Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar na het een paar keer te hebben gedaan nu gaat het best aardig (al zeg ik het zelf
)
:
maar dat heeft hij ook wel heel erg nodig.
.
, het is gewoon logisch nu, gelukkig haalt ie alles uit de uurtjes gras, en zijn hooi voor nu, en als ie ooit onder het zadel komt, zal ie honger genoeg hebben hoop ik. olie wil mijn merrie ook voor geen meter eten, maakt niet uit welke, ze vindt vettig eten gewoon viezig denk ik, plonsje water op de brokjes vinden ze hier allemaal wat lekkerder
.pssm is in principe zelf geen reden om niet oud te worden, maar het is een stofwisselingsprobleem, en daar begint en eindigd ook alles mee. Stress is idd een enorme trigger, trailerrijden ook, maar niet door de stress, meer omdat ze niet lopen om de spierspanning kwijt te raken, en wel continu al hun spieren moeten gebruiken. trailerstaan is werken voor ieder paard. Hoe minder zware aanvallen hoe minder echte spiercelafbraak en spierschade, het is nog niet helemaal bekend waarom, maar ze zijn ook veel gevoeliger voor slokdarmverstoppingen of verkrampingen daarvan, dat is dan wel heel griezelig, de mijne heeft dat nu 3x gehad bij mij, ze is overigens 7 jaar nu, en pas 1 attack gehad dankzij de achterbuurman die kippen moest slachten aan haar weide( ruim 50 stuks) en dan ook al die rotzooi in haar wei kiepte.( de avond ervoor had ie blijkbaar een paar emmers kippengraan opgeruimd=in haar wei gegooid).verder is ze wel eens een beetje stijfjes geweest, maar niet noemenswaardig.