[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:56

Hahaha tape om een hoed vast te plakken.. Creatief!

Zo hebben jullie deze ooit gehoord?
Ben vandaag naar wat pensioenstallen wezen kijken voor een eigen paard. Bij 1 stal waar ik langs ben geweest gaf ik aan dat ik western wilde rijden en reining of een andere tak.
Zei ze; we willen hier geen western ruiters. Hebben we nooit gewilt en gaan we ook niet doen ook.
Alsof je 1 of ander uitschot ben wat niet goed genoeg is om tussen dressuur en springers te rijden.
We zijn toch allemaal paardenliefhebbers met hetzelfde virus? :s

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:59

wow weird..
Bovendien: dan hebben ze waarschijnlijk ook geen bakken met een reining bodem, kun je stoppen en spinnen ook wel vergeten..

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:02

Ja dat denk ik ook.. Ik wil er niet eens meer staan! Al hebben ze de beste bak haha

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:03

Gekkies.. ze zijn vast stiekem super jaloers!! :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:07

Oh das echt raar!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:07

Hahaha ja dat is het hedi!! Je hebt helemaal gelijk :D

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:43

Die afwijzing hebben wij ook al verschillende keren gekregen bij stallen waar geen western ruiters staan.
Enkele jaren gelden hebben wij, samen met onze trainster een winter in een kleine privé stalling gestaan en de eerste weken werden wij compleet genegeerd door de andere ruiters, enkel de eigenaars waren vriendelijk.

Na enkele weken merkte we dat sommige andere ruiters naar onze trainingen kwamen kijken en hadden ze het onderling erover dat onze paarden zo rustig waren en zo goed luisterde.
Na een zoveelste incident met het paard van een pensiongast waarbij onze trainster had geholpen begonnen sommige ruiters met ons te praten en advies te vragen aan onze trainster.
Enkele weken later is onze trainster begonnen met lessen om hen meer inzicht te geven in paarden psychologie.

Achteraf bleek dat vooral schrik voor het onbekende de drijfveer was achter hun aanvankelijke houding.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:21

Wel jammer als je zo genegeerd word als je op stal komt. Ik ben zelf van de gezelligheid, dus zou dat heel jammer vinden.
Daarom denk ik dat het goed zoeken is naar een stal die daar minder ‘moeilijk’ tegen aan kijkt en sneller een ander tak van paardensport accepteert.
We hebben allemaal dezelfde paardenliefde, so who cares..

Wel fijn dat ze achteraf er toch op terug kwamen en wat meer ‘open minded’ er in gaan staan..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:19

Ik heb het ook wel eens gehoord ja. Vooral "maar die rijden de bak kapot" 8)7
In een ongeschikte bak ga je toch al niet stoppen of spinnen, en welke andere oefeningen zouden bij westernpaarden wel de bak kapot maken en bij dressuurpaarden niet vraag ik me dan af.

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:32

Heb het ook wel eens gehad, toen er sprake was van onze volbloed om te scholen. " -O- Dan ga je hem en onze bak naar de knoppen rijden!!"
Het is een superpaard maar reiner worden zat er niet in hoor... :') Zoals warboel al zegt, als je stops en spins achterwege laat maken we volgens mij weinig 'stuk' hoor.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:38

Jaaa inderdaad. Vind ik ook dames.. Lijkt me stug dat je een bak kapot rijd, het is meer de style die ze niet aan spreekt denk ik dan.

Aggg als wij er maar van kunnen genieten. Dat is het belangrijkste!
Heb wat andere stallen een mail gestuurd :) zo blijven we iig lekker bezig haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:40

Kennisje van mij zocht met spoed een stal. Nu staat ze op een pensionstal met alleen maar dressuur en springruiters en zij heeft dus 2 westernpaarden. Toen werd ook gezegd dat ze de bak (Agterberg bodem) niet kapot mocht maken met spins en stops enzo. Ze staat er net een paar weken en er wordt nu al over haar gepraat....tis toch te triest voor woorden...

