[WN] Waar moet het met de WRAN naar toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar moet het met de WRAN naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:31

Gewoon zoals het er staat.
De WRAN heeft helemaal geen plannen om zich aan te sluiten bij de KNHS.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:33

De federatie Knipoog (met daarin de WRAN)

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:33

Goed, gaat het proberen, niet gefokt gaan doen.

Stelling! Cap verplichting heeft niks te maken met rij hallen/maneges met veiligheidscertificaat, en heeft ook niks te maken met aan sluiten KNHS.

Peter
Laatst bijgewerkt door PeterV op 20-02-08 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:34

@LindyH: het is idd 'een' argument. Inhoeverre dat van de WRAN vandaan komt om van de KNHS blijft onduidelijk. Maar zo zijn er wel meer.
Hou voor ogen dat wat de Wran/KNHS vertelt één kant van het verhaal is.
Natuurlijk zal zeker de KNHS het zoveel mogelijk in haar voordeel uit laten komen, maar daarom hoef/moet je je er niet blind op staren.
Er is vooralsnog géén sprake van dat er een verplichte certificering voor rijhallen komt; niet Europees en niet landelijk !!
Sterker nog er zijn zelfs hallen (zoals de nieuwe bij Anya in de buurt) die zelf absoluut géén certificering wíllen, juist om niet vast te zitten aan onmogelijke regeltjes.
Zijn deze hallen dan dus bij voorbaat al onveilig?? Nee zeker niet, want de eigenaar weet donders goed dat hij verantwoordelijk én dus aansprakelijk is mocht er door zijn verwijtbaar nalaten iets gebeuren.
Wél is het aan te raden om bij zo een hal goed na te vragen hoe het met de verzekering zit, want verantwoordelijk én dus aansprakelijk zijn is één ding, maar je gelijk halen en krijgen een heel ander ding Haha!

Edit: leuk gevonden, zoek zo door Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:36

PeterV schreef:

Stelling! Cap verplichting heeft niks te maken met rij hallen/maneges met veiligheidscertificaat, en heeft ook niks te maken met aan sluiten KNHS.

Peter

Is het niet handiger om gewoon tijdens de ALV goede/complete informatie te geven dan nu weer een losse kreet op Bokt te smijten denk je?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:39

Sonja schreef:
Peter,
Is het niet handiger om gewoon tijdens de ALV goede/complete informatie te geven dan nu weer een losse kreet op Bokt te smijten denk je?

Op de ALV geven wij alle info Sonja, wij hopen alleen dat de leden wel met het juiste beeld komen waar het één en ander om te doen is. Ik vind wat ik nu doe zeker geen losse kreet.

Peter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:43

En jij denkt dat een losse flodder als dit bijdraagt aan de juiste beeldvorming van de leden?

Think again.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:46

@PeterV: vreemd om nu deze stelling ineens zo te poneren, want in eerdere topics/reacties is dit toch meermalen zo gezegd.
Ik snap dan ook niet dat je dit nu zo komt zeggen. Immers in de certificeringsregels staat toch duidelijk dat het dragen van een helm in een gecertificeerde manege verplicht is. En dat wedstrijden onder de vlag van de KNHS alleen in gecertificeerde hallen mag plaatsvinden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:48

Sonja schreef:
En jij denkt dat een losse flodder als dit bijdraagt aan de juiste beeldvorming van de leden?

Think again.

Ach, ik kan het toch proberen?
Ben altijd goed gemutst op mijn verjaardag.
Ik geef alleen aan dat de cap verplichting niks te maken heeft met het eventueel aansluiten bij de KNHS, of te maken heeft met het rijden op rij hallen/maneges met veiligheidscertificaat. En dit is geen losse flodder.

Peter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:54

En HIEROM kom je speciaal op je verjaardag even terug op Bokt? Wat heb je voor je verjaardag gehad? Naamsverandering in Heintje? Haha!

Gefeliciteerd met je verjaardag, en tot over 2 weken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:57

Ondanks je losse flodder toch gefeliciteerd Haha!

Tja proberen kun je het natuurlijk altijd, alleen trap IK er iig niet in Knipoog Maar ben dus wel benieuwd onder welke noemer je het dan gaat gooien Haha!
Gokje... verzekering ??

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:24

DubbelDun schreef:
Ondanks je losse flodder toch gefeliciteerd Haha!

Tja proberen kun je het natuurlijk altijd, alleen trap IK er iig niet in Knipoog Maar ben dus wel benieuwd onder welke noemer je het dan gaat gooien Haha!
Gokje... verzekering ??

Je opstelling alleen al, (alleen trap IK er iig niet in) en dat je benieuwd bent onder welk noemer het gegooid gaat worden, doet mijn alweer hoofd schudden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:26

PeterV schreef:

Peter

Een stelling is nog geen feit. Haha!

Het gaat er mij niet zo zeer om of het VHC-gedoe nu het doorslaggevende argument is of niet. Het feit dat het een argument is is al een slechte zaak, want het zou geen argument mogen zijn. Als het wel meevalt met het aantal beschikbare accomodaties, dan is het een ongeldig argument van de WRAN. Als het niet meevalt en het houden van wedstrijden inderdaad onmogelijk wordt, dan is de KNHS in overtreding.

Er zijn nog andere argumenten, zoals het dreigende opleggen van hogerhand en de beloften over het dragen van een hoed. Maar dit is allemaal zo vaag. Ik zou wel willen weten waar dit op gebaseerd is. Bestaat er een intentieverklaring o.i.d?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:32

LindyH schreef:
Een stelling is nog geen feit. Haha!

