[WN] trainers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:13

Het zal Blaze niet zijn Haha!
Laten we even de resultaten van de Poll afwachten voor we met namen gaan strooien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:38

Hm, ik heb het idee dat het op een eindje loopt, want ik haal uit bepaalde reacties dat mensen zich toch persoonlijk aangesproken voelen omdat hun trainer of trainingsmethodes de revue passeren. Dus kan je nooit de goede van de slechte schiften omdat je simpelweg niet kan bepalen wat goed en slecht is....

Verder vind ik het allemaal best, zolang mensen bloed en beschadigingen recht kunnen praten, is er geen beginnen aan.... *zucht*

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:46

vera"]
En schieten we daar iets mee op? Vuilspuiterij is nog nooit iemand beter van geworden. Waarom wordt het niet eens tijd om iets positiefs te bouwen? Schijnheilig
[/quote]

Omdat je om iets positiefs op te kunnen bouwen eerst het negatieve uit de weg en bespreekbaar moet maken. Pas als mensen weten wat de "mindere" eigenschappen van sommige trainers zijn. Kunnen ze zich daar tegen af zetten. En gewoon zeggen van dat soort practijken ben ik niet gedient. Je kunt dan misschien wat meer invloed uit gaan oefenen op de rotte appels, zodat die zich er van bewust worden dat ze op sommige vlakken verkeerd bezig zijn. En dat dat niet meer gepikt wordt.
Het gevolg van dit rondgedans is dat het allemaal roddel en achterklap lijkt terwijl er wel degelijk echte problemen met enorme gevolgen zijn. Maar die worden op deze manier ook onbespreekbaar. En dus vallen er steeds opnieuw weer slachtoffers.

[quote="vera"]
[quote="Adrienne"]Iedereen reageerd hier inderdaad een beetje TE bedachtzaam.
[/quote] Dat is de reden dat qhman hier liever anoniem wilde blijven, denk ik Haha! (waar is die overigens gebleven?) Maar even terugkomend op je tekst; dat is toch heel normaal? Je roddelt in het dagelijks leven er toch ook niet op los? Dan bedenk je je ook eerst 2x voordat je iets over iemand anders zegt. Er moet eens worden opgehouden met dat geklets.
[/quote]

Helemaal waar, je RODDELT er inderdaad niet op los. Maar wat de meesten hier voorzichtig proberen neer te zetten zijn helemaal geen roddels maar waar gebeurde feiten en dingen die door deze personen echt zijn mee gemaakt! Niks roddel! Maar ook dan voelt iedereen zich geroepen er op kousenvoeten omheen te moeten dansen. Vuilspuierij zoals jij het noemt daar bedoel ik die haatdragende leugens mee.

Voor mij komt het in elk geval over als of qhman met een enorme frustratie is komen te zitten en die eigenlijk hier niet kan ventileren. Te gek voor woorden toch dat je de waarheid niet meer mag schrijven. En heel frustrerend lijkt mij als je denkt dat je anderen zou kunnen waarschuwen of helpen.

[quote="Vera schreef:
Misschien moet men eerst hun ogen beter de kost geven alvorens ze een paard ergens achter laten. Ga eens kijken op het inrij terrein hoe je toekomstige trainer zich gedraagd. Stap eens binnen als hij thuis aan het trainen is zonder afspraak, kijk eens rond, geef je ogen en oren de kost. En gebruik je eigen verstand, niet dat van een ander

Als het om "grote namen" gaan veel mensen er van uit dat het wel goed zit. Vooral door al dat gesuggereer en geen onderbouwing komt het vaak voor dat mensen dat voor roddel aan zien en denken "het zal wel niet zo'n vaart lopen" om dan vervolgens met een dik en dik probleem te komen zitten.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:03

Adrienne"]
Omdat je om iets positiefs op te kunnen bouwen eerst het negatieve uit de weg en bespreekbaar moet maken. Pas als mensen weten wat de "mindere" eigenschappen van sommige trainers zijn. Kunnen ze zich daar tegen af zetten.
[/quote]

Mee eens, je moet er gewoon over kunnen praten maar daar zit nu juist het probleem. Wat ik op Horses heb gelezen heeft helemaal niets met onderbouwde kritiek te maken. Dat vond ik dus echt vuilspuiterij. En daar gaat het zo vaak snel naar toe, men kan er niet gewoon netjes over discussieren. Als wij dat hier met z'n alle wel voor elkaar kunnen krijgen dat zou dat voor het eerst zijn. Party!! Maar wel ee nobel streven Haha!

