[WN] Met een fries western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:02

Pienb schreef:
Je hoeft ook niet op wedstrijd. Maar over algemeen is dat wel het moment waarop je kunt testen hoe het gaat en waar je aandachtspunten liggen.
Ik zeg KAN niet MOET. En ik heb het over de ambitie van de sport, die gedreven wordt door individuen.

Daar heb ik mijn instructrice voor ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:08

ok dan bedankt voor de opheldering, was zo niet zo bedoeld

rockwitch

Re: Met een fries western

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:09

Idd ik hoef ook echt die stress niet van een wedstrijd, heb er al een hekel aan als mensen naar me kijken als ik ga rijden en heb er helemaal een hekel aan als een of andere jury me dan nog gaat beoordelen ook.
Ik werk liever samen met mijn paard en instructrice om er het beste uit te halen en om samen een supersterk team te worden, daar hoeven buitenstaanders voor mij echt geen oordeel over geven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:48

Er rijden heel wat mensen in Nederland zowel engels als dressuur die niet starten en misschien geen eens een eigen paardje hebben, maar misschien meer talent bezitten dan menig showruiter die alle kansen pakt of krijgt.

Pien, ik ben echt benieuwd wat jij gaat doen als je quarter hier is en hoe je dat wil bereiken. Nog benieuwder of je dat ook werkelijk bereikt dan. 10 jaar geleden is niet nu en dit is een ander paardje, ondanks dat ze er vanaf stamt. Kijk je goed naar mogelijkheden en laat je je goed begeleiden en trainen? Of mag het ten koste van alles, omdat jij een quarter hebt en van alles wilt bereiken. Denk dat je je nieuwe paard ondanks alles nog niet genoeg kent of kan inschatten in haar mogelijkheden voor je echt met haar/hem bezig bent.

Ik snap wel dat jij alleen quarters in de echte top hebt gezien, maar dat heeft met meer te maken dan alleen het ras.

Overigens ben ik smoor op een bijna jaarling quarter hoor en kan hem kopen, maar nog geen idee of ik dat wel wil...........

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:41

Wat ik nu jammer vind is dat hier vaak de kort-door-de-bocht vooroordeel heerst dat showsrijden gelijk staan aan slecht voor je paard zorgen, koste wat kost willen winnen enz enz.
Dat is niet geval, niet bij mij en niet bij vele anderen die toch veel grote shows rijden ed.

Tuurlijk zal ik niet binnenstromen in de top. Paardje is net zadelmak en toch al 5 en ik moet er ook weer inkomen.

Maar de ambitie wil en drive is er ieder geval. Zonder dit kom je er nooit.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:52

Hoe kom je daar nu weer bij.
Je moet niet alles en iedereen over een kam scheren.
Dat is wat je vrij constant doet.

Er zijn veel mensen op dit forum met beperkte wedstrijdambities. Of met ambities die passen bij hun talent. En met dat talent (veel of weinig) doen ze hun best verder te komen.

Als mensen schrijven 'lol met je knol' dan bedoelen ze niet dat ze alleen met een los teugeltje door de bossen knallen, al is dat ook zeker lollig.

Veel bokkers/westernruiters die ik ken trainen serieus en hebben de ambitie om beter te leren rijden. Of beter met paarden om te leren gaan.

Alleen ambitie kan zich op vele manieren uiten. Er is geen beste manier van ambitie hebben.

Maar bij jou dus wel Pienb. Bij jou staat ambitie gelijk aan 'in de top' mee willen rijden. En dan wel jouw beeld van top. Dat is maar weinigen gegeven en het is maar één vorm van ambitie.

Weet je Pienb. Er niet voor niets zo op je gereageerd. In je posts klinkt arrogantie door. En niet omdat je zelf zo graag mee wilt draaien in de top. Dat is jouw ambitie, ik zou zeggen ga ervoor. Maar omdat je zo ontzettend kortzichtig oordeelt over mensen die jouw ambitie niet delen.

Ik heb je al eerder gezegd: jouw visie hier een paar duizend keer herhalen gaat em niet worden. Je staat er nl hier echt redelijk alleen in.

Dat komt omdat dit forum wordt bevolkt door basissportruiters voor het grootste deel. Basissportruiters om trots op te zijn trouwens.

Omdat ze hard werken hun eigen ambities waar te maken. Daar geld en tijd en energie aan besteden. Goed zijn voor hun paard. Daar geld en tijd en energie aan besteden. Maar vooral omdat ze zijn gaan paardrijden omdat ze het leuk vinden :j

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:53

Pienb, ga je dan met je nieuwe paardje alleen de rassenshows rijden of ga je ook de wranwedstrijden doen?
Het lijkt me leuk om dan na zoveel jaren weer eens tegen je te rijden, dat deden we vroeger ook; jij toen met je quarter, ik met mijn haflinger.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:11

Anya: volgens mij staat er bij mij duidelijk ' vaak'. En niet ' altijd'. Of ' door iedereen' dus hoezo iedereen over 1 kan scheren?

