[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:26

quarterH schreef:
we vinden het toch ook normaal dat beginnende engels ruiters met hun hele gewicht in de bek van het paard hangen als ze hun evenwicht niet hebben of moeten gaan lichtrijden? dat vind ik dan weer niet normaal...

Je zegt hier wel iets heel raars.. je vergelijkt een top 5 wereldranglijst ruiter met een beginnende engelse ruiter.. Hoe doe je dat?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:54

dofuzz schreef:
ik dacht dat ik in een een vorige post toch aardig duidelijk omschreven had wat ik in deze versta onder voorkennis

Ja, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:59

quarterH schreef:
we vinden het toch ook normaal dat beginnende engels ruiters met hun hele gewicht in de bek van het paard hangen als ze hun evenwicht niet hebben of moeten gaan lichtrijden? dat vind ik dan weer niet normaal...

Euh, nee hoor :D
Jij misschien, maar ik niet.

quarterH schreef:
maar heb niet de illusie dat de top op een andere manier bereikt wordt dan via het filmpje.

En dat betekend dat je alles wat de top doet maar ok moet vinden ofzo?

Vind je anabolengebruiken dan ook prima?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:06

Romkabouter schreef:
quarterH schreef:

Euh, nee hoor :D
Jij misschien, maar ik niet.

quarterH schreef:
maar heb niet de illusie dat de top op een andere manier bereikt wordt dan via het filmpje.

En dat betekend dat je alles wat de top doet maar ok moet vinden ofzo?

Vind je anabolengebruiken dan ook prima?

ik hoor dat mannen die ze gebruiken altijd klaar zijn om een potje te stoeien, dus het heeft misschien ook een voordeel :9

Romkabouter

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:10

Je krijgt er ook nogal een dinkytoy van schijnt, dus of je nog wilt stoeien moet jezelf dan nog maar even afvragen.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:15

Hoe dan ook, dat gesnoei op die manier in een gevoelige paardenmond is NIET GOED TE PRATEN of een beginneling of een pro het doet: HET IS NiET GOED!!!

Krijg een beetje gevoel van Het doel heiligt de middelen... :x

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:39

Cer schreef:
quarterH schreef:

Je zegt hier wel iets heel raars.. je vergelijkt een top 5 wereldranglijst ruiter met een beginnende engelse ruiter.. Hoe doe je dat?

dat maakt voor het paard toch geen flikker uit? die heeft er evenveel last van. daar ging het toch om? het welzijn van het paard?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:42

waarom is hier dan geen rel over alle manges waar ze iedereen op een paardenrug laten?
daar worden geen vragen over gesteld aan de dierenbescherming ed.

nee want is natuurlijk veel leuker om een topruiter aan de schandpaal te nagelen! want die ken je toch niet persoonlijk en is lekker makkelijk.
deze man, zijn vrouw en zijn zoon krijgne momenteel doodsbedreigingen via internet! dit gaat toch allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:46

Helemaal gelijk quarterH,
elke dag weer zie ik hier op stal die wijven aan die slofteugels hangen en hun frustraties op hun paard botvieren. is eigenlijk al heel normaal want beter weten de ruiters niet!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:50

Dan hebben jullie toch niet op zitten letten de laatste jaren, want juist over die praktijken zijn al heel wat rellen geweest...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:51

Nou goed voorbeeld dan dat al die zinloze rellen geen moer nut hebben!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:55

ik heb net een filmpje bekeken waarin hij verteld dat hij het paard al 10 jr rijd

hij kent het paard dus door en door,als hij hem dan ook al 10 jr zo rijd als op het filmpje waar het over gaat dan lijkt mij dat de mond kuis verrot moet zijn , toch?
en dat blijkt niet zo te zijn.

ik heb alles doorgelezen in het topic en weet niet wat ik ervan moet denken.

op dat filmpje doet hij echt waardeloze dingen,maar dat kan je geen 10 jaar doen ,dus misschien toch een moment opname????

