Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

storrum schreef:Nee dit is Linda zeer recentelijk.
Maar volgens mij was je wel fan van Parelli ooit toch?
), maar richt me meer op de lichaamstaal (a la Klaus Ferdinand Hempfling). En deze grove manier is duidelijk niet mijn manier. Ik heb thuis wel wat filmpjes van Linda, die er een stuk relaxter uitzien trouwens.
storrum schreef:geerke schreef:ik zou wel willen maar als je al 34 jaar leert dat een paard ruim en los moet lopen valt het niet mee om pleasure te waarderen(het filmpje doel ik op,ik begrijp dat er ook weer verschillen zitten in pleasure)...ik wist niet van het bestaan af,dus geef me nog een paar jaar om er aan te wennen goed?
Jij woont in Frankrijk, ik in de Ardennen, kom een keer langs, dan kun je zien hoe ruim en los ze hier kunnen lopen, en er lopen hier nogal wat.
Alleen wil je dat in de showring niet zien, daar moeten ze langzaam gaan, maar wel met takt. Alsof het vanzelf gaat.
Dan gaan we fijn irl erover praten met een kop koffie![]()
Waarom reageren er eigenlijk zoveel mensen met: " ik heb geen verstand van western, maar........" en beginnen vervolgens iets af te kraken waar ze geen verstand van hebben. Als je ergens geen verstand van hebt, ga je er dan in verdiepen en als je daar geen zin in hebt, houdt dan liever je mening voor je.
. Ben 39 en heb die pennyleeftijd allang achter me gelaten, hoor.
loriene schreef:Daar heb je het al.
Gaat niet om het paard maar om de big bisness.
Je gaat gewoon niet op een 2 jarig paard zitten.
Die horen in de wei thuis.
Punt klaar!!!!!!!!
...het gaat niet om jullie leeftijd...
. Dat het eindplaatje ongeveer het tegenovergestelde is dan voor dressuur, betekend nog niet dat het niets is, slecht voor het paard etc.Chawi schreef:Oke...lang genoeg op mijn handen gezeten....
Dames van leeftijd...het gaat niet om jullie leeftijd...
Het gaat erom dat er met argumenten wordt gegooid die niet berusten op enige vorm van achtergrondkennis etc. Er wordt heel veel vanuit de onderbuik geroepen en veel van de opmerkingen slaan kant nog wal. Dat weten de mensen die hiervoor trainen maar al te goed. En dat is hun irritatie.
Dit paard loopt alle gangen zoals beschreven...zowel in het dressuurboekje als in het western boekje.
Takt en regelmaat...zelfs schwung...Verzameling is ook daar. Mooie bolling. Het paard heeft de oortjes naar voren. Wellicht zelfs een happy athlete. Dat het eindplaatje ongeveer het tegenovergestelde is dan voor dressuur, betekend nog niet dat het niets is, slecht voor het paard etc.
De leeftijd van dit paardje, niemand die dit oke vindt. Maar de manier van rijden...Nee, die is gewoon prima.
loriene schreef:OO neeee, we worden wel uitgemaakt voor penny`s terwijl degenen die dat doen niet eens weten wie we zijn,dat vind ik nou echt kortzichtig.
Wat betreft het veulen van het filmpje (want het is gewoon nog een veulen),ik blijf erbij dat je niet een 2 jarige kunt verzamelen noch rijden.
Zowel in de dressuur of westernsport.
Kan overigens niet echt schwung ontdekken!!!!!!
Die kleine krabbelpasjes noem ik toch echt geen schwung!!!!
Nog even en ze rijden daar in Amerika op enters.
) rapido schreef:Je bent nooit te oud om te leren! Zo ook in de paardensport.
loriene schreef:OO neeee, we worden wel uitgemaakt voor penny`s terwijl degenen die dat doen niet eens weten wie we zijn,dat vind ik nou echt kortzichtig.
Wat betreft het veulen van het filmpje (want het is gewoon nog een veulen),ik blijf erbij dat je niet een 2 jarige kunt verzamelen noch rijden.
Zowel in de dressuur of westernsport.
Kan overigens niet echt schwung ontdekken!!!!!!
Die kleine krabbelpasjes noem ik toch echt geen schwung!!!!
Nog even en ze rijden daar in Amerika op enters.
rapido schreef:loriene schreef:Bisness???Daar heb je het al.
Gaat niet om het paard maar om de big bisness.
Je gaat gewoon niet op een 2 jarig paard zitten.
Die horen in de wei thuis.
Punt klaar!!!!!!!!![]()
Mensen leer eerst toch eens fatsoenlijk schrijven voor je uberhaupt een gegronde reactie geeft. (oud &jong)