[WN] Wat gaat er mis????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Wat gaat er mis????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:13

Peter.. je kan ook 2 schermen openen op je pc... scheelt heel veel posten Knipoog of wil je je aantal opvijzelen Tong uitsteken

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:13

Nou,ik zou zeggen gewoon zo doorgaan ,komt vanzelf goed ,hé.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:14

Er is vantevoren bekend waar het inschrijfgeld heen gaat. En als je daar niet mee eens bent dat start toch gewoon niet!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:23

spatter schreef:
nouja zeg, peter toch!
ken die gast niet eens en dan nog..

ik was gewoon benieuwd hoe dat geregeld was, dat mag toch wel?
ik vind het ook niet verkeerd dat jij het opgepakt heb, alleen vreemd dat de quarterclub zoiets laat liggen

Nee, die Quarter club laat het niet leggen, en ik denk dat daar de pijn een beetje zit.
Ik begrijp de hele rel niet zo omtrent deze wedstrijd. Vorig jaar hebben wij hetzelfde gedaan en dit was een Painthorse club gerelateerde Wran show, geloof ik.
Dus ik vraag mijn af waar de opgang gebrachte discussie nou om gaat!
Laatst bijgewerkt door PeterV op 12-06-07 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:28

crazycactus schreef:
Peter.. je kan ook 2 schermen openen op je pc... scheelt heel veel posten Knipoog of wil je je aantal opvijzelen Tong uitsteken

Haha, inmiddels ben ik bij, heb alle pagina's gelezen.
Volgens mijn wil iemand anders dat dit topic een beetje wordt opgevijzeld.
Ik doe wel mee hoor, en dit gewoon als Peter, dus zal ik niet op andere inhoudelijke zaken als de H-punten e.d. ingaan. Dus dit kan een ouderwetse goedvetman topic worden, kom maar op.

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:30

Het is geen rel !!!!! Er worden gewoon wat vragen gesteld ,maar daar word wel een beetje erg hyper op gereageerd van mensen die dat soort dingen regelen en organiseren Koffie (of thee)!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:33

woldhoeve schreef:
Er is vantevoren bekend waar het inschrijfgeld heen gaat. En als je daar niet mee eens bent dat start toch gewoon niet!

Dat is ook helemaal waar

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:34

PeterV schreef:
Nee, die Quarter club laat het niet leggen !

het zijn toch geen kippetjes? ROFL
sorry wordt melig

de vraag blijft, hoe lossen we het op, hoe krijgen we meer westernruiters?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:41

Geen rel Magic27?
Wat saai nu weer.
Geen rel, geen batsdag... betekent dat ik gewoon aan het werk moet nu Scheve mond Haha!

Magic27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:44

Nee, het is niet altijd feest ...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:49

spatter schreef:
de vraag blijft, hoe lossen we het op, hoe krijgen we meer westernruiters?

Ik denk dat de WRAN dat antwoord deels al gegeven heeft door het nieuwe levelsysteem in te voeren, waardoor de toegankelijkheid (nog!) verder vergroot wordt.

Als WE het dan ook nog voor elkaar krijgen om volgend jaar een wat betere wedstrijdspreiding door het land heen aan te brengen, dan zetten we komend seizoen denk ik een goede pas voorwaarts.

Ik schrijf expres WE met grote letters, omdat WE ons daar ook allemaal voor in moeten zetten. Maar waar ik bv persoonlijk tegenaanloop is dat ik op een leuke locatie zit, waar een D-show gegeven kan worden in de zomermaanden. Goede binnen- en buitenbak, paar boxen en paddocks die gebruikt zouden kunnen worden, parkeerplaats genoeg, spuitplaats voor afspuiten en drinken pakken voor de paarden, ruime kantine met bar. MAAR... het capverhaal he.... Bij ons moet verplicht een cap gedragen worden... En dat mag ik wedstrijddeelnemers niet verplichten.
Is jammer, anders had Twente in ieder geval een D-wedstrijd erbij kunnen hebben, want mijn manege zou zoiets er best bij willen hebben. Staan erg welwillend tegenover western. Maar het capverhaal loslaten, zo ver krijg ik ze niet...

