[WN] Let op! aanvragen startnummers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:51

PeterV schreef:
Je wordt steeds handiger hè, en ja, het is en blijft opletten op boktGroetjes Peter

Nu nog weten hoe je met je pb-box moet omgaan,niet Pe?! Haha! OK dan!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:01

PeterV schreef:
Jessie, er komt geen Wran NK meer.

wat komt er dan wel?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:03

Jos schreef:
wat komt er dan wel?

Een Federatie NK misschien?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:06

maar dan zonder de Quarters. denk ik .
wat een gedoe allemaal zeg

roel en ik zijn wran lid
Roel is DRHA Lid
AQHA lid
NRHA lid
oja en ik ben paint lid

we nemen voor de paarden die we rijden allemaal een startnummer van 10 euro en we zien wel.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:15

Jos schreef:
wat komt er dan wel?

Ha,gelukkig dat je ook nog niet op de hoogte bent! Haha! OK dan! Dacht toch weer even heeeel dom te zijn,pffffffffff.............

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:36

Jos schreef:
wat een gedoe allemaal zeg

Je raakt er toch niet in de stress van hè Jos?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:41

PeterV schreef:
Je raakt er toch niet in de stress van hè Jos?

och man................die vlechtjes die staan al stijl rechtop, en straks gaan ze heel hard draaien Clown
Hyper!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:47

Jos schreef:
och man................die vlechtjes die staan al stijl rechtop, en straks gaan ze heel hard draaien Clown
Hyper!

Stap op je stippenpaard en je kunt freestyle Pippi Langkous doen! Tong uitsteken

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:18

Dance schreef:
Het volgende heb ik al gevonden.

"No exhibitor can be required to be a member of any club or association other than the ApHC in order to compete in any approved class or show."

dan is er nog een:

"Entry numbers must be assigned to horses, not exhibitors, and the exhibitors must display the correct number assigned for the horse being exhibited at ApHC-approved shows."

Verder nog dat je als lid van de ApHC niet geweigerd kan worden voor een approved ApHC show (ook jeugdleden niet die in open klasses willen starten overigens).

Betreffende de startnummers, die worden dus expliciet aan het paard toegwezen en niet aan de ruiter/ruiters die het paard op een en dezelfde show in verschillende onderdelen starten.

Voorbeeldje: No-pro, eigen paard doet mee aan de showmanship, zijn/haar trainer start dit paard in de reining. Paard heeft hetzelfde nummer toegekend voor deze approved show.

Verder ben ik even niet gekomen betreffende de fees. In dit regelboekje is het een beetje spitwerk.

Klopt: Ik weet dat het programma wat bij de startnummers hoort een manier heeft om 'achter de schermen' de gegevens weer bij het paard te voegen (op een nummer dus, zoals nodig voor de 'rassenshows'), maar hoe dat exact werkt weet ik niet helemaal.

Zo wie zo is het official handbook 2004 van de ApHC inderdaad redelijk spitwerk...Ik kan over de fees inderdaad niets anders vinden dan jij al schrijft.

Daarnaast trouwens ook niet over hoe veel onderdelen een paard per show zou mogen lopen (kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, heb het boekje even snel doorgelezen...)

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:37

PeterV"]
Tenfold schreef:
Het verminderen van administratiekosten bij wedstrijden is iets van nog moet blijken, er zijn (als ik de internetberichten zie) geen garanties of duidelijke afspraken over gemaakt.

Hummm, dus kan ik hieruit concluderen, dat de DRHA niet bereid is, om BV hun eigen office fee, iets te verlagen, zodat die tien euro, uiteindelijk niet kosten verhogend zal werken.
[/quote]
Als je wilt kun je dat concluderen, maar zo is mijn aangehaalde tekst niet bedoeld. Ik heb mijn tekst gebaseerd op een tekst van de site van de FNW, namelijk:

Er is een verzoek neergelegd bij de organisatoren van wedstrijden om de administratiekosten op wedstrijden te verlagen.
Hier is sprake van een verzoek, niet van harde afspraken. In de komende tijd zal dus nog moeten blijken hoe de diverse organisatie hiermee omgaan.

[quote="PeterV schreef:
als ik BV alleen maar DHRA/NRHA lid zou zijn, en ik wil ook straks starten op het Nederlands kampioen schap van de Federatie, of ik dan ook nog het nummer voor tien euro kan krijgen.

Zolang de DRHA nog steeds in het samenwerkingsverband van de FNW zit zou dat inderdaad voor 10 euro moeten kunnen. Het lijkt me dat o.a. afhangt van hoe met de tweespalt bij de in de FNW deelnemende organisaties om wordt gegaan. Dat is nou juist de vraag die ik eerder heb gesteld over deze ontwikkeling.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:41

En ik ben zeer nieuwsgierig of wat Dance beweert nog gevolgen heeft voor het startnummer verhaal. Het lijkt me logisch dat extra regelgeving binnen een bepaald land alleen kan bestaan als dat binnen de regels van de betreffende moederorganisaties past. Tegenstrijdigheden zouden niet moeten kunnen bestaan lijkt me....

