[WN] Western weekend zonder eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Em_

Re: Western weekend zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:13

Bedankt Marlien en criollo_yess voor jullie heldere toelichting! Dat klinkt al heel anders dan ik dacht (en dus beter). Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden :)
Ik gebruik zelf ook combinaties van NH stromingen om te kijken wat het beste bij mijn paard past. Kijken hoe een paard je kan spiegelen lijkt mij heel interessant.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:48

Hee dames! even een vraagje ik heb binnen kort waarschijnlijk mn eerste westernles bij country stables( ga vanmiddag voor een afspraak bellen) maar nu is mijn vraag ik rijd altijd met een rijbroek en schoenen met chaps maar hoe zit dat met western?

Dank u!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:49

maylotje schreef:
Hee dames! even een vraagje ik heb binnen kort waarschijnlijk mn eerste westernles bij country stables( ga vanmiddag voor een afspraak bellen) maar nu is mijn vraag ik rijd altijd met een rijbroek en schoenen met chaps maar hoe zit dat met western?

Dank u!

Ik rij ook nog steeds met een rijbroek, schoenen en chaps. En heb er inmiddels al wat lessen opzitten. Je kan ook in je spijkerbroek gaan, maakt volgens mij niet zo'n verschil :)

Weet niet of je erin zit, maar anders kan je misschien ook bij de HK beginnende western ruiters komen :)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:02

Met jeans (zo veel mogelijk katoen, dus geen stretch) zit je het beste. Een stretch rijbroek is wat glibberiger, maar mag uiteraard ook. Bij een rijbroek zijn chaps of (leren!) laarzen aan te raden. Schoenen of laarzen met een kleine hak, zodat je niet door de beugel kunt schieten.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:52

dank je wel! ja zit al bij de beginnende western ruiters mee te lezen sinds kort.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:55

maylotje schreef:

Dank u!

Hey Maylotje wat leuk! Ik rij zelf ook bij Country Stables! :D Het maakt niet uit waar je in komt lessen hoor. Ik had in het begin ook gewoon mijn engelse rijbroek met jodphurtjes ;) doen we niet zo moeilijk over. Naderhand ben ik overgegaan op jeans en mn western boots... gewoon omdat dit lekkerder zit!

Leuk dat je bij ons komt kijken. Als je nog iets wilt weten over de stal; pb me maar :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:32

Hee bedankt voor je leuke berichtje sicayes!
Ik zie toevallig dat je grafisch vormgever bent en laat ik daar nou net voor leren op school. Hahaha.

Bedankt voor het berichtje! Ook voor je pbtje.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 12:23

Maylotje, leuk je eerste westernles! Ben heel benieuwd hoe het is gegaan! We hebben sinds gisteren dankzij Susannah ook een cowgirl kletstopic, zie [HK] Cowgirls in opleiding!

Ik heb overigens net de trailranch gemaild met onze contact egevens. Binnenkort zullen we de bevestiging + betaalgegevens dus ontvangen! *\o/*

Nogmaals.. Zin in!

Haaren11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:04

Heb vorige week mijn eerste westernles gehad bij white socks in Zeist. Jeetje maar wat is western rijden lastig als je Engels gewend bent ik denk echt dat ik nog wat meer lesje nodig heb wil ik mee kunnen komen met jullie!! Ik wens jullie in ieder geval ontzettend veel plezier en blijf volgen!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 01:29

Je kan gewoon mee met de dagtrail Haaren11 als je enkel engels ervaring hebt. Het enige vereiste is dat je stap, jog, draf en galop onder de knie hebt en zelf de conditie hebt om 5u lang paard te rijden... :)

Jigger00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:25

Een reactie van de "reservelijst" :) , iets aan info, ik rijd al jaren western en ik heb een eigen Paint dame. Heb om de paar weken privéles (ook al jaren) dus een clinic is leuk maar dat kan ik thuis ook doen (niet met een stel gezellige meiden dan :D ). Mijn voorkeur ging uit naar de buitenrit, of het geheel.
Ik wens jullie héél véél plezier het klinkt allemaal heel leuk!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:47

Ik heb de factuur binnen! Maar wat stom van mij, ik had het bedrag helemaal verkeerd begrepen! Ik dacht dat het voor het hele weekend 150+90 was maar die 150 is al inclusief de dagtocht dus het valt reuze mee!!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:14

hahahaahah kan gebeuren Em! ik heb ook de factuur binnen maar denken jullie dat ik nog even tot de 24e kan wachten want dan krijg ik salaris?