En ik kan ook niet terugvinden dat ik ergens zeg dat er maar 1 manier van ambitie is ed dus houd ajb op met mij woorden in de mond te leggen die ik niet zo zeg.

SIlvester: weet ik nog niet precies, ik zal niet het geld hebben omalle shows te kunnen rijden die ik wil. Dus moet keuzes maken. Die zullen afhankelijk zijn van hoe het gaat, wat er is ed.
Dus wellicht inderdaad ook wran hoor.
Maar wat leuk dat wij vroeger ook tegen (met) elkaar reden! Maar kan het eerlijk geegt niet meer helemaal voor de geest halen... Heb je nog ' anekdotes'. Voor me om mijn geheugen te refreshen? (Kan ook via pb)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:12

:D Silvester :P _O-

Het is trouwens niet voor niks dat de meesten in die zgn top ook hun werk hebben in de paarden. Als je maar 1 of 2 paarden hebt zit daar niet altijd een super topper tussen. Daarnaast heb je je werk en gezin vaak ook nog. Als trainer krijg je meer verschillende paarden onder je. Met de goede resultaten, kan je ook de toppers te rijden krijgen of met heel veel geld/sponsor(s)

Als je een goede prestatie neerzet mag je blij zijn op je eigen niveau

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:28

Pienb schreef:
Wat ik nu jammer vind is dat hier vaak de kort-door-de-bocht vooroordeel heerst dat showsrijden gelijk staan aan slecht voor je paard zorgen, koste wat kost willen winnen enz enz.
.

Wil jij dan a.u.b. ophouden mij en anderen woorden in de mond te leggen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:30

Misschien heb je wel verloren van Silvester met die haf Pienb.
want die haf deed het jaren lang heel erg goed. Natuurlijk in de basissport maar toch een paar NK titels gescoord met die (overigens erg leuke) haf.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:38

Dat zou best kunnen en dan heeft ze het netjes gedaan.
Ik heb natuurlijk niet alles gewonnen wat ik ooit heb gereden.
Dat doet niemand.
Anya, er is toch iets waardoor jij alles wat ik zeg heel negatief opvat en continu de neiging hebt mij onderuit te halen ofzo.
Ben benieuwd waar dit gevoel bij jou vandaan komt. Kan niet alleen zijn omdat ik toevallig een andere meing heb. Maar goed, dan gaan we wel erg off topic

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:56

Ik heb niet zozeer de neiging jou onderuit te halen hoor.
Jij hebt jezelf op dit forum voorgesteld, en daarna heb je een onafgebroken stroom posts geplaatst waarin je in essentie vertelt dat mensen met een keuze voor andere rassen een verkeerde keuze maken, geen ambitie hebben, niet mee kunnen komen etcetera etcetera.

Iedere nuancering of uitleg die gegeven wordt door wie dan ook van het forum wordt door jou weggeschoven als niet ter zake doende. En wederom schrijf je dan weer dat je een qpa moet hebben voor het bedrijven van topsport.

Tja en dan schrijf ik (en ik niet alleen volgens mij) op wat andere mensen denken of via PB uiten.
Want ik hou niet zo van over iemand praten. Ik praat liever tegen iemand. Ik ben het alleen in vrijwel alles wat je schrijft niet met je eens. Omdat je zo ontzettend zwart wit en in mijn optiek ongenuanceerd schrijft.

Misschien ben je IRL wel een heel leuk mens hoor :j
Je laat je alleen niet van je leukste kant zien op dit forum.
Maar ach misschien zijn mensen met een niet-qpa daar wel gevoeliger voor. Je weet het niet. ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:35

Hoe gaat dat gezegde ook al weer? ' De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgedient' ?
Is wel van toepassing ja.
Ik ben een boogschutter, heb me wel Eens laten vertellen dat die watzwart wit zijn :-)

Tuurlijk is niet alles zo zwart wit als het hier soms geschetst wordt maar vind het zo lastig om alle uitzonderingen meteen erbij te benoemen :+
En och, ook ik kan een haffie leuk vinden lopen hoor, maar over het algemeen......
Laten we zeggen dat we elkaar irl idd misschien beter zouden liggen, zonder alle ' ruis' van zo'n forum en gekleurde brillen waarmee gekeken wordt doo iedereen.

