[WN] als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:47

Citaat:
lead line
walk and jog klasses
L4 (zit geen reining in)
L5 (zit geen reining in)

Is D ??

Citaat:
L4
L3
L2
L1
Is C ??

Citaat:
L3
L2
L1
Is B ??

Rob_H

Re: als ik voorzitter van de Wran was dan zou ik....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:54

Nee gewoon C D of wat dan ook vergeten

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:00

Eh... ga ik weer blond doen...

Dus je mag bijv.
L1 pleasure, trail horsemanship
L2 idem
L3 idem
uitschrijven op 1 show, en dan is t erkent?

En je mag voor
L4 en L5 een aparte show uitschrijven?

maar je mag geen L4 uitschrijven als je L1 uitschrijft, op dezelfde show? Daarom staan die enters ertussen?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:03

ja en nee
ja daarom staan de enters er tussen
nee zoals ik schreef mag je meer uitschrijven

Dus bv leadline alle walk and jog klasse L1 L2 L3 L4 L5 zou ook mogen.maar dan red je het waarschijnlijk niet op een dag.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:05

Cer schreef:
Dus je mag bijv.
L1 pleasure, trail horsemanship
L2 idem
L3 idem
uitschrijven op 1 show, en dan is t erkent?

Niet de reining vergeten

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:12

Oja ff voor alle duidelijkheid,dit is iets wat niet zo in het raamwerk is vast gelegd,maar kijkend naar waar de behoeften blijkbaar liggen een persoonlijke visie op de uitvoering van het raamwerk.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:16

Blaze schreef:
Niet de reining vergeten

Eerggghhh... nu snap ik het weeeer niet...
K geef t op...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:18

In de L1, L2 en L3 is reining verplicht
En dan zijn we weer terug bij het begin van de discussie

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:24

Sugarmiss schreef:
In de L1, L2 en L3 is reining verplicht
En dan zijn we weer terug bij het begin van de discussie

Vind je???
Mijn mening is dat je bij de wran de reining niet totaal vrij moet geven.
het feit dat je een show kan organiseren die erkend is (zonder reining) voorziet in de behoefte.
aangezien er in de L4 en L5 geen reining zit zijn er mogelijkheden.
Om een show zonder reining en voor de jeugd te organiseren en toch erkend te worden geeft optie 1 (leadline walk and jog en L4 L5) die mogelijkheid.
Dus hoezo weer terug bij af??????

Of willen we echt gewoon af van de reining binnen de wran?????

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:27

*zucht*

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:27

Nee 'we' willen niet helemaal van de reining af binnen de WRAN, alleen dat er een vrije keus in moet zijn of het gehouden moet worden of niet.

@Cer: idd

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:32

Nouja goed als het er dus op neer komt dat wat men wil eigenlijk is;zelf kunnen bepalen welke onderdelen in welke klasses worden verreden dan denk ik dat de wran totaal zijn identiteit verliest en derhalve overbodig is.

Want als je keuses mag maken dan kan het niet zo zijn dat alleen reining eruit mag vallen
Dan moet elke organisatie kunnen laten vallen wat ze willen.
(geloof dat iemand al eens heeft gezegt*De volgende is de trail,want dat gesleep met die balken etc. is te zwaar*

Maar goed dat is mijn mening en iedereen mag zijn mening hebben toch

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:38

Maar Blaze, dat is niet waar. Nu leg je mensen woorden in de mond.

De reining is een specifiek onderdeel, waar je een behoorlijke bodem voor nodig hebt. DAT was de achterliggende gedachte...

Daarna kwamen eventuele gedachtes over middagshows (ook kostentechnisch misschien een idee?) en dus ook wat minder onderdelen.. Om het geheel toegankelijker te maken, laagdrempeliger misschien, niet zozeer voor de ruiters ,maar ook voor de organisaties... Dat er wat meer mensen het organiseren van een wranshow op kunnen pakken. Meer wedstrijden, misschien met een wat lokaler niveau, maar wat kleiner van formaat wellicht zodat het nog te behapstukken is....

Wat een complottheorieen worden er uitgedacht zeg... Ik denk dat iedereen een verbetering wil.
En ja, OOK voor de reining. En een reining moet je niet willen organiseren op een slechte bodem, want je wilt verbetering, groei. Geen alternatieve kneuteroplossing....

Dat was althans mijn idee met de initiele vraag.... Is dat nou echt zo heel erg slecht om zo te denken??

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 12:58

@Blaze dat was inderdaad de achterliggende gedachte niet zoals ik die heb gelezen. In oorsprong was de gedachte dat je een aantal betaalbare wedstrijdlokaties in Nederland links laat liggen omdat die een niet voor reining geschikte bodem hebben. En je toch verplicht bent reining uit te schrijven.

Toen kwam het idee om voor een beperkt aantal wedstrijden dan af te zien van de verplichting van reining uitschrijven. Niet voor ALLE wedstrijden.

Vervolgens kwamen anderen weer met het idee reining helemaal over te laten aan anderen. Ofwel te kiezen voor een dubbele show.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:02

Ik vind "Blaze-denken" veel leuker klinken als een "alternatieve kneuteroplossing" , maar zolang het de enigste oplossing is binnen de regels valt is er mee te leven.

Citaat:
In oorsprong was de gedachte dat je een aantal betaalbare wedstrijdlokaties in Nederland links laat liggen omdat die een niet voor reining geschikte bodem hebben. En je toch verplicht bent reining uit te schrijven.
En dát was idd de kern van dit topic.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:27

Anya schreef:
@Blaze dat was inderdaad de achterliggende gedachte niet zoals ik die heb gelezen. In oorsprong was de gedachte dat je een aantal betaalbare wedstrijdlokaties in Nederland links laat liggen omdat die een niet voor reining geschikte bodem hebben. En je toch verplicht bent reining uit te schrijven.

