatie hobbelen
dat vinden een hoop heel kort door de bocht
volgens pien kun je op wedstrijd alleen wat bereiken als je een Quarter koopt
misschien kan zij alleen wat bereiken op wedstrijd met een Quarter en dan alleen op een Quarter show want meer heeft ze niet gezien van de westernsport en dat ook nog eens ruim 10 jaar geleden en dan hoofdzakelijk jeugdshows en dan nog specifieker heeft ze hoofdzakelijk hunter onderdelen gestart

de vraag is of ze wel zoveel weet van de sport zoals die nu is
zelf neemt ze daar namelijk niet aan deel en haar uitlatingen geven de indruk dat ze lang niet alles gezien heeft

iedereen mag een mening hebben maar als je zo intensief op bokt en western aanwezig bent en zovaak je mening spuit die maar van 1 kant bekeken wordt, krijg je dat mensen tegengas gaan geven

Paintless

Re: Met een fries western

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:15

oke.. spatter werpt weer ligt op de zaak.
ik zag het dan misschien verkeerd, want ik zag alleen een pienb die enorm aangevallen werd en zelfs haar grapjes werden bloedserieus genomen. zo kan ze zich dus wel van een andere kant laten zien, maar de mensen willen het niet zien. en dat is wat me irriteerd.
nu net is er ook een grapje van haar gekwoot en werd er serieus op in gegaan, wie ziet het nu zwart wit dan?

ik heb ook een paardje (wel een quarter trouwens) die ik nog pesten moet.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:16

kwoot blondt

Pienb schreef:
*persoonlijk vind ik een tinker ofzo ook niet uitzien maar toch zijn er veel die het doen....Gelukkig ben jij dan geen WRAN jury*ik zie niet veel verschil dan tussen tinker en fries... Dus waarom wel veel mettinkers maar een fries zou dan niet kunnen?
*ben blij dat ik wel nog een quarter van ee fries/tinker/fjord :-)
*Nou:
- beide veel te veel onidentificeerbaar haar aan de benen
- beide een te groot hoofd voor un lijf j-)
- beide veel knieactie

*Enige verschil: tinker hebben ook nog wit ipv alleen zwart toch? :-) Als je je al zo goed verdiept hebt in het ras zou je weten dat niet elke tinker bont is en niet elke tinker zwart/wit is
Dus zver zat ik er niet naast :-) :-) dus toch wel?

Volgens mij zijn dit toch echt opmerkingen die ik, en met mij vast vele anderen als beledigend opvatten. En ik heb niet eens een fries of een tinker :+
Daarbij wat hebben mede bokkers er aan om te weten wat Pien mooi en niet mooi vind? Volgens mij uit ze haar mening al genoeg zonder dit soort opmerkingen te maken.
Wat ik ook niet helemaal begrijp een aantal pagina`s terug schreef ze dit:

Sonja schreef:
Ik denk dat je liefde voor Quarters en "mindere voorkeur" voor andere rassen inmiddels wel duidelijk is :O

Pien:
ja dat dacht ik ook, snap ook niet waarom mensen het blijven aanvallen :-)

(smiley = grapje, niet te serieus nemen, teentjes even intrekken)

Om vervolgens in hetzelfde circeltje verder te gaan. Even ter duidelijk wat ik dus bedoel is dat we uit deze discussie zowiezo niet gaan komen. Maar hier zitten geen 'top' sporters en ik geloof dat dat naar de 1ste pagina al duidelijk gemaakt is. Wat ik wel vind is dat er iets meer sympathiek en respect voor het verschil in rassen mag worden opgebracht. Ja het kan zijn dat je een bepaald ras niet leuk vind maar waarom moet dat op deze manier van de daken geschreeuwd worden? dat kan toch imo een heel stuk subtieler.. Ik kan ook wel zeggen dat ik een fjord niet zo leuk vind. Maar waarom zou ik dat onderbouwen? dat vind toch niemand interesant?[/quote]

en dan is pienb zwart wit, dit bedoel ik... :n

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:39

Wow, je slaapt ff uit en en hebt heel wat gemist! :-)
Niels, paintless, bedankt voor de steun!

Verder is er natuurlijk weer heel veel waar ik op kan reageren ed maar dat wordt teveel.

Ik houd het kort:
Sonja, je hebt gelijk, volgens mij zijn we het ook allemaal redelijk met elkaar eens, heb ik ook al eens eerder geroepen.
Blond: jij snapt idd schijnbaar mijn humor (nog) niet.
Spetter: jouw conclusies over mijn ervaringen zijn niet juist. Die je die nav een paar foto'? Dan wil ik je best wel wat meer sturen hoor (het staat je ook vrij mijn showrecord op te vragen bij aqha of ik kan je ook wel een lijstje sturen, staan ook erg veel open punten/shows/all arounds op, toch leuk als je 14 bent) maar oed, daar ging het niet over maar wilde wel even foute info de wereld uithelpen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:39

Niels schreef:
dan heeft ze imo ook gelijk. Je ziet bijna nooit een ander paard dan een qpa bij de NRHA of NSBA.

