Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
madelief schreef:Mijn paard was 14 maanden toen hij zadel mak werd gemaakt.hij is daarna gedoseerd getraind, hij liep met17 maanden zijn eeste wedstrijd,en dat ging prima,dus wat is te vroeg beginnen!als je het maar met beleid doet!
vera schreef:Nu heb je het nog over geestelijke belasting, Iksi.....
Zij praat over lichamelijke belasting......
vera schreef:Nu heb je het nog over geestelijke belasting, Iksi.....
Yvonniej schreef:vera schreef:Nu heb je het nog over geestelijke belasting, Iksi.....
oke.
Laat jou kind op z'n 2e gelijk stofzuigen zodat hij op zijn 4e het hele huishouden kan doen. Leer hem wat tuinieren op zijn 6e
Dan kan ie vervolgens als hij 10 is stratenmaker worden
iski schreef:madelief schreef:Mijn paard was 14 maanden toen hij zadel mak werd gemaakt.hij is daarna gedoseerd getraind, hij liep met17 maanden zijn eeste wedstrijd,en dat ging prima,dus wat is te vroeg beginnen!als je het maar met beleid doet!
Tuurlijk, en wanneer jouw kind 2 is kan ie naar de kleutrerschool en op z'n 3e naar de basisschool en tegen de tijd dat ie 8 is naar de universiteit....als je het maar goed begeleid/doseert of niet dan? Kind zijn? ach, dat kan ie later wel als ie oud is...en uitrusten doet ie maar als ie dood is.....dan ligt ie toch al.
Want als dat geen grapje (niet erg grappig trouwens) is... 
. vikki schreef:@iski; wat versta jij onder 'spelen' met je paard... ? Ik denk nl. dat wij wel spelenderwijs met Clips bezig zijn gegaan, maar ik ben benieuwd hoe jij 'spelen met je paard' ziet.
ben ik weer met mijn vraag? In dit topic gaat het toch over het zadelmak maken met daaraan de leeftijd gekoppeld. Het moment supreme en niet over de voorbereidende fase. Ik kan mijn paard nog zo "spelender- parrelli-nh-achtige wijze voorbereiden het uiteindelijke bereiden zou ik dan niet eerder doen dan dat geldvretertje de leeftijd van 6 a 7 jaar heeft bereikt.
mehlika schreef:Het voorbereiden heeft alles te maken met het uiteindelijke zadelmak maken.
Maareh, jij berijdt? ze dus niet voor hun 6 a 7e?
Dan begrijp ik je profiel zeker niet...
mehlika schreef:Het voorbereiden heeft alles te maken met het uiteindelijke zadelmak maken.
Maareh, jij berijdt? ze dus niet voor hun 6 a 7e?
Dan begrijp ik je profiel zeker niet...
tja,kan een tikfout zijn en iets heel anders betekenen.... Waarom denk je dat er een vraagteken??? achterstaat? mehlika schreef:Er staat toch echt : bereidentja,kan een tikfout zijn en iets heel anders betekenen.... Waarom denk je dat er een vraagteken??? achterstaat?
Zijn eerste 5 minuten onder de “man” (vrouw dus eigenlijk) en hij heeft zich geweldig –en stoer- gedragen, helemaal super zo braaf als hij zijn rondjes stapte en draafde. Ik ben zo trots op mijn jonge mannetje. 
Citaat:geboren 09/06/2006
????????????? Wranglerbutt schreef:Citaat:geboren 09/06/2006
?????????????