[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:59

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 13:00

Geen idee Djana, vind het zowiezo een beetje vreemd... de paarden zijn bij nacht en ontij weggehaald, blijkbaar ook zonder het die verzorgster te vertellen, dat doe je niet als je ze alleen op een andere wei gaat zetten.
De hengst was volgens de man van de DB verkocht en de merrie's stonden op een stal. Dat die hengst verkocht was, was de DBman nogal zeker van.
Tegen die meisjes had de eigenaar gezegd dat' ie de paarden over een jaar of 3 wilde verkopen en dan alleen maar zwart bonte paarden wilde hebben. Meer weet ik ook niet...

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:03

En kan dat meisje niet nog een keer naar de eigenaar toe gaan en vragen waar die wei is, zodat ze haar ex-verzorgpaardjes nog een kan zien. Ik noem maar wat hoor...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:05

Ik ben zelf niet in de gelegenheid om contact op te nemen met het WPE of om daar zaterdag fly-ers op te hangen.
Wij gaan zelf met 3 paarden dus ik heb al behoorlijk wat om handen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 13:11

Mooi werk Gera, dank je!
Zal em ook naar die organisatie sturen, goed idee Sjuimpje!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:12

Is het eigenlijk zeker dát ze niet meer in de stal aan de Birkstraat staat? Is daar de db of aid of wie dan ook al wezen kijken? Misschien is ze een paar weken weggeweest maar staat ze inmiddels gewoon weer daar op stal?

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:14

Misschien is het ook een idee om een fly-er bij de wedstrijden die de komende tijd komen op te hangen. Bijv. die van Hardenberg komende zaterdag. Op zich wil ik er wel eentje mee nemen, maar wij komen pas 's middags. Is er iemand die er 's ochtends is en er eentje mee kan nemen? Anders neem ik er gewoon toch eentje mee voor 's middags.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:17

Tijdens de Paint Roundup in Aken komen natuurlijk ook alleen maar Paintmensen, ook al is het in Duitsland. Misschien toch verstandiger de flyer ook in Duits en Engels te maken op den duur? Ik weet het niet hoor... Wat ik wel weet is dat mijn Duits niet zo best is (verstaan kan ik, maar praten en schrijven??)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:20

Ik ben zaterdag de hele dag aanwezig in hardenberg dus ik zal ook wat Fly-ers meenemen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 13:25

cornelie schreef:
Is het eigenlijk zeker dát ze niet meer in de stal aan de Birkstraat staat? Is daar de db of aid of wie dan ook al wezen kijken? Misschien is ze een paar weken weggeweest maar staat ze inmiddels gewoon weer daar op stal?

Dat meisje wat me belde woont/staat er tegenover als ik het goed begreep, en ze staan daar in ieder geval niet meer op stal. Moet je ook zo kunnen zien, want er is alleen een dubbele containerstal, meer niet. Je kunt de paarden dus ook als ze op stal staan zo zien staan, plus dat er dus maar twee op stal kunnen en er altijd 1 of 2 (afhankelijk of het veulen er nog is) buiten moeten blijven.
Degene die me belde was overigens niet de verzorgster, dat was haar vriendin. Ik heb haar wel gevraagd of ze aan die vriendin wil vragen of die kan uitvissen welke wei ze dan staan ofzo. Hopelijk krijg ik daar dus snel antwoord op.

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:26

Dit weekend is er open dag bij Paul Derrez dus uiteraard wordt de flyer daar ook opgehangen.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:29

Djana schreef:
Dit weekend is er open dag bij Paul Derrez dus uiteraard wordt de flyer daar ook opgehangen.

Dat is ook zo! Daar verwachten ze flink wat publiek, dus ik hoop maar dat dat ook nog wat oplevert!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:35

Ik wil de Flyer evt. wel herschrijven naar het Duits en Engels, lijkt me zo wie zo wel handig aangezien de stalhoudster waar ik het over had Duits is (kan wel Nl lezen) en ze het door kan sturen naar Duitsland...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:37

Pervinco, ik krijg de link niet te zien, kruisje, helaas. Het vertalen zou perfect zijn, er worden immers ook veel paarden uit Duitsland gehaald, dus waarom zou Fly niet ook de grens al over kunnen zijn.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:41

Kimberley, heb je Adobe op je pc? Denk dat het daaraan ligt! download

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:48

Hallo Francis,

Ik heb je net een mailtje gestuurd, veel succes

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:57

Kimberley77 schreef:
Pervinco, ik krijg de link niet te zien, kruisje, helaas. Het vertalen zou perfect zijn, er worden immers ook veel paarden uit Duitsland gehaald, dus waarom zou Fly niet ook de grens al over kunnen zijn.

Ik heb zo ongeveer iedere paarden te koop-site in Duitsland gehad. Geen fly tegengekomen.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:00

Tja ,ik wil niet banketstaaf doen maar vraag voor de zekerheid ook eens na of de slagers tegenwoordig ook eerst de chipnummers moeten contoleren.
Als dat wel het geval is kun je misschien bij de slagers laten vastleggen dat dat paard niet geslacht mag worden.Ik heb helaas geen idee hoe je zoiets in werking kunt laten treden,maar wel gestolen paarden worden zo toch ook "gered"?Nogmaals ik bedoel niet niet in de verkeerde zin,leef erg met je mee Ach gut ,maar dat is misschien ook nog een voorzorgsmaatregel die getroffen kan worden........

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:03

Moondancer schreef:
Tja ,ik wil niet banketstaaflig doen maar vraag voor de zekerheid ook eens na of de slagers tegenwoordig ook eerst de chipnummers moeten contoleren.
Als dat wel het geval is kun je misschien bij de slagers laten vastleggen dat dat paard niet geslacht mag worden.

Dat lijkt me juist een hele goede, Moondancer! In de zin van: als je dit chipnummer tegenkomt, bel dan...

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:06

Dat is precies wat ik bedoel Gera!!!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:13

Ik weet niet of iedere slager het controleert en als ze het controleren, vraag ik me wel af hoe ze dat doen. Dmv een computersysteem? Dan moet er makkelijk een waarschuwing bij te geven zijn.
Maar laten we er niet vanuit gaan dat Fly bij de slager terechtkomt en voor het geval dat onszelf gewoon 'indekken' door te proberen bij het chipnummer een waarschuwing te plaatsen.... Als dat kan uiteraard

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:15

Anya schreef:
Ik heb zo ongeveer iedere paarden te koop-site in Duitsland gehad. Geen fly tegengekomen.

Als een Duitser haar opkoopt via bv de paardenmarkt zul je haar idd niet online vinden, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze er niets is. Nederlandse paarden zijn behoorlijk geliefd bij Duitsers Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:21

Ja daar ben ik het mee eens. Fly's folder is ook doorgestuurd naar de westernruiters die ik ken in Duitsland.. Met het verzoek om door te sturen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:22

Jeetje, heb het eens doorgelezen.
Wat een akelige toestand.
Maar met al deze meewerkende mensen en ideeen moet ze toch op te sporen zijn.
Ik denk dat ik mijn omgeving weinig kan betekenen, maar je weet maar nooit.
Ik zal zeker mijn oren en ogen open houden en wens jullie enorm veel succes bij deze zoektocht! OK dan!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:27