[WN] cowboy imago

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:34

Ik snap eerlijk gezegd totaal niet waarom je met sporen om zou willen lopen. Het loopt om te beginnen niet prettig en daarnaast heb je bij sporen met wieltjes het risico dat er vuil tussen komt zodat ze niet meer zo soepel draaien. En als ik iets van belang vind bij wieltjes is het dat ze goed soepel draaien.
Met rijkleding de winkel in komt met regelmaat voor, dat maakt me niet zoveel uit, maar met sporen echt niet :n

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:46

Waratje schreef:
Ik snap eerlijk gezegd totaal niet waarom je met sporen om zou willen lopen. Het loopt om te beginnen niet prettig en daarnaast heb je bij sporen met wieltjes het risico dat er vuil tussen komt zodat ze niet meer zo soepel draaien. En als ik iets van belang vind bij wieltjes is het dat ze goed soepel draaien.
Met rijkleding de winkel in komt met regelmaat voor, dat maakt me niet zoveel uit, maar met sporen echt niet :n

Lopen met sporen is wennen.. Ik vind niks ergers dan elke keer de sporen van mijn laarzen te moeten halen. Al helemaal op wedstrijden waar je om de haverklap op een paard stapt. Daarbij slepen mijn rijbroeken over de grond als ik geen sporen draag en gaan daardoor de onderkanten razendsnel stuk (Met omslaan gaat er vuil in zitten wat je 9 van de 10 keer vergeet als je thuis binnenkomt, met alle gevolgen van dien).
Van vuil in mijn sporen heb ik geen last. Daar krijg je wel problemen mee als je sporen aan je hak zitten ipv er op.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:57

Ik krijg zo een dingen ook vaker te horen. Ik en kiara04 zijn de enige op de hele stal die western rijden en je wordt me daar toch bekeken gek als je aan het rijden bent. Vooral die dressuurmiepen die moeten er helemaal niets van weten bij ons op stal.Ik irriteer me er wel op maar laat ze meestal gewoon kletsen. Het enige waar ik fel tegenin ga is als ze zeggen dat ik mijn paard mishandel omdat die sporen hem pijn doen:s:s. Die opmerking krijg ik vaak, vind dat zo een domme opmerking want dan is de helft van de mensen die paarden hebben dierenmishandelaars :+
Voor de echt geintereseerde, daar geef ik uitleg aan.

groetjes

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:57

ik haal mijn sporen(als ik ze gebruik) ook nooit van mijn laarzen en zou ik naar de winkel moeten dan haalde ik ze er echt niet vanaf
nou rinkelen die van mij eigenlijk nauwlijks
ik kan er trouwens ook prima mee auto rijden, al gaat het in een bus wel veel gemakkelijker en daar rijdt ik nu eenmaal vaker in

ik werkte vroeger in de tomaten, dan zie je groen en rood en als ik dan snel naar de winkel moest deed ik dat ook in mijn werkkleren
nou was dat nog wel in de tijd dat winkels tot 18.00 open waren(ja ik weet het, ben oud)

verder voel ik mij meer opgelaten om in een rijbroek naar de winkel te gaan dan in mijn spijkerbroek , ook al heb ik daar mee gereden

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:47

dat je het doet maakt me niet uit maar je maakt mij niet wijs dat je dat niet doet omdat je er iets mee uit wil dragen. Of ging je ook in je witte rijbroek, zwarte rok en cap op naar de winkel, toen je nog Engels reed? ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:13

EUH, wat bedoel je nu precies?

in ieder geval deed ik het niet met de rede om cowboytje te zijn, maar puur omdat ik geen zin heb om me om te kleden

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:40

Ik doe laarzen+sporen op stal aan voor het rijden en weer uit na het rijden. Ik val namelijk zo op mn bakkes anders vooral als ik een trappetje af moet met die sporen!! Erg onhandig dus die dingen en zie me niet graag in een winkel centrum onderuit gaan! Het is ook een behoud van je laarzen want daar word dan alleen mee gereden. Ik loop graag op gympies namelijk :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:33

sflj schreef:
dat je het doet maakt me niet uit maar je maakt mij niet wijs dat je dat niet doet omdat je er iets mee uit wil dragen. Of ging je ook in je witte rijbroek, zwarte rok en cap op naar de winkel, toen je nog Engels reed? ;)

He nee.. maar ik kom ook niet de winkel binnen lopen in mijn showblouse, chaps en hoed. Dus die vergelijking gaat van geen kanten op. Ik ging vroeger wel gewoon in mijn rijbroek en rijlaarzen naar de winkel als ik nog iets nodig had voor ik naar huis ging..

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:38

ik heb altijd mijn sporen om. alleen met rijden doe ik ze af.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:39

Afbeelding
Links wel, rechts niet.. (ter illustratie)

Ik loop niet met sporen e.d. om een cowboy imago hoog te houden.. er zijn zelfs mensen die kunnen bevestigen dat ik het eerder genant vond als ik ze vergeten was af te doen.. nu ben ik gewoon te laks..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 21:58

sflj schreef:

sure :D
Nou ja, geen rok en cap. Maar ik draag ook geen sporen naast mijn paard ;)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 07:55

Ik ging vroeger, in die goede oude tijd :D , ook met strakke rijbroek wel eens naar de winkel. Nu ga ik idd mij ook niet omkleden als ik naar de paardjes rij en ik moet onderweg nog even naar de winkel hoor.

