[WN] Western met een fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:31

Je was vast dronken :D maar je hebt het wel goed gezien ;)

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:34

+:)+

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:25

fries (lan) boppe ! :D

Yviertje

Re: Western met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:38

Er word net in m'n oor gefluisterd dat je L2 moet zijn voor de barrelrace. Of dat bij alle organisaties dat heeft de fluisteraar niet vertelt, maar je moet blijkbaar wel een bepaald niveau zijn.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:52

Yviertje schreef:
In eerste instantie trail, pleasure en horsmanship (?). Iig geen halter onderdelen daar loopt ze me te hard voor. En ligt het in de mogelijkheden van mijn paard misschien ook reining, maar dat is echt misschien.

Trail en horsemanship kan ik me iets bij voorstellen daar heb ik tinkers en haflingers super zien presteren ook op de grote wedstrijden in Kreuth.
Maar pleasure daarentegen... zou ik niet kiezen als ik jou was.
En halter heb je niet bij de WRAN. Wel showmanship, en dat te hard lopen ligt aan jezelf. Als ze niet netjes naast je kan joggen als jij gewoon wandelt, dan wordt het in de pleasure ook niks.

Reining en pleasure vind ik ook geen goeie combi...

Maar ik zelf persoonlijk vind western met een fries ook 3x niks. ;)

Ben ondertussen wel erg benieuwd geworden naar je filmpje! Misschien nemen we straks allemaal onze woorden terug! *D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:52

Yviertje schreef:
Er word net in m'n oor gefluisterd dat je L2 moet zijn voor de barrelrace. Of dat bij alle organisaties dat heeft de fluisteraar niet vertelt, maar je moet blijkbaar wel een bepaald niveau zijn.

Volgens mij niet hoor. Een aantal jaar geleden heeft iemand de barrelrace op t NK gewonnen die verder nooit western rijdt. Althans niet wedstrijdmatig ;)

Maar misschien zijn de regels inmiddels wel veranderd...

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:56

Hé dat filmpje moet nog gemaakt worden hoor. Geen druk anders durf ik niet meer!
Nee hoor, maar feit is dat ik zelf in de lappenmand zit en moet eerst even kijken hoever ik het rijden al aan kan. Ik moet me natuurlijk wel van m'n beste kant laten zien dan, of niet?

Waar is TS eigenlijk?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:00

Yviertje schreef:
Hé dat filmpje moet nog gemaakt worden hoor. Geen druk anders durf ik niet meer!
Nee hoor, maar feit is dat ik zelf in de lappenmand zit en moet eerst even kijken hoever ik het rijden al aan kan. Ik moet me natuurlijk wel van m'n beste kant laten zien dan, of niet?

Doe maar rustig aan, was maar een grapje! En ik zou me ook van m'n beste kant willen laten zien!! ;)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:05

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie van mijn westernfries vinden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:29

yviertje, je ben er stellig van overtuigt dat jouw fries heel goed western kan gaan lopen en op echt hoog niveau mee zou kunnen (in de toekomst).
maar, je hebt geen idee dat halter een rassenonderdeel is, hoe levelsysteem werkt, welke organisaties er zijn enw at ze doen en wat de diciplines precies inhouden.
hoe kun je dan in godsnaam beoordelen dat je paard dit bovengemiddeld (voor een fries) zou kunnen? (als je dus niet eens echt weet waar je het voer hebt)

sorry maar ik vind dat wat moeilijk te geloven.....

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:30

dacht al waar blijft quarterh nou weer...........

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:32

ja sorry was het topci schijnbaar even kwijt :-)

maar ben je het niet eens met mijn post dan?
denk jij wel dat Yviertje dit kan bepalen gezien haar kennis?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:34

ik zou zeggen :geen woorden, maar daden..