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:51

@Suzanne: Niks over de fees gelezen in het regelboek, alleen over de afdracht aam de ApHC per entry. Maar ergens zijn er wel regeltjes voor.

Ook niks gevonden over hoeveel keer je met een paard mag starten, alleen over weanlings en paarden van 2 jaar.

Verder spitten of een e-mail er aan wagen. Ik heb genoeg over de wedstrijden, maar dat zit diep weg gestopt in een verhuisdoos die ergens onderop opgeslagen staat.

@Tenfold: Het probleem is die tegenstrijdigheden op te lossen, en dat is echt niet zo eenvoudig. In ieder geval zullen de QAP ruiters en de organisatoren/wedstrijdsecretariaat bij een zogenaamde approved show, zich aan de regels van het moederstamboek moeten houden. Wordt dit niet gedaan, wordt de show voor ongeldig verklaard.

Kun je misschien zeggen dat waar geen klagers zijn er ook geen rechters zijn. Maar ergens waag ik dat te betwijfelen.

Er moet door de NL-QAP besturen met de leden en met de FNW/KNHS een consensus worden gevonden, waarin de moederstamboeken kunnen meegaan.
De KNHS kan zich nu wel op dat standpunt stellen, dat ze niks te maken hebben met de stamboekverenigingen in de VS en we hier in NL zitten. Maar zo werkt dat nu gewoon niet.
Aan de andere kant van het water zullen de stamboekverenigingen waarschijnlijk voor alleen NL geen uitzonderingstoestand willen creeeren.
Eerlijk gezegd denk ik eerder dat bv de AQHA, het grootste stamboek ter wereld met meer dan 4 miljoen geregistreerde paarden en ik weet niet hoeveel leden op dit ogenblik, hierover niet eens in discussie wil gaan.

Persoonlijk vind ik dus wel dat één startnummer per paard voor het gehele jaar een prettige en juiste optie is. Voor zo'n paar nummers heb ik graag 10 euro over. Maar als combinatie op de manier zoals gaat ingevoerd worden, heb ik ook om andere redenen mijn twijfels, buiten dat het voor QAP's niet kan.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:54

Citaat:
PeterV schreef:
Tenfold schreef: Het verminderen van administratiekosten bij wedstrijden is iets van nog moet blijken, er zijn (als ik de internetberichten zie) geen garanties of duidelijke afspraken over gemaakt. Hummm, dus kan ik hieruit concluderen, dat de DRHA niet bereid is, om BV hun eigen office fee, iets te verlagen, zodat die tien euro, uiteindelijk niet kosten verhogend zal werken.

Citaat:
Als je wilt kun je dat concluderen, maar zo is mijn aangehaalde tekst niet bedoeld. Ik heb mijn tekst gebaseerd op een tekst van de site van de FNW, namelijk:

Citaat:
Er is een verzoek neergelegd bij de organisatoren van wedstrijden om de administratiekosten op wedstrijden te verlagen.
Hier is sprake van een verzoek, niet van harde afspraken. In de komende tijd zal dus nog moeten blijken hoe de diverse organisatie hiermee omgaan.

Ik denk dat wij het zelfde bedoelen. De DRHA ziet dus geen ruimte om hen office fee te verlagen, zodat dit bedrag ten goede zou kunnen komen voor het start nummer. Als dat wel het geval zou zijn, praten wij niet meer over een verhoging maar over een andere verdeling van dit geld.

Citaat:
PeterV schreef:
als ik BV alleen maar DHRA/NRHA lid zou zijn, en ik wil ook straks starten op het Nederlands kampioen schap van de Federatie, of ik dan ook nog het nummer voor tien euro kan krijgen.

Citaat:
Zolang de DRHA nog steeds in het samenwerkingsverband van de FNW zit zou dat inderdaad voor 10 euro moeten kunnen. Het lijkt me dat o.a. afhangt van hoe met de tweespalt bij de in de FNW deelnemende organisaties om wordt gegaan. Dat is nou juist de vraag die ik eerder heb gesteld over deze ontwikkeling.

Dit lijkt mijn nou niet logies. Dus dan zal je bij de DRHA toch het zelfde voordeel houden, als bij een vereniging die wel een concessie doet richting de federatie?

Groetjes Peter

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:18

PeterV schreef:
Ik denk dat wij het zelfde bedoelen. De DRHA ziet dus geen ruimte om hen office fee te verlagen, zodat dit bedrag ten goede zou kunnen komen voor het start nummer. Als dat wel het geval zou zijn, praten wij niet meer over een verhoging maar over een andere verdeling van dit geld.

En als dat nu vanuit de moederorganisatie niet mag? Het geld anders verdelen of te gebruiken voor een ander doel dan waar de moederorganisatie het gebruikt voor wil hebben?

