[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alasse

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:19

Saai, idd! En helemaal niet moeilijk meer, zeker niet sinds ik ook ijslanders rij. Losse teugels en 5 gangen tov 3 is toch wel een groot verschil. :') Snap niet waarover dressuurruiters klagen. _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:40

Weer een nieuwe! :D Welkom!!
En ik heb ook 14 jaar dressuur/springen gereden...opeens was ik er klaar mee...

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:41

Ik heb nu wel veel minder spierpijn dan toen ik nog dressuur reed! :P
En ik heb ooit 2x op een ijslander van een kennis mogen rijden, ook heel leuk! tolt zit zaaaaalig. Telgang heb ik niet gedaan :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:31

Hedi woon je nu nog in Helmond?

Ik pas sinds eind vorig jaar bezig en sinds vorige week mijn eigen quarter

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:06

Ik heb maar 2 jaar ofzo Engels gereden, kan me er weinig van herinneren :P
Ook wel eens op een IJslander gereden bij stal Edda op Vlieland.

Wel raar hoor, deze week niet hoeven rijden! Denk steeds dat ik iets vergeten ben haha. Gisternacht had ik gedroomd dat ik Fritz binnen zou halen maar dat vergeten was :oo werd helemaal bezweet en in paniek wakker tot ik me bedacht dat hij lekker op vakantie is :D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:10

quibje: Ja ik woon er nog steeds :) Bij mijn ouders ook, nog steeds niet genoeg centjes voor een appartementje hihi. Maar alles heeft zo zijn voordelen, geen huishouden doen enzo :P
Ik lees dit topic al een tijdje mee, ik had ook gelezen over jouw zoektocht en je inmiddels eigen quarter! :D Super super! Wat een prachtige paarden. Oooooooit heb ik er misschien ook wel een ^^

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:44

M'n ouders vinden het super dat ik nu western rij maarja zij snappen niet dat ik niet in mn rijkbroek en mooie leren laarzen ga rijden.. Spijkerbroeken heb ik wel maar kan je met leren rijlaarzen ook gaan western rijden? Heb ze nu 5 maanden en helemaal zelf gespaard dus wil ze niet verkopen.. Heb ergens gelezen dat je laarzen beschadigen als je dan western rijd, maar ik heb geen idee dus dacht vraag hier wel even.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:50

Deze week komt mijn zadel set ook zwart, het heeft op een compacte haflinger gelegen van de zelfde stokmaat. dus het moet wel passen
als ik haar in outfit heb, maak ik natuurlijk snel een nieuwe foto :)[/quote]

Helaas is het zadel te groot, en zal ik nog op mijn aussie moeten blijven rijden
Gelukkig past die wel maar ik wil toch liever een westernzadel, in de toekomst als ze wat langer en breder word past die misschien wel. Ik hoop daar dan maar op..

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:51

Sunny: ik vind het niet zo fijn om met engelse rijlaarzen te rijden. Ik vind ze te stug zitten omdat ze zo hoog zijn :) dan kan ik mijn voeten niet goed naar buiten houden. Ik heb westernlaarzen en een spijkerbroek gekocht. Maar ik had ook niet het probleem dat mijn engelse laarzen pas nieuw en erg duur waren :) mijne waren al oud.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:33

Ja inderdaad.. Ik vond het ook nie lekker zitten en met mijn onhandigheid vlogen ze zelfs door de beugels heen.
Haha vraag me niet hoe het kan.. Maar je hoeft ze nog niet gelijk weg te doen toch?

Ik ga vanavond naar een stal in de buurt kijken. Kijken hoe de faciliteiten zijn, of het een goede bak is voor western rijden, hoe de mensen zijn en of er uberhaubt nog plek is! Ben benieuwd. Dit is alvast stap 1 voor een eigen paard!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:39

Ik rij nu op mn joppers, maar wil over een tijdje westernlaarzen kopen aan het eind van de zomer heb ik waarschijnlijk genoeg geld voor laarzen.

Ik hoef mn laarzen niet weg te doen alleen nu staan ze in de kast en vind het zo zonde..

Ga even rond kijken op internet, weet iemand nog leuke laarzen die niet te duur zijn?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:53

Je zou eens op de bokt markt kunnen kijken?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:54

Misschien marktplaats, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je ze eerst past :)
De mijne komen bij arthur's westernstore vandaan. Ze waren 200 euro. Ze zijn wel mega fijn! Er was ook een paar afgeprijst naar 130. Maar ik had ook niet zo heel veel keus aangezien ze toch tot de kuit komen en de mijne nogal plomp zijn :P

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:01

Op markplaats en bokt niks in mn maat gevonden, weet zelf geen westernstore in de buurt. Woon op Texel dus moet sowieso het eiland af om daar heen te gaan, zal wel even rondkijken of er een aantal dichtbij zijn en dan ga ik binnenkort even langs om laarzen te passen:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:35

Ga je bij Madepolder kijken Tess?

Ik vind "echte" westernlaarzen toch het lekkerst rijden. Ik heb 3 paar, 2 Ariats en nog 1 waar ik zo het merk even niet van weet maar ze gaan alle 3 al jaren mee en zien er nog super uit.
Mijn Ariat Fatbaby's komen van Westernpartners, moet je maar even googlen. Hun website is niet zo professioneel (veel spelfouten e.d.) maar het zijn super aardige mensen die echt hun best doen om mooie laarzen voor je te vinden! Via hun was een stuk goedkoper dan bij Arthur bijvoorbeeld. Ze halen ze uit Amerika dus verwacht niet dat je ze binnen 2 dagen in huis hebt maar daar zijn ze ook gewoon eerlijk in. Ik vind ze een aanrader in ieder geval!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:40

@ Warboel; Nee bij een stal hier in de buurt, vlakbij rotterdam. Is geen western stal helaas, maar er rijden wel western ruiters. Even kijken wat hun er van vinden. Madepolder wordt te ver heen en weer rijden voor mij. Zijn op zoek naar een ander huis in de buurt in Schiedam :)

Ga ik ook even kijken voor western laarzen!

@ Sunny; lastig voor texel inderdaad. kan je niets online bestellen? Is miss makkelijker
Laatst bijgewerkt door Cowgirl_K op 14-05-14 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:42

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:04

sunny, welke maat zoek je?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:11

Maat 39,5/ 40 :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:45

Die laarzen zijn duur zeg...mag ik wel een tijd voor sparen....

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:04

Mijn outfit voor de wedstrijd is trouwens nog niet compleet.
Ik zoek nog een hoed (misschien kan ik die het beste nieuw kopen ivm passen) en een showriem!
Is er misschien iemand die een mooie leren showriem (95cm) te koop heeft?

En nog een praktische vraag: een kennis plakt zijn hoed altijd met tape op zijn voorhoofd vast zodat hij niet afwaait, is daar niks beters op te bedenken? :P

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:10

Die laarzen uit de link zijn niet geschikt om te rijden. Staat ook in de omschrijving; walking heel.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:10

Haarlak doet ook een hoop om een hoed te laten zitten; maar vooral de juiste maat en pasvorm is belangrijk.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:15

Thanks gaucho, hoewel haarlak misschien een beetje zonde is van de hoed :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:23

Gaucho oh okee das balen haha.