Ook ik ben een trotse eigenaar geworden van een SPB merrie (1 jaar) . One Hot Dancing Queen. (van third hot step) Is er wel wat deelname met SPB op de paint wedstrijden? Ik ben nieuw in de paint wereld dus tips zijn altijd welkom!
Mac
Geplaatst: 21-04-16 10:58
Wat leuk dat dit topic weer nieuw leven heeft!
Ik weet het niet zo goed hoe de SPB deelname op dit moment is. In het verleden was het heel wisselend. Soms alleen in de bak, soms net zulke grote klasses als de regulars.
Dit is onze kudde - in actie :
Docs Pepsi Poco (bay overo merrie) Shane On U (SPB ruin) Bright Light Big City (sorrel overo merrie) Sheza Barbie Doll (sorrel overo merrie - met het witte hoofd)
American Paint Horse hengst Roepnaam : Yuri Officiële Naam: LC Tecum You Watch Me Vader: LG Tecumseh King Jack Moeder: Really Especial Jany Fokker: Leo Copinga
AustriaTrick
Geplaatst: 18-06-16 17:26
Queenie is gemeten op 1.41 3 weken geleden dus mevrouw groeit als kool! Welcome nieuwelingen! Prachtige paints!
Heeft iemand toevallig ook nog drang ( vooral de solids want die moeten echt even vertegenwoordigd worden! ) om naar het NK te gaan in september?
emil01
Geplaatst: 18-06-16 19:39
Ha, kom dit topic nu pas tegen. Sinds bijna 3 jaar een Solid paint palomino gefokt door Th. IJzerman, Cool Running Paints te Texel.
Heeft er hier iemand ook van veulen tot volgroeid opgevoed ben benieuwd naar jullie verhalen of je ook halter classe hebt gelopen als jaarling enzovoorts
Wil namelijk als Yuri volgend jaar 1 is halter classe proberen
tones
Geplaatst: 20-06-16 17:47
Hier een merrie die als jaarling totdat ze onder t zadel kwam mee is geweest naar halterclasses. Nu was zij altijd al erg cool in dr koppie, en het was ontzettend leuk om zo samen op te groeien, en ze is nooit vervelend geweest op shows.
De mijne is ook als jaarling bij me gekomen, maar ik heb haar als jong paard nooit geshowed. Die is pas als 3 jarige meegeweest. Ze had nogal een tik afgekregen van de reis en daarvan echt compleet te herstellen duurde een paar jaar. Werd elke keer weer verkouden ed. Maar mijn Quartermerrie is bij mij geboren, en zelfs die is maar 1 keer als jaarling meegeweest. Ik heb ze nooit echt in halterconditie staan als jong paard, en dat kost je toch wel plaatsingen.
Bedankt voor julie reactie ben beetje verhalen enzo aan zoeken heb helemaal zin om halter te lopen ga het eerst met een volwassene quarter doen even sfeer proeven en als m'n kleine er klaar voor is kan hij mee als hij dat accepteerd hihi heel toevallig hoor dat iemand z'n quarter aan bied zodat ik alvast kan oefenen:)
Hey hoe groot zijn jullie paints ik was gister bij Yuri die nu ongeveer 3 maanden is maar al vrij aan de maat is hihi fokker gokt dat hij tussen de 1.60 en 1.70 word
Ik heb allemaal ukkies . De kleinste is 1.47 en de grootste is 1.53. Dat ligt vaak aan de fokrichting. Reining/cutting gefokte Paints zijn meestal wat kleiner en de allround gefokte wat groter. De modern gefokte Paints worden qua maat wat dat betreft ook steeds extremer.
Zijn er hier ook paintjes die actief zijn in de sport
ElCid
Geplaatst: 06-07-16 15:09
Sweet Spot of Cash, Paint hengst, heb ik in New Mexico gekocht toen hij 3 maanden oud was, toen hij 15 maanden was heb ik hem opgehaald en zijn we samen ( met nog meer paarden en mensen ) naar Nederland gevlogen. Spot wordt zeer allround gebruikt van een simpele buitenrit tot werken met koeien en we rijden volgens de klassieke Californische stijl. Ik show hem zo nu en dan, vnl. trail, ranch riding maar vaak komt het er niet van omdat om de een of andere reden de show data altijd samen lijken te vallen met andere leuke dingen. Omdat ik hem nu alleen op bosal rijd is showen geen optie omdat hij als senior horse op bit gereden moet worden en die switch moet nog even wachten. Ik heb hem wel op bit gereden maar deze optoming bevalt beter en een spade bit schijnt voor hem de beste optie te zijn. Eind dit jaar gaan we de overstap maken naar de two rein en uiteindelijk naar "straight up in the bridle" op een spade bit. Spot heeft 3 kinderen en er is er eentje in de maak
Hij heeft een stokmaat van 155 cm, is gefokt als ranch horse, heeft zeer veel aanleg voor cutting ( ik wat minder ) en is een heerlijk paard in de omgang en om mee te werken.
oo die is stoer zeg wat een knappert zeg leuke foto's zo van punt 0 naar wat je nu bereikt heb gaaf om te lezen en te zien. mooie combinatie:) en wat spannend om em zo vanuit buitenland naar hier te halen echt gaaf