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:10

PFFFFFF snap helemaal niks van jullie meer.......

geloof dat ik voorlopig maar op hou met wedstrijden tot ik een eigen paard heb, vind ik eigelijk best wel jammer, maar ben niet van plan elke keer een ander nummer aan te vragen???

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:43

ik heb nog wel een leuk paard te koop voor jouw berend *LOL*

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:47

ik ben nu bezig om een email te verzenden naar de wran om te protesteren OK dan!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:53

wat wil je daar mee bereiken dan? ze gaan echt de wedstrijden niet goedkoper maken hoor....

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:57

emmelske schreef:
wat wil je daar mee bereiken dan? ze gaan echt de wedstrijden niet goedkoper maken hoor....

nee dat zal wel niet nee maar wil wel even weten dat het hier niet beter van wordt allemaal

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:03

cowboyberend schreef:
ik ben nu bezig om een email te verzenden naar de wran om te protesteren OK dan!

Waartegen protesteren dan? De WRAN heeft het recht zijn eigen regels te maken voor zijn eigen wedstrijden. Kun je accepteren of ook niet. Als je lid ben van de WQRAN heb je inspraakrecht, heel simpel.

Voor wat betreft de QAP Moederstamboekverenigingen, die hebben hun eigen regels. Deze regels staan in een regelboekje. Als je lid bent van de betreffende verenigingen, heb je het regelboekje. Het is dan wel zaak het te lezen of tenminste op te zoeken als er iets niet duidelijk is.

De regels gemaakt door de FNW gezamelijk opgericht door diverse andere verenigingen, op dringend "verzoek" van de KNHS betreffende in dit geval de startnummers en de procedure hiervan en die van de Amerikaanse moederstamboekverenigingen die zijn iet of wat tegenstrijdig. Daar wordt hierover o.a. gediscuseerd met de/het regelboek(en) naast de computer. Snappie .

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:10

america ook altyd!
wij leven hier in nederland , nou zal america wel de moeder zijn van het western rijden maar wij nederlanders kunnen zelf wel regels maken??

idereen in nederland heeft recht op meningsuiting dus ik ook dus daarom heb ik gemaild

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:57

Laat je het antwoord dan ook even weten?

Overigens spreek je de intro op je eigen site tegen (waar hier en daar wel wat foutjes in staan overigens, maar dat terzijde) en darabij bedoel ik: Volgens de regels van!!!

Inderdaad zijn we in Nederland heel goed in staat om onze eigen regels te maken en dat dat heeft de WRAN ook zeker prima voor elkaar.

Alleen, en nog een keer, als je officiële QAP wedstrijden wilt rijden, dan zul je je, of je dat nu leuk vindt of niet, aan de regels van het desbetreffende Amerikaanse stamboek moeten houden.

Voor een volwassen man reageer je wel erg kinderachtig op een serieus topic.

(PS: America ligt in Limburg)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 07:47

Wat ik uit je fantastische berichten begrijp cowboyberend vind je het moeten hebben van startnummers te duur en overbodig.
Maar wat heeft de wran daar mee te maken???
De federatie geeft de nummers uit aan leden van verenigingen die aangesloten zijn bij hun.
Of heb je een brief geschreven waarin je aangeeft dat de wran zich moet loskoppelen van de federatie zodat zij jou de kans geven om een paar keer per jaar op paarden te starten(die misschien net dan verkocht zijn)
en zodoende alweer de aansluiting opgeven naar een nog beter georganiseerd western gebeuren in Nederland!! Denk wel dat ze open staan voor je grieven.
Het is ook totaal geen probleem dat de wran dan buiten de boot valt als er tzt eventueel gelden te verdelen zijn verkregen door sponsering en/of subsidies.
Nee hoor als jij maar een paar tientjes bepaart per jaar dat is veel belangrijker Cool

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:12

Citaat:
Het computer programma is ook ontworpen voor officiële aproved shows van de Amerikaanse organisaties (AQHA, APHA, ApHC, NRHA, NBHA, NCHA, NSBA) . Voor de amateur ruiters van die organisaties blijft het startnummer bij het paard. Op de achterzijde van deze startkaarten staat een vermelding "Amateur" 1,2 of >>. Er kunnen dus verschillende ruiters starten op hetzelfde paard (open en amateur, jeugd en amateur, open en jeugd) met hetzelfde nummer, echter met een andere toevoeging achterop.
Dit staat op de site van de FNW bij de startnummers. Zouden ze het probleem dat het niet kan niet zo hebben opgelost?

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:07

@Suzanne: Lijkt er wel op, dat het zo opgelost kan worden. Maar achter op de startkaarten zou dan niet vermeld moeten staan amateur,1,2, etc. maar blanco moeten zijn. Er kunnen immers op dit startnummer dat het paard toegekend krijgt, diverse onderdelen door diverse ruiters met een andere status worden gestart.

Voordat iemand weer op gedachtes komt die niet ter zake doende zijn: uiteraard moet voor iedere start/inschrijving per onderdeel gewoon worden betaald!