Ik waardeer het iig dat je het in my face doet ipv achter mijn rug om (dat levert ook altijd zo weinig op he?)

Nou, weltrusten! :-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:37

Ennuh, zo'n forums zijn toch ook niet leuk als iedereen het steeds met elkaar eens is en hetzelfde vind? Nu is er tenminse wat actie :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:19

Pienb schreef:
Ennuh, zo'n forums zijn toch ook niet leuk als iedereen het steeds met elkaar eens is en hetzelfde vind? Nu is er tenminse wat actie :+

Die 'actie' is er zonder jou beledigende woorden over niet qpa`s en de in jou ogen basis sport ook wel hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:59

Waar beledigd Pien mensen dan?
Ze geeft haar mening, dat jij die als kwetsend ervaart is een ander iets.
Ik vind het een beetje flauw dat Pienb als een soort 'boeman' wordt gezien omdat zij haar mening wel geeft.

Ik weet zeker dat er heel erg veel ruiters de mening van Pien delen, maar die zitten niet op http://www.bokt.nl.
Trouwens, als Pien zegt dat er weinig tot geen andere rassen mee kunnen komen in de topsport ( top·sport de; v(m) sport op het hoogste niveau, bron: http://www.dikkevandale.nl) dan heeft ze imo ook gelijk. Je ziet bijna nooit een ander paard dan een qpa bij de NRHA of NSBA.

Zolang iedereen maar lol met zijn paard heeft, of wat wedstrijden in de lagere classes doet, dan heeft niemand een probleem. Maar zeker met een fries houdt het hele wedstrijd gebeuren snel op. Niet erg oid, maar dat moet je je wel realiseren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:08

Niels, Het is de toon die de muziek maakt. Niet als jouw toon nu de muziek maakt. En dat weet jij ook.

er is geen bokker die ontkent dat je voor TOPSPORT een quarter nodig hebt. Maar TOPSPORT hebben we niet zoveel. Niet in Nederland, niet in de rest van de wereld. En met een goede quarter kun je best wat verder komen dan met een tinker. Maar je rijdt niet vanzelfsprekend dan opeens topsport. Daar is een ERG goede quarter, ERG veel talent en ERG veel geld voor nodig.

Door steeds op een forum voor basissportruiters (ook gij Brutus, ondanks je goede quarter) te blijven hameren op de noodzaak een quarter te hebben voor TOPSPORT maak je je niet zo geliefd.

Niemand zal ontkennen dat je de worldcup niet wint met een tinker, haf, fries of KWPN-er. Daar heb je een qpa voor nodig. Maar tegelijk weet iedereen ook dat de quarter die de worldcup wél kan winnen volkomen buiten het bereik van de gewone bokker ligt.

Op dit forum zitten maar heel weinig mensen met quarters die op internationaal niveau mee kunnen. JJ ja. Met Footwork :j En als ik diep nadenk, dan kan ik er vast nog eentje noemen.

Verder heb ik Pien ook al eens aangegeven dat er wel ruiters zijn die haar mening delen, maar die zitten inderdaad niet op bokt. Helaas voor die ruiters presteren die gemiddeld ook niet zo waanzinnig goed dat je kunt spreken over Topsport.

Het laagje topsport western in Nederland is niet zo groot.
Laatst bijgewerkt door Anya op 21-03-09 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:37

+:)+ mooi verwoord Anya!!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:44

nou moet ik ook wat zeggen. ik vind net zoals niels, dat jij anya, pien wel erg onderuit haalt.
ik zou niels gewoon kunnen kwooten want die zegt wat ik al heel lang denk.
pien hoeft maar een . neer te zetten en het valt al verkeerd.
het lijkt wel of al haar berichten maar half worden gelezen en alleen de dingen die eventueel omgedraaid kunnen worden, worden ook gelijk 180 gr. gedraaid.
elkaar woorden in de mond leggen doet niemand. Pien geeft gewoon haar mening, en hoe ze dat liedje zingt heb ik persoonlijk helemaal geen moeite mee. het commentaar wat standaard op al haar berichten komt is negatief, terwijl je haar niet eens kent.
in dit topic val ik nu anya aan, omdat het me bij haar het meeste opvalt. maar ik spreek een ieder aan. wie de schoen past, trekke hem aan.

we hadden het over of een fries western kan lopen. ja dat kunnen ze.. recreatief wel ja. maar in wedstrijd element zul je ze niet ver of veel zien scoren. moet ook iedereen eerlijk zijn.

ik zie dit topic helemaal de verkeerde kant op gaan en zal ook vragen om een slotje. wil je verder discusseren, maak dan een topic: meningen delen met pienb ofzo.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:47

Paintless, Pien en ik waren er al uit hoor.
En nogmaals ik val Pien niet aan. Ik schrijf wat andere mensen denken. En dat liever met open vizier dan via PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:49

Het grappige is dat eigenlijk als je goed leest, iedereen het eigenlijk best met elkaar eens is.