Voor Twente hoop ik dat de show in Lochem een vervolg krijgt volgend jaar, en ik kijk stiekum toch ook likkebaardend naar die locatie in Haaksbergen... dat zou toch ook een hele mooie zijn. Hoewel die ook "maar" 1 binnenbak hebben volgens mij, dus ook alleen beperkt toegelaten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:52

De lokatie in Haaksbergen is per gisteren geregeld. Chantal stelt de bak beschikbaar. Voor een wedstrijd. En voor een te organiseren jeugdclinic Haha!
(dit is een nieuwtje).

Er moeten alleen nog data gepland en de zaak moet georganiseerd worden. Daar wacht ik mee tot ik weer min of meer mobiel ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:59

Hé dat is fijn zeg! Super!!!
*mental note* patterns tekenen Tong uitsteken

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:05

kijk, dat is leuk!

we hebben hier 4 oefenwedstrijden gehad van de winter met alleen één binnenbak
er was wel een klein bakje om droog te staan maar die was te slecht om los te rijden en ook te vol trouwens
losrijden deden we dus buiten in een hele grote buitenbak

ik weet niet of het levelsysteem meer ruiters oplevert
ik vrees van niet
je krijgt er misschien wel ruiters bij maar er zullen er ook afvallen en veel amateur ruiters kunnen geen open meer starten dus die rubrieken zullen leger worden
en zoals ik al schreef, als er al niet eens shows zijn kun je ze ook niet starten

niet dat ik het weet, ik weet het namelijk ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:13

Waren dat WRAN-D wedstrijden, of onderlinge Spatter?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:24

tja, het werden oefenwedstrijden genoemd maar er kwamen wel WRAN juryleden jureren
wat nou precies het verschil is tussen een D-show en een oefenwedstrijd met WRAN juryleden, weet ik niet precies
hooguit dat er ruiters in klasses reden waar ze niet in thuis hoorden

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:34

Magic27 schreef:
Het is geen rel !!!!! Er worden gewoon wat vragen gesteld ,maar daar word wel een beetje erg hyper op gereageerd van mensen die dat soort dingen regelen en organiseren Koffie (of thee)!

Hyper mag je worden als vragen op een zeer suggestieve manier gesteld worden.
En zeker mag dit als het op een onsmakelijke manier zaken ter discussie gesteld gaat worden.
De discussie die je wilt openen is een regelrechte aanval op de ondernemer. Nu kan deze ondernemer wel wat hebben, dit komt omdat ik het western wereldje inmiddels wel ken.
Maar gek genoeg weet ik ook waarom ondernemers deze sport de rug toe hebben gekeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:48

*negeert verder geneuzel*

spatter schreef:
tja, het werden oefenwedstrijden genoemd maar er kwamen wel WRAN juryleden jureren
wat nou precies het verschil is tussen een D-show en een oefenwedstrijd met WRAN juryleden, weet ik niet precies
hooguit dat er ruiters in klasses reden waar ze niet in thuis hoorden

Een onderlinge wedstrijd kan iedereen houden, en dan kun je je eigen regels verzinnen. Bijvoorbeeld dat je met engels zadel ook mee mag doen, of dat iedereen bv een cap mag dragen. Maar dan heb je dus geen WRAN-wedstrijd. Dus hoef je je ook niet te houden aan de eisen die de WRAN stelt over accommodaties bijvoorbeeld. Dus als je een wilde wedstrijd wilt houden in een stoppelveld, dan mag dat, alleen de WRAN heeft daar dan niets mee te maken.
Er zijn regels onder welke voorwaarden een WRAN-erkend jurylid deze "wilde" wedstrijden mag jureren geloof ik, maar de preciese inhoud daarvan ken ik niet uit m'n hoofd.

