? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
?
, of "ik hoef niet te kunnen paardrijden want ik doe aan cutting"!
? Zo niet, dan is je redenering krom
.
) Mac schreef:Ik zou het in de western fijn vinden als er gewoon een systeem wordt gehanteerd dat logisch is vanuit het land van oorsprong van de western: Amerika dus. Wat is/was er mis met het Open, Amateur, evt. Novice Amateur (is beginners!) en Youth systeem zoals dat altijd gehanteerd werd en zoals dat ook gebruikelijk is op rassenwedstrijden? Daar kun je dan nog leuke onofficiele rubrieken bij uitschrijven als Walk & Jog Pleasure, Lead Line en In Hand Trail. Waarom wil je het wiel opnieuw uitvinden, dat vraag ik me af.
samba schreef:als je niet ziet wat er disfunctioneerd gaat het goed toch![]()
Maar verder heb je wel gelijk. De L1 en L2 moeten "eigen" nivo's worden. En bij iedere discussie de WRAN zwart maken gaat niet echt werken om L1 ruiters te trekken.
Misschien moeten we allemaal een goed voornemen hebben op 1 januari en wat positiever denken. Als de WRAN dan ook nadenkt over de verbeterpunten en er iets mee doet komt het helemaal goed. In een land als nederland waarin de westernsport zo "klein" is moeten we er best uit komen. De lage drempel van de WRAN is nu overal wel bekend dus nu mogen ze tijd en energie steken hoe het interessant te maken voor de rest. En dan krijg je een hele leuke wedstrijden (die misschien een beetje lang duren)
samba schreef:Misschien totaal overbodig. Maar ik ben het volledig met Jan zijn verhaal eens en kan me goed vinden in het idee achter het level systeem. De vergelijking met dressuur gaat ook eigenlijk helemaal niet op naar mijn mening want ik heb nog nooit een B proefje gezien waar mensen op een recht stuk moeten aan springen in de juiste galop. En dat is volgens mij het struikelblok voor de L4 (pleasure). Voor mij tenminste en ik zie het een B ruiter ook niet goed uitvoeren op de "slechte" hand.
Mac schreef:Als die ruitertjes toch al op de Engelse methode beginnen kunnen ze toch ook op de Engelse methode wedstrijdervaring opdoen? Zo niet, dan is je redenering krom
.
Ik zou het in de western fijn vinden als er gewoon een systeem wordt gehanteerd dat logisch is vanuit het land van oorsprong van de western: Amerika dus. Wat is/was er mis met het Open, Amateur, evt. Novice Amateur (is beginners!) en Youth systeem zoals dat altijd gehanteerd werd en zoals dat ook gebruikelijk is op rassenwedstrijden? Daar kun je dan nog leuke onofficiele rubrieken bij uitschrijven als Walk & Jog Pleasure, Lead Line en In Hand Trail. Waarom wil je het wiel opnieuw uitvinden, dat vraag ik me af.