[WN] Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:25

Een cowboy, die vroeger zijn geld moest verdienen in het werk met koeien en wiens grootste en belangrijkste gereedschap zijn paard was, kreeg ook weleens een tweejarige onder zijn kont. Waar hij vervolgens gedoseerd mee aan het werk ging, gewoon rechtuit, geen rare dingen. En de paarden, zijn grootste vermogen, zijn beste maatje, zijn levensverzekering, konden in het ranchwerk meedraaien tot ver in de 20. Hoezo, te vroeg te zwaar belast? Hoezo, tot hun 6 de op het land gooien en niet meer naar kijken? Daar krijg je pas vervelende paarden van!
Dat er tegenwoordig op jonge leeftijd te veel van de paarden wordt gevraagd, omdat er op jonge leeftijd grote geldbedragen te winnen valt, en dat deze paarden daar niet tegen kunnen, betekend niet dat je niet gedoseerd met een jong dier aan het werk kan. De kalender zegt he-le-maal niets. Alle schemas over groeischijven zeggen he-le-maal niets. Kijk naar het paard en ga gedoseerd te werk....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 02:24

storrum schreef:
Nee dit is Linda zeer recentelijk.
Maar volgens mij was je wel fan van Parelli ooit toch?

Nee, ben nooit fan geweest, maar heb wel Parelli elementen, die ik gebruik, maar ik probeer niet te neigen naar 'kunstjes' (en dat is een beetje mijn persoonlijke kritiek op Parelli :+ ), maar richt me meer op de lichaamstaal (a la Klaus Ferdinand Hempfling). En deze grove manier is duidelijk niet mijn manier. Ik heb thuis wel wat filmpjes van Linda, die er een stuk relaxter uitzien trouwens. ;)

Stephanie_86

Re: Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 06:33

ik vind het een heel apart gezicht en in eerste instantie dacht ik WAT IS ER MIS MET DIT PAARD???????? maar na verder gezelzen te hebben en nu weet ik dat t zo hoort ok ieder zn ding maar dit zal niks voor mij zijn ik heb er geen goed gevoel over

en met 2 jaar alvollop ant werk ???? jah hoor om de dag longeren en werk aan de hand maar niet zwaar lichamelijk hij is nog niet eens uitgegroeid .....

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 07:55

Met de leeftijd ben ik het ook niet eens, maar ik vind het paard echt fantastisch lopen!! +:)+

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:02

Zoals Romkabouter al zei, onderbouw dan eens wat jullie zien op het filmpje
De enige die tot nu toen dat heeft gedaan is Storrum
Verder lees ik alleen maar dat het zielig is en dat het dier niet goed loopt en naar de DA moet!
En voor de dressuur ruiters, vergeet dan even de knieaktie, maar kijk gewoon eens goed hoe het dier zijn benen plaatst !

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:12

Wat ik zielig vind zijn paarden die door mutsen gereden worden, die geen verstand hebben van onderhoude.
Die paarden worden gereden met te kleine te goedkope zadels, al jaren!! Ze moeten nodig naar de tandarts, maar dat kost te veel geld, of dat weten ze niet.
Doordat ze niet verzameld gereden worden krijgen die paarden rug klachten en zo gaat dat jaar in jaar uit! Dat vind ik zielig.
Dit twee jarige paardje loopt op en top verzameld, denk maar niet dat hij last heeft/krijgt van zijn rug hoor!!! ;)

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:13

Oja ik vind dressuur paarden die in de krul getrokken worden met twee bitten in de mond ook zielig.
Maar wat ik nog zieliger vind zijn de ruiters erop die ongelofelijke spierballen kweken en altijd met lamme armen lopen.

Maar: zo is niet iedere ruiter en niet ieder paard er zijn ook hele goede ruiters en hele goede paarden.

En dit ook in de western, ruiter en paard op dit filmpje zijn daar 1 van (Goed)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:39

storrum schreef:
geerke schreef:
ik zou wel willen maar als je al 34 jaar leert dat een paard ruim en los moet lopen valt het niet mee om pleasure te waarderen(het filmpje doel ik op,ik begrijp dat er ook weer verschillen zitten in pleasure)...ik wist niet van het bestaan af,dus geef me nog een paar jaar om er aan te wennen goed? :D

Jij woont in Frankrijk, ik in de Ardennen, kom een keer langs, dan kun je zien hoe ruim en los ze hier kunnen lopen, en er lopen hier nogal wat.
Alleen wil je dat in de showring niet zien, daar moeten ze langzaam gaan, maar wel met takt. Alsof het vanzelf gaat.
Dan gaan we fijn irl erover praten met een kop koffie ;)

Waarom reageren er eigenlijk zoveel mensen met: " ik heb geen verstand van western, maar........" en beginnen vervolgens iets af te kraken waar ze geen verstand van hebben. Als je ergens geen verstand van hebt, ga je er dan in verdiepen en als je daar geen zin in hebt, houdt dan liever je mening voor je.