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:48

Eigenlijk als je er goed over nadenkt is dit te herleiden dat in veel gevallen voor mensen geld :
alles want anders is is eng.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:53

Ja inderdaad bellatrix.. Vind het zo belachelijk als je lekker in je eigen denkwijze blijft hangen en alles wat daarbuiten komt slecht is. Zou niks voor mij zijn zo'n stal, maarja als je even niks anders kan..
Daarom hou ik ook niet zo van dressuur ruiters, ze zijn niet allemaal zo, maar vind ze vaak behoorlijk arrogant en schijnheilig.
Maarja dat is de mens, heeft niks met dressuur of springen te maken denk ik :)

Klopt hobbyhorse. Lekker bekrompen zullen we maar zeggen

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:02

Hallo, mag ik ook met jullie mee praten?
Ben sinds februari aan het lessen bij de silver ranch en het gaat heel erg goed. Voornamelijk bezig met de basis van reining, maar afgelopen lesje voor t eerst een trail gereden. Dat was toch wel erg gaaf :j
Nu zit ik alleen in dubio. Ik vind het hartstikke leuk maar ik mis het hebben van een eigen paard. Heb ik altijd gehad en ik kan er moeilijk aan wennen op een managepaard. Dus het is wel de bedoeling om op redelijke korte termijn (binnen een jaar) een eigen paard te kopen. En tja, dan moet ik toch kiezen of ik verder ga met western of toch weer terug naar engels. Moeilijk moeilijk :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:04

Doe maar western. :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:10

Als je het aan ons vraagt zal het antwoord overal hetzelfde zijn: western! :j ;)

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:16

Doe mij maar western! Once you go western, you'll never go back 8-)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:21

Tess070 schreef:
Doe mij maar western! Once you go western, you'll never go back 8-)

Dit inderdaad :D

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:22

Hihi daar had ik ook wel op gerekend. Ik heb ook niet iemand nodig die me verteld wat voor paard ik moet kopen, dat komt vanzelf goed. Hoop ik. :))
Tot nu toe ben ik nog heel leuk aan het rondrijden bij SR.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:43

Bellatrix schreef:
Kennisje van mij zocht met spoed een stal. Nu staat ze op een pensionstal met alleen maar dressuur en springruiters en zij heeft dus 2 westernpaarden. Toen werd ook gezegd dat ze de bak (Agterberg bodem) niet kapot mocht maken met spins en stops enzo. Ze staat er net een paar weken en er wordt nu al over haar gepraat....tis toch te triest voor woorden...

Dat is echt zo flauw -O- Dat je westen rijdt betekend nog niet direct dat je reiner bent.
Kom je aan met je pleasure poown "ja niet de bak kapot maken met spins en stops he?"
Dat ze überhaupt al denken dat hun bak goed genoeg is voor spins en stops }>

En Sentido, western natuurlijk!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:28

Warboel schreef:
Dat is echt zo flauw -O- Dat je westen rijdt betekend nog niet direct dat je reiner bent.
Kom je aan met je pleasure poown "ja niet de bak kapot maken met spins en stops he?"
Dat ze überhaupt al denken dat hun bak goed genoeg is voor spins en stops }>

En Sentido, western natuurlijk!

Hahahaha :')

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:36

Raar is dat je zo met de rug wordt aangekeken als je iets anders doet dan de meerderheid.
Heb het bij het mennen ook al veel meegemaakt, maar dan wordt er meer gezegd van 'mijn paard is bang voor jou kar dus jij moet weg'. Echt bizar. Lijkt me ook niet leuk op zo'n stal te staan zeg.

Dat vind ik wel heerlijk aan het western, de paarden zijn zo lekker relaxed maar alle ruiters hebben ook zo'n attitude van daar moet hij maar tegen kunnen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:01

Ja raar is dat.
Hier op stal gaan alle disciplines gewoon samen door 1 deur, en rijden de dressuurruiters vaak zat bij ons in de westernbak. Andersom niet zo vaak, maar we hebben ook bijna alleen maar reiners op stal dus die willen niet trainen op die bodem...

Zo sta ik er ook in hoor, soms hebben we een beetje wapperend plastic op het erf en die dressuurruiters gaan er dan langs met hun paard van "hoooo rustig maar, het is goed, braaf paard" en ik denk altijd "moet 'ie maar tegen kunnen hoor, stel je niet zo aan" en dan lopen we onverstoord door :') Als je er zelf geen aandacht aan schenkt is het paard er vaak ook veel minder van onder de indruk is mijn ervaring.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:12

Dat is dan een stuk fijner geregeld!

Hahah ja ik ook.. Niet zo kinderachtig doen, gewoon langs lopen. Homo ;p
Is inderdaad een andere mentaliteit, i love it haha