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 11:28

Ja, daar ga ik wel vanuit.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:36

Ik heb nu ook geen centjes want lang verhaal maar m'n werkgever en ik hebben een beetje ruzie, dus ik moet nog wachten tot ik stufi krijg, aangezien ik er nu al vanuit ga dat ik mijn loon niet uitbetaald ga krijgen.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:48

Hea wat naar Susannah .... :(:) Hoop dat het snel opgelost kan worden!

Ik heb de factuur ook binnen :) Plus een mail met een nieuw IBAN-nummer want die bleek verkeerd? :+
Wanneer ik hem ga betalen weet ik nog niet.... Ik denk dat het eventjes van mijn spaarrekening zal moeten komen want deze maand is nogal duur geworden ;(

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:21

Iedereen heeft een ruige maand lees ik :') ik ook, moet denk ik ook even tot het einde van de maand wachten.. even volgende week aankijken. Zolang het maar deze maand betaald word denk ik toch :D

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:23

Hahah naja mijn eigen schuld :') Ik verdien momenteel niet zo veel, nu heb ik ook geen grote uitgaven, dus das geen probleem.
Maar heb tegen beter weten in toch westernspul etc. gekocht en heb ook nog les deze maand, plus telefoonrekening....dan is dat magere beetje dát ik verdien toch wel heeeeeeel snel op :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:28

Bij mij bedacht iedereen maar gewoon eens jarig te zijn of een jubileum te vieren deze maand :') van die verjaardagen van 'we vieren het samen' dus 2x cadeau etc :')

Ponylief naar de masseur voor het wedstrijdseizoen.

Inschrijving WRAN.

Daaag geld :wave:

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:30

Vinden jullie het leuk om voor die tijd een keer met z'n allen te meeten? Ik weet dat we allemaal ver uit elkaar wonen maar misschien ergens in het midden van het land? Evt. zou het bij mij kunnen als jullie dat leuk vinden! Tis maar een spontaan voorstel hoor :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 14:10

Oh, dat lijkt me op zich wel erg leuk ja! Ik vind het ook heel erg spannend namelijk :+
Heb je een beetje leuke plek waar we kunnen meeten?

Wat vervelend van de centjes bij iedereen, hoop dat het allemaal goed komt. Ik verwacht overigens echt geen issues met betaaltermijn. Mocht ik haar nog spreken voor die tijd zal ik ook wel even aangeven dat het begin volgende maand betaalt gaat worden door de meesten :o

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:26

Zolang alles maar voor 10 april betaald is toch? :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:31

eerst even meeten lijkt me super gezellig!.

en tja slechte maand hier inderdaad van geld, veel kleding gekocht en nog een strandrit die vrij prijzig is. en een go pro gekocht dus gelijk blut weer. XD

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:34

Meeten lijkt me ook erg leuk! :D
Ben stiekem wel blij als ik dit zo lees dat ik niet de enige ben die finiancieel deze maand in de put zit...

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:35

Marlien5 schreef:
Oh, dat lijkt me op zich wel erg leuk ja! Ik vind het ook heel erg spannend namelijk :+
Heb je een beetje leuke plek waar we kunnen meeten?

Wat vervelend van de centjes bij iedereen, hoop dat het allemaal goed komt. Ik verwacht overigens echt geen issues met betaaltermijn. Mocht ik haar nog spreken voor die tijd zal ik ook wel even aangeven dat het begin volgende maand betaalt gaat worden door de meesten :o

Ik woon in Veenendaal (tussen Utrecht en Arnhem). We zouden bij mij thuis (in m'n ieniemienie huisje) kunnen afspreken. Gewoon gezellig wat drinken/eten/kletsen. Verder woon ik vlakbij het bos (waar ook mijn paardje staat) en daar zouden we ook heen kunnen gaan. Wandelen met paard ofzo? Naar een kroegje vind ik ook prima, maar dan zouden we ook net zo goed in Utrecht/Arnhem of andere plaats kunnen afspreken. Tis net wat jullie gezellig vinden! Mijn huis wil ik in ieder geval wel beschikbaar stellen :)