Pardon?
volgens mij is dit een discussie forum...dus ik mag echt wel zeggen wat ik hier van vindt.
Zoals ik al eerder schreef je hoeft niet ergens verstand van te hebben om ergens een gevoel bij te hebben.
Ik begrijp dat er een verschil is tussen pleasure en pleasure....aanhangers ,leg dat verschil maar eens uit dan.

Dat filmpje in de beginpost heb ik totaal niets mee,paard krabbelt en ijlt...maakt hele kleine stapjes.
Dat zal mijn persoonlijke smaak zijn en daar valt niet over te twisten.
Ik zie gaag een los en soepel bewegend paard die van de gond komt....dat is mijn persoonlijke mening.

Natuurlijk zit het makkelijk....maar ik rij juist paard om de beweging te voelen.
Maar ieder zijn meug hoor!

Deze penny is trouwens 45....ik zal zo ongeveer de oudste zijn op dit topic...
Als je een mening te horen krijgt waar je het niet mee eens bent is het erg 'penny' om dat persoon uit te schelden voor penny.

(ik weet niet meer wie dat was...)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:50

Ik word ook een beetje moe van dat eeuwige gescheld met 'penny', als mijn mening even anders is :+ . Ben 39 en heb die pennyleeftijd allang achter me gelaten, hoor. :D

Het is voor mij ook een gevoelskwestie, naast dat ik het ook gewoon schandalig vind dat 2-jarige paarden al aan het werk gezet worden. In wat voor discipline dan ook, ik vind dat niet kunnen. :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:58

loriene schreef:
Daar heb je het al.

Gaat niet om het paard maar om de big bisness.
Je gaat gewoon niet op een 2 jarig paard zitten.
Die horen in de wei thuis.
Punt klaar!!!!!!!!

yep...dan zijn we al zeker met drie penny's!(loriene,Twiggy...en ik)
(inderdaad die leeftijd is van de gekke...daar heb ik het nog nieteens over gehad)

Hoe oud zijn diegene die 'ons' voor penny's 'uitschelden' eigelijk?

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:09

De leeftijd is zeker niet oke
Maar laten we het in dit topic nu houden over de discussie "pleasure "
Over de jonge leeftijd van deze paarden zijn al genoeg topics op bokt !!!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:19

Oke...lang genoeg op mijn handen gezeten....

Dames van leeftijd ;) ...het gaat niet om jullie leeftijd...

Het gaat erom dat er met argumenten wordt gegooid die niet berusten op enige vorm van achtergrondkennis etc. Er wordt heel veel vanuit de onderbuik geroepen en veel van de opmerkingen slaan kant nog wal. Dat weten de mensen die hiervoor trainen maar al te goed. En dat is hun irritatie.

Dit paard loopt alle gangen zoals beschreven...zowel in het dressuurboekje als in het western boekje.
Takt en regelmaat...zelfs schwung...Verzameling is ook daar. Mooie bolling. Het paard heeft de oortjes naar voren. Wellicht zelfs een happy athlete :D . Dat het eindplaatje ongeveer het tegenovergestelde is dan voor dressuur, betekend nog niet dat het niets is, slecht voor het paard etc.

De leeftijd van dit paardje, niemand die dit oke vindt. Maar de manier van rijden...Nee, die is gewoon prima.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:20

Chawi schreef:
Oke...lang genoeg op mijn handen gezeten....

Dames van leeftijd ;) ...het gaat niet om jullie leeftijd...

Het gaat erom dat er met argumenten wordt gegooid die niet berusten op enige vorm van achtergrondkennis etc. Er wordt heel veel vanuit de onderbuik geroepen en veel van de opmerkingen slaan kant nog wal. Dat weten de mensen die hiervoor trainen maar al te goed. En dat is hun irritatie.

Dit paard loopt alle gangen zoals beschreven...zowel in het dressuurboekje als in het western boekje.
Takt en regelmaat...zelfs schwung...Verzameling is ook daar. Mooie bolling. Het paard heeft de oortjes naar voren. Wellicht zelfs een happy athlete :D . Dat het eindplaatje ongeveer het tegenovergestelde is dan voor dressuur, betekend nog niet dat het niets is, slecht voor het paard etc.