Ik ben onlangs "just for fun" nog eens op mijn oude manège geweest om een groeplesje mee te hobbelen. Verandering van omgeving en wat beweging voor mijn paardje. Ik kreeg niets dan goede reacties hoor en vele vragen over die losse teugels etc. Nu kennen die mensen mij wel van vroeger, dat scheelt wel.
En ach, de tijd dat ik me stoorde aan iemands opmerkingen, daar ben ik toch voorbij. Ik doe en draag waar ik me goed bij voel.

ivaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:11

helemaal mee eens

ik heb het ook gehad vroeger maar eigenlijk doen onze sporen minder pijn dan knopsporen knopsporen daar prik je echt mee en met onze sporen moet je rollen :D

hobbelheks

Re: cowboy imago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:38

en hoeveel mensen zie jiij ermee rollen? >;)
sporen zijn gewoon sporen, niet vriendelijk wel handig!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:57

susan schreef:
en hoeveel mensen zie jiij ermee rollen? >;)
sporen zijn gewoon sporen, niet vriendelijk wel handig!

Ik rol regelmatig,maar garandeer je dat een paard dat liever niet heeft 8-)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:02

Ik rol nooit.

Ja, over de grond van het lachen :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:11

ik rol ze alleen om de pizza te snijden

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:52

Jos schreef:
ik heb altijd mijn sporen om. alleen met rijden doe ik ze af.

_O-

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:05

hahahaah wat jullie hier boven schrijven :D :D :D

Ik doe mijn sporen pas aan voordat ik er op ga en meteen eraf als ik erlangs sta.
Ik struikel en hang er overal me achter echt niks voor mij om die aan te houden.

Ik rij gewoon met een rij broek ik kan niet wennen aan die spijkerbroek.
Dus als ik rij met mijn rij broekje op een western manege lachen ze mij eerder uit denk ik }:0

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:21

sflj schreef:

Sporen gaan wel af na het rijden alleen niet als ik ze vergeten ben om te doen voor het rijden :D , maar wil je dan zeggen dat als ik mijn spijkerbroek waar ik mee rij omwissel voor eentje waar ik net niet in heb gereden dat anders is?
:oo :oo

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:11

Nee, natuurlijk niet.
Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat je van die grote, rinkelende westernsporen 'vergeet' en er dus niet met een bedoeling mee in een supermarkt loopt.
Ik denk dus dat iemand die dat doet graag wil laten zien dat ie western rijdt (of aan line dancing doet of gewoon graag cowboytje speelt :) )
En dat maakt mij niks uit, zoals ik al zei. Er zijn zoveel mensen die op een bepaalde manier gekleed gaan o.i.d. om iets uit te dragen en het wordt er wel kleurrijk van, zeg maar.
Maar kom dan niet klagen dat het imago van onze 'sport' niet helemaal is wat we graag zouden willen. Als je opvalt kun je er niks aan doen dat anderen er een bepaald beeld van krijgen. (met de kans dat dat beeld niet helemaal juist is ;) )

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:15

met de kans dat dat beeld niet helemaal juist is,nou dat heb ik met ''moderne kunst''

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:56

moderne kunst.. dat is een complete roll back wat je hier maakt.
toen ik nog met sporen reed deed ik ze niet af na het rijden. maar dat was savonds en dan stapte ik na een uurtje barhangen in de auto en reed ik naar huis. geen problemen mee.
maar ik zou er niet mee de supermarkt in gaan. niet dat ik struikel of zo maar gewoon omdat ik dat niet leuk vind en me niet prettig voel. wel loop ik in mijn bodywarmer en rijbroek (wrangler) overal binnen. ook als het vies is en naar paard stinkt. de uitleg staat wel op mijn rug dan :P

enneh, wat anderen er van vinden kan mij aan mijn derriere oxideren. dat is hun gebrek, niet de mijne.

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:02

Laat ik nou net vandaag voor het eerst vergeten zijn mijn sporen af te doen. Klaar met rijden en paard verzorgd en toen meteen iemand even geholpen. Stap ik op de fiets en hup met fiets en al op de grond omdat ik met mijn spoor bleef hangen :+ Als dat nu niet gebeurd was en ik moest naar de supermarkt was ik er zo ingewandeld. Ze rinkelen niet trouwens. Maar was het gebeurd dan maakt het me ook niet uit dan denken ze maar. Trouwens ik krijg regelmatig de vraag of het leuk was bij het paard. Dan kleeft er nog allemaal hooi ergens aan mij en dat is niet express *D

Ja moderne kunst heb ik helemaal geen beeld bij :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:36

Wat ik nou niet begrijp hè? Waarom iedereen valt over zijn sporen, of blijft hangen enzo? Die dingen hangen bij mij toch echt achter mijn laars en niet aan mijn tenen := Ik struikel over het algemeen over obstakels voor mijn tenen :D