.

jesus wat doe ik in godsnaam fout?????????????????????
Voor de locaties waar jij het over hebt is optie 1 perfect voor

leadline
walk and jog klasses
L4
L5

Ik heb het niet over achterliggende gedachtes,het enigste wat ik lees op mijn voorstel is**ohhh dus toch reining verplichten**
Nee dus

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:31

Cer schreef:
Maar Blaze, dat is niet waar. Nu leg je mensen woorden in de mond.

Kom Kom er staat duidelijk herhaaldelijke keren dat men reining wil kunnen laten vallen.
En er zijn absoluut redenen te verzinnen waarom ander onderdelen dat ook niet geschikt zijn voor sommige accomodaties.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:38

Anya schreef:

Toen kwam het idee om voor een beperkt aantal wedstrijden dan af te zien van de verplichting van reining uitschrijven. Niet voor ALLE wedstrijden.

En wie gaat dan bepalen welke wedstrijden dat mogen zijn??? De wran??? Of moet een een max.gesteld worden qua aantal????
Wat denk je wie dan de gebeten hond is als er een organisatie komt die je moet teleurstellen???

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:49

Cer schreef:

Om het geheel toegankelijker te maken, laagdrempeliger misschien, niet zozeer voor de ruiters ,maar ook voor de organisaties... Dat er wat meer mensen het organiseren van een wranshow op kunnen pakken. Meer wedstrijden, misschien met een wat lokaler niveau, maar wat kleiner van formaat wellicht zodat het nog te behapstukken is....

Wat is dan nog laagdrempeliger en toegankeliger dan optie 1???

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:51

Cer schreef:

Wat een complottheorieen worden er uitgedacht zeg... Ik denk dat iedereen een verbetering wil.

Oh toch niet eentje van mij????
Het is gewoon niet redelijk om reining wel vrij te geven en de rest niet.
Nogmaals voor elke klasse is wel iets te vinden waarom hij niet uitgeschreven zou kunnen worden.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:55

Sugarmiss schreef:
Ik vind "Blaze-denken" veel leuker klinken als een "alternatieve kneuteroplossing" , maar zolang het de enigste oplossing is binnen de regels valt is er mee te leven.

Of dat de enige oplossingen zijn weet ik niet,het is voor mij een goede oplossing,maarja niet voor iedereen blijkbaar.

Prima kom met andere voorstellen die de identiteit van de wran niet in het gedrang gaan brengen.

Trouwens het vergelijk over Blazedenken en kneuterig zijn had ik wel van jou verwacht

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:21

Misschien moet de WRAN die identitiek wat minder hoog in het vaandel dragen .
En je hebt gelijk dat iets uitsluiten dan niet alleen voor de reining zou moeten gelden, maar uitgaande van de bodemgesteldheid als maatstaf (waar alles hier mee begon) ligt dit als eerste voor de hand.

Een show met alléén een L5-L4 (dus zonder reining) is een te simpele oplossing. Hiermee zou je niet alleen de andere levels te kort doen, je zou ook starters in de L5-L4 een gezichtspunt ontnemen waar naar toe te werken. Of moeten die starters dan altijd alleen als publiek naar 'hogere' shows ??

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:22

Maar die locaties zijn toch niet alleen geschikt voor beginnerswedstrijden (jouw optie 1) L1, 2 en 3 zouden daar ook prima kunnen rijden behálve de reiners... dus laat je goeie locaties voor extra shows liggen omdat er geen goede bodem ligt... En nee, 't hoeft niet alleen de reining te zijn die vrijgegeven wordt... geeft't gewoon allemaal maar vrij... Denk je nou echt dat dan ineens nooit meer reining of van mij part trail uitgeschreven gaat worden? Ook wedstrijdrijden is een kwestie van vraag en aanbod en ik denk dat een organisatie flink 'op de koffie komt' als ze graag gereden onderdelen achterwege laten.. dan komen er dus geen ruiters... die gaan dan wel naar een show waar ze wel meerdere onderdelen kunnen starten.
Ik denk dat je 't gewoon aan de organisaties over moet laten en dan zal er in't begin best af en toe eens iets mis gaan, maar ik heb zo'n idee dat zich dat heel vlot vanzelf reguleerd.
Laatst bijgewerkt door Francis op 25-04-06 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:23

Blaze schreef:
Voor de locaties waar jij het over hebt is optie 1 perfect voor

leadline
walk and jog klasses
L4
L5

Ik heb het niet over achterliggende gedachtes,het enigste wat ik lees op mijn voorstel is**ohhh dus toch reining verplichten**
Nee dus

L4 en L5, dat zijn toch de huidige beginnersniveaus..ongeveer?
Dus beginners combineren met jeugdklasses, en de amateurs op die wedstrijden buiten beschouwing laten?

Dus lokaties die geen reining kunnen herbergen, worden beginners/jeugd lokaties.... Nou ja, kan ook natuurlijk

Edit *spuit 11 reactie*

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:42

je hoeft de amateure niet buiten beschouwing te laten,maar het mag zonder je erkenning te verliezen.

je mag ook de jeugd (W&J en LL)onderdelen laten vallen en L1 t/m L5 uitschrijven.

Maar er is gelukkig vraag naar jeugd onderdelen en voorzien het niuwe systeem in die vraag,terwijl dat op het moment niet het geval is.