[quote="Adrienne schreef:
Voor mij komt het in elk geval over als of qhman met een enorme frustratie is komen te zitten en die eigenlijk hier niet kan ventileren. Te gek voor woorden toch dat je de waarheid niet meer mag schrijven. En heel frustrerend lijkt mij als je denkt dat je anderen zou kunnen waarschuwen of helpen.
Dat moet gewoon kunnen alleen kom ik dan weer terug op mijn tekst hierboven. Cool

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:22

En toch kunnen op de andere forums toch wel op een redelijke manier trainingsmethode van anky, antoine etc besproken worden. Maar ik heb het idee dat het dan inderdaad ook meer over de methode gaat dan over de persoon zelf.

Trinity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 11:55

Omdat je om iets positiefs op te kunnen bouwen eerst het negatieve uit de weg en bespreekbaar moet maken. Pas als mensen weten wat de "mindere" eigenschappen van sommige trainers zijn. Kunnen ze zich daar tegen af zetten. En gewoon zeggen van dat soort practijken ben ik niet gedient. Je kunt dan misschien wat meer invloed uit gaan oefenen op de rotte appels, zodat die zich er van bewust worden dat ze op sommige vlakken verkeerd bezig zijn. En dat dat niet meer gepikt wordt.
Het gevolg van dit rondgedans is dat het allemaal roddel en achterklap lijkt terwijl er wel degelijk echte problemen met enorme gevolgen zijn. Maar die worden op deze manier ook onbespreekbaar. En dus vallen er steeds opnieuw weer slachtoffers.

En in iedere sport zijn er mensen die verkeerd bezig zijn dus ook in de westernsport er staan denk ik niet voor niets judges en controleurs in de bak om te kijken of er niet mensen zijn met te lossen handjes.
Maar er zijn ook mensen die nergens wat vanaf weten en dan ineens uit het niets verschijnen om te klagen over je rijstijl als jij je paard aanpakt (gewoon fatsoenlijk aanpakken).
Dus het is niet erg al je aangesproken wordt op je rijstijl het is zelfs een zeer slechte zaak als een ander aan de rem moet trekken en dan is de showarena niet de plek waar jij thuis hoort.
Maar die persoon moet wel weten waar ie over praat en anders zijn mond houden.

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 08:25

de laatste keer dat ik op deze topic geschreven had, gaf ik aan dat de topic die gestart is onmogelijk was. ik denk dat het komt door, dat de meeste onder ons, het toch te persoonlijk aantrekken, wat andere weer als antwoord geven. graag willen we zien, als de ene een menig heeft over de andere, dat die dan gelijk krijgt van wat er beweerd wordt. er komen in deze topic onderwerpen aan de orde, die waarschijnlijk aangedikt worden, om hun mening die al gekleurd was, nog gekleurder weer te geven. promt volgt daar weer een mening op dat het weer geen zin heeft om door te gaan, omdat je maar weer ziet, dat de andere weer in opstand komt als het over zijn of haar trainer gaat. ik denk als wij nou in staat zouden zijn, met elkaar, om het onderwerp wat op dat moment aan de orde, niet extra aan dikken om het gelijk daarvan, kracht bij te zetten, het een stuk vriendelijker wordt voor de ander, die op dat moment vind of denk dat het wel eens over zijn of haar trainer zou kunnen gaan. vaak is het zo dat als mensen een keer hun neus gestoten hebben, een mening verkondigen, die je vaak met een koreltje zout moet nemen. gezien dat dit onderwerp toch een hele hoop los maakt bij de mensen, en er zelfs een poll gehouden wordt om eventueel te willen weten hoe veel mensen er nou voor of tegen zijn, om naam en toe naam te noemen, denk ik dat het mogelijk blijft, om misstanden aan de kaak te stellen, zonder daar een naam bij te noemen, maar laten we met ze alle, proberen om het niet aan te dikken. graag wat meningen hier over.
of is iedereen dit onderwerp zat????????????

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 08:27

Spuugzat.... Clown ..... Schijnheilig

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 09:18

Misschien moet je een ponykampje organiseren met als topic trainers. Dan krijg je zat geo.h.!
Lips are sealed Schijnheilig

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 09:41

Paintje schreef:
Misschien moet je een ponykampje organiseren met als topic trainers. Dan krijg je zat geo.h.!
Lips are sealed Schijnheilig

misschien is dat wel een iedee, maar dan wel graag met mensen die niet verhalen aan dikken om een ander er van te overtuigen, dat ze gelijk hebben. want dan komen we er weer niet uit.