Overigens vind ik ruiters in een klasse waarin ze niet thuishoren op geen enkele wedstrijd acceptabel. Zoooo kinderachtig om onder je niveau te starten en blij met je prijsje huiswaarts te keren. Zó ontzettend zielig...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:08

billykid schreef:
....graag wat reacties hoe het beter kan en moet! groetjes, Jan

Hoewel een enkeling in dit topic deze opmerkingen aangegrepen heeft om haar gal te spuien (en dat nog mening geven noemt ook Verward ) heb ik wel een idee om in kaart te brengen wat er bij de ruiters speelt;

Stel als FNW een wedstrijd evaluatieformulier op.
Het formulier uitreiken op wedstrijden of toegankelijk maken op de site zodat dit elektronisch afgehandeld kan worden.
Terugkoppelen aan de desbetreffende vereniging en/of organisatie.

Je kan er voor kiezen om startnummerhouders ook de mogelijkheid bieden om dit formulier te gebruiken om aan te geven waarom er niet op de desbetreffende wedstrijd gestart is. Het slagen van een dergelijk systeem hangt wel nauw samen met de vraagstelling en de opvolging van de verbeterpunten die uit de antwoorden komen.

Een vaak gelezen opmerking van deelnemers die niet komen is de te grote reisafstand (of reistijd). Een hulpmiddel bij het uitschrijven en toewijzen van wedstrijden kan een postcodekaart van Nederland zijn met daar in aangegeven de dichtheid van startnummerhouders, je kan dan in één oogopslag zien hoeveel potentiële deelnemers er in de omgeving zijn.

Met deze middelen heb je nog geen nieuwe kweekvijver maar iedereen die een beetje oplet en b.v. de WRAN-site leest weet dat daar hard aan gewerkt wordt en de volle aandacht krijgt.

O ja Magic27; ook ik ben sponsor van deze wedstrijd, sorry! Ik zal de volgende keer eerst aan jou toestemming vragen.......... Dus voor iedereen die het nog niet weet; de opbrengst van de verkochte foto's gaat geheel naar het Jeugdteam. Als je het daar niet mee eens bent dan moet je vooral geen foto's kopen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:02

Sonja schreef:
Er zijn regels onder welke voorwaarden een WRAN-erkend jurylid deze "wilde" wedstrijden mag jureren geloof ik, maar de preciese inhoud daarvan ken ik niet uit m'n hoofd.

Overigens vind ik ruiters in een klasse waarin ze niet thuishoren op geen enkele wedstrijd acceptabel. Zoooo kinderachtig om onder je niveau te starten en blij met je prijsje huiswaarts te keren. Zó ontzettend zielig...

volgens mij moet die oefenwedstrijd dan toch wel volgens de WRAN regels gereden worden, kun je alleen makkelijker met een niet kloppende accomodatie werken en wat extra dingen toepassen zoals engels tuig ofzo

met dat laatste ben ik het helemaal eens
ik snap de lol er ook niet van en zou de prijs niet eens willen hebben

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:09

Die postcodekaart kun je opvragen bij de WRAN Haha!

Want die hadden we al gemaakt vorig jaar.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:14

Anya Van WRAN-leden of startnummerhouders (daar zit nogal een verschil in........)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:15

en wat leer je daar uit?
ik bedoel, ik kan aan de wedstrijden en deelnemers zo ook wel zien waar de ruiters zitten

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:17

spatter schreef:
en wat leer je daar uit?
ik bedoel, ik kan aan de wedstrijden en deelnemers zo ook wel zien waar de ruiters zitten

Nou iedereen maar naar het Noorden verhuizen. Clown

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:23

WH nee, daar zitten er al zat!
iedereen naar het zuiden verhuizen Tong uitsteken

maar dat alles zegt nog niks
kijk, ik heb 2 startnummers maar wanneer kan ik die gebruiken?
ik start het liefst iedere maand een wedstrijd en kom daar over een jaar heen ook wel aan, alleen zijn de meeste wilde in de buurt
was er WRAN dan starte ik WRAN

en dan nog heb je mensen die een startnummer aanvragen voor één wedstrijd en mensen die tig keer starten
of mensen die op wedstrijd verschillende onderdelen starten en mensen die één rubriekje rijden