Echter; wat je zaait zul je oogsten. En als iemand dus gaat zitten drammen, dan krijgt 'ie ook gedram terug. Pien blíjft maar doorzaniken over d'r heilige QPA's en d'r topsport, en daardoor blijft ze terugkrijgen dat het daar bij veel mensen niet om draait en dat ook de meeste quarters daar uberhaupt niet voor geschikt zijn.

Maar eigenlijk is iedereen het gewoon met elkaar eens hoor.
En d'r mag toch ook wel eens wat anders dan klef lievig met elkaar geschreven worden op een forum?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:55

jawel.. dat mag ook wel sonja. ik vind alleen de toon steeds agressiever worden en daar hou ik dan weer niet zo van. het moet wel leuk en vooral eerlijk blijven. en die eerlijkheid, die ik inderdaad bij anya mag toejuigen, want zo zie ik het ook liever, maar die is verder ver te zoeken.

ik weet ook wel dat we het redelijk met elkaar eens zijn, maar door de toon is het behoorlijk bedoezeld.

het is alleen maar nee pien, dat is niet waar pien, pien moet niet zo dom kletsen, pien moet niet zo kortzichtig zijn, pien dit pien dat en dat staat me al een paar dagen niet meer aan.
ik kan natuurlijk stoppen met lezen, maar dat moet toch niet hoeven?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:58

Pienb schreef:
*persoonlijk vind ik een tinker ofzo ook niet uitzien maar toch zijn er veel die het doen....Gelukkig ben jij dan geen WRAN jury*ik zie niet veel verschil dan tussen tinker en fries... Dus waarom wel veel mettinkers maar een fries zou dan niet kunnen?
*ben blij dat ik wel nog een quarter van ee fries/tinker/fjord :-)
*Nou:
- beide veel te veel onidentificeerbaar haar aan de benen
- beide een te groot hoofd voor un lijf j-)
- beide veel knieactie

*Enige verschil: tinker hebben ook nog wit ipv alleen zwart toch? :-) Als je je al zo goed verdiept hebt in het ras zou je weten dat niet elke tinker bont is en niet elke tinker zwart/wit is
Dus zver zat ik er niet naast :-) :-) dus toch wel?

Volgens mij zijn dit toch echt opmerkingen die ik, en met mij vast vele anderen als beledigend opvatten. En ik heb niet eens een fries of een tinker :+
Daarbij wat hebben mede bokkers er aan om te weten wat Pien mooi en niet mooi vind? Volgens mij uit ze haar mening al genoeg zonder dit soort opmerkingen te maken.
Wat ik ook niet helemaal begrijp een aantal pagina`s terug schreef ze dit:

Sonja schreef:
Ik denk dat je liefde voor Quarters en "mindere voorkeur" voor andere rassen inmiddels wel duidelijk is :O

Pien:
ja dat dacht ik ook, snap ook niet waarom mensen het blijven aanvallen :-)

(smiley = grapje, niet te serieus nemen, teentjes even intrekken)

Om vervolgens in hetzelfde circeltje verder te gaan. Even ter duidelijk wat ik dus bedoel is dat we uit deze discussie zowiezo niet gaan komen. Maar hier zitten geen 'top' sporters en ik geloof dat dat naar de 1ste pagina al duidelijk gemaakt is. Wat ik wel vind is dat er iets meer sympathiek en respect voor het verschil in rassen mag worden opgebracht. Ja het kan zijn dat je een bepaald ras niet leuk vind maar waarom moet dat op deze manier van de daken geschreeuwd worden? dat kan toch imo een heel stuk subtieler.. Ik kan ook wel zeggen dat ik een fjord niet zo leuk vind. Maar waarom zou ik dat onderbouwen? dat vind toch niemand interesant?
Laatst bijgewerkt door Blon_D op 21-03-09 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:58

Anya schreef:
Door steeds op een forum voor basissportruiters (ook gij Brutus, ondanks je goede quarter) te blijven hameren op de noodzaak een quarter te hebben voor TOPSPORT maak je je niet zo geliefd.

Slaat de vetgedrukte opmerking op mij? Zoja, ik beweer nergens dat ik in de topsport zit. Maar wat heeft een goede quarter daarmee te maken? Met alleen het paard wat het kan heb je nog weinig.

Sonja, het hoeft helemaal niet altijd lief en leuk te zien. Mijn reactie was meer gericht op de reactie van Blon_d dan op iemand anders.