Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

rationeel gezien is ieder bedrag boven de kiloprijs toch te veel? 
catalyst1 schreef:Nou aan mij zou je dan iig niets verkopenOke, mijn idee,als we het tenminste hebben over een gereden paard van minimaal 4 jaar:
Lagere prijsklasse: t/m 4500 euro; Hier kun je niet teveel verwachten.Een paard met gebrek,ouder paard,slecht of geen papier.Toch kunnen hier wel leuke paarden bij zitten ,maar de alarmbellen gaan van te voren wel af bij mij.Alleen na grondige research zou ik zo'n paard gaan bekijken.

catalyst1 schreef:Hogere prijsklasse: vanaf 12.500. Hier mag je een paard verwachten wat op een redelijk nivo wedstrijden kan lopen,geshowt is, goede bloedlijnen heeft etc.Een paard in deze prijsklasse zou geen enkel gebrek mogen hebben.
piggeljay schreef:dus ik als stal zou minderwaardige paarden op stal hebben staan volgens catalyst1 omdat ik mijn paarden onbeleerd aanbied tot € 4000,- en beleerd tot € 5000,- ?
sorry hoor die stelling gaat mij iets te ver.
maar goed ik weet nu dat als catalyst zelf nog een paard zoekt wil ik hem voor haar best wil opwaarderen tot onbeleerd € 7000,- en beleerd € 12.000,- no problemo toch
) en in hoeverre de prijs is aangepast nav wát er aan mankeert.
.piggeljay schreef:de paarden die ik in de aanbieding heb daar liep de vader toen hij bij ons stond ook in de 70 maar dat wil nog niet zeggen dat de kinderen dat ook doen.
kijk naar ander sporten zoals b.v. voetbal kruijf speelde de sterren van de hemel zijn zoon werd geselecteerd op naam maar werd snel afgeserveerd omdat hij het "net niet" had en dan drukte de club's zich nog netjes uit want wat ze eigenlijk zeiden "leuk voor een amateur ploeg maar als prof is hij waardeloos.
wij hebben jarenlang een veehouderij gehad en daar fok je op productie en gehaltes ( vet en eiwit ) maar zet een goede moeder en en top vader samen in 7 van de 10 gevallen haalde de nakomelingen die productie van pa zijn moeder en ma niet.
dus fokken is gokken en het blijft altijd een verrassing hoe de nakomeling gaat presteren
)?
Afgekeurde en gecastreerde dekhengst. Beetje moeilijk karakter, enz. Mocht weg voor iets meer dan "de dood".