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:58

Ik heb het opeen ander forum al veteld , maar daar is verder geen reactie op, Maar het is echt net zo als met het paarden slacht debat in de VS , er zitten beroeps klokkenluiders achter , die een belachelijke vorm van dieren welzijn willen door drukken , deze mensen worden betaald door organisaties die ook binnen de politiek beroeps lobbyisten betalen, om daar het roer om te gooien, als deze organisaties (mede door deze publike discussie) hun zin krijgen , kunnen wij allemaal ons hoofd stel en zadel op markt plaats zetten.
Deze personen hebben een plan ,en ik weet niet waar om , om dieren niet meer voor welke vorm dan ook voor menselijk gebruik te laten gebruiken, dus paarden niet , katten niet in een huis,verzin het maar ,

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:00

quarterH schreef:
deze man, zijn vrouw en zijn zoon krijgne momenteel doodsbedreigingen via internet! dit gaat toch allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver!

Dat gaat het zeker.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:17

quarterH schreef:
dat maakt voor het paard toch geen flikker uit? die heeft er evenveel last van. daar ging het toch om? het welzijn van het paard?

Oh ik dacht dat het om dit filmpje ging.. maar inderdaad, er zijn heel veel dingen niet okee. En die zouden allemaal aangepakt moeten worden :j Dat die andere dingen er zijn is geen reden om dan alles toe te staan..
Waaronder dit, want dit kun je ook niet onder onkunde schuiven of iets.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:21

Met alle respect de motivatie maakt wel degelijk uit. In het strafrecht is er niet voor niks een verschil tussen doodslag en moord. Maakt daar voor het voor slachtoffer ook niks uit, die blijft dood.
Ik heb veel minder problemen met iemand die per ongeluk een paard een ruk in de mond geeft (en dat dus de volgende keer zo goed mogelijk gaat voorkomen) dan iemand die dat doelbewust doet..

Mbt de doodbedreigingen dat is afgrijselijk, maar dat kun je toch de mede discusieerders hier toch niet serieus in de schoenen schuiven?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:34

quarterH schreef:
je hoeft het niet normaal te vinden of zelf ook te doen, dat zegt niemand.
maar heb niet de illusie dat de top op een andere manier bereikt wordt dan via het filmpje. iedereen die dat in het verleden heeft geroepen is nooit met voorbeelden hiervan kunnen komen omdat ze gewoon niet bestaan. dat hoef je niet leuk te vinden maar het is wel een feit.

Die illusie heb ik helemaal niet. Ik weet donders goed hoe het er aan "de top" aan toe gaat en ja helaas is dat niet anders dan in het filmpje zoals je zelf al zegt.
Tegenwoordig is er internet en kunnen/worden dit soort praktijken dus openbaar aan de schandpaal genageld. Vooral als je in the picture staat en een bekende trainer bent, maak je daar kans op ja.
Dat het dan zover gaat dan men doodsbedreigingen uit naar deze mensen, vind ik verschrikkelijk, dat gun je niemand :n
Maar volgens MPS zit er een hele groep achter, een ware complottheorie....

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:47

MidnightPSan schreef:
Ik heb het opeen ander forum al veteld , maar daar is verder geen reactie op, Maar het is echt net zo als met het paarden slacht debat in de VS , er zitten beroeps klokkenluiders achter , die een belachelijke vorm van dieren welzijn willen door drukken , deze mensen worden betaald door organisaties die ook binnen de politiek beroeps lobbyisten betalen, om daar het roer om te gooien, als deze organisaties (mede door deze publike discussie) hun zin krijgen , kunnen wij allemaal ons hoofd stel en zadel op markt plaats zetten.
Deze personen hebben een plan ,en ik weet niet waar om , om dieren niet meer voor welke vorm dan ook voor menselijk gebruik te laten gebruiken, dus paarden niet , katten niet in een huis,verzin het maar ,

_/-\o_ _/-\o_

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:49

dofuzz schreef:
_/-\o_ _/-\o_

Wat wil je hier nou mee zeggen? Het verhaal van MPS gaat heel ergens anders over..