De leeftijd van dit paardje, niemand die dit oke vindt. Maar de manier van rijden...Nee, die is gewoon prima.

Thank you
eindelijk iemand die het vanuit een rijtechnische kant bekijkt !!!!!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:30

OO neeee, we worden wel uitgemaakt voor penny`s terwijl degenen die dat doen niet eens weten wie we zijn,dat vind ik nou echt kortzichtig.

Wat betreft het veulen van het filmpje (want het is gewoon nog een veulen),ik blijf erbij dat je niet een 2 jarige kunt verzamelen noch rijden.
Zowel in de dressuur of westernsport.
Kan overigens niet echt schwung ontdekken!!!!!!
Die kleine krabbelpasjes noem ik toch echt geen schwung!!!!

Nog even en ze rijden daar in Amerika op enters.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:59

loriene schreef:
Daar heb je het al.

Punt klaar!!!!!!!!
Bisness??? :?

Mensen leer eerst toch eens fatsoenlijk schrijven voor je uberhaupt een gegronde reactie geeft. (oud &jong)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:03

loriene schreef:
OO neeee, we worden wel uitgemaakt voor penny`s terwijl degenen die dat doen niet eens weten wie we zijn,dat vind ik nou echt kortzichtig.

Wat betreft het veulen van het filmpje (want het is gewoon nog een veulen),ik blijf erbij dat je niet een 2 jarige kunt verzamelen noch rijden.

Hoe bedoel je 'je kunt een 2 jarige niet verzamelen noch rijden' dat zie je toch??

Enne, helaas ze rijden al lang in de USA op enters.. De meesten worden namelijk met 18 maand ingereden.. Is dat wenselijk?? Kijk even 1 topic lager en dan zul je ontdekken dat niemand dat hier vindt (dus er tegen in geweer gaan heeft hier niet zo gek veel zin aangezien iedereen het met je eens is :P )

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:03

Het is al weer een tijdje geleden dat ik op school ben geweest. _O- _O- _O- _O- _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:06

Je bent nooit te oud om te leren! Zo ook in de paardensport.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:15

rapido schreef:
Je bent nooit te oud om te leren! Zo ook in de paardensport.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Rij al 30 jaar dressuur,ben vorig jaar gaan lessen op een westernpaard.
Moest heeeeel erg wennen,was net een beginneling.

Ben in de winter even gestopt maar ga straks zeker weer beginnen.
Even te druk met beleren van jonge pony`s,je kan niet alles he!!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:23

loriene schreef:

Ik reageer alleen maar op de commentaren die er worden gegeven. En ja, die zijn ...hoe zal ik het noemen...niet echt onderbouwde argumenten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:25

rapido schreef:
loriene schreef:
Daar heb je het al.

Punt klaar!!!!!!!!
Bisness??? :?

Mensen leer eerst toch eens fatsoenlijk schrijven voor je uberhaupt een gegronde reactie geeft. (oud &jong)

kinderachtig om hier over te vallen...maar goed..

Over onderbouwde reacties geven....naar mijn mening heb ik die gegeven....het paard loopt kort en krabbelt..
Dat dat voor die tak van sport gewenst is begrijp ik,maar om dat nu soepel te gaan noemen gaat mij te ver.
Dingen zien die er niet zijn noem ik dat.

Verder vind ik het helemaal prima,als paarden zo getraind worden met het hoofddoel zo confortabel mogelijk te zitten voor de ruiter...mooi streven... :Z

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:26

Kinderachtig dat jij zo kortzichtig bent en een andere tak van sport die jou niks lijkt zo afkraakt!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:29

Lara_Silver schreef:
@Romkabouter: Ruim en regelmatig.

Dat is toch geen beenzetting :?

De draf zou een diagonale 2takt moeten zijn.

Wat is het correcte voor de dressuur volgens jullie?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:31

Je laat ze wel zweten Rom!! }>

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:32

ik kraak niets af...zeg alleen mijn mening,die absoluut niet de juiste hoeft te zijn...
heb al eerder gezegt...ieder z'n meug

Romkabouter@twee takt zal het wel zijn in draf,maar is hij niet scheef in de galop dan?
Jij met een dressuurverleden zou dat toch ook moeten kunnen zien?

Ik denk ook dat we dit gewoon niet kunnen vergelijken....