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 11:25

FlyingHigh schreef:
Spuugzat.... Clown ..... Schijnheilig

beste flyinghigh, deze topic loop al heel lang, en ik zie dat je niet echt vaak gereageerd heb, ik probeer een andere draai aan deze topic te geven, om te kijken, of we niet bij ons zelf te rade moeten gaan waarom we vast komen met dit onderwerp. nu jij alleen reageerd met spuugzat, zou ik je willen vragen, waarom dan. mag het niet aan de kaak gesteld worden, mogen we niet zoek naar een oplossing, mag elk beroep wat vrij is dan zo maar door de eerste de beste uitgevoerd worden. of mogen we alleen maar dit forum gebruiken, voor onderwerpen die ik liever bij een kopje thee zou willen bespreken.(gelukkig lust ik geen thee) dus ik zou toch graag je mening willen horen, waarom je het spuugzat bent.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 12:56

Hmm waarom meteen gooien met termen zoals misstanden???
Is het niet zo dat elke trainer zijn goede en slechte dingen heeft!!!!
En zoals ik het zie hebben we het hier te vaak alleen over de grote namen onder de trainers,mijn visie hierop is de volgende Cool

Veel trainers die ook succes boeken op wedstrijden staan niet te wachten op beginnende ruiters(ja echt waar Cool hoe ik dat weet??? gewoon van hun zelf.helaas mag ik geen namen noemen dus wie dat zijn blijft alweer eens verborgen Pling )
De wedstrijd gerichte trainers willen graag ruiters helpen op wedstrijden te presteren(en zeer terecht)het voorbereidende werk wordt geleverd door de *mindere goden*hier zie je te vaak dat er onbekwame trainers tussen zitten,maar ook hele goede die een ruiter een super basis meegeven om dan (als ze willen) verder te leren bij de *grote trainers*en zodoende de wedstijden in te gaan.
Hoe kunnen wij nu er achterkomen wie goed en slecht is???
Simpel door aan te geven bij wie we wat hebben geleerd,zij het positief of negatief.Al blijft alles toch wel subjectief.
wat voor de een super is is voor de ander waardeloos.
Ik heb best wat ervaring met trainers zowel goede als zeer goede,maar nooit zo slecht dat ik niets meer met die man te maken wilde hebben.
Als beginnend ruiter leer je van iedereen.
Wel denk ik dat veel beginnende ruiters zich eens moeten afvragen wat ze willen Cool
Leren rijden of kunstjes leren.

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 13:24

Blaze schrijft, Hmm waarom meteen gooien met termen zoals misstanden???

Blaze wat is er mis met deze uitspraak, misstanden zou je alles onder kunnen verstaan, slechten dingen, maar ook zeker die dingen die verkeerd worden weergegeven of verkeerd of half verteld worden. ik doel op, dat ik soms dingen lees, dat ik bij me eigen denk van, hee dat zit toch eigelijk anders. daarom is het denk ik belkangrijk dat verhalen niet aangedikt worden. dus om er achter te komen wie goed of slecht is, moeten wij eerst de mensen op de rit hebben, die niet zomaar wat roepen, maar echt willen bijdragen aan een oplossing.

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:25

Blaze schreef:
De wedstrijd gerichte trainers willen graag ruiters helpen op wedstrijden te presteren(en zeer terecht)het voorbereidende werk wordt geleverd door de *mindere goden*

In het kader van de subjectiviteit even mijn mening ventileren:
Mindere goden??
Misschien is dat het probleem wel. Misschien denkt dees of geen wel dat als ze een keer wat hebben laten zien dat ze daarmee meteen verafgod behoren te worden. Blijf toch eens met beide beentjes op de grond staan en doe normaal!

De westernsport is in Nederland nog niet op dat niveau dat je over goden kan spreken. Tuurlijk zitten er wel toppers tussen, maar goden?

