[WN] appaloosa's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:54

Ja, ik ben ook wel benieuwd. Steaming Sundance mag dit jaar 4 jarige afstammelingen in de futurity laten zien. Ik heb er een uitdraai van, van welke hengsten dit jaar de 4 jarige de futurity mogen rijden. CR magic luck, Incredible Too, Invied en Steaming Sundance.

woldhoeve

Re: appaloosa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:14

klopt :D

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:15

volgende week hebben we een bestuursvergadering dus zal het wel even vragen over hoe en wat.
Info volgt dus.

Zijn er mensen die een 4 jarige ApHC hebben van deze hengsten? Zou leuk zijn als er meer paarden mee zouden doen aan de futurity.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:23

Nou, het zou idd leuk zijn als er meer mensen een futurity paard komen showen!! :j

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:21

FindingJack schreef:
En de reden dat het niveau van de Appies niet hoog ligt heeft met de fokkerij te maken. In Amerika lopen ze wel op hoog niveau. Hier hebben we geen hengsten die voor de (reining)sport gefokt zijn. In Trail of Horsemanship zie je er een paar maar dat soort onderdelen kun je idd met elk ras op hoog niveau rijden. Invied is een bloedmooie hengst maar Halter en geen sportlijnen. Goede sportmerries zijn er weinig of niet dus het niveau zal niet gauw stijgen.

Afbeelding

;) Volgens mij is mijn 3 jarige Invied merrie toch behoorlijk sportpaard i.p.v. halterpaard :D
De vader van Invied was ook een hunter/pleasure hengst , helaas te jong aan koliek gestorven...

Wout_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:44

FindingJack schreef:
Nou echt wel!! ;)
Mariette Lammers van het stamboek heeft me al genoteerd! *D
Er is futurity voor pleasure en reining. Maar daar heeft nog nooit iemand voor ingeschreven!

En de reden dat het niveau van de Appies niet hoog ligt heeft met de fokkerij te maken. In Amerika lopen ze wel op hoog niveau. Hier hebben we geen hengsten die voor de (reining)sport gefokt zijn. In Trail of Horsemanship zie je er een paar maar dat soort onderdelen kun je idd met elk ras op hoog niveau rijden. Invied is een bloedmooie hengst maar Halter en geen sportlijnen. Goede sportmerries zijn er weinig of niet dus het niveau zal niet gauw stijgen.
Had ik maar geld om een paar goeie paarden te importeren. |(

Er zijn hier wel die er voor gefokt zijn en ook nog goed presteren ook:
Lena's Little Luke staat nu op de Madepolder en is van Wendy Baptist voor pedigree zie http://www.allbreedpedigree.com/lenas+little+luke.
Dan is er d'n bolle (Sun Flower Joys Diamond) nog was ook een verdienstelijk reiner.
Steaming Sundance is ook een heel goede en kijk je in Duitsland dan wordt de vijver om in te vissen ook al iets groter
Het is alleen maar jammer dat je wanneer in de Benelux een goede hengst hebt dat je blij mag zijn dat hij meer als 4 nakomelingen per jaar hebt, dit stimuleert niet hard volgens mij.
Ook het feit dat als er Appaloosa wedstrijden zijn er maar een paar Reiners meerijden, motiveert niet echt, maar als ik dit allemaal lees dan zit er beterschap in.

Groeten vanuit een Geweldig Arendonk
Wout Gooskens
Color Your Life
Start with Your Horse
And Get into APPALOOSA'S

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:52

We zijn voor de SSA nog opzoek naar ApHC hengsten en willen wel eens wat ander bloed erbij. Weet jij toevallig nog ApHC hengsten die mee zouden willen doen.
Mag per PB hoor :D

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:45

Leuke informatie Wouter!! *D
Luke op Madepolder?? Ik dacht dat Karin die nooit weg zou doen!! Dat kan idd een hele goeie worden!
En idd in Duitsland staan meer goeie hengsten. Het klopt ook dat er maar weinig of geen goede merries zijn en daardoor te weinig nakomelingen. Maar door Luke en misschien Steamy hebben we AL 2 hengsten voor de Reining in Nederland. Dat blijft jammer.

Moondancer@ Met sport bedoel ik de reining omdat ik daar mijn doel heb liggen voor de Appaloosa. Vooral in de reining wereld wordt de Appaloosa niet gezien als volwaardig concurrent. Terwijl er in Amerika zat goede reiners zijn.
Ik bedoel dus niet dat jij geen sport rijd! :D
Ik wil gewoon de Appaloosa ook mee hebben lopen in de reining om te laten zien dat ze dat wel kunnen maar er hier zo niet gefokt wordt. Pleasure, Trail, Hunter wel maar voor Reining heb je echt andere bloedlijnen nodig.

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:01

JodiGlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:53

Ik heb een Am. appie. Super reining talent, top karakter en mijn beste vriendinnetje. Ben net begonnen met wedstrijden en het gaat echt super. Ik heb haar zelf ingereden met behulp van mijn vriend/trainer/coach. We hebben altijd appie's gehad en als iemand aan mij vraagt wat ik als ander paard zou willen? Niks, alleen maar appie's. Ze zijn intelligent grappig en erg werkwillend.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:55

jodiglo heb je ook een foto?

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:52

Ja Jodiglo, vertel eens wat meer over jouw appie; ik ben ook wel benieuwd

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:54

Ja, ook van deze kant natuurlijk benieuwd! :D
Altijd leuk om foto's te zien en hoe ze gefokt is natuurlijk!!
Het wordt eens tijd om Reining Appies op de kaart te zetten!!

SittingB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 03:43

Foto's !!

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:19

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:47

Typhoons mooi paardje, ben je nog steeds opzoek naar een nieuwe uitdaging? Ik heb namelijk nog een leuke 3 jarige merrie te koop staan ze is onbeleerd, maar super leuk dier :D

JodiGlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:25

Mijn appie komt uit Amerika, uit illinois. Ik ben erg trots op haar. We hebben 2x meegedaan bij de NRHA in de rookie en in de GAG. Ging erg lekker. Moet even kijken hoe ik een foto kan bijsluiten, ben er niet zo handig mee. Paardrijden gaat me beter af. Als ik het weet zal ik hem plaatsen

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:27

www.tinypic.com
bladeren
grootte aanpassen op 1 groter dan webmail.
uploaden
en dan pak je de link tussen

JodiGlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:35

op de site van de DRHA staat een foto van troullioud fotografie. Het is de eerste foto die je ziet van Saasveld

JodiGlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:46

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:42

Afbeelding
Typhoon wat ik me afvroeg... Is dat een slofteugel of heeft het een ander doel? Kom er niet echt uit wat het precies voor dient.

Nogmaals mooie appaloosa :D

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:46

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:42

Ik heb inmiddels een leuke quarter op het oog. Deze foto is al van een paar jaartjes terug, waarbij mijn verzorgster af en toe weleens een slof gebruikte.
Hij staat al 8 jaar in de Beemster, dus denk dat je een ander voor je hebt XxNadiehxX..

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:01

hmmmm.. .hij is iig wel op het GH gestart, want weet zeker dat ik 'm daar heb zien reine...

enne wat voor qquarter dan?:)

Typhoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:17

Hij is zeker niet daar gestart. Anders moest ik er ook bij zijn... De laatste keer dat ik gestart heb is al een paar jaar terug.
Ik heb een 2jarige merrie op het oog. Maar eerst mijn eigen paardje verkopen.