Het gaat er mij niet zo zeer om of het VHC-gedoe nu het doorslaggevende argument is of niet. Het feit dat het een argument is is al een slechte zaak, want het zou geen argument mogen zijn. Als het wel meevalt met het aantal beschikbare accomodaties, dan is het een ongeldig argument van de WRAN. Als het niet meevalt en het houden van wedstrijden inderdaad onmogelijk wordt, dan is de KNHS in overtreding.

Dan moet je de organisatoren mobiliseren of de rij hal en manege eigenaren, die zouden dit aan de kaak moeten stellen namelijk.

LindyH schreef:
Er zijn nog andere argumenten, zoals het dreigende opleggen van hogerhand en de beloften over het dragen van een hoed. Maar dit is allemaal zo vaag. Ik zou wel willen weten waar dit op gebaseerd is. Bestaat er een intentieverklaring o.i.d?

Maar dit is bij ons nog helemaal niet van toepassing, wij willen praten over een samenwerking thats all.

Peter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:39

PeterV schreef:
Je opstelling alleen al, (alleen trap IK er iig niet in) en dat je benieuwd bent onder welk noemer het gegooid gaat worden, doet mijn alweer hoofd schudden.
Hoofdschudden is goed voor het loshouden van de nek Haha! en ja ik blijf 'de luis in de pels' van die arme WRAN-voorzitter die wegens soms onbedoelde onduidelijkheden maar vraagtekens in het rond blijft gooien.

Maar ik wordt graag feitelijk weerglegd Haha! en hoor ook nog steeds graag wat dan wel de reden is. Met dien verstande dat mocht er aanleiding toe zijn dat je hier dus ook weer een weerwoord op gaat krijgen Clown

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:49

DubbelDun schreef:
Hoofdschudden is goed voor het loshouden van de nek Haha! en ja ik blijf 'de luis in de pels' van die arme WRAN-voorzitter die wegens soms onbedoelde onduidelijkheden maar vraagtekens in het rond blijft gooien.

Ach ja, laat mij dat dan maar doen, dan hebben de luizen straks ook wat om te vieren toch?
Eneuh, laat dat arme WRAN-voorzitter er maar af hoor, zover gaat het echt niet komen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:18

PeterV schreef:
LindyH schreef:

Maar dit is bij ons nog helemaal niet van toepassing, wij willen praten over een samenwerking thats all.

Peter

Ik trek sterk in twijfel of de NHS wil samenwerken, terwijl de WRAN wel een onafhankelijke organisatie blijft.
De NHS zal ernaar streven om de WRAN gewoon in te lijven, desnoods via de omweg van "samenwerking".
Beste Peter, neem een voorbeeld aan hen die jullie zijn voorgegeaan. Blijf zelfstandig!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:47

ikke schreef:
Dan ben je als ondernemer niet meer vrij in je doen en laten? Dan mag je als manege alleen een onderlinge wedstrijd organiseren als het de godheid NHS dat belieft? Juristen onder ons, welke wetten worden hier allemaal met voeten getreden?

Ja hoor, je bent vrij.

Het certificaat is namelijk geen wettelijke verplichting, dus je mag ook best onderlinge wedstrijden houden.
Alleen krijg je dan geen goedkeuring meer om een spring,- of dressuurwedstrijd te houden. Is een keuze, en die vrijheid heb je.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:54

Even een off-topic vraagje aan ikke:

Waarom laat je de K bij NHS weg? Ben je overtuigd republikein of vind je hen het predikaat 'koninklijk' niet waardig?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:27

LindyH schreef:
Even een off-topic vraagje aan ikke:

Waarom laat je de K bij NHS weg? Ben je overtuigd republikein of vind je hen het predikaat 'koninklijk' niet waardig?

Ik ben Oranjegezind, dus dat laatste..............

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:47

Romkabouter schreef:
Ja hoor, je bent vrij.

Het certificaat is namelijk geen wettelijke verplichting, dus je mag ook best onderlinge wedstrijden houden.
Alleen krijg je dan geen goedkeuring meer om een spring,- of dressuurwedstrijd te houden. Is een keuze, en die vrijheid heb je.

Maar als je als ondernemer dat veiligheidscertificaat WEL hebt? Mag je dan nog steeds naar eigen believen je wedstrijden organiseren, NAAST de officiële wedstrijden?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:58

Nee, alleen als die wedstrijden georganiseerd worden door KNHS erkende organisaties (inclusief jezelf dus)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:04

Romkabouter schreef:
Nee, alleen als die wedstrijden georganiseerd worden door KNHS erkende organisaties (inclusief jezelf dus)

En dus ben je als bedrijf met handen en voeten gebonden aan de nukken van een club die zich NHS noemt? Zelfs voor het organiseren van een onderlinge wedstrijd, zomaar voor de lol en om mensen de kans te geven ervaring op te doen, zonder alle rompslomp en verplichtingen van officieel starten?

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:21

DubbelDun schreef:
PeterV schreef:
Maar ik wordt graag feitelijk weerglegd Haha! en hoor ook nog steeds graag wat dan wel de reden is. Met dien verstande dat mocht er aanleiding toe zijn dat je hier dus ook weer een weerwoord op gaat krijgen Clown

Maar zou jij mij ook eens feitelijk kunnen uitleggen waarom jij blijkbaar zo begaan bent met de toekomst van de WRAN,terwijl jij zelf (naar mijn weten) niet eens lid bent.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:38

Nou, dat snap ik wel. Als de WRAN niet meedoet met de FNW, dan is de FNW een vrij waardeloos clubje geworden.

Of wil je dat liever van Peter zelf horen?