Misschien is dat wel een leuk idee voor een poll hier op dit forum: wil je kunstjes leren of wil je leren rijden? Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:29

Dan zegt toch iedereen dat íe wil leren rijden, maar ondertussen worden er aardig wat centjes verdiend door trainers die 'shortcuts' beloven....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:30

qhman schreef:
Blaze wat is er mis met deze uitspraak, misstanden zou je alles onder kunnen verstaan, slechten dingen, maar ook zeker die dingen die verkeerd worden weergegeven of verkeerd of half verteld worden. ik doel op, dat ik soms dingen lees, dat ik bij me eigen denk van, hee dat zit toch eigelijk anders. daarom is het denk ik belkangrijk dat verhalen niet aangedikt worden. dus om er achter te komen wie goed of slecht is, moeten wij eerst de mensen op de rit hebben, die niet zomaar wat roepen, maar echt willen bijdragen aan een oplossing.

Ja ok je hebt gelijk ,helaas wordt er hier vaak iets niet begrepen zoals bedoeld. Misstanden wordt misschien al snel uitgelegd als lekker sappige *ik draai je de nek om* verhalen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:34

Blaze schreef:
Veel trainers die ook succes boeken op wedstrijden staan niet te wachten op beginnende ruiters(ja echt waar hoe ik dat weet??? gewoon van hun zelf.helaas mag ik geen namen noemen dus wie dat zijn blijft alweer eens verborgen )

1.Maar als de beginnende ruiters alleen maar bij de 'mindere goden' terecht kunnen, loopt je dan niet de kans dat alles wat geleerd is weer 'afgeleerd' moet worden omdat de basis niet goed gelegd is.
2.Nog even de poll afwachten, misschien kun je daarna je hart uitstorten Haha!

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:38

Sonja schreef:
Dan zegt toch iedereen dat íe wil leren rijden, maar ondertussen worden er aardig wat centjes verdiend door trainers die 'shortcuts' beloven....

Ik heb het niet over een poll onder trainers waarin zij aangeven of ze snel rijk willen worden of echt mensen willen leren rijden.

Ik heb het over de westernbokkers, kom je hier alleen om te keuvelen of om er af en toe ook nog wat zinnigs aan over te houden? Vandaar Extreme duivel

Wanneer eindigd die eerste poll eigenlijk Sugarmiss?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:43

Vallerina schreef:

Hij duurt 15 dagen vanaf de startdatum, maar als er niemand meer reageerd c.q. stemt kan ik hem eerder laten beëindigen.
Geef het in dat topic maar aan als er behoefte aan is.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:48

Sonja schreef:

Ja, da's misschien wel waar. Maar degene die zegt dat ie wil leren rijden en ondertussen zo snel mogelijk alle kunstjes wil kennen valt bij een GOEDE trainer al snel door de mand. Het kan immers (afhankelijk van ervaring en aanleg van zowel paard als ruiter) best een hele tijd duren voordat je de basis goed genoeg onder de knie hebt om aan die kunstjes te gaan beginnen en de ruiter die het juist om die kunstjes gaat zal daar niet het geduld voor op kunnen brengen.
Kom je als beginner terecht bij iemand die je wel al snel de trucjes gaat leren dan kunnen er grof gezegd 2 dingen gebeuren:
1. Jij gaat na korte of langere tijd zelf nadenken en komt uiteindelijk tot de concusie dat dit tot niks positiefs kan leiden en zoekt een andere trainer.
2. Je denkt dat het allemaal wel zo zal horen, gaat vrolijk verder en uiteindelijk leren zowel jij als je paard (in het gunstigste geval) niks of (in het ergste geval) zulke foute dingen dat je met een zwaar verkl**t paard eindigt en jijzelf alle lol in het rijden verloren bent.

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 13:50

Blaze"]
[quote="qhman schreef:

Ja ok je hebt gelijk ,helaas wordt er hier vaak iets niet begrepen zoals bedoeld. Misstanden wordt misschien al snel uitgelegd als lekker sappige *ik draai je de nek om* verhalen.
[/quote]

oh nee zo wil ik niet dat het begrepen wordt, problemen moeten denk ik eerst uit de weg geruimd worden onderling, als ik er van uit kan gaan, dat wat jij zegt, waar is, denk ik dat we basis hebben om door te praten met elkaar. ik heb een kennis die ook in de sport zit, altijd maar dingen roept, maar nooit is een keer het laat zien of hij het wel echt wil. ik denk dat je deze typetjes ook wel kent. dus het gaat er nu een beetje om, hoe kijkt nou de gemiddelde trainer, naar ons.kunstjes of leren rijden, je zij het zelf al

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 14:06

Sugarmiss"]
[quote="Vallerina schreef:

Hij duurt 15 dagen vanaf de startdatum, maar als er niemand meer reageerd c.q. stemt kan ik hem eerder laten beëindigen.
[/quote]

graag zou ik van sugarmiss willen weten, hoe groot de meederheid moet zijn als optie 1 wekelijkheid wordt. ik denk als het optie 1 wordt, dat je dan zeker een groot verschil zou moeten hebben in het aantal stemmen. of zie ik dit verkeert.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:13

laten we nu eens kijken naar het verschil tussen trainer en instucteur.
ik ben een aardige instructeur en geen trainer( al heb ik drie paarden van mijzelf aardig western getraind) pretendeer ook geen trainer te zijn,als een beginnende westernruiter bij me komt,kan ik hem/haar een goede basis bijbrengen,van hoe het hoort,maar als paard en ruiter op echt een hoog nivo komen zal ik ze niet meer kunnen begeleiden,simpel omdat ik zelf te weinig wedstrijdervaring heb.
en zal daarom mijn leerlingen doorsturen,naar diegene waarvan IK denk dat ze die ervaring wel hebben en passen bij het paard en de ruiter.
En natuurlijk vind ik dat jammer,want ook ik ben gebaat bij een langere periode dat die leerling bij me is,inkomsten he!!!!!!!!,
maar als je de westernsport een warm hart toedraagt,en wilt dat het een toekomst heeft moet je dat gewoon doen.
een fulltime trainer zal ten alle tijden de resultaten van het paard en ruiter koppelen aan zijn eigen toekomst als trainer,en zal daarom andere maatstaven toepassen om de klant bij zich te houden,dat zal in de meeste gevallen betekenen dat hij dat paard sneller en vaker wil showen om nieuwe klanten te werven.
als beginnende ruiters beginnen op een erkend bedrijf die ook de veiligsheidserkenning heeft ,die op dit moment door de federatie toe gepast word zal die ruiter beginnen met een gediplomeerd instructeur,dat is een vereiste b.v. om een zoveelsterren manege te zijn.ook is het zo dat een verzekeringsmaatschappij van een manegeeigenaar eist dat alle instucteurs gediplomeerd zijn( engels of western) dat is al een waarborg????????? ik weet dat niet maar dat zou zo moeten zijn !!
blaze is nu ook goed bezig hoor ik,houdt zich ook behoorlijk in zelfs geeft hij toe dat hij het anders moet zeggen(grapje rob)en dat geeft aan dat we allemaal aan verandering onder hevig zijn,door het aantal jaren dat we bezig zijn,en de ervaringen die we hebben opgedaan.

laten we nu eens voor ogen houden dat we met een westernsport bezig zijn,dusmet dieren,geweldige dieren K*tdieren lastpakken knuffels kameraadjes hoop in bange dagen steun en toeverlaten PAARDEN.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 14:27

qhman"]
[quote="Sugarmiss"][quote="Vallerina schreef:

[/quote]

graag zou ik van sugarmiss willen weten, hoe groot de meederheid moet zijn als optie 1 wekelijkheid wordt. ik denk als het optie 1 wordt, dat je dan zeker een groot verschil zou moeten hebben in het aantal stemmen. of zie ik dit verkeert.
[/quote]

Zou je dit bij de poll willen plaatsen, dan kan iedereen ook daar zijn mening geven.

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 14:33

westernworld schreef.......laten we nu eens kijken naar het verschil tussen trainer en instucteur.
ik ben een aardige instructeur en geen trainer( al heb ik drie paarden van mijzelf aardig western getraind) pretendeer ook geen trainer te zijn,als een beginnende westernruiter bij me komt,kan ik hem/haar een goede basis bijbrengen,van hoe het hoort,maar als paard en ruiter op echt een hoog nivo komen zal ik ze niet meer kunnen begeleiden,simpel omdat ik zelf te weinig wedstrijdervaring heb.
en zal daarom mijn leerlingen doorsturen,naar diegene waarvan IK denk dat ze die ervaring wel hebben en passen bij het paard en de ruiter.

petje af, als je echt doet wat je hier beweerd, ik kan alleen maar hopen dat de persoon met z'n gedraaid ijzerdraad bit het ook leest, dat hij zijn beginnende klant, met een in zijn ogen, te moeilijk paard, doorstuurd maar iemand die weet waar hij mee bezig is. en niet zelf gaat klooien op dat paard wat waarschijnlijk al meer van die achtelijken op z'n rug gehad heeft. want vaak komt de beginnen met een paard aan, waar wij van denken. oooohhhhh jeeeee