Weer slechte voorbeelden.
NSBA is alleen voor qpa's en reining moet je een paard hebben wat er voor gebouwd en gefokt is. En inderdaad, dat is een reining gefokt qpa-tje. (En dus ook geen pleasure gefokt qpa-tje ;)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:55

Rom Hou nou eens op met dat opschrijven hoe paarden gefokt zijn! Door jou opmerking zie ik nu steeds een merrie en een hengst voor me die gedurende het gezamelijk uitvoeren van een reining proef een dekking doen....... :\

Ik ben wel compleet in verwarring gebracht door dit topic, nu weet ik dus echt niet meer wat ik kan verwachten van m'n paard..... Ik zit er over te denken om een praatgroepje op te richten (een soort van Sales-team) voor mensen die net als ik een Friese Kwarter hebben of zal ik eerst beginnen met een nieuw topic? Ik neem 'm al steeds mee naar Duitsland omdat het daar beter voor 'm schijnt te zijn maar doe ik daar wel goed aan? Allemaal dingen die nu door m'n hoofd (let wel; ik heb het niet over hersens....) spoken........

Anya Vergeet Roelie niet hè......

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:01

Pannenkoek schreef:
Rom Hou nou eens op met dat opschrijven hoe paarden gefokt zijn! Door jou opmerking zie ik nu steeds een merrie en een hengst voor me die gedurende het gezamelijk uitvoeren van een reining proef een dekking doen....... :\

Nieuwe vorm topsport? >;)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:18

Pienb schreef:
Spetter: jouw conclusies over mijn ervaringen zijn niet juist. Die je die nav een paar foto'? Dan wil ik je best wel wat meer sturen hoor (het staat je ook vrij mijn showrecord op te vragen bij aqha of ik kan je ook wel een lijstje sturen, staan ook erg veel open punten/shows/all arounds op, toch leuk als je 14 bent) maar oed, daar ging het niet over maar wilde wel even foute info de wereld uithelpen.

Het maakt mij niet uit wat voor een showrecord je hebt. En ik denk dat de meeste het niet echt belangrijk vinden.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:21

Rom..........alleen als het Q's, P's of A's zijn hè! Mag een combi daarvan dan eigenlijk ook nog? Of toch wel in combi met een Haf.....of wordt het dan sub-topsport?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:25

Pannenkoek schreef:
Rom..........alleen als het Q's, P's of A's zijn hè! Mag een combi daarvan dan eigenlijk ook nog? Of toch wel in combi met een Haf.....of wordt het dan sub-topsport?

:+
Ik zou het niet doen he, dan noemen ze hier broodfokker ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:29

Pannenkoek schreef:

Euh, het is nog geen 12 uur he :\

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:46

Meissielief: ik mag toch wel foutieve info rechtzetten zonder dat er meteen weer gedoe over komt?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:16

Woehaha Pannenkoek, mag ik in dat praatgroepje :j
lijk me best gezellig.

@Niels: dat was de bedoeling van mijn toelichting. Jij hebt een goede quarter en je doet het goed in de basissport. Net zoals een heleboel andere bokkers.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:29

Gaat lekker hier hè? :P

Het draait toch altijd weer uit op een welles-nietes discussie, dus dat voegt verder ook niets toe, alleen maar gebakkelei :j

Om terug te komen op de vraag van TS: met een Fries western? dan zeg ik: in de basissport: ja, kan. Maar in de topsport: nee, ga je niet redden.

En dat er altijd mensen zijn met tunnelvisie, oogkleppen en wat nog meer zijt dat hou je altijd. Probeer ook niet dit te veranderen, want dat lukt toch niet :n
De één houdt hier van, de ander daar van. De één heeft veel ambitie, de ander niet. Het maakt allemaal niet uit, ieder zijn eigen zou ik zeggen.
Maar probeer niet een ander jou mening op te dringen, want dan gaat het fout ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:52

Mayflower schreef:
Het draait toch altijd weer uit op een welles-nietes discussie, dus dat voegt verder ook niets toe, alleen maar gebakkelei :j

nietus :\

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:57

Huh? Gebakken ei? Toch wel een Fries ei hè........

Anya Maar jij hebt geen Friese Kwarter.......

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:10

Ja PK een Fries ei!......wellus! ^)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:17

zucht... nietus en liever een roerei.. late lunch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:20

Koppie mosterdsoep hier. Net mijn trekponnie verkloot met een heerlijke bosrit. Zal dus wel niks meer worden in de sport, maar je word er wel lekker bruin van :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:20

Pannenkoek schreef:
Huh? Gebakken ei? Toch wel een Fries ei hè........

Anya Maar jij hebt geen Friese Kwarter.......

ah nou .... zeur, pruillip, stamvoet. Toe nou.....????????
Ik heb een gelder. Twee. Das een heel oud ras. Net als een Fries.
En je kunt ze in vieren delen. Dan heb je quartjes :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:42

ik heb liever een limburgs eitje, een stuk of 2 ,dubbel gebakken , met wat spekjes en tomaat :9
uitjes mogen er ook nog bij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:42

Champignons erbij en ik rij ervoor om :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:53

je komt maar :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:55

Naar jou Spatter? Dat begint dan van Sonja uit verdacht veel op Endurance Topsport te lijken ;)