Of bedoel je dat sommige correctiemethoden akkoord zijn omdat er dierenwelzijnextremisten zijn?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:52

Mayflower schreef:
quarterH schreef:
je hoeft het niet normaal te vinden of zelf ook te doen, dat zegt niemand.
maar heb niet de illusie dat de top op een andere manier bereikt wordt dan via het filmpje. iedereen die dat in het verleden heeft geroepen is nooit met voorbeelden hiervan kunnen komen omdat ze gewoon niet bestaan. dat hoef je niet leuk te vinden maar het is wel een feit.

Die illusie heb ik helemaal niet. Ik weet donders goed hoe het er aan "de top" aan toe gaat en ja helaas is dat niet anders dan in het filmpje zoals je zelf al zegt.
Tegenwoordig is er internet en kunnen/worden dit soort praktijken dus openbaar aan de schandpaal genageld. Vooral als je in the picture staat en een bekende trainer bent, maak je daar kans op ja.
Dat het dan zover gaat dan men doodsbedreigingen uit naar deze mensen, vind ik verschrikkelijk, dat gun je niemand :n
Maar volgens MPS zit er een hele groep achter, een ware complottheorie....

geen complottheorie maar een feit; dit soort groeperingen komt er openlijk voor uit dat ze willen dat dieren enkel nog in vrijheid voorkomen dus zeg al maar dag tegen je trouwe poedel en siamese kat, want als dit soort groeperingen meer momentum krijgen is het uit met de pret.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:52

Cer schreef:
dofuzz schreef:
_/-\o_ _/-\o_

Wat wil je hier nou mee zeggen? Het verhaal van MPS gaat heel ergens anders over..

Of bedoel je dat sommige correctiemethoden akkoord zijn omdat er dierenwelzijnextremisten zijn?

omdat MPS heel mooi de essentie van de zaak verwoord.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:53

dofuzz schreef:

Lijkt mij de essentie van een andere zaak :j

Overigens, men mag in NL wel een beetje gaan uitkijken met hoe topsport met dieren omgaat, gezien de nieuwe wetten enzo.. want als je het voor bent kun je zelf nog regels aanscherpen, straks worden ze opgelegd en wie weet wat het dan wordt.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:57

Dierenwelzijnextremisten hou je altijd..........überhaupt extremisten hou je altijd. Maar ik denk niet dat het ooit zover zal komen. Maar je hoeft geen extremist te zijn om dit soort grove misbruiken af te keuren, niet alleen in de paardenwereld, maar ook bij honden, katten etc...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:00

Het feit dat er dierenwelzijnterroristen bestaan betekend niet dat iedereen zijn kop maar in het zand moet steken voor dierenmishandeling.
Als je dit soort discussies liever niet meer wil zien kan je beter aan de ruiters/amazones in dit filmpje vragen of ze willen voorkomen dat er ooit nog van dit soort "momentopnames" kunnen worden gefilmd.

dofuzz schreef:
geen complottheorie maar een feit; dit soort groeperingen komt er openlijk voor uit dat ze willen dat dieren enkel nog in vrijheid voorkomen dus zeg al maar dag tegen je trouwe poedel en siamese kat, want als dit soort groeperingen meer momentum krijgen is het uit met de pret.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:01

Cer schreef:
dofuzz schreef:

Lijkt mij de essentie van een andere zaak :j

Overigens, men mag in NL wel een beetje gaan uitkijken met hoe topsport met dieren omgaat, gezien de nieuwe wetten enzo.. want als je het voor bent kun je zelf nog regels aanscherpen, straks worden ze opgelegd en wie weet wat het dan wordt.

helemaal mee eens, ik heb ook nooit wat anders beweert dan :
- storm in een glas water
- filmpje is gemanipuleerd
- filmpje is volledig uit de context getrokken
- craig gaat te ver ( ongeveer 10 seconden van 5 uur) en dit is misplaatst op een dergelijke show
- wie vrij is van zonden werpe de eerste steen

wat mij de sokken afblaast is dat dit komt vanuit een vereniging die bv in belgie aanleunt bij het animal liberation front, het gaat hier dus over dierenbevrijdings activisten, dieren welzijn kan hun aan de achterkant roesten. het gaat hier enkel over hun nooit practisch te realiseren maar toch volgens hun grote gelijk.