Laten we even de resultaten van de Poll afwachten voor we met namen gaan strooien.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vera"]
En schieten we daar iets mee op? Vuilspuiterij is nog nooit iemand beter van geworden. Waarom wordt het niet eens tijd om iets positiefs te bouwen?![]()
[/quote]
Omdat je om iets positiefs op te kunnen bouwen eerst het negatieve uit de weg en bespreekbaar moet maken. Pas als mensen weten wat de "mindere" eigenschappen van sommige trainers zijn. Kunnen ze zich daar tegen af zetten. En gewoon zeggen van dat soort practijken ben ik niet gedient. Je kunt dan misschien wat meer invloed uit gaan oefenen op de rotte appels, zodat die zich er van bewust worden dat ze op sommige vlakken verkeerd bezig zijn. En dat dat niet meer gepikt wordt.
Het gevolg van dit rondgedans is dat het allemaal roddel en achterklap lijkt terwijl er wel degelijk echte problemen met enorme gevolgen zijn. Maar die worden op deze manier ook onbespreekbaar. En dus vallen er steeds opnieuw weer slachtoffers.
[quote="vera"]
[quote="Adrienne"]Iedereen reageerd hier inderdaad een beetje TE bedachtzaam.
[/quote] Dat is de reden dat qhman hier liever anoniem wilde blijven, denk ik(waar is die overigens gebleven?) Maar even terugkomend op je tekst; dat is toch heel normaal? Je roddelt in het dagelijks leven er toch ook niet op los? Dan bedenk je je ook eerst 2x voordat je iets over iemand anders zegt. Er moet eens worden opgehouden met dat geklets.
[/quote]
Helemaal waar, je RODDELT er inderdaad niet op los. Maar wat de meesten hier voorzichtig proberen neer te zetten zijn helemaal geen roddels maar waar gebeurde feiten en dingen die door deze personen echt zijn mee gemaakt! Niks roddel! Maar ook dan voelt iedereen zich geroepen er op kousenvoeten omheen te moeten dansen. Vuilspuierij zoals jij het noemt daar bedoel ik die haatdragende leugens mee.
Voor mij komt het in elk geval over als of qhman met een enorme frustratie is komen te zitten en die eigenlijk hier niet kan ventileren. Te gek voor woorden toch dat je de waarheid niet meer mag schrijven. En heel frustrerend lijkt mij als je denkt dat je anderen zou kunnen waarschuwen of helpen.
[quote="Vera schreef:Misschien moet men eerst hun ogen beter de kost geven alvorens ze een paard ergens achter laten. Ga eens kijken op het inrij terrein hoe je toekomstige trainer zich gedraagd. Stap eens binnen als hij thuis aan het trainen is zonder afspraak, kijk eens rond, geef je ogen en oren de kost. En gebruik je eigen verstand, niet dat van een ander
Adrienne"]Dat moet gewoon kunnen alleen kom ik dan weer terug op mijn tekst hierboven.
Omdat je om iets positiefs op te kunnen bouwen eerst het negatieve uit de weg en bespreekbaar moet maken. Pas als mensen weten wat de "mindere" eigenschappen van sommige trainers zijn. Kunnen ze zich daar tegen af zetten.
[/quote]
Mee eens, je moet er gewoon over kunnen praten maar daar zit nu juist het probleem. Wat ik op Horses heb gelezen heeft helemaal niets met onderbouwde kritiek te maken. Dat vond ik dus echt vuilspuiterij. En daar gaat het zo vaak snel naar toe, men kan er niet gewoon netjes over discussieren. Als wij dat hier met z'n alle wel voor elkaar kunnen krijgen dat zou dat voor het eerst zijn.Maar wel ee nobel streven
![]()
[quote="Adrienne schreef:Voor mij komt het in elk geval over als of qhman met een enorme frustratie is komen te zitten en die eigenlijk hier niet kan ventileren. Te gek voor woorden toch dat je de waarheid niet meer mag schrijven. En heel frustrerend lijkt mij als je denkt dat je anderen zou kunnen waarschuwen of helpen.
FlyingHigh schreef:Spuugzat.........
hoe ik dat weet??? gewoon van hun zelf.helaas mag ik geen namen noemen dus wie dat zijn blijft alweer eens verborgen
)
Blaze schreef:De wedstrijd gerichte trainers willen graag ruiters helpen op wedstrijden te presteren(en zeer terecht)het voorbereidende werk wordt geleverd door de *mindere goden*
qhman schreef:Blaze wat is er mis met deze uitspraak, misstanden zou je alles onder kunnen verstaan, slechten dingen, maar ook zeker die dingen die verkeerd worden weergegeven of verkeerd of half verteld worden. ik doel op, dat ik soms dingen lees, dat ik bij me eigen denk van, hee dat zit toch eigelijk anders. daarom is het denk ik belkangrijk dat verhalen niet aangedikt worden. dus om er achter te komen wie goed of slecht is, moeten wij eerst de mensen op de rit hebben, die niet zomaar wat roepen, maar echt willen bijdragen aan een oplossing.
Blaze schreef:Veel trainers die ook succes boeken op wedstrijden staan niet te wachten op beginnende ruiters(ja echt waar hoe ik dat weet??? gewoon van hun zelf.helaas mag ik geen namen noemen dus wie dat zijn blijft alweer eens verborgen )
Sonja schreef:Dan zegt toch iedereen dat íe wil leren rijden, maar ondertussen worden er aardig wat centjes verdiend door trainers die 'shortcuts' beloven....
Sonja schreef:Dan zegt toch iedereen dat íe wil leren rijden, maar ondertussen worden er aardig wat centjes verdiend door trainers die 'shortcuts' beloven....
Blaze"]
[quote="qhman schreef:Blaze wat is er mis met deze uitspraak, misstanden zou je alles onder kunnen verstaan, slechten dingen, maar ook zeker die dingen die verkeerd worden weergegeven of verkeerd of half verteld worden. ik doel op, dat ik soms dingen lees, dat ik bij me eigen denk van, hee dat zit toch eigelijk anders. daarom is het denk ik belkangrijk dat verhalen niet aangedikt worden. dus om er achter te komen wie goed of slecht is, moeten wij eerst de mensen op de rit hebben, die niet zomaar wat roepen, maar echt willen bijdragen aan een oplossing.
Sugarmiss"]
[quote="Vallerina schreef:Wanneer eindigd die eerste poll eigenlijk Sugarmiss?
qhman"]
[quote="Sugarmiss"][quote="Vallerina schreef:Wanneer eindigd die eerste poll eigenlijk Sugarmiss?