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:39

quarterH schreef:
ja sorry was het topci schijnbaar even kwijt :-)

maar ben je het niet eens met mijn post dan?
denk jij wel dat Yviertje dit kan bepalen gezien haar kennis?

wil je echt mijn mening horen?? jij zit overal herrie te schoppen samen met je maatje texas.... als het over een ander ras gaat dan een quarter. ik weet niet wat yviertje
kan en dat maakt me niks uit ,maar het is wel iemand die veel lol er in heeft , en de uitdaging aangaat . en daar mag ik over , mag er niet over dat mensen dat afkraken, laat haar het proberen en zien hoever ze komt. doe ik ook met mijn haflinger. en wij laten soms ook andere rassen achter ons en soms niet , belangrijkste is dat wij er samen lol in hebben , en gun een ander dat ook

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:43

opgekropte frustraties cojoboj? :+

volgens mij ging het niet over mij.
ambitie is heel goed.
maar het is wel handig als je weet waar je het over hebt voordat je doelen gaat stellen die wellicht onrealistisch zijn.
dus wil alleen zeggen, verdiep je er eerst in voordat je gaat roepen dat jouw fries anders is en wel de top kan halen.
het maakt mij verder niet, kom niet op wran wedstrijden dus heb er geen alst van ofzo.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:43

lol hebben mag iedereen,zelfs degene met een dure quarter.maar daar gaat het hier niet om.er word gevraagd of je de sport in kan met een fries.
qua bouw en temperament zijn ze er niet geschikt voor, maar als je voor je lol met een westernzadel wilt rijden, moet je dat vooral doen.
maar als je om een mening vraagt, krijg je mss wat anders te horen, als je wilt...
en een haf is toch weer ander als een fries.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:53

quarterH schreef:
opgekropte frustraties cojoboj? :+

ow nee hoor nergens last , maar overal je muil open en meent het altijd beter te weten
je kan wel zeggen dat het misschien onrealistisch is ,maar als je het niet probeert kom je nergens he! dan blijf je hier op bokt maar commentaar geven.

@ spicegirl ,het eerste bericht ging over western rijden met een fries. en verder gaat het over de wedstrijden , denk dat je toch wel een heel end komt als je er veel lol in hebt , en doorzetting vermogen , cadeau krijg je het niet ,daarom moet je er lol in hebben heb je geen plezier er in is de top van de berg ver wer

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:57

even leren lezen jongen, er staat 'wellicht' ik zeg niet dat niet niet realistisch is.
ik zeg alleen dat iemand die geen idee heeft wat de sport inhoud volgens mij niet kan bepalen of dit wel of niet realistisch is.
ik kan het in dit geval ook niet want ik ken het paard niet.
maar zij volgens mij dus ook niet omdat ze geen idee heeft waar de diciplines en wedstrijden over gaan.
dus mijn tip is alleend at ze zich misschien beter eerst goed kan verdiepen erin (langer dan 2 weken en 1 wedstrijdfilmpje op youtube kijken) voor ze gaat roepen dat haar fries de top kan halen.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:59

als ze dan maar geen wedstrijd filmpje over jou heeft gezien.....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:00

iemand die zich er niet in verdiept heeft, en totaal geen ervaring, kan ook niet voorspellen of ze succesvol zal zijn.

en lol met je paard staat hier buiten.ik ga ervan uit dat de meesten dat wel hebben.degenen die de wedstrijd een beetje meer, als zij die hem verliezen . :D

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:02

Ik hoef geen wedstrijd te winnen om plezier te hebben 8-)
Of bedoelde je dit niet?

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:03

blijkbaar wel..... jammer dat je die uren die je traint geen lol hebt ,dat zijn de meeste uurtjes denk ik :o?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:04

cowboyberend schreef:

leg me nu eens uit wat die opmerking 1. met de discussie te maken heeft en 2. wat je ermee bedoeld.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:06

@wgirl- nee, dat bedoelde ik niet ;) ik bedoel dat degene die wint, meer lol heeft, als degene die dan achteraan staat...
maar het belangrijkste is dat je tevreden bent over je paardje ntl.
en ik heb ook niet gezegd dat trainen geen lol geeft.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:10

quarterH schreef:
cowboyberend schreef:

leg me nu eens uit wat die opmerking 1. met de discussie te maken heeft en 2. wat je ermee bedoeld.

omdat je 1. oordeelt over een persoon die je totaal niet kent
2. en omdat je alleen maar zeurt hier op bokt ben ik er nog nooit achtergekomen of je ooit wel iets bereikt hebt